Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juli 2019, 20:54 uur
Net weer de rit teruggekeken. Alaphilippe, wat een renner
Kruijswijk ook weer heerlijk bezig. Thomas heeft het kopmanschap definitief naar zich toegetrokken. Verder zijn een aantal klassementsmannen vrijwel zeker afgeschreven na vandaag, en een paar blijven nog wel aanhaken. Op naar morgen!
Kruijswijk ook weer heerlijk bezig. Thomas heeft het kopmanschap definitief naar zich toegetrokken. Verder zijn een aantal klassementsmannen vrijwel zeker afgeschreven na vandaag, en een paar blijven nog wel aanhaken. Op naar morgen!
0
Hendrik68
geplaatst: 19 juli 2019, 22:45 uur
Om Bardet in het zadel te houden dit jaar maar 1 tijdrit en nog ultrakort ook en zelfs die weet hij te verknallen. Erg lullig voor de organisatie dat een andere Fransman de tijdrit wint en diezelfde Fransman zich de komende week te pletter loopt tegen de vele bergen die speciaal voor Bardet ingeprogrammeerd zijn. Nu dus al zeker dat we volgend jaar weer een proloog krijgen, zoals het hoort en daarnaast 2 tijdritten zoals vandaag en heel wat minder bergen. Nu al zin in de Tour van 2020 met onze Tom er ook weer bij.
Komende dagen worden interessant en ik hoop dat de spanning er een poosje in blijft zitten. Ik denk echter dat Bernal als eerste in de aanval gaat en dan moet blijken of Alaphilippe kan volgen. Zo ja dan gaat Thomas er vol overheen en dat zal teveel blijken voor Alaphilippe. Ik vrees dat dit morgen direct al gaat gebeuren. Dan wordt het interessant of Kruijswijk stand kan houden tegen die explosieve demaragges en in zijn eigen tempo aan kan haken. Hoe makkelijker dat lukt hoe groter de kans dat hij nog iets kan doen aan het einde. Kruijswijk maakt een ontzettend goede indruk en als de 3e week net zo goed gaat als anders, ja dan kan het podium hem bijna niet ontgaan.
Komende dagen worden interessant en ik hoop dat de spanning er een poosje in blijft zitten. Ik denk echter dat Bernal als eerste in de aanval gaat en dan moet blijken of Alaphilippe kan volgen. Zo ja dan gaat Thomas er vol overheen en dat zal teveel blijken voor Alaphilippe. Ik vrees dat dit morgen direct al gaat gebeuren. Dan wordt het interessant of Kruijswijk stand kan houden tegen die explosieve demaragges en in zijn eigen tempo aan kan haken. Hoe makkelijker dat lukt hoe groter de kans dat hij nog iets kan doen aan het einde. Kruijswijk maakt een ontzettend goede indruk en als de 3e week net zo goed gaat als anders, ja dan kan het podium hem bijna niet ontgaan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 juli 2019, 22:53 uur
Ik ben vooral ook benieuwd naar Mas. Ik heb eigenlijk een iets hogere pet op van hem dan van Bernal. Om eerlijk te zijn hoop ik eigenlijk wel dat Bernal het nog niet waar kan maken zodat Thomas geïsoleerd zit en ze allemaal (Thomas, Kruijswijk, Pinot, Mas en eventueel nog Yates, Uran & Quintana) allemaal zelf moeten fietsen. Het kan zomaar een hele spannende tour worden, maar het kan ook over een paar dagen wel beslist zijn.
0
geplaatst: 19 juli 2019, 23:10 uur
Het is nu in principe toch al beslist? Het enige wat het nog interessant maakt is Alaphilippe. Als ze die morgen niet kunnen losrijden gaan ze daar nog een hele kluif aan krijgen.
Alleen de Ineos-trein tempo laten maken gaat in elk geval niet genoeg zijn.
Alleen de Ineos-trein tempo laten maken gaat in elk geval niet genoeg zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 juli 2019, 23:15 uur
We hebben nog maar anderhalve heuvel gehad. Te vroeg om te zeggen dat het al beslist is.
0
geplaatst: 19 juli 2019, 23:56 uur
Waarom dicht niemand eigenlijk Kruijswijk kansen op de eindoverwinning toe? Zo ondenkbaar is het niet, Alaphilippe z'n vleugels gaan wss morgen verschroeien en anders in de Alpen zeker. Ik hoor ook vaak roepen dat Thomas niet de goede voorbereiding gehad heeft en tegen een slechte dag zal aanlopen, eentje die hij vorig jaar niet kreeg tot ieders verassing. Maar als dat wel gebeurt, wie staat er dan op de hoogste trede? Kruijswijk heeft in de Giro al eens aangetoond met de druk om te kunnen gaan van de leiderstrui, oké een bergwand ontwijken lukte dan weer niet, maar toch.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 00:03 uur
Outlaw104 schreef:
Waarom is "De Witte Trui" geband?
