menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van VladTheImpaler
Zeker een geweldige etappe weer. En het klassement is weer spannender geworden na vandaag. Pinot is bergop de beste van allemaal, en doet na vandaag wat mij betreft ook weer mee om de Tour overwinning.

avatar van Teunnis
Wat een slotweekend gaat me dat worden!

Pinot lijkt nu de beste papieren te hebben, maar is normaal wisselvallig in een grote ronde. Ik zet mijn geld nog steeds op Bernal. Maar Thomas en Kruijswijk maken ook nog steeds goede kans op de eindwinst.

Landa's grote rondes zijn ook elk jaar hetzelfde verhaal, he? Zonder het kwakje van Barguil had hij nog meegestreden.

avatar van Bill Evans
Ik heb wel het idee dat ik naar een van de leukste Touren van de afgelopen paar jaar aan het kijken ben. Misschien juist wel vanwege het ontbreken van een Froome en Dumoulin. Niet zo genoten sinds pak 'm beet, de mid-jaren 90.

avatar van Tony
Froome snap ik, Bill Evans, maar waarom noem je ook Dumoulin? Denk je dat zijn ploeg net zo verlammend had kunnen controleren als Sky dat altijd voor Kuifje deed? Ik denk het niet namelijk. Mis Dumoulin dus wel in deze open Tour, maar Kuifje duidelijk niet. Ik gun hem niet wat hem is overkomen met zijn ongelukkige crash tegen een muur, maar het is haast een zegen voor deze Tour editie. En stel je eens voor dat Kruijswijk en Dumoulin samen hadden kunnen optrekken in deze Tour? Misschien volgend jaar als ze samen in 1 ploeg rijden...

avatar van gigage
Het zou wel jammer zijn als Thomas (Of Kruiswijk wat dat betreft) de tour wint alleen op basis dat Alaphilippe er nog door zou zakken. Dan gun ik het Pinot nog iets meer omdat hij alleen al die "waaier" seconden eerst goed heeft moeten maken en lekker aanvallend rijdt. Op basis van wat ik tot nu gezien heb uiteraard.

avatar van johan de witt
Inderdaad, Pinot en Ala verdienen het op basis van de eerste twee weken het meest. Maar het duurt drie weken. En in de derde week kan Kruijswijk of Bernal de show stelen, je weet het niet.

Zolang Thomas niet wint, kan ik ermee leven.

avatar van Edgar18
Het verwachte hete weer gaat ook zeker een rol spelen volgende week. De een verwerkt dat beter dan de ander.

Normaliter gaat het nog tussen zes man. Van Alaphilippe verwacht ik dat hij ertussen uit valt maar hij heeft me al zo vaak verrast deze Tour dat ik hem nog niet uit durf te sluiten. Buchmann is de stille verrassing die nog nergens iets heeft laten liggen. Toch zie ik nog geen tourwinnaar in hem. Pinot was dit weekend de beste maar heeft altijd wel een zwakke dag. Bovendien is hij volgens mij niet zo’n liefhebber van heet weer. De vorm van Thomas blijft een beetje gissen. Leek de eerste week sterk, maar dit weekend kraakte het. Toch heb ik het gevoel dat hij er nog steeds het beste voorstaat. Bernal vind ik lastig in te schatten. Kan hij nog een week op topniveau presenteren? En mag hij van Ineos, want Thomas is toch wel duidelijk de kopman. Blijft over Kruijswijk. Hij is redelijk constant maar moest vandaag duidelijk even passen. Zijn derde week is vaak goed, maar of dat genoeg is? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Eigenlijk heb ik gewoon geen idee wie het wordt. Leuk weer eens zo’n open en onvoorspelbare Tour.

Gok voor nu: Thomas.

