Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2019, 19:23 uur
Hendrik68 schreef:
Eh, Movistar won de etappe vandaag weet je nog, vandaar dat ze op de Galibier geen reet meer deden.
Hmm, dat heeft er toch denk ik niet zoveel mee te maken. Het was halverwege de Galibier (zo niet eerder) duidelijk dat Quintana de etappe ging winnen en dat de kopgroep dusdanig veel voorsprong had dat de favorietengroep daar niet meer in de buurt zou komen. Movistar had in de favorietengroep dus prima oorlog kunnen maken zonder de etappezege van Quintana ook maar een beetje in gevaar te brengen. Landa is toch de duidelijke kopman en vandaag was de dag om tijd terug te pakken. Kansen voor Landa op een echt goede klassering verkeken wat mij betreft.Eh, Movistar won de etappe vandaag weet je nog, vandaar dat ze op de Galibier geen reet meer deden.
Hendrik68 schreef:
Ik vrees dat Steven 4e wordt.
Ik vrees met je mee, maar zullen we hopen op het podium?Ik vrees dat Steven 4e wordt.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 19:25 uur
Ze hebben geen twee ploegen, al lijkt het soms zo.
Movistar deed het voor de verandering wel een keer goed.
Ze hadden geen 5 frisse mannen meer over op de Galibier om het ook daar open te trekken.
Morgen op de Iseran vol voor Landa lijkt me. Vandaag was voor Nairo, die het perfect afmaakt.
Wie weet is hij morgen wel weer zo goed, ze staan er op zich wel goed voor, met 3 man in de top-10.
Movistar deed het voor de verandering wel een keer goed.
Ze hadden geen 5 frisse mannen meer over op de Galibier om het ook daar open te trekken.
Morgen op de Iseran vol voor Landa lijkt me. Vandaag was voor Nairo, die het perfect afmaakt.
Wie weet is hij morgen wel weer zo goed, ze staan er op zich wel goed voor, met 3 man in de top-10.
0
Mb.
geplaatst: 25 juli 2019, 21:04 uur
Voor mij is het podium wel duidelijk: Alaphilippe, Bernal en Thomas. Alleen weet ik de volgorde nog niet. Ik verwacht wel dat Alaphilippe gaat kraken, maar door het afwachtende koersgedrag van de andere mannen denk ik toch dat het verlies erg mee zal vallen.
Morgen zoals altijd weer een poging van Movistar, maar de rest gaat naar alle waarschijnlijkheid samen de afdaling in. Ik hoop echter dat ik er totaal naast zit en dat Kruijswijk/Pinot een alles-of-niets poging om de tour te winnen inzet op de L'Iseran. Pogingen op de laatste klim verwacht ik sowieso.
Morgen zoals altijd weer een poging van Movistar, maar de rest gaat naar alle waarschijnlijkheid samen de afdaling in. Ik hoop echter dat ik er totaal naast zit en dat Kruijswijk/Pinot een alles-of-niets poging om de tour te winnen inzet op de L'Iseran. Pogingen op de laatste klim verwacht ik sowieso.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 22:21 uur
Wint die stomme Quintana een etappe..... En dan wachten sommige klassementsmannen pas tot 2-3km van de top van de Galibier om Alaphilippe aan te vallen.... Misschien was het ook van niet beter kunnen ook, maar ik had echt het idee dat ze Alaphilippe hadden kunnen lossen op de Galibier als ze eerder waren aangegaan. Maar ik had het idee dat geen van de klassementsmannen de eerste wilde zijn die zijn kruit zou verschieten. Alleen Bernal die een gaatje kon slaan. Hopelijk zijn de benen bij sommige iets beter, en is er ook meer lef.
0
geplaatst: 25 juli 2019, 22:28 uur
johan de witt schreef:
ze staan er op zich wel goed voor, met 3 man in de top-10.
ze staan er op zich wel goed voor, met 3 man in de top-10.
Op zich zeker maar ik denk als ze zo blijven staan de tour toch een soort van mislukt is voor ze. Minimaal 1 man (Landa) op t podium.
Verder hoorde ik vanavond. Dat eerst Bernal moest gaan en daarna Thomas enkel er kwam geen enkele reactie en dat hadden ze niet verwacht. Toen dacht Thomas waarschijnlijk dat hij er wel even naar toe kon rijden en dat ze dan met zn 2en verder konden maar helaas.
Nu 2 keer bovenop eindigen en dat gaat Flipje te veel worden. Als ik mag kiezen tussen hem en Thomas dan weet ik t wel.
