Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 25 juli 2019, 11:52 uur
johan de witt schreef:
En Lance is ook nog een held voor velen, en zeker in de VS. Terecht ook trouwens.
Eerst zeggen dat het koers is en dan beginnen over Armstrong... foei!En Lance is ook nog een held voor velen, en zeker in de VS. Terecht ook trouwens.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:55 uur
nog maar 190 km te gaan 
Waarom liggen Mollema, De Gendt, Sagan, Yates en Wellens eigenlijk nog niet 4 minuten voor?

Waarom liggen Mollema, De Gendt, Sagan, Yates en Wellens eigenlijk nog niet 4 minuten voor?

0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:56 uur
Wellens komt geen berg over, dus die verwacht ik niet meer.
Hopelijk gaat er nog iemand vol voor de bollen. Yates heeft al behoorlijk wat punten.
Hopelijk gaat er nog iemand vol voor de bollen. Yates heeft al behoorlijk wat punten.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 11:59 uur
Vandaag 50 punten te rapen.
De Gendt zal wel weer gaan. Of Simon voor zijn derde.
De Gendt zal wel weer gaan. Of Simon voor zijn derde.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 12:04 uur
Er zal een mirakel nodig zijn om S. Yates van de overwinning te houden.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 12:06 uur
Jammer, maar als Kruijswijk 2e wordt dan teken ik ervoor.
2
geplaatst: 25 juli 2019, 12:26 uur
Als “Adam” Yates vandaag wint, eis ik een grondige identificatietest!
0
geplaatst: 25 juli 2019, 12:43 uur
Movistar precies zoals verwacht.
Ik ben benieuwd welke ploeg er straks in het peloton gaat rijden.
Ik ben benieuwd welke ploeg er straks in het peloton gaat rijden.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 12:44 uur
Quintana staat nog redelijk kort. Trek zal zo wel volle bak gaan rijden voor de top-10-plek van Porte
1
geplaatst: 25 juli 2019, 13:36 uur
Movistar met drie man voorin, kan niet missen of Landa gaat er straks vandoor, vermoedelijk al op de Izoard.
Hopelijk is Kämna zo goed als van de week. Zou van deze vluchtgroep wel mijn gewenste winnaar zijn.
Hopelijk is Kämna zo goed als van de week. Zou van deze vluchtgroep wel mijn gewenste winnaar zijn.
1
geplaatst: 25 juli 2019, 13:38 uur
0
geplaatst: 25 juli 2019, 15:58 uur
Hebben ze totaal geen schrik van Alaphilippe of zijn ze achterlijk?
0
geplaatst: 25 juli 2019, 16:19 uur
De zwaarte telt op, het wordt iedere dag moeilijker voor Flip. Als ie drie dagen lang meekan met de klassementsmannen dan zou dat een enorm wonder zijn en dan verdient ie de tourzege helemaal.
Ik geloof er alleen niet in, en dat geldt denk ik ook voor Ineos, Jumbo, FdJ en Movistar.
Ik geloof er alleen niet in, en dat geldt denk ik ook voor Ineos, Jumbo, FdJ en Movistar.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 16:23 uur
Zolang ze Van Baarle en Poels op kop zetten, zal Alaphilippe fluitend in het wiel blijven.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 16:59 uur
Teunnis schreef:
Dat laatste dus. Mijn god, wat een hoop stupiditeit bij elkaar.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:09 uur
Bernal had eerder moeten gaan. Rare move van Thomas ook.
Maar per saldo staan ze nog steeds 1,5 minuut achter, net als een week geleden.
Maar per saldo staan ze nog steeds 1,5 minuut achter, net als een week geleden.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:20 uur
INEOS had het probleem dat Van Baarle de beste knecht was. Die ging totaal niet rap genoeg. Het moment van Bernal was op zich wel goed, maar dan had daarvoor een Poels in vorm iedereen op de pijnbank moeten leggen. Achteraf gezien had Alaphilippe dan al in de problemen gezeten.
Maar goed, ik heb genoeg gezien. Bernal wint zijn eerste van heel veel Tours.
Maar goed, ik heb genoeg gezien. Bernal wint zijn eerste van heel veel Tours.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:21 uur
Teunnis schreef:
Dat laatste dus. Mijn god, wat een hoop stupiditeit bij elkaar.