Hendrik68
Edgar18 schreef:
Pinot was dit weekend de beste maar heeft altijd wel een zwakke dag. Bovendien is hij volgens mij niet zo’n liefhebber van heet weer.
Ja hij of Bardet, een van die 2, weet niet meer welke, maar 1 van die 2 kan er erg slecht tegen. Hoop dat het Pinot was, want die is aan een wederopstanding bezig zeg. Sterker, hij is nog nooit zo goed geweest. Durf er na vandaag niks meer van te zeggen. Wel dat Alaphilippe gezien is, maar wie er wint?

avatar van Bill Evans
Tony schreef:
Froome snap ik, Bill Evans, maar waarom noem je ook Dumoulin? Denk je dat zijn ploeg net zo verlammend had kunnen controleren als Sky dat altijd voor Kuifje deed? Ik denk het niet namelijk. Mis Dumoulin dus wel in deze open Tour, maar Kuifje duidelijk niet. Ik gun hem niet wat hem is overkomen met zijn ongelukkige crash tegen een muur, maar het is haast een zegen voor deze Tour editie. En stel je eens voor dat Kruijswijk en Dumoulin samen hadden kunnen optrekken in deze Tour? Misschien volgend jaar als ze samen in 1 ploeg rijden...

Je hebt gelijk, Dumoulin had ik niet hoeven noemen. Het is vooral een verademing dat 'Sky' niet domineert.
Was vast wel anders geweest als Thomas of Jodi het geel hadden gehad, maar toch. De afwezigheid van Froome is een zegen inderdaad.

avatar van vigil
Ik denk dat dat wel meevalt. De ploeg is gewoon minder sterk dan voorgaande jaren. Zowel in de breedte als mede per renner (Poels en Kwiatkovski bv).

avatar van Tony
vigil schreef:
De ploeg is gewoon minder sterk dan voorgaande jaren.

Ik denk niet dat de knechten minder sterk zijn, maar hun kopmannen steken er eens niet met kop en schouders bovenuit. Ineos kan dus hun favoriete spelletje (controleren, hoog tempo naar boven, iedereen uitroken, waarna de eigen kopman op het eind van de rit makkelijk stand houdt of het zelfs nog even afmaakt) niet spelen. Ze worden daardoor gedwongen heel anders te koersen en dat gaat ze duidelijk minder goed af. Wout kon volgens mij wel harder gisteren, Thomas niet. En Bernal rijdt niet in dienst van Thomas. Het lijkt een luxe positie voor Ineos, twee man zo hoog in het klassement, maar geen van beiden heerst, twee kopmannen gaat ten koste van de ploegtactiek en ze moeten dus oppassen dat ze, door op twee mindere paarden te wedden, in Parijs niet met lege handen komen te staan. Ik zou dat alleen maar toejuichen, ben geen fan van Ineos, voor de duidelijkheid.

avatar van El Ninjo
Wordt inderdaad razendspannend. Ik sluit Alaphilippe zeker nog niet uit. Die gaat sowieso overmorgen nog wat proberen op dat colletje van 3e categorie op 8 km voor de finish, wellicht wederom samen met Pinot,en kijken of ie daar weer een half minuutje kan pakken.
En de 1e alpenrit eindigt met een lange afdaling, als ie daar met de achterstand van de laatste Pyreneenrit op de top komt zie ik 'm dat in de afdaling nog wel goedmaken.

Ze gaan in de Alpen wel op grotere hoogte rijden (dus in ijlere lucht) dan in de Pyreneeen, vraag is wie daar het beste mee om kan gaan..en het schijnt ook daar bloedheet te gaan worden, je zou denken dat dat alles wellicht weer in het voordeel van Bernal zou kunnen zijn.

Kortom, het kan nog alle kanten op en ik zou niet weten op wie ik nu m'n geld zou moeten zetten. Gevoelsmatig zeg ik dat het zal gaan tussen de 2 Fransen en Bernal en gaan Thomas, Buchmann en Kruiswijk het niet redden voor plek 1.

Hendrik68
Titmeister schreef:
Wat hadden ze dan volgens jou moeten doen om het wedstrijdverloop interessanter te maken? Nog 5 kasseienetappes, in de hoop dat Thomas daar op zijn plaat gaat?
Daar zijn geen kasseien voor nodig. Man man man, Kelderman is uit de Tour dus ja dan blijft Thomas als enige over om bij elke valpartij betrokken te zijn. Lijkt gelukkig allemaal mee te vallen.

avatar van Bill Evans
Stef Clement vind ik nou geen verbetering t.o.v. Maarten Ducrot (dagje vrij?). Irritante stem heeft die gast..

avatar van Teunnis
Stef Clement is geen geschikte commentator, maar wel een van de leukste analisten.

avatar van vigil
Teunnis schreef:
Stef Clement is geen geschikte commentator, maar wel een van de leukste analisten.