Qua Kruijs hoop ik nog op van alles maar vrees 4de/5de
0
geplaatst: 25 juli 2019, 22:29 uur
Kruijswijk is de hele Tour al goed, maar lijkt net dat beetje extra te missen om een versnelling oid te plaatsen. Daarmee is hij te veel afhankelijk van slechte benen van zijn concurrenten.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 00:12 uur
500 euro boete voor Alaphilippe voor het laten duwen door een verzorger. Ze durven wel die Fransen 
Roglic kreeg in de Giro voor een minder vergrijp (supporter versus verzorger) tien strafseconden.

Roglic kreeg in de Giro voor een minder vergrijp (supporter versus verzorger) tien strafseconden.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 00:32 uur
Bernal, Thomas, twee vechten om een been en wie gaat er mee heen? Nieuwe dag , nieuwe kansen. Parijs is niet ver meer. Zo , genoeg cliché 's nu. Nog eentje dan. Go Kruijswijk!
1
geplaatst: 26 juli 2019, 00:58 uur
Even los van de ontknoping van de gele trui... die bergtrui, hè. Wat moeten we daar nou mee doen? Hoe kan die nou interessanter gemaakt worden en beter reflecteren wie nou echt de beste klimmer is? Zo'n Bardet zit nu één zware etappe mee van voren, komt twee keer als tweede boven en heeft gelijk meer dan de helft van zijn punten binnengehaald. En dat is dan de nummer 18 van het klassement. Vorig jaar won Alaphilippe als 33e van het klassement... Aangezien de Tour vrijwel volledig op de bergen beslist wordt, kun je toch moeilijk hard maken dat zij dan echt de beste klimmers waren.
Het jaar dat Froome won, won hij ook de Tour. Mede door een weergaloze solo op de La Pierre Saint-Martin. Ja, dan ben je een bergtrui waardig. Niet omdat je een keer met de goede ontsnapping mee zit en veel (veelal) kansloze aanvallen plaatst. Maar goed, wat is dan nog de meerwaarde van zo'n bolletjestrui?
Oftewel, wat moeten we met die trui? Zie bv. Waarom geen gele bolletjestrui voor de echt snelste klimmer? - trouw.nl
Het jaar dat Froome won, won hij ook de Tour. Mede door een weergaloze solo op de La Pierre Saint-Martin. Ja, dan ben je een bergtrui waardig. Niet omdat je een keer met de goede ontsnapping mee zit en veel (veelal) kansloze aanvallen plaatst. Maar goed, wat is dan nog de meerwaarde van zo'n bolletjestrui?
Oftewel, wat moeten we met die trui? Zie bv. Waarom geen gele bolletjestrui voor de echt snelste klimmer? - trouw.nl
0
geplaatst: 26 juli 2019, 01:58 uur
Als de bergtrui zou moeten gaan naar de beste klimmer, dan zou hij 7-8 van de 10 keer naar de Tourwinnaar gaan. Die hebben al de gele trui dus waarom zou je daar nog een trui aan verbinden.
Nu is het voor een ander type renner, de aanvaller die ook aardig kan klimmen. Bardet komt er nu inderdaad wel goedkoop aan, maar Quintana en Pinot zouden er in principe ook nog voor kunnen gaan. Dat ze dat niet (gaan) doen komt omdat ze voor het klassement gaan en de trui niet interessant vinden. Daar gaat een andere opzet niet veel aan veranderen.
Nu is het voor een ander type renner, de aanvaller die ook aardig kan klimmen. Bardet komt er nu inderdaad wel goedkoop aan, maar Quintana en Pinot zouden er in principe ook nog voor kunnen gaan. Dat ze dat niet (gaan) doen komt omdat ze voor het klassement gaan en de trui niet interessant vinden. Daar gaat een andere opzet niet veel aan veranderen.
2
geplaatst: 26 juli 2019, 08:23 uur
Edgar18 schreef:
500 euro boete voor Alaphilippe voor het laten duwen door een verzorger. Ze durven wel die Fransen

Met de ene hand gaf hij een bidon en met de andere terwijl hij gewoon stil stond een duwtje... iemand de weg afduwen is pietluttig en dit weer veel te weinig.
Kolere, jij gaat zeker ook niet Frankrijk op vakantie dit jaar

1
geplaatst: 26 juli 2019, 10:27 uur
vigil schreef:
Met de ene hand gaf hij een bidon en met de andere terwijl hij gewoon stil stond een duwtje... iemand de weg afduwen is pietluttig en dit weer veel te weinig.
