MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hij is al 4 maanden goed. Dus daar kon nog wel een maandje bij

Ja dat weet ik, maar ik bedoelde natuurlijk of hij 3 weken lang achter elkaar in een grote ronde goed kan zijn .

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
Of gezien het verleden juist erg klein.
Ik heb Bernal in de ronde van Zwitserland gezien. Nu begrijp ik dat velen hem als de torenhoge favoriet zien.

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
Hij is al 4 maanden goed. Dus daar kon nog wel een maandje bij
Geweldig wat hij in Luik-Bastenaken-Luik heeft laten zien. Maar ik zie hem niet de Tour winnen.

Klopt, zijn ploeg is daar ook niet sterk genoeg voor.
Maar Pinot’s ook niet.
Daarom denk ik gewoon Bernal.
Tenzij hij iets tegenkomt onderweg.

Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Ik heb Bernal in de ronde van Zwitserland gezien. Nu begrijp ik dat velen hem als de torenhoge favoriet zien.

Met alle respect, maar daar reed hij tegen Dennis, Benoot en Hirt. Tegen Quintana, Bardet, Pinot en Kruijswijk rijden is toch wel andere koek... Ik blijf erbij dat ik Bernal - mede door zijn gebrek aan ervaring -zeker niet als torenhoge favoriet zie, maar gewoon als kanshebber...

En Fuglsang en Pinot geen sterke ploeg? Beide ploegen rijden volledig in hun dienst. Astana beschikt over Bilbao, Lutsenko, LL Sanchez en G Izagirre. Groupama over Gaudu, Reichenbach, Küng en Molard. Ik denk dat er andere favorieten meer recht van klagen hebben: Bardet (wiens beste knecht een vormcrisis heeft), Kruijswijk (die maar 2 knechten heeft) en wat te denken van Mas (voor zover dat een favoriet is), die het moet doen met alleen Devenyns...

Precies wat Tit zegt. En daarbij: Bernal is geen kopman en gaat dat ook niet zomaar worden. Ik ben benieuwd of Porte zijn vorm nog gaat vinden voor de Tour. Dit is toch wel de ultieme kans om hem een keer te winnen maar juist dit jaar rijdt ie geen deuk in een pakje boter.

Porte rijdt in de Tour zelden een deuk in een pakje boter.

Adam met zijn broer Simon naar de Tour. Leuk.

Porte gaat standaard op zn knar in de 5e etappe.

johan de witt schreef:
Adam met zijn broer Simon naar de Tour. Leuk.

Verrassend. Gaat Simon zijn Vuelta dan niet verdedigen?

Lorenzo al uitgeschakeld voor de TT. Wat heeft hij een slecht seizoen zeg.

Lorenzo mist TT Assen wegens gebroken rugwervel - GPUpdate.net

Teunnis schreef:
(quote)

Verrassend. Gaat Simon zijn Vuelta dan niet verdedigen?

Dat lijkt erop idd, wel verrassend. Toont dat ze bij Michelton wel echt vertrouwen hebben dat Adam wat kan klaarspelen...

Porte, tsja, een van de weinige klassementsmannen die ik niet in mijn pool heb. Bijna elk jaar is dat weer een tegenvaller. Zul je uiteraard zien dat ie het dit jaar wel waarmaakt...

Vorig jaar heb ik de poule gewonnen (mede) dankzij Thomas. Wellicht dit jaar maar Porte als dark horse opnemen. Ik verwacht er ook weinig van maar de kwaliteiten heeft ie wel. Een beetje zoals Cadel Evans in het verleden, één keer viel alles op zijn plek.

Nou ja, 'een keer', voordat hij die tour won had hij al een paar keer Top 5 gereden in de tour waaronder 2x tweede. Dat heeft Porte van zijn lang zal zijn leven nooit behaald. Dus de vergelijking gaat niet helemaal op.

Qua resultaten niet nee maar ik vind het beide ronderenners uit de categorie net onder de top. Cadel Evans was - ondanks hele redelijke resultaten - ook nooit een topfavoriet zoals bijvoorbeeld Froome. Hetzelfde geldt w.m.b. voor Porte, absoluut geen favoriet maar als het een keer allemaal mee zit kan ie hem wel winnen.

Evans was een zekerheid in elke Tourpool, altijd top-5, twee keer 2e, en ja, dan kun je ook een keer winnen.

