Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2019, 22:49 uur
Teunnis schreef:
Op de beelden kun je zien dat Rowe Martin aan zijn schouder naar achteren duwt.
Op de beelden kun je zien dat Rowe Martin aan zijn schouder naar achteren duwt.
Ja dat zag ik net eigenlijk pas bij de Avond etappe
0
geplaatst: 24 juli 2019, 23:17 uur
Rene Froger betekent geen Avondetappe vandaag.
Maar lijkt me terechte beslissing.
Maar lijkt me terechte beslissing.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 01:02 uur
Ik hink op twee gedachten. Als het nou twee Fransozen waren geweest of een knecht van TiboPino? Aan de andere kant , Rowe en Martin zouden beter moeten weten. " het gebeurt wel vaker" is een slechte redenering. De TDF is qua media aandacht veruit de grootste ronde. Dus tja, daar duikt iedereen bovenop en daarmee zet je de jury voor het blok.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 08:58 uur
Duidelijk een poging de concurrentie van Pinot en Alaphilippe te verzwakken, maar de manier waarop Rowe en Martin naast elkaar de pers te woord staan geeft al aan dat Ineos en Visma vandaag samen die arrogante Fransen eens een lesje gaan leren. En aangezien Buchmann en Martin landgenoten zijn zal Bora ze graag helpen. Lijkt me heerlijk. Elke aanval van Pinot neutraliseren en er vervolgens overheen gaan.
1
geplaatst: 25 juli 2019, 09:08 uur
Hendrik68 schreef:
Duidelijk een poging de concurrentie van Pinot en Alaphilippe te verzwakken
Duidelijk een poging de concurrentie van Pinot en Alaphilippe te verzwakken
Jij doet wekelijks wel ergens aangifte van matchfixing of niet?
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 09:28 uur
Gewoon een kwestie van de Tour volgen door de jaren heen en nuchter constateren dat er nooit een Fransman in kansrijke postitie straf krijgt. Virenque is zelfs gastheer in de Tour en Armstrong wordt gearresteerd als hij voet op Franse bodem zet. Maar dat vind jij normaal of niet?
0
geplaatst: 25 juli 2019, 09:29 uur
We gaan deze Tour in elk geval geen berg over in een Luke Rowe-tempo. Heerlijk.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 10:15 uur
Het verbaast me dat er mensen zijn die de straffen terecht vinden. Ik vind het in ieder geval belachelijk. Een beetje onenigheid in het heetst van de strijd, door beide heren al voor de finish opgelost. Er was bovendien geen enkel gevaar voor wie dan ook. Het ruziezoeken is wat kinderachtig maar renners hiervoor uitsluiten is niks minder dan de zoveelste poging van de Fransen om hun eigen renners te bevoordelen. Of denken jullie echt dat Pinot en Alaphilippe voor eenzelfde incident ook uit koers zouden zijn gehaald?
1
geplaatst: 25 juli 2019, 10:20 uur
Nee maar Kruijswijk en Thomas zeker ook niet.
Dus die vergelijking loopt mank.
Feit is dat je van elkaar af moet blijven.
Dit was welbewust creëren van een gevaarlijke situatie. Dat de gevolgen dan meevallen zou niet moeten uitmaken voor de strafmaat. Terecht dus.
En dat ‘de Fransen’ de Tour zouden gaan winnen door het uitsluiten van of all people Luke Rowe is helemaal absurd.
En het is ook nog de UCI die de straf uitdeelt, en niet de ASO.
Dus die vergelijking loopt mank.
Feit is dat je van elkaar af moet blijven.
Dit was welbewust creëren van een gevaarlijke situatie. Dat de gevolgen dan meevallen zou niet moeten uitmaken voor de strafmaat. Terecht dus.
En dat ‘de Fransen’ de Tour zouden gaan winnen door het uitsluiten van of all people Luke Rowe is helemaal absurd.
En het is ook nog de UCI die de straf uitdeelt, en niet de ASO.
1
geplaatst: 25 juli 2019, 10:28 uur
Gevaarlijke situatie? Van elkaar afblijven? Het viel allemaal reuze mee. Een beetje meer inlevingsvermogen bij de jury zou geen kwaad kunnen. Pietluttig, das het goede woord ervoor.
En een renner in je team meer of minder maakt uiteraard veel uit. Dat hoef je een wielervolger toch niet uit te leggen? Pinot zal er niet direct de Tour door winnen maar dat zegt volgens mij ook niemand...
En een renner in je team meer of minder maakt uiteraard veel uit. Dat hoef je een wielervolger toch niet uit te leggen? Pinot zal er niet direct de Tour door winnen maar dat zegt volgens mij ook niemand...
0
geplaatst: 25 juli 2019, 10:35 uur
Of de straf terecht is of niet kun je over discussiëren, mij lijkt het wel. Ze blijven ternauwernood op de fiets.
