Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2019, 18:09 uur
dix schreef:
Waar zou Kruiswijk méér bij gebaat zijn? Het schrappen van de etappe of het klassement op de top van de Iseran?
Er is morgen nog een dag, en hij zal inmiddels de enige zijn die nog niet al zijn vermogens heeft aangesproken.
Waar zou Kruiswijk méér bij gebaat zijn? Het schrappen van de etappe of het klassement op de top van de Iseran?
Er is morgen nog een dag, en hij zal inmiddels de enige zijn die nog niet al zijn vermogens heeft aangesproken.
Zijn achterstand op Thomas is in beide gevallen even groot. Met het Iseran-klassement is zijn achterstand op Bernal groter maar die op Alaphilippe kleiner. Ik zou zeggen dat dat gunstiger is omdat ie Flip eerder op achterstand rijdt dan Bernal.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 18:15 uur
johan de witt schreef:
Ik neem aan dat ze daar ook buienradar hebben?
Ik neem aan dat ze daar ook buienradar hebben?
Denk het wel? Maar in de bergen kan het heel rap en onverwacht gaan en de grens tussen regen en sneeuw is veel moeilijker te voorspellen. Iets grotere temperatuurdaling en regen is natte sneeuw. Op basis van beelden leek ondergelopen weg overigens grootste probleem. Dat er daar grond wegspoelt waardoor weg onbegaanbaar wordt.. gewoon pech..
0
geplaatst: 26 juli 2019, 18:19 uur
Klopt, maar een half uur van tevoren is zoiets toch wel te voorspellen neem ik aan.
Ik ben geen meteoroloog, maar dit is wel erg amateuristisch om zo tot een Tour-uitslag te komen.
Ik ben geen meteoroloog, maar dit is wel erg amateuristisch om zo tot een Tour-uitslag te komen.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 18:19 uur
johan de witt schreef:
Ze hadden dit gewoon moeten voorkomen.
Achteraf zeggen dat de finish op de top van de Iseran lag is totaal onrechtvaardig.
Ze hadden dit gewoon moeten voorkomen.
Achteraf zeggen dat de finish op de top van de Iseran lag is totaal onrechtvaardig.
Natuurgeweld voorkomen - who are you, Zeus? Ooit bij springvloed in Zoutelande gezien hoe mensen dingen uit hun strandhuisjes wilden redden terwijl de golven ze in spaantjes wegsloegen. Lokale strandbrigade die hen tegen wilde houden, werd zowat gemolesteerd. "Landslides" en "live footage" google daar maar eens op. Flash flood is ook een aardige.
Al heb je een diploma reddend zwemfietsen ….

1
geplaatst: 26 juli 2019, 18:31 uur
johan de witt schreef:
Ze hadden ook een alternatieve route kunnen kiezen. 'Obstacle a 5 kms' intoetsen en er volgt een suggestie.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 18:40 uur
Fathead schreef:
Als een voetbalwedstrijd gestaakt wordt telt toch ook niet de uitslag die op dat moment op het scorebord staat?
Als een voetbalwedstrijd gestaakt wordt telt toch ook niet de uitslag die op dat moment op het scorebord staat?
Dit gebeurt wel eens, als de wedstrijd niet op een ander moment kan worden uitgespeeld.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 19:12 uur
Verdict lijkt toch de top van de Iseran te worden. Jammer dat het lullig uitpakt voor Kruijswijk, hij oogde echt goed vandaag.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 juli 2019, 19:19 uur
Joshua68 schreef:
Denk het wel? Maar in de bergen kan het heel rap en onverwacht gaan en de grens tussen regen en sneeuw is veel moeilijker te voorspellen. Iets grotere temperatuurdaling en regen is natte sneeuw. Op basis van beelden leek ondergelopen weg overigens grootste probleem. Dat er daar grond wegspoelt waardoor weg onbegaanbaar wordt.. gewoon pech..