Porte haalde in 14 deelnames pas 2 keer de top 10 in een grote ronde en is dus juist een onzekerheid in elke Tourpool.
Ze zijn dus totaal niet te vergelijken.

Maar goed, de winnaar van vorig jaar haalde toen pas zijn eerste top 10 in een grote ronde, ondanks vele deelnames.

Mb.
Ik denk dat het een vrij eenvoudige overwinning gaat worden voor Team Ineos. Ze zullen inzetten op Thomas zolang die op zijn fiets blijft zitten - en dat is net als bij Porte zeker geen vanzelfsprekendheid. Maar ik denk dat Thomas bij de teamleiding niet het krediet heeft zoals Froome die vorig jaar tot diep in de tour nog kreeg uitbetaald. Bij een moment van zwakte staat het wonderkind uit Colombia te wachten op zijn kans.

En Bernal is als complete coureur nu al beter dan Quintana die ook ooit als wonderkind bekend stond. Tsjah, vorige jaar 10e, daarvoor 12e, het beste is er wel van af bij Quintana. Sowieso blinkt Movistar uit in onduidelijk teamtactiek en het niet durven kiezen van een ware kopman. Maar misschien zijn de Spanjaarden wel blij met een 3e, 6e en 11e plek. Want zoiets zal het wel weer worden voor Movistar. Ach, ze hebben in ieder geval de Giro nog steeds gewonnen.

Quartararo op pole morgen met een ronderecord, en grote kans dat hij ook gaat winnen gezien zijn rondetijden, deze Fransman kan maar zo eens de opvolger van Rossi worden bij Yamaha. Want Rossi laat niet zoveel meer zien, ben benieuwd hoe lang hij nog blijft doorgaan, het lijkt me wel moeilijk om niet meer zo goed mee te kunnen.
Ben benieuwd naar de races morgen, vorig jaar was ik er zelf bij, dit jaar helaas weer voor de tv.
Maar goed, dan kan ik daarna direct overschakelen naar Forumule 1 waar Verstappen een aardige derde startplek heeft.

VIDEO - MotoGP | Sensationele Quartararo in megatijd naar pole - GP Nederland - Video Eurosport - video.eurosport.nl

Scorebord journalistiek over uitslagen is natuurlijk een beetje suf in het wielrennen. Donder je van je fiets af dan is een ronde gelijk klaar, zie Porte de afgelopen twee edities. Zou hij die hebben uitgereden dan was ie gewoon twee keer hoog gefinisht. Zeker in 2017 toen hij echt een heel sterk seizoen reed.

Dit seizoen is het voorlopig prut en normaal gesproken eindigt ie niet bij de bovenste tien. Maar... wat is normaal in het wielrennen? Ik ben eruit, Porte in mijn tourpoule

bennerd schreef:
Nu wordt het nog leuk voor de Knicks in het offseizoen. Durant wordt wel een heel wilde gok met zo'n blessure. Als Leonard geen verlenging tekent bij Toronto zou de wereld op zijn kop staan. Davis zijn we waarschijnlijk kwijt omdat de Lakers, Pelicans en Celtics iets aan het bekookstoven zijn en Kyrie zal wel richting Brooklyn gaan.
Hoe vind je dan de laatste geruchten? Durant en Leonard die samen zouden willen spelen en de Knicks als geschikt(st)e optie zien. De Clippers lijken de belangrijkste kapers aangezien die ook genoeg salarisruimte hebben om beide te tekenen.

Kyrie Irving richting Brooklyn lijkt een zekerheidje. Het leuke is dat ze daar Durant er (ook) heel graag bij willen hebben. Leonard kan dan mooi aansluiten bij Davis en James in L.A. Een andere optie voor de Lakers is het terughalen van Russell die overbodig is bij de Nets als Irving daar inderdaad tekent. Kemba Walker lijkt voor de Celtics te gaan, Butler gaat het gesprek aan met de Rockets (en Heat) en dan zijn er nog de iets minder grote sterren zoals Horford, Brogdon, Middleton en Randle.

Vannacht gaat het los, ik heb er zin in!

Mb. schreef:
En Bernal is als complete coureur nu al beter dan Quintana die ook ooit als wonderkind bekend stond. Tsjah, vorige jaar 10e, daarvoor 12e, het beste is er wel van af bij Quintana.
Winst Vuelta en Giro, en 4 overige podiumplaatsen lijken me niet onverdienstelijk. Om hem dan af te schrijven o.b.v. één jaar waarin hij 'slechts' twee keer (onderkant) top 10 rijdt in twee grote ronden (met mooie etappeoverwinning in de Tour) lijkt me wat voorbarig.

