Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2016, 16:51 uur
Ulissi pakt zijn tweede ritwinst. Was toch nog een mooi slot van de etappe waarin best veel gebeurde. Jungels en Amador pakken nog een paar secondes op de rest. Wat is die Jungels nu al een geweldige renner, belooft heel wat voor de komende jaren. Kruijswijk zag er ook weer goed uit.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 17:35 uur
Belachelijke timing van de KNVB. Maak het voor of na de play-offs bekend, niet er middenin. Willem II speelt nu om niks*. Het is dat ze tegen een rivaal spelen en daarom waarschijnlijk nog wel willen winnen, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Leuke laatste km's van de Giro trouwens. Ulissi is toch wel een fenomeen aan het worden. En Jungels is echt ijzersterk. Maar het echte hooggebergte is nog niet geweest. Ik verwacht dat Jungels daar terugvalt rond plek 7/8. Ik begin ook meer en meer vertrouwen te krijgen in een podiumplek voor Kruijswijk.
* of Twente kan nog in hoger beroep gaan?
Leuke laatste km's van de Giro trouwens. Ulissi is toch wel een fenomeen aan het worden. En Jungels is echt ijzersterk. Maar het echte hooggebergte is nog niet geweest. Ik verwacht dat Jungels daar terugvalt rond plek 7/8. Ik begin ook meer en meer vertrouwen te krijgen in een podiumplek voor Kruijswijk.
* of Twente kan nog in hoger beroep gaan?
0
Hendrik68
geplaatst: 18 mei 2016, 17:52 uur
Eerst moet de Centrale Spelersraad accoord gaan en dan kan Twente nog in beroep gaan. Dat laatste lijkt vrij onwaarschijnlijk, omdat ze nu al gematst worden met een maatregel die eigenlijk helemaal niet kan. Twente wordt tegemoet gekomen omdat men vindt dat Twente de laatste tijd goed haar best heeft gedaan en men intrekken van de licentie en dus terugkeer naar de amateurs te ver vindt gaan. De enige andere straf is een boete van dik 40.000 euro. Dat is weer veel te licht, dus daarom deze snel in elkaar geflanste tussenoplossing . Willem II en NAC spelen wellicht dus nergens meer om, maar misschien achteraf stiekem toch wel. Dus inderdaad een slechte timing. Maar de fans van Twente zijn de grote winnaar. Geen AFC, of SWZ BOSO Sneek, maar waarschijnlijk een direct kampioenschap en promotie. Over een jaar is iedereen weer vergeten wat er in Twente is gebeurd de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 18:08 uur
Denk niet dat ze zo maar weer promoveren, ten eerste geen geld en ten tweede alle goede spelers zullen wel vertrekken, nee die gaan het erg moeilijk krijgen nu.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 18:45 uur
Giro is ontzettend spannend dit jaar. Op basis van de eerste 1,5 week zou ik zeggen dat Valverde topfavoriet is, maar Nibali en Majka hebben zich tot nu toe redelijk gedeisd kunnen houden en kunnen sparen voor de slotweek. Ben vooral ook heel benieuwd hoe Kruijswijk zich houdt, meestal wordt hij alleen maar beter in de derde week en hij staat nu al heel goed...
0
geplaatst: 18 mei 2016, 19:04 uur
De grote vraag is: Is de competitie (Eredivisie) reeds afgelopen?
edit: Oh, ik loop wat achter, daar is al een uitspraak over. Stel dat Twente in december eruit was gekegeld (met de kennis van nu was dat zeker gebeurd) dan hadden we nu een andere kampioen gehad (nou ja, dan was de competitie in ieder geval anders gelopen). Maar de stand blijft zoals die is.
Zonder op de zaken vooruit te lopen, staat het kampioenschap van PSV in elk geval niet ter discussie', laat een woordvoerder van de KNVB weten aan Voetbal Weekblad.
edit: Oh, ik loop wat achter, daar is al een uitspraak over. Stel dat Twente in december eruit was gekegeld (met de kennis van nu was dat zeker gebeurd) dan hadden we nu een andere kampioen gehad (nou ja, dan was de competitie in ieder geval anders gelopen). Maar de stand blijft zoals die is.
Zonder op de zaken vooruit te lopen, staat het kampioenschap van PSV in elk geval niet ter discussie', laat een woordvoerder van de KNVB weten aan Voetbal Weekblad.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:00 uur
Dan moet ik dus komend seizoen naar Jong Utrecht om FC Twente te zien verliezen 

0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:04 uur
Teunnis schreef:
Belachelijke timing van de KNVB. Maak het voor of na de play-offs bekend, niet er middenin. Willem II speelt nu om niks*. Het is dat ze tegen een rivaal spelen en daarom waarschijnlijk nog wel willen winnen, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
De extra inkomsten van de nacompetitie zijn leuk.
