Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:47 uur
De 1e divisieclubs gaan hier niet mee accoord, die krijgen via een " trucje" opeens een sterke kampioenskandidaat erbij.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:48 uur
dix schreef:
Misschien goed om in herinnering te brengen dat Ajax voor de titel van 2010 ook één punt tekort kwam.... Op Twente. Was dat net als het afgelopen jaar ook een eerlijke competitie volgens jou?
(quote)
Misschien goed om in herinnering te brengen dat Ajax voor de titel van 2010 ook één punt tekort kwam.... Op Twente. Was dat net als het afgelopen jaar ook een eerlijke competitie volgens jou?
Ik vind dat je hier wel een punt hebt. In Italië zijn uiteindelijk Juventus 2 titels afgenomen en aan Internazionale gegeven, de nummer 2. Dit had echter wel met omkoping / beïnvloeding van scheidsrechters te maken. Toch kan ik me voorstellen dat Twente de titel in 2010 wordt afgenomen, gezien alle frauduleuze zaken die gebeurd zijn.
De competitie van afgelopen jaar was wel eerlijk. Al vorig seizoen werden de eerste straffen aan Twente uitgedeeld en de afgelopen jaren stonden ze al onder curatele. Daar zie ik geen enkele aanleiding tot maatregelen.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:49 uur
west schreef:
Niet op het competitieresultaat: dat was 100% afgerond op een eerlijke wijze.
Niet op het competitieresultaat: dat was 100% afgerond op een eerlijke wijze.
Het competitieresultaat wordt pas opgemaakt na de play-offs, de offïciële eindstand is niet per se dezelfde als de stand na 34 wedstrijden. Zo werd Feyenoord vorig jaar 6e, terwijl ze op de ranglijst 4e stonden. Als Ajax hier tegenin wil gaan is dat hun goed recht, maar ik denk niet dat ze zo alsnog kampioen willen worden.
Overigens vraag ik me af of andere eredivisieclubs zich ook niet schuldig maken aan creatief boekhouden. Ik geloof dat een deel van de provisiekosten voor de makelaar van Tadic zijn doorgeschoven naar een later boekjaar, om e.e.a. toch sluitend te kunnen krijgen. Kan me moeilijk voorstellen dat Twente de enige is die zich van dat soort trucjes bedient.
Overigens ook wel apart dat een dergelijke straf niet mogelijk was, terwijl het in Italië (Juventus) en Frankrijk (Olympique Marseille) wel is gebeurd de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:51 uur
herman schreef:
Het competitieresultaat wordt pas opgemaakt na de play-offs, de offïciële eindstand is niet per se dezelfde als de stand na 34 wedstrijden. Zo werd Feyenoord vorig jaar 6e, terwijl ze op de ranglijst 4e stonden. Als Ajax hier tegenin wil gaan is dat hun goed recht.
Overigens ook wel apart dat een dergelijke straf niet mogelijk was, terwijl het in Italië (Juventus) en Frankrijk (Olympique Marseille) wel is gebeurd de afgelopen jaren.
(quote)
Het competitieresultaat wordt pas opgemaakt na de play-offs, de offïciële eindstand is niet per se dezelfde als de stand na 34 wedstrijden. Zo werd Feyenoord vorig jaar 6e, terwijl ze op de ranglijst 4e stonden. Als Ajax hier tegenin wil gaan is dat hun goed recht.
Wat betreft dat laatste: precies, dat schreef ik ook al hierboven.
Wat betreft het eerste: het landskampioenschap, de nummers 1, 2 & 3, hebben niets van doen met de play-offs. Wel zou ajax kunnen ageren tegen de titel van Twente in 2010 wat mij betreft.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:55 uur
west schreef:
De competitie van afgelopen jaar was wel eerlijk. Al vorig seizoen werden de eerste straffen aan Twente uitgedeeld en de afgelopen jaren stonden ze al onder curatele. Daar zie ik geen enkele aanleiding tot maatregelen.
Twente werd afgelopen seizoen wel overeind gehouden door een speler (Ziyech) die ze eigenlijk niet hadden kunnen betalen. Ik vind niet dat je nu nog PSV moet gaan benadelen om iets waar ze zelf geen invloed op hebben gehad, maar ben wel benieuwd wat een rechter eventueel zou zeggen. Geen idee of dit ook al vaker is gebeurd in Nederland en of er een antecedent ligt.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:57 uur
Play-offs: hoe kan je in vredesnaam spreken van "off" als "the play is not done"?
Een brood afbakken (bake off) is een ander proces dan een brood bakken. Vroeger heette het gewoon "nacompetitie", met de klemtoon op na.