Moto3 en moto2 al heerlijk, zeker hier op de baan. Veel valpartijen en overtaking. Benieuwd naar de motogp.

Ben je op het circuit? Leuk man.

Moto3 vond ik zelf het mooiste. Verder was het jammer van de pols van Quartararo, en mooit dat Vinales weer eens wint en niet Marquez, want die wint volgende week wel weer.

Edit: wat een drama start van Verstappen.

Yes! Als geboren Assenaar nu zeker 7 keer geweest, vanochtend voor 23 euro een kaart gefixt via Swap en verblijf momenteel in de bungalow van mijn ouders, 10 minuten van de baan, dus ideaal zo.

Eigenlijk elk jaar vind ik de moto3 en moto2 leuker, meer spanning en sensatie. Vooral onder de indruk van Vinales, maar ook Balda vandaag, jammer dat hij viel. Fijn sfeertje en weertje bij het circuit, topdag!

Wat vond je jammer aan de pole van Q?

Mb.
chevy93 schreef:
(quote)
Winst Vuelta en Giro, en 4 overige podiumplaatsen lijken me niet onverdienstelijk. Om hem dan af te schrijven o.b.v. één jaar waarin hij 'slechts' twee keer (onderkant) top 10 rijdt in twee grote ronden (met mooie etappeoverwinning in de Tour) lijkt me wat voorbarig.

Het blijft een goede renner met een geweldige staat van dienst, maar ik zie Quintana niet meer als potentiële winnaar van de Tour. Maar hij mag het tegendeel bewijzen. Laat hij het de rest maar lastig maken!

Mb. schreef:
(quote)

Het blijft een goede renner met een geweldige staat van dienst, maar ik zie Quintana niet meer als potentiële winnaar van de Tour. Maar hij mag het tegendeel bewijzen. Laat hij het de rest maar lastig maken!

Ik ben het ermee eens. 'Niet onverdienstelijk' is wat anders dan de enorme potentie die hij liet zien in zijn eerste rondes. Ik vind hem de laatste jaren enorm tegenvallen.

-SprayIt- schreef:
Yes! Als geboren Assenaar nu zeker 7 keer geweest, vanochtend voor 23 euro een kaart gefixt via Swap en verblijf momenteel in de bungalow van mijn ouders, 10 minuten van de baan, dus ideaal zo.

Eigenlijk elk jaar vind ik de moto3 en moto2 leuker, meer spanning en sensatie. Vooral onder de indruk van Vinales, maar ook Balda vandaag, jammer dat hij viel. Fijn sfeertje en weertje bij het circuit, topdag!

Wat vond je jammer aan de pole van Q?

Zijn pols daardoor liet hij iedere keer het gas los op het rechte wat hobbelige stuk.

Voor het eerst dit jaar een race die je zonder in slaap te vallen live kon uitkijken. Met een magistrale Verstappen.

Zal wel weer een straf volgen, om zes uur hebben ze overleg.
Net als met Vettel laatst is ook hier niks aan de hand, dit is gewoon racen.

Verder wel een prachtige race geweest.

Hendrik68
Best wel legendarische race van Max. Jammer dat hij de overwinning met de nodige reserve moest vieren. De beslissing was terecht maar ik lees de reacties van veel Ferrari fans dat Vettel de overwinning in Canada ook terug moet krijgen nu. Daar hebben ze wel een punt. Denk dat de jury de druk van buitenaf goed heeft gevoeld en zo lang na de race de boel lopen verzieken was echt slecht uit te leggen geweest. Hadden ze ook direct kunnen doen dan. De beelden waren duidelijk, als er een straf uitgedeeld had moeten worden had die voor Leclerc moeten zijn. Denk dat 20.000 Nederlanders Oostenrijk ook compleet zouden hebben verbouwd.
Maar het wordt tijd dat deze regels gewoon aangepast worden. Beetje agressiever racen is voor de veiligheid tegenwoordig geen ding meer. De coureurs kan haast niks meer overkomen en al helemaal niet bij dit soort duels. En zet mensen met gevoel voor autosport in de jury en geen trekpoppen als Mika Salo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:49 uur

geplaatst: vandaag om 19:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.