Waarom is "De Witte Trui" geband?
Waarschijnlijk vanwege zijn kritiek op SprayIt...
0
geplaatst: 20 juli 2019, 00:16 uur
Ik begrijp de nieuwsgierigheid, laten we zo snel mogelijk weer on topic gaan hier. Kritiek mag altijd, frustratie en onbegrip ook, maar de manier waarop gecommuniceerd is na het voorval in dit topic laat geen ruimte helaas. Nu terug naar sport.
1
Hendrik68
geplaatst: 20 juli 2019, 00:35 uur
Frenz schreef:
Waarom dicht niemand eigenlijk Kruijswijk kansen op de eindoverwinning toe?
Waarom dicht niemand eigenlijk Kruijswijk kansen op de eindoverwinning toe?
Natuurlijk heeft hij wel een kans. Maar Ineos heeft 2 troeven. Dat de rest van de ploeg ook sterk is zegt me niet zoveel, als je de benen niet hebt in de bergen heb je helemaal niks aan een goede ploeg om je heen. Dumoulin won de Giro ook in zijn eentje. Maar als Bernal gaat dan zal Kruijswijk moeten en kan Thomas er rustig achteraan, vervolgens kan Thomas gaan en moet Kruijswijk het wederom opknappen. Zo kunnen ze hem uitputten. Maar er is natuurlijk ook een kans dat een van de 2 demareert en Kruijswijk antwoordt en de nummer 2 van Ineos blijkt gewoon echt niet mee te kunnen. Dan kan Kruijswijk ook best wel winnen.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 08:58 uur
Kruijswijk zal een beetje geluk nodig hebben. Mocht Bernal of Thomas demarreren dan is het voor hem te hopen dat anderen (Pinot, Quintana, Mas) de kastanjes uit het vuur gaan halen. Kruijswijk blijft wat langer fit waardoor hij bij een beslissende demarrage van bijv. Thomas nog mee kan of zelfs erover kan.
Vandaag zal ik in ieder geval meer duidelijk worden over hoe goed iedereen is.
Vandaag zal ik in ieder geval meer duidelijk worden over hoe goed iedereen is.
0
Mb.
geplaatst: 20 juli 2019, 11:10 uur
Ik hoop vooral dat ze echt gaan proberen om het team Ineos lastig te maken. Maar eigenlijk verwacht ik wanhoopspogingen van Bardet en de mannen van Movistar waar vooral anderen op gaan reageren.
Thomas wordt de lachende derde - die dan wel als eerste over de streep komt.
Thomas wordt de lachende derde - die dan wel als eerste over de streep komt.

0
Hendrik68
geplaatst: 20 juli 2019, 11:20 uur
Zoiets, maar op Bardet en Movistar zal echt niet meteen wanhopig gereageerd worden.Ineos gaat op de Soular tempo rijden. Knappe jongen die met een vette demarrage meer dan een minuut pakt. Daarna komt de Tourmalet al en dan is het ieder voor zich volle bak. Niet ideaal voor Kruijswijk vandaag. Etappe is kort en explosief. Niet zijn ding, ook geen etappe om Alaphilippe nu al uit het geel te krijgen, denk ik. Morgen 3 pukkels van de 1ste categorie in de laatste 60 km. Als Alaphilippe dan stand houdt kan hij hem ook winnen. Maar morgen gaat hij breken.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 16:49 uur
Dylan van Baarle bevestigd vandaag dat zijn transformatie van (kei)klassiekerrenner tot sterk vermagerde tempoberggeit voltooid is.
Jammer toch dat hij en Poels niet in dienst rijden van Kruijswijk dan wel Dumoulin, maar een Welshman aan z'n tweede Tourzege gaan helpen zo.
Jammer toch dat hij en Poels niet in dienst rijden van Kruijswijk dan wel Dumoulin, maar een Welshman aan z'n tweede Tourzege gaan helpen zo.
1
geplaatst: 20 juli 2019, 17:13 uur
Poles Apart schreef:
Als je vlug bent kun je je bericht nog aanpassen ?
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:14 uur
Wat een rit! Mooie winnaar in Pinot, ijzersterke Kruijswijk, Thomas en INEOS die kraken. De boel ligt helemaal open. Dat zag er een half uurtje geleden iets anders uit.... 