Valt wel mee toch? De afdaling op het einde maakte dat dit niet de etappe was om de boel op een hoop te fietsen. Dat laatste dus. Mijn god, wat een hoop stupiditeit bij elkaar.
Geloof jij dat Flip nog twee dagen volhoudt?
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:23 uur
Nee, dat niet, maar Pinot had hier Kruijswijk onder druk moeten zetten. Thomas had niet achter zijn teamgenoot aan moeten gaan. INEOS had zonder goede knechten niet op kop moeten rijden. De knechten van Jumbo hadden zichzelf leeg moeten rijden om het tempo hoger te leggen (al is dat niet zeker of ze dat konden).
En vaak moet je wel rekening houden met niet beter kunnen, maar G Martin is er heel lang bijgebleven. Dan moeten er een hoop een stuk harder kunnen.
En vaak moet je wel rekening houden met niet beter kunnen, maar G Martin is er heel lang bijgebleven. Dan moeten er een hoop een stuk harder kunnen.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:25 uur
Morgen een korte en niet superlastige laatste beklimming, daar zie ik Flip ook wel standhouden.
Zaterdag wordt het alles of niet voor Ineos. Hebben ze wel betere knechten nodig.
Zaterdag wordt het alles of niet voor Ineos. Hebben ze wel betere knechten nodig.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:27 uur
Morgen idd een etappe die Flip redelijk moet liggen met die enorme afdaling na de Iseran. Maar als je tempo maakt op de Iseran kan je hem op 2/3 minuten zetten.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:28 uur
Gezien het vroege lossen van De Plus en de val van Bennett was dit niet de etappe voor Jumbo. Hetzelfde geldt wmb voor FdJ, hun sterkste knecht moest er op de Izoard al af. Bora had ook geen mannetjes om op kop te zetten.
Van Baarle op kop is natuurlijk niet ideaal voor Ineos maar ze hadden geen andere keus. Uiteindelijk doen ze het nog redelijk met de seconden die Bernal pakt. Het plan was denk ik om Bernal en Thomas samen te laten gaan maar Thomas kwam niet weg bij de rest en hield direct zijn benen stil toen de andere favorieten bij hem in het wiel kwamen.
De eerste week was Thomas de man, afgelopen weekend was het Pinot en vandaag Bernal. Ik durf mijn geld nog steeds niet op iemand in te zetten.
Op naar Val Thorens!
Van Baarle op kop is natuurlijk niet ideaal voor Ineos maar ze hadden geen andere keus. Uiteindelijk doen ze het nog redelijk met de seconden die Bernal pakt. Het plan was denk ik om Bernal en Thomas samen te laten gaan maar Thomas kwam niet weg bij de rest en hield direct zijn benen stil toen de andere favorieten bij hem in het wiel kwamen.
De eerste week was Thomas de man, afgelopen weekend was het Pinot en vandaag Bernal. Ik durf mijn geld nog steeds niet op iemand in te zetten.
Op naar Val Thorens!
0
geplaatst: 25 juli 2019, 17:33 uur
Pinot zie ik de Tour niet meer winnen na vandaag, Thomas én Bernal achter zich houden lijkt me ondoenlijk voor hem. Ik denk dat Ineos het liefst Thomas ziet winnen, vandaar deze rare tactiek. Maar ze moeten echt gaan kiezen.
Bernal is gewoon beter bergop dan Thomas dus dat lijkt me de topfavoriet nu.
Maar als ze morgen weer wachten tot de laatste kilometers van de laatste beklimming vlak ik Alaphilippe zeker niet uit.
Bernal is gewoon beter bergop dan Thomas dus dat lijkt me de topfavoriet nu.
Maar als ze morgen weer wachten tot de laatste kilometers van de laatste beklimming vlak ik Alaphilippe zeker niet uit.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 18:19 uur
Edgar18 schreef:
Gezien het vroege lossen van De Plus en de val van Bennett was dit niet de etappe voor Jumbo.
Gezien het vroege lossen van De Plus en de val van Bennett was dit niet de etappe voor Jumbo.
