menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van Teunnis
Hendrik68 schreef:
Nu denk ik, ja waarom mogen de grootste wielrenners uit een bepaalde tijd niet eens de kans krijgen een grote ronde te winnen.

Maar Froome heeft hem al een paar keer gewonnen

avatar van Mjuman
Er zit schot in, nog effe en de header van het topic luidt, alfabetisch:

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal, geen wielrennen) #3

Mooie trein voor Ewan trouwens, goed gang gemaakt

avatar van VladTheImpaler
Jammer dat Groenwegen hem net niet pakt, maar het is ook wel leuk dat deze editie de sprinters zo aan elkaar gewaagd zijn.

avatar van Teunnis
Ik had hier graag nog een Gaviria (in vorm) bij willen zien. Maar de massaspurts zijn best vermakelijk ja.

avatar van VladTheImpaler
Ondanks dat een 'bergrit' was, was het een van de minst leuke etappes tot nu toe. Ik had Simon Yates pas ergens in de derde week verwacht, maar hij pakt nu al zijn dag. Van anderhalve week in het laatste wiel naar als eerste over de streep

avatar van Teunnis
Tsja, dat is gewoon slim en ik snap niet waarom meer renners dat doen. Zo'n Barguil die geforceerd probeert in het klassement te blijven, bijvoorbeeld. Is dat nou echt meer waard voor je sponsor dan een aantal keer in de kopgroep zitten in de bergetappes met een goede kans dat je er eentje wint?

Eens, zelfde verhaal voor Nibali. Die probeert een week lang aan te klampen, met als gevolg dat ie gisteren ziek, zwak en misselijk in de bus zat, ipv vooraan om de etappezege strijdend met Yates...

Vandaag gaat de eerste echte schifting plaatsvinden... Ik verwacht Thomas als winnaar, hopelijk pakt ie niet te veel tijd, waardoor de slotweek nog enigszins spannend blijft. Ook erg benieuwd naar Kruijswijk, in de Dauphiné werd hij in een vergelijkbare tijdrit vierde, dus verwacht wel dat hij wat tijd kan pakken op de andere concurrenten.

avatar van johan de witt
Kruijswijk moet straks op het podium staan inderdaad, met een aardige voorsprong ook.

Wat betreft de Tourwinst lijkt het me, behoudens een valpartij, wel beslist.
Maar die beslissing viel al in de waaieretappe en niet vandaag.

avatar van Onweerwolf
Als Kruijs hier de tijdrit pakt dan heb ik echt goede hoop op een heel groot succes.

avatar van johan de witt
Flippie doet het gewoon! Wat een held.
De beste renner van dit moment.

avatar van -SprayIt-
Wat een beest die man.


Niet vloeken svp

avatar van Onweerwolf
-SprayIt- schreef:
Niet vloeken svp


Wat is dit nou weer voor raar gezeur?

avatar van Bill Evans
-SprayIt- schreef:
Niet vloeken svp


Godv...... Ik schrijf me meteen uit.


avatar van Onweerwolf
Bijzondere prestatie wel van Alaphilippe, die zag ik niet aankomen. Maar om nu al te stellen dat 'ie een kans heeft in Parijs..

avatar van Mb.
Mb.
Van welke planeet komt die Alaphilippe? Tsjongejonguh zeg. Frankrijk wordt gek.

avatar van gigage
De Spaanse inbreng bestaat dit jaar slechts uit een veteranenteam plus de 24 jarige Enric Mas. Die schuift stiekem stilletjes aan naar voren. Kan ook nog aardig klimmen naar t schijnt.

avatar van -SprayIt-
Bill Evans schreef:
(quote)

Godv...... Ik schrijf me meteen uit.


Ik kan het ook voor je doen hoor.

En raar gezeur, niet schelden en vloeken is toch duidelijk? Hou een beetje rekening met je mede-users.

avatar van Onweerwolf
-SprayIt- schreef:
(quote)


Ik kan het ook voor je doen hoor.

En raar gezeur, niet schelden en vloeken is toch duidelijk? Hou een beetje rekening met je mede-users.


Het ging om vloeken, niet schelden. We zitten toch niet opeens op relinet hier? Heb je deze regel nu net zelf verzonnen?

avatar van -SprayIt-
Ter aanvulling: grof taalgebruik achterwege laten s.v.p. Dit is onderdeel van de regels op deze site en o.a. te vinden onder de misbruikmelding-knop. Sommige users nemen aanstoot aan dit taalgebruik, probeer je emoties iets minder banaal te verwoorden alsjeblieft. Dit is overigens niet de plek om in discussie te gaan en zeker niet het meerdere keren herhalen van de vloekwoorden, het mag weer over de sport gaan.

avatar van Arrie
Onweerwolf schreef:
(quote)


Het ging om vloeken, niet schelden. We zitten toch niet opeens op relinet hier? Heb je deze regel nu net zelf verzonnen?

Het staat daadwerkelijk in de gedragsregels: "Schelden en vloeken is aanleiding voor een directe ban."

Bill is er nog goed vanaf gekomen. ?

avatar van -SprayIt-
Het is nog in behandeling

Anyway, fenomenale prestatie van Alaphilippe, dit had niemand verwacht. Uran, Porte, Kruijswijk, Pinot en Mas ook op de afspraak. Ben benieuwd hoe Alaphilippe zich gaat houden, wordt interessant als Ineos daadwerkelijk moet gaan aanvallen

avatar van vigil
Wat een geweldige renner is het toch!

avatar van Teunnis
Titmeister schreef:
Anyway, fenomenale prestatie van Alaphilippe, dit had niemand verwacht.