Volgens mij had ik FC Twente al eens eerder tijdens het seizoen laten degraderen. Het spel gaf er alle aanleiding toe. Dus zelfs zonder malversaties.
En de club die moet blijven is natuurlijk De Graafschap.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:16 uur
trebremmit schreef:
Denk niet dat ze zo maar weer promoveren, ten eerste geen geld en ten tweede alle goede spelers zullen wel vertrekken, nee die gaan het erg moeilijk krijgen nu.
Dat lijkt mij ook. En hoe gaan mogelijke sponsors om met een eerste divisie ploeg. En staat de gemeente Enschede wel garant voor die 32 miljoen in de eerste divisie?
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:23 uur
musician schreef:
+1
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:27 uur
west schreef:
Dat lijkt mij ook. En hoe gaan mogelijke sponsors om met een eerste divisie ploeg. En staat de gemeente Enschede wel garant voor die 32 miljoen in de eerste divisie?
(quote)
Dat was een andere licensie, er is nu een nieuwe.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:37 uur
Precies, dat bedoel ik. Misschien gaat dat dan niet door en dan heb je als club volgens mij een onoverkomelijk probleem.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:52 uur
32 miljoen gedeeld door aantal huishoudens in enschede..isss..415 euro. Krijg je FC Oss voor op bezoek. Mooi man!
0
geplaatst: 18 mei 2016, 21:44 uur
Blijf het een uitermate bizarre zaak vinden. In januari 2014 gaf Joop Voorzitter Joop Munsterman maakte de relatie met Doyen bekend (...): 'Wij hebben sportieve ambities en willen blijven investeren in ons stadion en in ons trainingscomplex. Om deze plannen te realiseren hebben we werkkapitaal nodig.'
http://www.vi.nl/nieuws/fc-twente-definitief-in-zee-met-doyen-sports-group-4.htm
Diezelfde Munsterman was ook de architect van de wonderlijke constructie waarbij de nog te ontvangen tv-gelden voor een aantal jaren al vooraf werden verhypothekeerd a.h.w. Die constructie werd toen al door een aantal financiële experts als twijfelachtig aangemerkt.
zie: Hoe FC Twente ten onder ging (en herrijst?) - Elsevier.nl
Munsterman heeft wel een boete/afkoopsom betaald, maar gaat verder vrij uit - wonderlijk.
http://www.vi.nl/nieuws/fc-twente-definitief-in-zee-met-doyen-sports-group-4.htm
Diezelfde Munsterman was ook de architect van de wonderlijke constructie waarbij de nog te ontvangen tv-gelden voor een aantal jaren al vooraf werden verhypothekeerd a.h.w. Die constructie werd toen al door een aantal financiële experts als twijfelachtig aangemerkt.
zie: Hoe FC Twente ten onder ging (en herrijst?) - Elsevier.nl
Munsterman heeft wel een boete/afkoopsom betaald, maar gaat verder vrij uit - wonderlijk.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 21:50 uur
Hij is als "schuldeiser" (hij kreeg nog geld van Twente) wel akkoord gegaan met de voorstellen inzake schuldsanering.
Verder is hij gestopt als voorzitter van de amateurclub ATC '65, noodzakelijk geworden omdat hij zijn lidmaatschap van de KNVB had opgezegd. Voorzitters moeten verplicht lid zijn van de bond.
Vermoedelijk vreesde hij geroyeerd te worden....
Verder is hij gestopt als voorzitter van de amateurclub ATC '65, noodzakelijk geworden omdat hij zijn lidmaatschap van de KNVB had opgezegd. Voorzitters moeten verplicht lid zijn van de bond.
Vermoedelijk vreesde hij geroyeerd te worden....
0
geplaatst: 18 mei 2016, 22:07 uur
Mooi doelpunt, het hing al enige tijd al in de lucht. Liverpool loopt veel te veel achteruit.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 22:19 uur
Sevilla in 2006 2007 2014 2015 2016 winnaar..hoe indrukwekkend is dat!
0
geplaatst: 18 mei 2016, 22:24 uur
Volgend jaar maar direct de beker naar Sevilla sturen en geen Europa League spelen?
0
geplaatst: 18 mei 2016, 22:29 uur
gigage schreef:
32 miljoen gedeeld door aantal huishoudens in enschede..isss..415 euro. Krijg je FC Oss voor op bezoek. Mooi man!