Dat de straf gegeven zou zijn om ‘Fransen’ te bevoordelen is absurd in elk opzicht.
Dat de straf gegeven zou zijn om ‘Fransen’ te bevoordelen is absurd in elk opzicht.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 10:42 uur
Ik kom gisteren aan in Barcelonette, blijkt onderdeel te zijn van de etappe vandaag. Nooit eerder live bij geweest, ben benieuwd. Mooie rit vandaag, erg benieuwd.
0
zaaf
geplaatst: 25 juli 2019, 10:46 uur
-SprayIt- schreef:
Ik kom gisteren aan in Barcelonette, blijkt onderdeel te zijn van de etappe vandaag. Nooit eerder live bij geweest, ben benieuwd. Mooie rit vandaag, erg benieuwd.
Veel plezier!Ik kom gisteren aan in Barcelonette, blijkt onderdeel te zijn van de etappe vandaag. Nooit eerder live bij geweest, ben benieuwd. Mooie rit vandaag, erg benieuwd.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:12 uur
johan de witt schreef:
Bevoordelen is wellicht niet het goede woord, selectieve willekeur zou beter passen. Zoals Hendrik ook al zei: denk jij dat (bijvoorbeeld) Gaudu en Mas voor eenzelfde incident ook gestraft zouden zijn? Ik denk van niet. Denk ook maar eens terug aan de situaties met Sagan en Demare een paar jaar terug. Iedereen is het er toch wel over eens dat de actie van Demare een stuk gevaarlijker was maar hij mocht wel in de Tour blijven. Dat de straf gegeven zou zijn om ‘Fransen’ te bevoordelen is absurd in elk opzicht.
Selectieve willekeur dus, in het voordeel van de Fransen.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:12 uur
Hendrik68 schreef:
Gewoon een kwestie van de Tour volgen door de jaren heen en nuchter constateren dat er nooit een Fransman in kansrijke postitie straf krijgt. Virenque is zelfs gastheer in de Tour en Armstrong wordt gearresteerd als hij voet op Franse bodem zet. Maar dat vind jij normaal of niet?
Ik volg de tour al ruim 30 jaar...
Uiteraard weet ik dat de Fransen in t verleden coulanter behandeld zijn maar dat ze bewust mensen van andere ploegen er uit gooien ivm een eventuele gele trui van Pinot gaat mij veel te ver.
Feit is er dat iemand tot een paar keer toe van de weg wordt geduwd op een plek waar op nog geen meter afstand publiek staat. Stel hij was tegen een toeschouwer gevallen wat gewoon een zeer reëele optie was, was de straf dan wel terecht?
Dat Armstrong de politie op zijn dak krijgt in Frankrijk lijkt mij een compleet andere discussie net zoals je onnodige tendentieuze laatste zin...
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:14 uur
Edgar18 schreef:
Gevaarlijke situatie? Van elkaar afblijven? Het viel allemaal reuze mee. Een beetje meer inlevingsvermogen bij de jury zou geen kwaad kunnen. Pietluttig, das het goede woord ervoor.
Er stond binnen een meter genoeg publiek.
Verder snap ik weer niet waarom mensen zich zo opwinden...
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:20 uur
vigil schreef:
Er stond binnen een meter genoeg publiek
Ze reden nog geen 10km per uur. Zelfs als Rowe zijn evenwicht zou verliezen dan zet hij gewoon zijn voet op de grond. Al is dat wat mij betreft helemaal niet aan de orde want de actie was dusdanig onschuldig dat er geen gevaar was op vallen. Er stond binnen een meter genoeg publiek
Wat ze deden was niet goed en een flinke waarschuwing/ geldboete/ tijdstraf lijkt me terecht (de zogenaamde gele kaart zoals Plugge het noemde) maar uitsluiting vind ik veel en veel te zwaar. Twee renners uit teams die meedoen om de eindzege worden zwakker gemaakt. Je kunt er van vinden wat je wilt maar ik vind het een nogal bijzondere straf die toevallig mooi uitpakt voor bijvoorbeeld Pinot.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:23 uur
Echt onzin. Volgens mij zijn er in het verleden ook genoeg Fransen cq renners van Franse ploegen uit de Tour gehaald.
Dat doet hier totaal niet terzake.
Het was ongeoorloofd gedrag en dat wordt terecht bestraft. En die ‘gele kaart’ was al gegeven bij die Asgreen/Bol-affaire. Renners moeten gewoon van elkaar afblijven. Of dat nu in een sprint gebeurt of in een wandeletappe zou geen verschil moeten maken.
Dat doet hier totaal niet terzake.
Het was ongeoorloofd gedrag en dat wordt terecht bestraft. En die ‘gele kaart’ was al gegeven bij die Asgreen/Bol-affaire. Renners moeten gewoon van elkaar afblijven. Of dat nu in een sprint gebeurt of in een wandeletappe zou geen verschil moeten maken.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:33 uur
Ik kan me zo geen voorbeelden van Fransen die zijn uitgesloten voor de geest halen. Los van het buiten de tijd finishen natuurlijk maar zelfs daar weten ze wel een mauw aan te passen getuige Demare vorig jaar
.