0
Mb.
geplaatst: 20 juli 2019, 17:17 uur
Drie man van team Jumbo-Visma die het tempo bepalen op een zware col. Ik dacht zowaar aan een jump van Kruijswijk, maar helaas, het was wederom een Fransman die een jump plaatste. Maar enfin, Pinot is een mooi coureur dus het is hem gegund.
En, weet je wat, ik ga steeds meer geloven in een touroverwinning van Alaphilippe. Hij heeft toch een serieuze voorsprong te pakken en hij zag er nog fris uit vandaag. Voor zover je fris kunt zijn in een rit als deze.
En, weet je wat, ik ga steeds meer geloven in een touroverwinning van Alaphilippe. Hij heeft toch een serieuze voorsprong te pakken en hij zag er nog fris uit vandaag. Voor zover je fris kunt zijn in een rit als deze.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:17 uur
Jammer dat Kruijs net die laatste punch niet kon afmaken om Alaphilippe op wat seconde te rijden of in ieder geval voor te blijven ivm de boni secondes.
Verder is al jaren toch erg treurig om te zien dat Movistar het initiatief pakt op de laatste beklimming om daarna 1 voor 1 af te haken, je kan ook eens wat anders proberen natuurlijk.
Verder is al jaren toch erg treurig om te zien dat Movistar het initiatief pakt op de laatste beklimming om daarna 1 voor 1 af te haken, je kan ook eens wat anders proberen natuurlijk.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:40 uur
Movistar zet zichzelf weer behoorlijk voor schut inderdaad.
Pinot/Gaudu geweldig, blijft doodzonde van die waaieretappe, anders was hij nu gewoon 2e geweest.
Mooi dat Thomas breekt, jammer dat ze het niet wat meer konden uitbuiten.
Maar Ala handhaafde zich bijzonder makkelijk, loopt nog uit ook, en zal woensdag en donderdag met finish bergaf ook in het voordeel zijn. Wat een stunt zou dat zijn.
Pinot/Gaudu geweldig, blijft doodzonde van die waaieretappe, anders was hij nu gewoon 2e geweest.
Mooi dat Thomas breekt, jammer dat ze het niet wat meer konden uitbuiten.
Maar Ala handhaafde zich bijzonder makkelijk, loopt nog uit ook, en zal woensdag en donderdag met finish bergaf ook in het voordeel zijn. Wat een stunt zou dat zijn.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:41 uur
Movistar, hahahahaahahaha. Wat kunnen die toch tactisch prachtig falen, chapeau!
Ik begin er langzaam in te geloven dat Alaphilippe alleen nog de Tour kan verliezen als hij een inzinking ala Simon Yates in de Giro krijgt in de derde week. Mooi om te zien dat Kruijswijk en zijn ploeg zo sterk waren, al had ik gehoopt dat Kruijswijk op 2-3km nog een aanval zou plaatsen. Pinot heeft 'de pech' dat hij zoveel tijd verloren heeft in die waaieretappe, want anders was hij ook kanshebber voor de Tour overwinning.
Ik begin er langzaam in te geloven dat Alaphilippe alleen nog de Tour kan verliezen als hij een inzinking ala Simon Yates in de Giro krijgt in de derde week. Mooi om te zien dat Kruijswijk en zijn ploeg zo sterk waren, al had ik gehoopt dat Kruijswijk op 2-3km nog een aanval zou plaatsen. Pinot heeft 'de pech' dat hij zoveel tijd verloren heeft in die waaieretappe, want anders was hij ook kanshebber voor de Tour overwinning.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:43 uur
Ik kan me vergissen, maar volgens mij begint de 3e tourweek, die waarin Kruijswijk altijd op z'n best is, pas na dit weekend. Vandaag heeft hij zich wat dat betreft dus fantastisch gehouden, kon alleen de allerlaatste versnelling niet volgen, maar verder helemaal top. Morgen is dus cruciaal, hopelijk komt die rit niet net te vroeg voor Kruijswijk, want is tenslotte pas eind 2e tourweek...