... En Jong Utrecht ook, niet verkeerd hoor ...

0
geplaatst: 19 mei 2016, 10:31 uur
Titmeister schreef:
Ben vooral ook heel benieuwd hoe Kruijswijk zich houdt, meestal wordt hij alleen maar beter in de derde week en hij staat nu al heel goed...
Ben vooral ook heel benieuwd hoe Kruijswijk zich houdt, meestal wordt hij alleen maar beter in de derde week en hij staat nu al heel goed...
Ja als die net zo'n laatste anderhalve week gaat rijden als de vorige keer staat hij op het eind op de hoogste tree

Maar toen lieten ze hem denk ik ook wat makkelijker rijden, Top 5 zou toch haalbaar moeten zijn zou je denken.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 10:56 uur
gigage schreef:
'Garant staan voor' is wel iets anders dan '415 euro per inwoner betalen aan' natuurlijk...
0
geplaatst: 19 mei 2016, 11:00 uur
Teunnis schreef:
Belachelijke timing van de KNVB. Maak het voor of na de play-offs bekend, niet er middenin.
Belachelijke timing van de KNVB. Maak het voor of na de play-offs bekend, niet er middenin.
Het zou mij niet verbazen als Ajax zich nog oriënteert op een eventuele zaak, en met recht. Want is de competitie al afgelopen als de play-offs nog niet voltooid zijn? Het is bizar dat het intrekken van de licentie van één van de deelnemers (want dat is de facto gebeurd) géén consequenties heeft voor de posities 1 en 2, maar wél voor de posities 16, 17 en 18. Daar zet de rechter wellicht toch een streep door.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:02 uur
dix schreef:
Het zou mij niet verbazen als Ajax zich nog oriënteert op een eventuele zaak, en met recht. Want is de competitie al afgelopen als de play-offs nog niet voltooid zijn? Het is bizar dat het intrekken van de licentie van één van de deelnemers (want dat is de facto gebeurd) géén consequenties heeft voor de posities 1 en 2, maar wél voor de posities 16, 17 en 18. Daar zet de rechter wellicht toch een streep door.
(quote)
Sorry, maar dit vind ik een beetje, hoe zal ik het zeggen, enigszins triest om te lezen. Er is een eerlijke complete competitie geweest. Die was afgelopen en compleet afgerond: Psv kampioen.
Daarna volgt er een nacompetitie voor degradatie / promotie. Op het moment dat er een andere club - als straf - degradeert, heeft dat daar logisch wel invloed op. Niet op het competitieresultaat: dat was 100% afgerond op een eerlijke wijze.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:22 uur
west schreef:
Sorry, maar dit vind ik een beetje, hoe zal ik het zeggen, enigszins triest om te lezen. Er is een eerlijke complete competitie geweest. Die was afgelopen en compleet afgerond: PSV kampioen.
Sorry, maar dit vind ik een beetje, hoe zal ik het zeggen, enigszins triest om te lezen. Er is een eerlijke complete competitie geweest. Die was afgelopen en compleet afgerond: PSV kampioen.
Het kost mij geen moeite om dít PSV het kampioenschap te gunnen. Maar een eerlijke competitie is het niet als één van de participanten daarin zich met frauduleus boekhouden bezighoudt. Op het moment dat de uitslagen tegen die ene tegenstander worden geschrapt, hebben we een andere kampioen. Dat is niet te weerleggen. Misschien goed om in herinnering te brengen dat Ajax voor de titel van 2010 ook één punt tekort kwam.... Op Twente. Was dat net als het afgelopen jaar ook een eerlijke competitie volgens jou?
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:44 uur
Al gezeik met Twente begon pas na het behalen van titel, toen Joopie het ietswat te hoog in z'n bol kreeg en het mede met het mislopen van de titel het jaar erna in de financiële problemen kwam.
Denk dat de club zich gewoon bij de degradatie moet neerleggen. Volgens de regels zou het waarschijnlijk niet kunnen, maar als de zaak voor de rechter wordt gehaald, kan het eindresultaat nog wel eens veel slechter uitpakken. Daarnaast blijft het raar dat de licensiecommissie en de KNVB een club straffen voor competitievervalsing om vervolgens exact hetzelfde te gaan doen.
Denk dat de club zich gewoon bij de degradatie moet neerleggen. Volgens de regels zou het waarschijnlijk niet kunnen, maar als de zaak voor de rechter wordt gehaald, kan het eindresultaat nog wel eens veel slechter uitpakken. Daarnaast blijft het raar dat de licensiecommissie en de KNVB een club straffen voor competitievervalsing om vervolgens exact hetzelfde te gaan doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.