Zaterdag 20 juli 2019 op mijn vakantieadres in Alpbach (937 meter hoog), Oostenrijks Tirol: onweer s' avonds was te verwachten, de hagelstenen met 1 cm diameter niet. Na de hevige bui was het eerste wat ik deed mijn auto checken op hagelinslagen, gelukkig zonder erg.
Twee jaartjes geleden kwam ik halverwege juli aan in Sölden, 8 graden, datzelfde weekend sneeuw op 3.000 meter op de Gaislach, twee dagen later 30 graden. De bergen zijn heel moeilijk voorspelbaar.
Na mijn wandeling heb ik nog op TV gekeken vanaf de aankomst op de top van de Col de l'Iseran, het werd ronduit gevaarlijk. Wachten wat de jury beslist. Of is dit al gebeurd?
0
geplaatst: 26 juli 2019, 19:20 uur
Buchmann zag er ook sterk uit, zal ook balen.
Thomas ook, Alaphilippe ook.
Maar met Bernal hebben we wel een winnaar waar iedereen mee kan leven, al had hij wel een ritwinst verdiend. Maar misschien kan dat morgen nog.
Thomas ook, Alaphilippe ook.
Maar met Bernal hebben we wel een winnaar waar iedereen mee kan leven, al had hij wel een ritwinst verdiend. Maar misschien kan dat morgen nog.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 21:24 uur
vigil schreef:
Rit van morgen ingekort naar 59 km...
Rit van morgen ingekort naar 59 km...
Dan is het gezien voor Kruijswijk; die gaat alleen nog winnen als Bernal een bizarre inzinking krijgt. Podium moet nog kunnen, die 3/4 minuut op Alaphilippe moet hij zeker goed kunnen maken. Met een beetje mazzel pakt hij Thomas ook nog, maar de 2e plek lijkt het hoogst haalbare. Het wordt zo wel een enorme wat-als-Tour, al heeft Bernal de overwinning absoluut niet gestolen.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 21:35 uur
Op zich helemaal niets voor Kruijswijk zoiets. Maar hopelijk kan hij opschuiven naar plek 2 maar plek 5 is minstens zo reëel.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 21:39 uur
Ik zie het niet gebeuren. Alaphillippe voorbij misschien nog wel, al zal in die zo'n laatste korte rit wel alles geven en misschien daarom moeilijker te kraken dan je denkt. Thomas gaf vandaag ook niks toe aan Kruijswijk en ik denk dat ie morgen ook wel stand houdt. Ik gok dat Kruijswijk het podium net misloopt.
Bernal kan de winst in ieder geval niet meer ontgaan.
Bernal kan de winst in ieder geval niet meer ontgaan.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 21:54 uur
chevy93 schreef:
Even los van de ontknoping van de gele trui... die bergtrui, hè. Wat moeten we daar nou mee doen? Hoe kan die nou interessanter gemaakt worden en beter reflecteren wie nou echt de beste klimmer is?
Even los van de ontknoping van de gele trui... die bergtrui, hè. Wat moeten we daar nou mee doen? Hoe kan die nou interessanter gemaakt worden en beter reflecteren wie nou echt de beste klimmer is?
Aan Bernal geven als hij morgen gewoon de etappe wint? Wat is het probleem?
0
geplaatst: 26 juli 2019, 22:03 uur
Zeer teleurstellend einde van een - tot vandaag - leuke en interessante Tour.
Ik verwacht nog best wat oorlog morgen maar Bernal gaat de trui niet meer verliezen. Hij is de geluksvogel van het stel. Misschien had ie hem toch wel gewonnen, misschien ook wel helemaal niet. We zullen het helaas nooit weten.