Het Asgreen/Bol incident heb ik even niet op mijn netvlies maar als die een waarschuwing hebben gekregen dan zou dat nu ook moeten gebeuren. Een paar jaar geleden rondom het Sagan incident schreef je nog dat er van een rechtvaardig oordeel in de Tour nimmer sprake kan zijn. Dat waren wijze woorden!
.Het Asgreen/Bol incident heb ik even niet op mijn netvlies maar als die een waarschuwing hebben gekregen dan zou dat nu ook moeten gebeuren. Een paar jaar geleden rondom het Sagan incident schreef je nog dat er van een rechtvaardig oordeel in de Tour nimmer sprake kan zijn. Dat waren wijze woorden!
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 11:39 uur
johan de witt schreef:
Volgens mij zijn er in het verleden ook genoeg Fransen cq renners van Franse ploegen uit de Tour gehaald.
Noem ze eens op?Volgens mij zijn er in het verleden ook genoeg Fransen cq renners van Franse ploegen uit de Tour gehaald.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:40 uur
Wel merkwaardig dat dit incident ook bij de volgers voor veel onenigheid zorgt. Ik heb het idee dat 50% de acties ontoelaatbaar vind en 50% vind dat er weinig aan de hand was.
Ik snap dan weer totaal niet hoe men dit goed kan praten. Het is dat dit hele ervaren mannen zijn, maar zelfs Rowe kukelde bijna van de weg (waar publiek stond) en met je handen aan een andere renner zitten - en dan geen vriendelijk duwtje of schouderklopje - lijkt me sowieso een directe diskwalificatie waard.
Helemaal eens met de tirade van Bobbie (Traksel) nu op Eurosport.
Ik snap dan weer totaal niet hoe men dit goed kan praten. Het is dat dit hele ervaren mannen zijn, maar zelfs Rowe kukelde bijna van de weg (waar publiek stond) en met je handen aan een andere renner zitten - en dan geen vriendelijk duwtje of schouderklopje - lijkt me sowieso een directe diskwalificatie waard.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 11:45 uur
Niemand praat dit toch ook goed? Gaat om de straf die buiten alle proporties is en volgens mij en ook op vele fora toch vooral de Fransen erg goed uitkomt. Maar laat dat laatste dan eens even voor wat het is. 2 renners hebben een licht handgemeen, na de koers handen schudden en we gaan weer verder, niemand die er na de koers nog een thema van maakt bij Ineos en Jumbo. Als je dan zegt, jongens jullie worden teruggezet naar de laatste plaats van vandaag plus 1000 euro boete, dan is dat te begrijpen. Dit slaat echt nergens op.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:45 uur
De volledige Festina ploeg bv (begonnen als Spaanse maar was toen al jaren Frans)
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 11:46 uur
Klopt, maar wie ontliep de straf en mocht jaren daarna vrolijk verder fietsen en is nu gastheer in de Tour?
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:48 uur
Teunnis schreef:
Wel merkwaardig dat dit incident ook bij de volgers voor veel onenigheid zorgt. Ik heb het idee dat 50% de acties ontoelaatbaar vind en 50% vind dat er weinig aan de hand was.
Inderdaad! Moscon werd vorig om iets vergelijkbaars uit de Tour gezet. Toen was deze discussie er niet.
Maar goed, het is uiteindelijk niet meer dan een voetnoot in deze Tour. Het is koers!
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:48 uur
Hendrik68 schreef:
Klopt, maar wie ontliep de straf en mocht jaren daarna vrolijk verder fietsen en is nu gastheer in de Tour?
Ja maar is niet alleen voor Fransen zo. Ons aller Joop wordt ook met alle egards behandeld als hij zijn gezicht laat zien en is ook jaren verbonden geweest aan de Rabo ploeg en allerlei evenementen.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:49 uur
En Lance is ook nog een held voor velen, en zeker in de VS. Terecht ook trouwens.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 11:51 uur
johan de witt schreef:
Het is koers!
Dat is ook zo. Over tot de orde van de dag. Het is koers!

0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:52 uur
Hendrik68 schreef:
2 renners hebben een licht handgemeen, na de koers handen schudden en we gaan weer verder, niemand die er na de koers nog een thema van maakt bij Ineos en Jumbo.
2 renners hebben een licht handgemeen, na de koers handen schudden en we gaan weer verder, niemand die er na de koers nog een thema van maakt bij Ineos en Jumbo.
Tsja, dat zullen ze altijd zeggen. Ze hadden zelf ook door dat ze in de problemen zaten, dan ga je het uit eigen belang natuurlijk
Maar goed, het is koers! Hup Nibali! Hup Lutsenko! EDIT: Hup Landa! Hup Kruijswijk!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.