Zo heel gek is het toch ook weer niet? Buiten Van Aert gerekend had ik dit eigenlijk wel verwacht. Alaphilippe kan heel goed tijdrijden, is dé man in vorm en ook nog eens op een heerlijk parcours voor hem.

In mijn dromen gaat Alaphilippe dit nog één of twee etappes doorzetten en zet hij INEOS onder druk. Dan moet Bernal gaan knechten voor Thomas, maar blijkt het hooggebergte te hoog voor Thomas. En in de Alpen stort Alaphilippe in en neemt Kruijswijk het geel over en staat het niet meer af. Vervolgens beseft Bernal dat hij weg moet bij INEOS en sluit hij zich aan bij Mathieu van der Poel in het nog op te richten Team Canyon-Corendon-Alpecin p/b Circus.

Buiten het instorten van Alaphilippe - die gaat op een Val Thorens bijvoorbeeld echt nog wel minuten verliezen, maar waarschijnlijk al eerder - acht ik het allemaal zeer onwaarschijnlijk.

avatar van Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Zo heel gek is het toch ook weer niet? Buiten Van Aert gerekend had ik dit eigenlijk wel verwacht. Alaphilippe kan heel goed tijdrijden, is dé man in vorm en ook nog eens op een heerlijk parcours voor hem.

In mijn dromen gaat Alaphilippe dit nog één of twee etappes doorzetten en zet hij INEOS onder druk. Dan moet Bernal gaan knechten voor Thomas, maar blijkt het hooggebergte te hoog voor Thomas. En in de Alpen stort Alaphilippe in en neemt Kruijswijk het geel over en staat het niet meer af. Vervolgens beseft Bernal dat hij weg moet bij INEOS en sluit hij zich aan bij Mathieu van der Poel in het nog op te richten Team Canyon-Corendon-Alpecin p/b Circus.

Buiten het instorten van Alaphilippe - die gaat op een Val Thorens bijvoorbeeld echt nog wel minuten verliezen, maar waarschijnlijk al eerder - acht ik het allemaal zeer onwaarschijnlijk.


Zo had ik het ook ongeveer bedacht.

Maar goed, G., maakt vooralsnog een erg solide indruk. En Kruijs, ook al vind ik hem veruit de tofste Nederlandse wielrenner in jaren, heeft niet echt een winnersmentaliteit.

avatar van Teunnis
Onweerwolf schreef:
(quote)


Zo had ik het ook ongeveer bedacht.

Maar goed, G., maakt vooralsnog een erg solide indruk. En Kruijs, ook al vind ik hem veruit de tofste Nederlandse wielrenner in jaren, heeft niet echt een winnersmentaliteit.

Wel een winnaarsmentaliteit, maar geen winnaarsbenen, denk ik eerder. Tenzij je doelt op de sneeuwwand. Maar laten we het daar maar niet meer over hebben.

avatar van Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Wel een winnaarsmentaliteit, maar geen winnaarsbenen, denk ik eerder.


Ik denk juist dat hij wel de benen heeft, in ieder geval op papier in een vooraf enigszins onthoofde tour als deze maar dat hij niet eager genoeg en té voorzichtig is om het risico te durven nemen. En dan niet één etappe om te winnen maar constant aanvallen in de hoop dat G. net iets eerder doodgaat dan hijzelf, want daar zal het toch echt op neer moeten komen. Maar goed, hij heeft de tijd nog om het tegendeel te bewijzen maar dat moet dan m.i. wel in deze Tour gaan gebeuren.

avatar van Teunnis
Ik verwacht dat hij je het tegendeel gaat bewijzen. Nja, dat heeft hij al lang gedaan (zie bijvoorbeeld Giro 2015). Hij heeft alleen nul versnelling in de benen, dus wegrijden à la Riccò gaat hem niet worden.

Hij heeft trouwens in een interview vlak voor de Tour ongeveer hetzelfde gezegd als jij nu zegt. Niet één aanval, maar constant aanvallend rijden.

Ik wil wel toegeven dat ik als fanboy een beetje bevooroordeeld ben.

Teunnis schreef:
(quote)

Zo heel gek is het toch ook weer niet? Buiten Van Aert gerekend had ik dit eigenlijk wel verwacht. Alaphilippe kan heel goed tijdrijden, is dé man in vorm en ook nog eens op een heerlijk parcours voor hem.

Nou ja, ik had zeker verwacht dat ie zijn geel zou behouden en top 10 had ik ook wel voor getekend, maar Thomas er 15 seconden opleggen en de rest van de klassementsmannen minstens 40 seconden, had ik absoluut niet verwacht.

Voor wat betreft je droom: zou heel mooi zijn, maar ik verwacht uiteindelijk dat Thomas gewoon aan het langste eind trekt.

avatar van Mjuman
Titmeister schreef:
Voor wat betreft je droom: zou heel mooi zijn, maar ik verwacht uiteindelijk dat Thomas gewoon aan het langste eind trekt.


Sta me een muzikale vergelijking toe: Thomas is als The National, saai, maar doet het - in de ogen van velen hier - erg goed. Alaphilippe heeft guts en brengt schwung en (een beetje) avontuur. Zo OL als ik ben denk ik nog wel eens aan tours waarin een Luis Ocana Merckx op de grill legde door een koffiepauze bij hem vandaan te fietsen. Ineos is all about control (niet die van Corbijn).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.