Vreemd hoe mensen de link leggen met het burger/strafrecht, terwijl het gaat om de interne rechtsregels van de KNVB. Er is geen link - zo werkt het gewoon NIET; het is intern strafrecht - net zoals bij schorsingen (strafzaak), tenzij een speler zijn tegenstander een (burgerlijk) proces aandoet, vanwege het toebrengen ernstig. van lichamelijk letsel. Dat is slechts een enkele keer voorgekomen in > 60 jaar betaald voetbal.
Boeiender zou kunnen zijn na te gaan in hoeverre de oud-bestuurders kunnen worden vervolgd voor "mismanagement". Meen dat er echter tussen partijen een schikking heeft plaatsgevonden en alleen als het OM (op instigatie van bijv fiscus) daar grond in ziet zou er mogelijk onderzoek kunnen plaatsvinden.
Een brood afbakken (bake off) is een ander proces dan een brood bakken. Vroeger heette het gewoon "nacompetitie", met de klemtoon op na.
Vreemd hoe mensen de link leggen met het burger/strafrecht, terwijl het gaat om de interne rechtsregels van de KNVB. Er is geen link - zo werkt het gewoon NIET; het is intern strafrecht - net zoals bij schorsingen (strafzaak), tenzij een speler zijn tegenstander een (burgerlijk) proces aandoet, vanwege het toebrengen ernstig. van lichamelijk letsel. Dat is slechts een enkele keer voorgekomen in > 60 jaar betaald voetbal.
Boeiender zou kunnen zijn na te gaan in hoeverre de oud-bestuurders kunnen worden vervolgd voor "mismanagement". Meen dat er echter tussen partijen een schikking heeft plaatsgevonden en alleen als het OM (op instigatie van bijv fiscus) daar grond in ziet zou er mogelijk onderzoek kunnen plaatsvinden.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 17:00 uur
Mjuman schreef:
Ik las vandaag dat het OM op verzoek van de fiscus een onderzoek gestart is naar fraude door FC Twente en bestuurders. Wat exact de inhoud van het onderzoek is wilde men nog niet zeggen. Ik hoop dat Munsterman cs hard aangepakt kunnen worden.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 17:02 uur
Rudi S schreef:
De 1e divisieclubs gaan hier niet mee accoord, die krijgen via een " trucje" opeens een sterke kampioenskandidaat erbij.
Daar heb je zeker een punt Rudi. Want na het intrekken van de licentie, wordt er gelijk een nieuwe afgegeven. Dit omdat ze de laatste tijd zo hun best gedaan hebben.... (dat heb ik twee keer nagelezen, maar dat bleek toch echt de reden te zijn).
0
geplaatst: 19 mei 2016, 17:20 uur
Mjuman schreef:
Het is intern strafrecht - net zoals bij schorsingen (strafzaak), tenzij een speler zijn tegenstander een (burgerlijk) proces aandoet, vanwege het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel.
Het is intern strafrecht - net zoals bij schorsingen (strafzaak), tenzij een speler zijn tegenstander een (burgerlijk) proces aandoet, vanwege het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel.
Een civielrechtelijk proces wegens financieel letsel, het zou een noviteit zijn maar ik kan me indenken dat zoiets wordt gestart. Of daar een veroordeling uit volgt is een tweede.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 20:46 uur
Lukas schreef:
'Garant staan voor' is wel iets anders dan '415 euro per inwoner betalen aan' natuurlijk...
(quote)
'Garant staan voor' is wel iets anders dan '415 euro per inwoner betalen aan' natuurlijk...
Ieder huishouden heeft wel degelijk 415 euro aan Enschedé via de gemeentebelasting afgedragen, die vervolgens met dat geld garant staat (is dus reeds in kas, neem ik aan, of er zitten daar oud FC Twente boekhouders?) om het faillisement eventueel af te wenden. Maar goed, het is inderdaad (nog) niet uitgegeven, je kunt er ook een leuk zwembadje van bouwen, toch?
0
geplaatst: 19 mei 2016, 20:50 uur
gigage schreef:
Ieder huishouden heeft wel degelijk 415 euro aan Enschedé via de gemeentebelasting afgedragen, die vervolgens met dat geld garant staat (is dus reeds in kas, neem ik aan, of er zitten daar oud FC Twente boekhouders?) om het faillisement eventueel af te wenden. Maar goed, het is inderdaad (nog) niet uitgegeven, je kunt er ook een leuk zwembadje van bouwen, toch?
(quote)
Lekker simpel! Als jouw ouders voor jouw hypotheek garant staan, betekent dat NIET dat ze die betalen. Het betekent alleen voor jou dat je ouders je willen helpen en erop vertrouwen dat jij je financiële verplichtingen (de hypotheek betalen) nakomt. Loopt dat spaak, dan staat de hypotheekbank op de stoep bij je ouders met een open hand en de tekst: "mag ik effe vangen". Dat is garant staan.
Ga nou maar die 415 foppen uitgeven