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:44 uur
Alaphilippe wordt serieuze kandidaat om de tour te winnen. Zijn enige nadeel is denk ik dat hij geen ploeg heeft om de boel in de bergen te controleren als er in de laatste week aanvallen van veraf gaan komen.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 17:54 uur
Mas zal vanaf nu volledig moeten gaan knechten voor Alaphilippe. Verders heeft hij inderdaad niemand.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juli 2019, 19:24 uur
Dat maakt niet uit. Thomas en Quintana hebben genoeg helpers, maar ze hebben de benen niet, dan houdt het op. Hooguit voor de moraal kan het een klein beetje helpen. Had wel verwacht dat Alaphilippe het geel vandaag nog zou houden, maar niet dat hij voor de concurrentie zou eindigen. Maar 4 pukkels van de 1ste categorie is wel even iets anders. Dus na morgen weten we meer. Verliest hij dan weer niks dan gaat het er wel heel goed voor hem uitzien. Maar een tour duurt 3 weken. De 3e week is het terrein van Kruijswijk. Etappe van vandaag was niet helemaal zijn ding, moet langer en zwaarder, desondanks hield hij Bernal achter zich en nog een stel anderen. Normaal gesproken wordt dat alleen maar beter. Bernal maakt het hele jaar al de beste indruk in de bergen, maar dat 3 weken volhouden is een tweede. Geldt ook voor Alaphilippe, maar als die 2 het niet redden dan hebben we volgende week zondag toch best wel een feestje.
0
geplaatst: 20 juli 2019, 19:25 uur
Devenyns is ook wel een hele fijne knecht. Maar niet iemand die er bij de laatste twintig bij zit. Gunstig voor Alaphilippe dat Mas teleurstelt, nu heeft hij die knecht wel. Devenyns + Mas is genoeg knechtkracht om te overleven en daarna is het aan je eigen benen.
Maar ik geloof er nog steeds geen snars van dat Alaphilippe de bizar zware Alpenritten gaat overleven. Podium moet wel mogelijk zijn als Thomas er echt niet aan te pas gaat komen.
Als Thomas deze lijn doortrekt en Alaphilippe nog weg gaat zakken, dan kan Kruijswijk normaal gesproken het podium niet mislopen. Maar ja, wat is normaal in deze Tour?
Kruijswijk, Bernal en Pinot lijken mij de voornaamste kandidaten voor het podium. Al is het wel wat kort door de bocht om op basis van 1 rit iemand als Thomas al weg te strepen.
Maar ik geloof er nog steeds geen snars van dat Alaphilippe de bizar zware Alpenritten gaat overleven. Podium moet wel mogelijk zijn als Thomas er echt niet aan te pas gaat komen.
Als Thomas deze lijn doortrekt en Alaphilippe nog weg gaat zakken, dan kan Kruijswijk normaal gesproken het podium niet mislopen. Maar ja, wat is normaal in deze Tour?
Kruijswijk, Bernal en Pinot lijken mij de voornaamste kandidaten voor het podium. Al is het wel wat kort door de bocht om op basis van 1 rit iemand als Thomas al weg te strepen.
0
geplaatst: 21 juli 2019, 10:33 uur
Als je ziet hoe slecht Thomas al was 10 km voor het einde had hij vele minuten kunnen verliezen als ze eerder waren aangegaan.
Thomas/Bernal lijken me nog altijd de grote favorieten, maar Kruijswijk, Pinot en ook Alaphilippe zijn wel serieuze contenders nu.
Hopelijk hebben Jumbo en FdJ vandaag weer zo’n goede dag en kunnen ze weer tijd pakken. Al zullen ze niet voor de dagzege strijden, ik verwacht vandaag dat een vluchgroep het gaat redden.
Thomas/Bernal lijken me nog altijd de grote favorieten, maar Kruijswijk, Pinot en ook Alaphilippe zijn wel serieuze contenders nu.
Hopelijk hebben Jumbo en FdJ vandaag weer zo’n goede dag en kunnen ze weer tijd pakken. Al zullen ze niet voor de dagzege strijden, ik verwacht vandaag dat een vluchgroep het gaat redden.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 juli 2019, 11:22 uur
Tempo lag veel te hoog om eerder aan te gaan Johan. Eerst reed Movistar de eigen kopman de vernieling in en vervolgens moest Kruiswijk zijn mannen ook tot kalmte manen. Bij dat extreme tempo moesten ook gerenommeerde mannen als Uran en Fuglsang er al eerder af. Geeft maar aan dat Thomas nog niet eens zo slecht was en ik denk dat je gelijk hebt dat Thomas nog steeds wel een kans maakt. Aan de andere kant. Zo'n dag als gisteren heeft hij vorig jaar nooit gehad. Kan ook een teken aan de wand zijn. Over 7 uurtjes weten we meer. Zin in.
1
Mb.
geplaatst: 21 juli 2019, 16:07 uur
Alaphilippe gaat niet breken vandaag. Misschien maakt hij nog een sprongetje op de laatste klim zelfs.
0
geplaatst: 21 juli 2019, 17:01 uur
Mooie etappe weer! Wordt een geweldige laatste week.
Pinot de beste bergop. Die zou het wel verdienen.
Pinot de beste bergop. Die zou het wel verdienen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.