Dan hebben wij het niet over hetzelfde fragment. Het gebeurde niet uit stilstand, de verzorger rende erachteraan om een duwtje mee te geven. Bergop duwen is valsspelen t.o.v. je concurrenten, een onderling stoeipartijtje is iets waar anderen geen last van hebben. Bovendien heb ik gezegd dat een straf prima is maar dat uitsluiting ongepast zwaar is. Met de ene hand gaf hij een bidon en met de andere terwijl hij gewoon stil stond een duwtje... iemand de weg afduwen is pietluttig en dit weer veel te weinig.
Schitterend land trouwens dat Frankrijk, maar nee dit jaar staat het niet op de planning.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 10:40 uur
Edgar18 schreef:
Schitterend land trouwens dat Frankrijk, maar nee dit jaar staat het niet op de planning.
Hm, het zal als je van hier komt wel even wennen zijn aan die lagere temperatuur daar in het zuiden

Je zal trouwens vandaag maar in de auto zitten in op weg of terug naar een vakantiebestemming aldaar

0
geplaatst: 26 juli 2019, 10:51 uur
VladTheImpaler schreef:
Kruijswijk is de hele Tour al goed, maar lijkt net dat beetje extra te missen om een versnelling oid te plaatsen. Daarmee is hij te veel afhankelijk van slechte benen van zijn concurrenten.
Kruijswijk doet niet aan versnellingen, hij is een volger. Zie hem altijd om zich heen kijken wie er reageren gaat zodra iemand uit het groepje gele trui wegspringt. Hij zal de Tour nooit winnen. Mist daarvoor die jump, de versnelling, de drive om iets te proberen. Hij kiest voor de weg van de geleidelijkheid. En dan kun je een keer 3e worden misschien, maar dat is het dan ook. Heel goed hoor, daar niet van, maar het is niet iemand die aanvalt, of alles of niets speelt. Nogmaals, dat is prima. Ik weet nog goed dat we als Nederlanders blij waren met een Marc Lotz die een keer 7e of 8e werd in een rit, van een Nederlander die om het podium meedeed konden we alleen maar dromen.
Is Kruijswijk's derde week zoveel beter dan die van Bernal/Thomas? Ik denk het niet.
Enfin, we gaan het zien de komende twee dagen.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 10:55 uur
Voor Kruijswijk is een 4e of 5e plaats uitstekend, meer zit er ook niet in.
Ik ben benieuwd of en hoe ze Alaphilippe gaan kraken vandaag. Het zal op de Iseran moeten gebeuren, de laatste beklimming lijkt me niet zwaar genoeg om serieuze verschillen te maken.
Ik ben benieuwd of en hoe ze Alaphilippe gaan kraken vandaag. Het zal op de Iseran moeten gebeuren, de laatste beklimming lijkt me niet zwaar genoeg om serieuze verschillen te maken.
1
geplaatst: 26 juli 2019, 11:22 uur
johan de witt schreef:
Die slotklim is toch nog zo'n 7% , na die buitencategorie klim is er nog een behoorlijk stuk om het recht te trekken.
Morgen is er ook nog een echte slotklim (B.C.) van zo'n 30 km, maar goed dan moet het verschil wel gemaakt worden / zijn anders is het klaar.
Alaphilippe zou natuurlijk ook weer niet zo'n slechte winnaar zijn want die heeft toch echt geknokt.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 11:27 uur
johan de witt schreef:
Verschillen zijn ook maar klein heh, een minuutje is zo gepakt bergop. Kijk naar Bernal gister. Doen ze dat 2 keer dan is er niets aan de hand
0
geplaatst: 26 juli 2019, 11:32 uur
Op een steile beklimming wel, hoewel Bernal gisteren op een veel steilere beklimming ook maar een half minuutje pakte. Ik denk echt dat ze op de Iseran hem eraf moeten rijden.
Morgen is de beklimming wel lang maar ook niet bijzonder steil. Pak je ook niet zomaar minuten.
Morgen is de beklimming wel lang maar ook niet bijzonder steil. Pak je ook niet zomaar minuten.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 11:36 uur
Iedereen kan een jump maken maar ze rijden op een wattage zodat ze niet " ontploffen" en erna er doorheen zakken. Dus niet iedereen durft een jump te maken. Tour de calculator.
No guts, no glory, es kijken wie er vandaag durft. Jumbo wordt misschien liever vierde dan tiende met een echte poging. Maar goed, makkelijk lullen vanaf de bank haha.
No guts, no glory, es kijken wie er vandaag durft. Jumbo wordt misschien liever vierde dan tiende met een echte poging. Maar goed, makkelijk lullen vanaf de bank haha.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 11:38 uur
johan de witt schreef:
Op een steile beklimming wel, hoewel Bernal gisteren op een veel steilere beklimming ook maar een half minuutje pakte.