0
geplaatst: 19 mei 2016, 20:52 uur
Greipel is na zijn derde etappe overwinning afgestapt. Heel gek is het niet aangezien eigenlijk alleen nog de laatste etappe in Turijn nog eentje voor de sprinters is. Benieuwd of er morgen nog meer sprinters niet aan de start verschijnen.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 20:53 uur
dix schreef:
Een civielrechtelijk proces wegens financieel letsel, het zou een noviteit zijn maar ik kan me indenken dat zoiets wordt gestart. Of daar een veroordeling uit volgt is een tweede.
(quote)
Onrechtmatig handelen is wel degelijk een bekende figuur - a.k.a. de fiscus een loer willen draaien; en daar schijnt wat te lopen. Overigens is ook het draaien van een loer/toepassen van dubieuze praktijken weer financieel te schikken - vraag maar aan Guus Hiddink

0
geplaatst: 19 mei 2016, 21:28 uur
Mjuman schreef:
Lekker simpel! Als jouw ouders voor jouw hypotheek garant staan, betekent dat NIET dat ze die betalen. Het betekent alleen voor jou dat je ouders je willen helpen en erop vertrouwen dat jij je financiële verplichtingen (de hypotheek betalen) nakomt. Loopt dat spaak, dan staat de hypotheekbank op de stoep bij je ouders met een open hand en de tekst: "mag ik effe vangen". Dat is garant staan.
(quote)
Als mijn ouders (gemeente) garant staan met andersmans (burger) geld, dus.
Maar zover is het nog niet.
Links om of rechts om, als FC Twente in de JL terecht komt dan staat de "hypotheekbank" eerder op de stoep dan dat ze in de CL zouden spelen. Beter is om dan geen huis te kopen, als je salaris alsmaar minder wordt en hoopt op betere tijden.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 23:58 uur
gigage schreef:
Links om of rechts om, als FC Twente in de JL terecht komt dan staat de "hypotheekbank" eerder op de stoep dan dat ze in de CL zouden spelen. Beter is om dan geen huis te kopen, als je salaris alsmaar minder wordt en hoopt op betere tijden.
Ik krijg spontaan tranen in mijn ogen. Vroeger zouden je ouders zeggen: "jongen, ga gewoon voor die vaste betrekking" - aan de Boschdijk of op De Hurk.
Met name die laatste zin... koop een tent zou ik zeggen, ben je mobiel en heb je altijd een dak boven't hoofd - plek zat. En agge binne bent, denk dan: "krek wa'k wou!"

0
geplaatst: 20 mei 2016, 00:15 uur
Ja, haha, jij komt met die hypotheek analogieën op de proppen Mjuman. Mijn keuze was het niet.
Maar de Overijselse FC heeft bezwaar aangetekend. Heel goed. All-in, in pokerjargon, er valt niks meer te verliezen met zo'n low stack. Leuke atletiekbaan maken van de Grolsch veste.
Maar de Overijselse FC heeft bezwaar aangetekend. Heel goed. All-in, in pokerjargon, er valt niks meer te verliezen met zo'n low stack. Leuke atletiekbaan maken van de Grolsch veste.
0
geplaatst: 20 mei 2016, 00:24 uur
gigage schreef:
Ja, haha, jij komt met die hypotheek analogieën op de proppen Mjuman. Mijn keuze was het niet.
Jij was het die garantstaan niet begreep
Overigens zijn de huren de jaren meer gestegen dan de rente, maar banken zijn nu een stuk strenger bij het verlenen van een hypotheek dan 10 jaar geleden.Bij een schorsingsvoorstel voor een speler kan een speler (club) ook bezwaar aantekenen - dat is de normale gang van zaken; de bezwaarder wordt dan gehoord en vervolgens wordt dan uitspraak gedaan. Benieuwd wat dat in dezen zal omvatten. Misschien krijgt Twente dan wel een sigaar uit eigen doos