Ja, dat leek me ook een kwestie van niet beter kunnen. Ik had als ik Kruijswijk was wel nog even aangezet voor de top gezien zijn daalkunsten. Dat leek ook even mis te gaan, maar knap hersteld en uiteindelijk zelfs in het tweede wiel de afdaling
Hetzelfde geldt wmb voor FdJ, hun sterkste knecht moest er op de Izoard al af.
De laatste dagen is Reichenbach hun sterkste knecht. Die heeft de hele etappe lopen aanklampen, daar had je meer mee moeten doen. En Pinot had mijns inziens als eerste het bal moeten openen ipv Bernal. Maar misschien voelde hij slechte benen.
Bora had ook geen mannetjes om op kop te zetten.
Klopt, bovendien neem ik het Buchmann helemaal niet kwalijk dat hij tevreden is met de gang van zaken.
Van Baarle op kop is natuurlijk niet ideaal voor Ineos maar ze hadden geen andere keus. Uiteindelijk doen ze het nog redelijk met de seconden die Bernal pakt.
Mee eens.
Het plan was denk ik om Bernal en Thomas samen te laten gaan maar Thomas kwam niet weg bij de rest en hield direct zijn benen stil toen de andere favorieten bij hem in het wiel.
Dat duurde wel even voordat de favorieten bij hem in het wiel kwamen. Hij heeft er vooral voor gezorgd dat er ineens twee keer zo hard werd gereden in de groep der favorieten. Elke seconde dat er langer getreuzeld werd, zou winst zijn voor Bernal. In zo’n situatie moet je als ploeggenoot alleen reageren en pas versnellen als het door een ander is ontploft.
Ik ben (met gezonde twijfel) altijd in Bernal blijven geloven, maar het plaatje ziet er met de dag anders uit. Heerlijke tour!
Op naar Val Thorens!
Die etappe lijkt met de dag meer te beloven. Kan niet anders dan dat het daar een slagveld wordt.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 19:17 uur
Teunnis schreef:
Die etappe lijkt met de dag meer te beloven. Kan niet anders dan dat het daar een slagveld wordt.
Het zal eigenlijk wel moeten. Ze hebben nog twee dagen de tijd om flink te koersen anders gaat Alapflippie straks echt de Tour winnen. Die etappe lijkt met de dag meer te beloven. Kan niet anders dan dat het daar een slagveld wordt.
Ik weet niet hoe jullie het beleefd hebben maar ik vond de etappe van vandaag eigenlijk best wel saai. Dit was denk ik de zwaarste etappe van de Tour maar er is - op een half minuutje voor Bernal na - eigenlijk niets gebeurd tussen de favorieten. Waar was Movistar bijvoorbeeld? Op de Izoard trekken ze alles uit elkaar om vervolgens op de Galibier geen reet meer te doen. De favorieten leken in een modus ergens tussen niet kunnen en niet durven te zitten. Bang om iedere klap die ze erop geven later dubbel terug te betalen. Maar zoals ik net ook al zei: "ze zullen een keer uit hun hok moeten anders gaat Alapflippie straks echt de Tour winnen."
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2019, 19:20 uur
Eh, Movistar won de etappe vandaag weet je nog, vandaar dat ze op de Galibier geen reet meer deden. 
EDIT: maar je hebt gelijk, er was niet veel aan en ze moeten Alaphilippe nu wel eens echt gaan aanvallen, maar dat gebeurt morgen op de slotklim, dan wordt er zo hard gedemarreerd en ook eerder dan vandaag, dat wordt zijn Waterloo. Maar wie dan gaat winnen? Pinot had ineens niet meer die power van een paar dagen terug, Thomas wel weer wat, Bernal nog iets meer, maar ook niet zo heel erg veel. En wat kan Buchmann nog? Ik vrees dat Steven 4e wordt.

EDIT: maar je hebt gelijk, er was niet veel aan en ze moeten Alaphilippe nu wel eens echt gaan aanvallen, maar dat gebeurt morgen op de slotklim, dan wordt er zo hard gedemarreerd en ook eerder dan vandaag, dat wordt zijn Waterloo. Maar wie dan gaat winnen? Pinot had ineens niet meer die power van een paar dagen terug, Thomas wel weer wat, Bernal nog iets meer, maar ook niet zo heel erg veel. En wat kan Buchmann nog? Ik vrees dat Steven 4e wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.