Precies, hij heeft niet echt uitstraling en geen goede stem maar hij zegt nuttige dingen

avatar van zaaf
maar ja op een muzieksite als deze luisteren we toch erg naar de toon

avatar van gigage
Bill Evans schreef:
Stef Clement vind ik nou geen verbetering t.o.v. Maarten Ducrot (dagje vrij?). Irritante stem heeft die gast..

Afgelopen weekend heb ik de NPO radio1 app op de telefoon gedownload en via Bluetooth naar de streamer (Of BT speaker kan ook) . Vanwege de vertraging van de app ( en BT) de tv even op pauze en dan door. Een analoge antennesignaal is weer te vroeg/snel. Tijdens de 12 minuten reclame/nieuws/reclame even het tv geluid aan. Kun je nog even meegillen met de tourartiest en als het spannend wordt komt er wel een tourflits. Dus je mist niks.

Hendrik68
Ducrot heeft het ook moeten leren. Vind een side kick die net gestopt is maar iedereen nog kent best een meerwaarde. Clement heeft kennis van zaken en neemt geen blad voor de mond. Doet Ducrot ook niet, maar die is al een stuk ouder. Clement moet er nog niet alle dagen zitten, maar zoals ze dat vandaag deden vind ik het echt een toegevoegde waarde. Zo'n etappe duurt uren en af en toe even iemand anders dat doorbreekt even de "sleur". Luister ook wel eens naar Karsten Kroon en die Belg samen op Eurosport, nou dat is geen pretje kan ik je melden.

avatar van vigil
Ik luister anders redelijk graag naar Kroon.

Ducrot mag van mij direct afscheid nemen. Die heeft het al minimaal tien jaar elke rit over het nieuwe wielrennen...

avatar van Teunnis
Karsten en Jeroen

Kroon is samen met De Cauwer verreweg de beste commentator.

Vanmiddag weer eens een klein stukje NOS gekeken met eerst Clement en daarna Ducrot. Het duo Dijkstra & Ducrot is nog steeds bezig met dezelfde vermoeiende stokpaardjes. Nee, niks voor mij.

avatar van Fathead
Ik vond Clement wel leuk, hij is een recente ervaringsdeskundige weet behoorlijk wat. I.i.g. leuker dan die dooie Kroon .

Ducrot vind ik ook altijd leuk, maar ik heb dan ook een broertje dood aan al te technisch/tactisch commentaar. Geef mij maar een Frank Snoeks en een Hans van Zetten.

avatar van chevy93
Is dit nou de moderne (sport)variant op The Beatles versus The Stones?

Stef Clement klinkt als een smurf, maar is inhoudelijk wel beter dan Ducrot idd. Beiden hoor ik eigenlijk liever niet.

Frank Snoeks is helemaal een verschrikking met zijn domme vergelijkingen en zijn ouderwets geneuzel. Die hadden ze echt al 10 jaar geleden met pensioen moeten sturen. Zal wel te duur zijn...

Hendrik68
chevy93 schreef:
Is dit nou de moderne (sport)variant op The Beatles versus The Stones?
Nee Clement en Ducrot zijn veel beter.

avatar van chevy93
Hendrik68 schreef:
(quote)
Nee Clement en Ducrot zijn veel beter.
Dus een supergroep met McCartney en Keith Richards?

avatar van zaaf
Wat een geleuter. Schorsing voor de beide kemphanen.
Ik heb geen gevaar gezien, maar ik ben dan ook een bikkel.

avatar van VladTheImpaler
Enorm overdreven straf als het alleen gaat om wat er op de beelden te zien was.

avatar van vigil
Nee, er is wel meer want als het alleen om de beelden gaat was Rowe sowieso niet geschorst geweest lijkt me

avatar van Teunnis
Op de beelden kun je zien dat Rowe Martin aan zijn schouder naar achteren duwt. Ik vind het erg goed dat ze dit bestraffen. Je handen houd je op je stuur en je gaat anderen niet van de weg rijden. Hadden ze ook moeten doen met die renners die geen ontsnappingspoging meer doorlieten. Dat de renners het allemaal bagatelliseren en normaliseren vind ik juist een signaal dat de organisatie hier streng moet optreden; blijkbaar zien de renners nog niet in dat dit onnodig gevaarlijk is. Misschien niet voor deze ervaren profs, maar wel voor bijvoorbeeld juniorenrenners.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.