0
geplaatst: 20 mei 2016, 00:38 uur
Ik was ondertussen al naarstig op zoek naar een leuke Hartman party tent
maar de voormalige sponsor verkoopt alleen parasols en tuinmeubilair.
Ik wilde voornamelijk aangeven dat 32 miljoen niet niks is (voor een kleine gemeente als Enschedé).
Het faillisement is sowieso aanstaande indien Twente het vege lijf niet mag redden in de hoogste divisie. De inkomsten staan dan niet meer in relatie tot de schulden. Dus de sigaar zijn ze zonder protest toch wel.
maar de voormalige sponsor verkoopt alleen parasols en tuinmeubilair. Ik wilde voornamelijk aangeven dat 32 miljoen niet niks is (voor een kleine gemeente als Enschedé).
Het faillisement is sowieso aanstaande indien Twente het vege lijf niet mag redden in de hoogste divisie. De inkomsten staan dan niet meer in relatie tot de schulden. Dus de sigaar zijn ze zonder protest toch wel.
0
geplaatst: 20 mei 2016, 17:35 uur
En er is weer een nieuwe roze trui drager, Amador. Was misschien wel een beetje te verwachten dat Jungels het vandaag, en ook de komende dagen, lastig zal krijgen. Uiteindelijk verliest hij nog niet eens zo heel veel tijd. Hopelijk gaan de klassementsmannen morgen wel elkaar het vuur aan de schenen leggen, want dat gebeurde vandaag weer niet echt buiten een speldenprikje van Nibali. Verder een knappe overwinning van Nieve, die Sky toch nog wat te juichen geeft na de opgave van kopman Landa. Op naar het hooggebergte morgen.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 09:18 uur
Ik koop gisteravond 2 kaartjes voor FC Utrecht - Heracles en lees zojuist dit:
FC Utrecht mag mogelijk geen Europees voetbal spelen van KNVB | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
WTF*&#?!
Ga je een club voor 37.250 euro uitsluiten van Europees Voetbal? Daarnaast voel ik me opgelicht door de FC: ik wil mijn geld terug. Ze wisten dit al en verkopen doodleuk tickets voor 20,00 euro per stuk.
FC Utrecht mag mogelijk geen Europees voetbal spelen van KNVB | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
WTF*&#?!
Ga je een club voor 37.250 euro uitsluiten van Europees Voetbal? Daarnaast voel ik me opgelicht door de FC: ik wil mijn geld terug. Ze wisten dit al en verkopen doodleuk tickets voor 20,00 euro per stuk.

0
Hendrik68
geplaatst: 21 mei 2016, 09:23 uur
Ja dat snap ik ook niet. Als dit van te voren bekend is dan laat je Utrecht toch helemaal niet aan de Play Offs meedoen? Ik lees in dit artikel ook dat Heracles Utrecht niet mag vervangen, ook al vrij merkwaardig. Hebben we in 1 jaar 2 Play Off rondes die voor de kat zijn viool worden gespeeld.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 09:33 uur
Heel apart. Zal wel weer met een sisser aflopen.
west jij had toch ook seizoenkaarten ?? Dan heb je gratis toegang morgen.
west jij had toch ook seizoenkaarten ?? Dan heb je gratis toegang morgen.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 mei 2016, 10:10 uur
Ha, ha. Een minuut na het uitlekken van "Doyengate" stapt mijnheer op, verdwijnt in het niets en nu hat er es alles nicht gewusst. Zo raar allemaal wat ze zijn cluppie aandoen. Alle wijzen komen uit het oosten, dus waar heeft iedereen het toch over.
Van der Laan weet niets van fraude bij transfers FC Twente | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Van der Laan weet niets van fraude bij transfers FC Twente | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 21 mei 2016, 10:59 uur
Lees ik nu goed, dat FC Utrecht nu geen Europese licentie dreigt te krijgen?
Zo ja, zullen er hier ook wel koppen moeten gaan rollen, ROE!
0
geplaatst: 21 mei 2016, 11:38 uur
Zal wel loslopen, denk ik. Hoop iig op een mooie wedstrijd morgen, want ben voor het eerst in 2 jaar weer eens in de Galgenwaard te vinden (laatste keer was toevallig ook tegen Heracles) 

0
geplaatst: 21 mei 2016, 12:07 uur
musician schreef:
Ik zal mijn ontslag gaan overwegen.
Ik drink een glas,
Doe een plas,
En alles blijft zoals het was

0
geplaatst: 21 mei 2016, 12:55 uur
Nee, clubkaarten. Ik ga een paar keer per seizoen. Een paar jaar terug had ik wel 2 seizoenen een seizoenskaart en ik heb sinds Hellas Verona volgens mij (praktisch?) alle Europa Cup wedstrijden van Utreg gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.