MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Het is een iconische trui, dat geef je niet zomaar op.
Ooit was er een combinatietrui, maar dat heeft het niet lang gered.

Ze zijn wel karig met de punten dit jaar, met de nummer 1 nog onder de 100. Die puntentelling kan wel beter.

Hendrik68
Bonificatieseconden op elke berg wat Chevy zegt, dat vind ik wel een goeie.

Vroeger had je trouwens ook nog een paar jaar de rode trui voor het tussensprintklassement. Paar keer door een Nederlander gewonnen volgens mij. Jacques Hanegraaf en Frans Maassen? Weet het even niet meer. Heeft ook niet lang geduurd. Sloeg ook nergens op natuurlijk naast de groene trui. Maar vroeger had je ook wel bonificatieseconden bij tussensprints, dat mag ook wel weer terug.

Pinot is gezien

Kutzooi

zaaf
aggossie

Triest voor Thibaut

dix
Hee ik zie dat de tour zojuist begonnen is.

Ik zie dat hij zojuist afgevlagd is

Wat een anticlimax

Iedereen dezelfde tijd neem ik aan.

Nee dat zou nóg oneerlijker zijn

Wat zegt het tourboek? Hoeveel % van de etappe moet zijn afgelegd? Ik weet het niet.
Wie organiseert zoiets dan ook in Frankrijk

Is de sneeuw een kwartier geleden gevallen of had de organisatie ook vanochtend kunnen bedenken dat het dal onbegaanbaar zou zijn? En was afgelasten nodig of was een gedeeltelijke neutralisatie ook mogelijk?

Een enorme anti-climax dit. Zuur voor Alaphillipe en gunstig voor Bernal. Flip had (een deel van) zijn achterstand ingelopen in de afdaling en Bernal zou vermoedelijk veel van zijn voorsprong zijn kwijtgeraakt voor het begin van de slotklim.

Ik vrees dat de Tour beslist is.

Bernal had nog meer tijd gepakt, Alaphiilippe nog meer tijd verloren.

De organisatie doet ook alles om hun favoriet op het podium te krijgen!

dix
Verstandig besluit. Daar was vast iemand lelijk gevallen, om maar eens een understatement te gebruiken.

Egan nu in het geel dus. Hij kan de jongste tourwinnaar sinds 1935 worden!

Verdiende winnaar, daar bestaat geen twijfel over.
Wel zuur dat het op deze oneerlijke manier moet.

Ja, anti climax. Je weet natuurlijk nooit wat er zou gaan gebeuren. Feit is wel dat er op die laatste berg(je) erg veel getraind is door Jumbo en daar hun trainingkamp had.

Niet voor het geel maar t zilver was reëel en nu is het nog 4

Afsluiting is natuurlijk een goed besluit, veel te gevaarlijk.

Top van de Iseran als eindstreep nemen vind ik totaal onbegrijpelijk, waarom die beslissing? Doe dan de voet van die berg of zo. Misschien had Kruis zijn kruit nog wat droog gehouden, misschien had Bernal zichzelf opgeblazen, misschien spaarde Ala zich nog een beetje voor de laatste col, had Thomas nog een scherpe demarrage, weet jij veel. Als een voetbalwedstrijd gestaakt wordt telt toch ook niet de uitslag die op dat moment op het scorebord staat?

Aan de voet was de strijd om het klassement i.i.g. nog niet losgebarsten. Lijkt me eerlijker...

Fathead schreef:
Top van de Iseran als eindstreep nemen vind ik totaal onbegrijpelijk, waarom die beslissing?

Ten eerste is er nog niets besloten. Ten tweede kan je niet tijden verzinnen, ze moeten wel geregistreerd zijn.

dix
Fathead schreef:

Aan de voet was de strijd om het klassement i.i.g. nog niet losgebarsten. Lijkt me eerlijker...

Dat lukt nooit, 'eerlijker' is zoiets als 'waterdichter'. De gehele etappe schrappen lijkt me een serieuze optie. Hij is immers niet gereden.

Dus Bernal heeft iedereen eraf gereden en dan zeg je: heee Egan, knap gedaan man maar we tellen het niet mee??

Hoe is dat eerlijk?

Juist het laatste meetpunt nemen lijkt me het eerlijkst.

dix
Arrie schreef:
Dus Bernal heeft iedereen eraf gereden ...

Dat heeft ie niet, daar was ie mee bezig.

Arrie schreef:
Dus Bernal heeft iedereen eraf gereden en dan zeg je: heee Egan, knap gedaan man maar we tellen het niet mee??

Hoe is dat eerlijk?

Juist het laatste meetpunt nemen lijkt me het eerlijkst.
Maar nu bevoordeel één persoon heel erg en de rest benadeel je. Kiezen tussen twee kwaden, maar ik denk dat veel renners, zoals Kruiswijk, niet alles.gegeven hebben om hem bij te halen

Het blijft gewoon schandalig dat zo'n beslissing pas tijdens de afdaling genomen wordt.

Tsja, of het laatste meetpunt of de hele etappe schrappen, zou ik zeggen. Maar als ze de etappe schrappen en Alaphilippe wint de tour, dat zou ik pas oneerlijk en een anticlimax vinden.

Precies

Ze hadden dit gewoon moeten voorkomen.
Achteraf zeggen dat de finish op de top van de Iseran lag is totaal onrechtvaardig.

dix
Waar zou Kruiswijk méér bij gebaat zijn? Het schrappen van de etappe of het klassement op basis van de Iseran?

Er is morgen nog een dag, en hij zal inmiddels de enige zijn die nog niet al zijn vermogens heeft aangesproken.

johan de witt schreef:
Ze hadden dit gewoon moeten voorkomen.

Hoe?

Ik neem aan dat ze daar ook buienradar hebben?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:29 uur

geplaatst: vandaag om 11:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.