Op een steile beklimming wel, hoewel Bernal gisteren op een veel steilere beklimming ook maar een half minuutje pakte.
Maar wat als Thomas achter Alaphilippe en Kruijswijk was gaan zitten? Dan was het wel meer geworden lijkt me. Maar ja dat gebeurde niet

0
geplaatst: 26 juli 2019, 11:47 uur
Ja dat was oliedom. Maar dan was het een minuutje geworden, meer ook niet.
Ze moeten nu echt vroeger aangaan, maar dat gaat ook wel gebeuren.
Ze moeten nu echt vroeger aangaan, maar dat gaat ook wel gebeuren.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 12:35 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Dan hebben wij het niet over hetzelfde fragment. Het gebeurde niet uit stilstand, de verzorger rende erachteraan om een duwtje mee te geven. Bergop duwen is valsspelen Een tijdstraf zou overigens moeilijk zijn geweest omdat dat de boete naar de verzorger (team) gaat voor een gevaarlijke situatie.
De vraag is ook of de renner er in dit geval veel aan kon doen, hij werd wel duidelijk (op gang) geholpen.
Alaphilippe krijgt duw van verzorger DQS op Galibier; UCI houdt het bij boete - In de Leiderstrui - indeleiderstrui.nl
0
geplaatst: 26 juli 2019, 13:07 uur
Rudi S schreef:
De vraag is ook of de renner er in dit geval veel aan kon doen, hij werd wel duidelijk (op gang) geholpen.
Nee, die kon er eigenlijk niets aan doen. En het heeft voor de wedstrijd ook geen verschil gemaakt, Alaphilippe was er in de afdaling toch wel bijgekomen. En toch, Roglic kreeg voor eenzelfde 'vergrijp' in de Giro wel tien strafseconden. Die werd nota bene geduwd door een toeschouwer, daar kun je nog minder aan doen. De vraag is ook of de renner er in dit geval veel aan kon doen, hij werd wel duidelijk (op gang) geholpen.
Volgens het reglementenboek hadden dit tien strafseconden moeten zijn (aldus de analisten van gisteren). En ik ben dus heel benieuwd welke straf een Bernal of Kruijswijk zouden hebben gekregen was het bij hen gebeurd. Vast en zeker (niet) dezelfde
.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 13:08 uur
Nee, alleen als je herhaaldelijk geduwd wordt, niet eenmalig. Terechte beslissing weer.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 13:09 uur
johan de witt schreef:
Nee, alleen als je herhaaldelijk geduwd wordt, niet eenmalig. Terechte beslissing weer.
Dan hadden de mensen die ervoor doorgeleerd hebben zeker ongelijk gisteren Nee, alleen als je herhaaldelijk geduwd wordt, niet eenmalig. Terechte beslissing weer.
.
1
geplaatst: 26 juli 2019, 13:10 uur
Die zeiden dat ook, althans degenen die ik gehoord heb. Roglic werd over 300 meter geduwd, was een terechte straf. Onvergelijkbaar verder.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 13:32 uur
johan de witt schreef:
Als de bergtrui zou moeten gaan naar de beste klimmer, dan zou hij 7-8 van de 10 keer naar de Tourwinnaar gaan. Die hebben al de gele trui dus waarom zou je daar nog een trui aan verbinden.
Nu is het voor een ander type renner, de aanvaller die ook aardig kan klimmen.
Maar waarom zou je dáár dan weer een trui aan verbinden?Als de bergtrui zou moeten gaan naar de beste klimmer, dan zou hij 7-8 van de 10 keer naar de Tourwinnaar gaan. Die hebben al de gele trui dus waarom zou je daar nog een trui aan verbinden.
Nu is het voor een ander type renner, de aanvaller die ook aardig kan klimmen.
3
geplaatst: 26 juli 2019, 13:34 uur
Poles Apart schreef:
Kruijswijk doet niet aan versnellingen,
Dat is wel dapper, ik denk dat de meeste er toch wel een paar terugschakelen als ze een Galibier op gaan.Kruijswijk doet niet aan versnellingen,
0
geplaatst: 26 juli 2019, 13:38 uur
Omdat het dan voor meer renners aantrekkelijk wordt om aan te vallen.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 13:39 uur
Maak dan een aanvallerstrui of maak het rode rugnummer veel belangrijker. Op deze manier is de bergtrui vlees, noch vis. Of geef bonificatieseconden per berg. Volgens mij zijn er wel betere manieren om aanvallen te stimuleren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.