Ik verwacht nog best wat oorlog morgen maar Bernal gaat de trui niet meer verliezen. Hij is de geluksvogel van het stel. Misschien had ie hem toch wel gewonnen, misschien ook wel helemaal niet. We zullen het helaas nooit weten.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 22:07 uur
Net de etappe weer teruggekeken. Dit leek wel het scenario van een filmscript, dit verzin je toch never nooit niet. De winnaar van de Tour lijkt me nu ook wel bekend; Bernal. Die gaat deze voorsprong nooit meer weggeven tenzij hij nog valt ofzo. Hij is gewoon duidelijk de sterkste bergop. Extreem knap wat hij laat zien voor zo'n jonge renner, al verwachtte toch veel mensen dit al wel van hem, waaronder ik ook wel een beetje. Hopelijk kan Kruijswijk nog het podium halen morgen, moeten ze alleen niet te lang wachten met Alaphilippe te kraken.
0
geplaatst: 26 juli 2019, 22:14 uur
Ik lees nu pas dat de etappe van morgen ook enorm is ingekort. Van extreme hitte naar deze extreme weersomstandigheden. Ik vind de beslissing van vandaag gewoon heel verstandig, en ook het meest eerlijk denk ik.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 01:53 uur
De modderstromen zijn de boosdoener, niet het weer an sich. 59 km klimtijdrit met zijn allen tegelijk. Lijkt me wel iets voor Allaphilip. Pakt gewoon het geel weer terug 

0
Mb.
geplaatst: 27 juli 2019, 09:59 uur
Edgar18 schreef:
Dit vat 't samen. De rit naar Val Thorens is enorm ingekort en dat is een voordeel voor Bernal en Alaphilippe. De aanloop er naar toe is kort, en de klim zelf is weliswaar lang, maar ook geleidelijk. Ik denk dat Alaphilippe zodoende zijn podiumplek behoudt. En ik gun het hem ook.
Kruijswijk gaat proberen Alaphilippe te lossen ookal zit Thomas in zijn wiel. Ik vind Kruijswijk geen behoudend coureur, maar deze tour heeft hij wel zeer behoudend gereden. Eerder bezig met een podiumplek dan alles-of-niets voor de overwinning. Maar goed, misschien kon hij ook echt niet anders.
Ik ben benieuwd hoe Bernal zich gaat doorontwikkelen na deze Tour. Hij was weliswaar de sterkste in de Alpen (tot dusver), maar in de Pyreneeën was hij niet eens zo overtuigend dus zijn overwinning vind ik toch een beetje.... tsjah.... teleurstellend. Ik hoop niet dat hij de aankomende jaren de Tour gaat domineren.
En Dumoulin.... zou dat nog eens kunnen gebeuren?
0
geplaatst: 27 juli 2019, 10:38 uur
Een fitte Dumoulin had deze Tour iedereen naar huis gereden.
Volgend jaar bij Jumbo met Kruijswijk, Roglic en Bennett als knechten in de bergen en Van Aert en Martin op het vlakke is Dumoulin gewoon topfavoriet, samen met de Ineos-mannen.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 10:52 uur
Een fitte Dumoulin en Froome sla ik hoger aan dan Bernal. Hetzelfde geldt trouwens voor een Thomas met een fatsoenlijke voorbereiding. Ook Pinot leek deze Tour gewoon sterker.
Bernal is absoluut talentvol maar ik zie er geen renner in die in de toekomst veel grote ronden gaat winnen. Veel van de Colombianen zijn al jong erg goed maar bereiken veel vroeger hun piek dan bijv. Europeanen.
Bernal is absoluut talentvol maar ik zie er geen renner in die in de toekomst veel grote ronden gaat winnen. Veel van de Colombianen zijn al jong erg goed maar bereiken veel vroeger hun piek dan bijv. Europeanen.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 10:54 uur
De Dumoulin van twee jaar geleden wel ja.
Maar hij heeft wel wat van zijn aureool verloren sindsdien. Ik ben benieuwd hoe hij het volgend jaar oppakt. Een andere ploeg is wel een must. Dan moet het in elk geval nog één keer allemaal op zijn plaats kunnen vallen.
Maar hij heeft wel wat van zijn aureool verloren sindsdien. Ik ben benieuwd hoe hij het volgend jaar oppakt. Een andere ploeg is wel een must. Dan moet het in elk geval nog één keer allemaal op zijn plaats kunnen vallen.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 11:08 uur
Die van vorig jaar, die twee keer tweede werd in een grote ronde, ook. Vraag anders even aan Nibali of Mollema hoe het ze bevalt, de combinatie Giro-Tour...
Dit jaar valt weinig over te zeggen, want dat koersjaar was al goed en wel voorbij, voordat het echt begonnen was. Zelfde geldt natuurlijk ook voor Froome, maar op zijn leeftijd is het nog maar de vraag of hij op zijn oude niveau terugkomt - al denk ik het wel.
Dit jaar valt weinig over te zeggen, want dat koersjaar was al goed en wel voorbij, voordat het echt begonnen was. Zelfde geldt natuurlijk ook voor Froome, maar op zijn leeftijd is het nog maar de vraag of hij op zijn oude niveau terugkomt - al denk ik het wel.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 11:13 uur
Allround was dat natuurlijk goed, maar er had meer ingezeten. Dit seizoen maakte hij, afgezien van zijn valpartij, vooral de foute keuzes. Al valt dat zijn ploeg misschien meer aan te rekenen dan hemzelf.
misschien nog 1 keer, al zal dat ook lastig worden gezien de aard van zijn blessure en zijn leeftijd. En hij werd er de laatste jaren toch al niet beter op.
misschien nog 1 keer, al zal dat ook lastig worden gezien de aard van zijn blessure en zijn leeftijd. En hij werd er de laatste jaren toch al niet beter op.
0
Mb.
geplaatst: 27 juli 2019, 12:21 uur
Titmeister schreef:
Volgend jaar bij Jumbo met Kruijswijk, Roglic en Bennett als knechten in de bergen en Van Aert en Martin op het vlakke is Dumoulin gewoon topfavoriet, samen met de Ineos-mannen.
(quote)
Ik zie Roglic niet knechten voor Dumoulin en eigenlijk betwijfel ik of Kruijswijk zich in een dergelijke rol wil schikken. Waarschijnlijker zullen ze twee man voor kopman uitspelen, en de derde doet de Giro. En het is niet onwaarschijnlijk dat die derde dan Dumoulin heet. Maar ik hoop dat je gelijk krijgt!

0
geplaatst: 27 juli 2019, 12:34 uur
Kruijswijk Giro, Dumoulin Tour, alleen zitten ze dan nog met Groenewegen. Roglic gaat vertrekken lijkt me.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 13:23 uur
Roglic heeft net voor 4 jaar bijgetekend 
Het zou natuurlijk kunnen dat ze de kopmannen verdelen over de rondes, maar ik verwacht eerder dat ze alledrie in de Tour uitspelen en dan Roglic kopman in de Giro en Kruijswijk in de Vuelta (of vice versa)...

Het zou natuurlijk kunnen dat ze de kopmannen verdelen over de rondes, maar ik verwacht eerder dat ze alledrie in de Tour uitspelen en dan Roglic kopman in de Giro en Kruijswijk in de Vuelta (of vice versa)...
0
geplaatst: 27 juli 2019, 15:31 uur
Jumbo doet er in ieder geval alles aan om het podium te halen
.
Volgend jaar Dumoulin, Kruijswijk, Roglic, Bennett en De Plus mee naar de Tour, dan heb je echt een heel serieus team.
.Volgend jaar Dumoulin, Kruijswijk, Roglic, Bennett en De Plus mee naar de Tour, dan heb je echt een heel serieus team.
0
geplaatst: 27 juli 2019, 16:39 uur
Super mooi dat Kruijswijk alsnog het podium haalt, heeft gewoon een hele goede Tour gereden. Ik denk dat iedereen ook nog wel had gehoopt dat hij de afgelopen dagen nog een echte aanval zou plaatsen, maar dat zat er dus gewoon niet meer in helaas. Daarom misschien nog extra mooi dat het podium alsnog gehaald is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.