Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2016, 16:38 uur
Ik vond het ook al niet zo'n goed idee om met die blanke deprimuziek van Radiohead op de koptelefoon naar de Galgenwaard te fietsen - beetje wishful thinking leek me dat
Massive Attack zou een veel betere keuze geweest zijn, of wat prinsheerlijke muziek
Massive Attack zou een veel betere keuze geweest zijn, of wat prinsheerlijke muziek

0
geplaatst: 22 mei 2016, 17:07 uur
Als je 'm zelf niet maakt, dan doet Heracles dat wel. Ik denken schoten op doel tot de 0-1 iets van 15-5 of zo? Pas na de 0-1 maakte Heracles enige aanspraak op een overwinning. Zoals er vanmiddag gespeeld werd, hebben beide ploegen trouwens niets te zoeken in Europa.
Bij Utrecht zat Van de Marel op zijn vertrouwde waardeloze niveau: ik betrapte 'm in de eerste helft op een goede opbouwende pass. Hij schrok er zelf van, volgens mij. Astrid Joosten kwam nog geen lantaarnpaal voorbij en Barazite speelde zowaar een keer nogal matig. Het gemis van Ramselaar was groot. Was hij geblesseerd?
Bij Utrecht zat Van de Marel op zijn vertrouwde waardeloze niveau: ik betrapte 'm in de eerste helft op een goede opbouwende pass. Hij schrok er zelf van, volgens mij. Astrid Joosten kwam nog geen lantaarnpaal voorbij en Barazite speelde zowaar een keer nogal matig. Het gemis van Ramselaar was groot. Was hij geblesseerd?
0
geplaatst: 22 mei 2016, 17:19 uur
Hopppaa, Nibali even twee minuten aan de broek gesmeerd, haha
! Dit is werkelijk fantastisch wat Kruijswijk vandaag doet. Ruim twee minuten voorsprong nu op Chavez in het klassement. In deze vorm kan het toch niet meer misgaan? Genieten dit.
! Dit is werkelijk fantastisch wat Kruijswijk vandaag doet. Ruim twee minuten voorsprong nu op Chavez in het klassement. In deze vorm kan het toch niet meer misgaan? Genieten dit.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 17:40 uur
Wat een race weer van Kruiswijk. Ik durf nog niet zo goed aan een eindoverwinning te denken maar wie kan hem nog stoppen? Heerlijk dat Nederland weer zo goed mee doet in het wielrennen.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 17:45 uur
Alsof het weer de hoogtijdagen van het Nederlandse wielrennen zijn. Prachtig.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 17:58 uur
Gretz schreef:
Mooi succes voor Kruiswijk - verdiend, jammer van die halve seconde.
"Weer" - heb jij de vorige meegemaakt? Moet je me even vertellen wanneer dat was. Nederlandse successen in de giro gaan nl ver terug

0
geplaatst: 22 mei 2016, 18:05 uur
west schreef:
Als je 'm zelf niet maakt, dan doet Heracles dat wel. Ik denken schoten op doel tot de 0-1 iets van 15-5 of zo? Pas na de 0-1 maakte Heracles enige aanspraak op een overwinning. Zoals er vanmiddag gespeeld werd, hebben beide ploegen trouwens niets te zoeken in Europa.
Het was niet geweldig van Utrecht zijde, veel te defensief begonnen. Wel 2 dubieuze momenten van Bjorn Kuipers: de goal van Janssen leek geen buitenspel en in de 2e helft had de bal wegens hands op de stip gemoeten. Maar goed het is wat het is en ik wens Heracles veel succes in Europa. Hoogste tijd voor de zomerstop, het was een lang seizoen voor Utrecht en best wel een mooi seizoen.

0
geplaatst: 22 mei 2016, 18:11 uur
0
geplaatst: 22 mei 2016, 18:14 uur
Onvoorstelbaar zeg: die Kruijswijk. Gaat eindelijk weer eens een Nederlander een grote ronde winnen?
0
geplaatst: 22 mei 2016, 18:26 uur
Running On Empty schreef:
Wel 2 dubieuze momenten van Bjorn Kuipers: de goal van Janssen leek geen buitenspel en in de 2e helft had de bal wegens hands op de stip gemoeten.
(quote)
Wel 2 dubieuze momenten van Bjorn Kuipers: de goal van Janssen leek geen buitenspel en in de 2e helft had de bal wegens hands op de stip gemoeten.
Ik vroeg het aan de mensen van de NOS in de rust en die zeiden dat het wel buitenspel was. En inderdaad, vanaf de tribune dacht iedereen toch wel dat het een penalty was. Maar ook deze eerst even terugzien.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 19:11 uur
Was ook hands, maar Kuijpers had terecht voordeel gegeven. Joosten had die bal 1:1 met de keeper gewoon af moeten maken. Verder een weinig indrukwekkend Utrecht gezien, dat gewoon had moeten winnen, maar de kansen niet afmaakte. Dan geldt de voetbalwet dat ie dan aan de andere kant valt.
Verder Kruijswijk, wat een held. Iedereen op meer dan 2 minuten; dit moet ie toch vast kunnen houden...
Verder Kruijswijk, wat een held. Iedereen op meer dan 2 minuten; dit moet ie toch vast kunnen houden...
0
geplaatst: 22 mei 2016, 19:30 uur
west schreef:
Ik denk dat het wel klaar is met Van De Maarel, hij maakt steeds meer fouten en geeft weinig vertrouwen. Joosten heeft veel balverlies, maar die gaat er wel komen hoor. Mooie lange rushes langs de lijn. Ramselaar had een scheurtje in de kuit (vertelde Hans Kraay jr. mij die voor ons zat) en kon niet spelen. Hij heeft zich ook afgemeld voor Oranje.
Ik had ook niet veel met Boymans, goaltjesdief maar valt steeds vaker door de mand als zijnde een waardeloze voetballer. Verder blij dat het nu klaar is.

0
geplaatst: 22 mei 2016, 20:27 uur
Mjuman schreef:
"Weer" - heb jij de vorige meegemaakt? Moet je me even vertellen wanneer dat was. Nederlandse successen in de giro gaan nl ver terug
(quote)
De periode Rooks/Theunisse/Breukink? De periode waarin ik ongeveer wielrennen ging kijken.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 20:29 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Nee, niet bewust meegemaakt. Ik doel op de jaren 80 en dan Nederlandse wielersuccessen in het algemeen. De tijd dus waar herman het ook over heeft. Daar heb ik natuurlijk wel de beelden van teruggezien en de verhalen van meegekregen.
De lichting van de laatste jaren is iig uitstekend bezig.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 20:45 uur
Utrecht heeft dus geen lastige uitwedstrijd in Luxemburg voor de boeg. De playoffs duren langer dan het Europese avontuur meestal.
0
Mb.
geplaatst: 22 mei 2016, 20:47 uur
Edgar18 schreef:
Wat een race weer van Kruiswijk. Ik durf nog niet zo goed aan een eindoverwinning te denken maar wie kan hem nog stoppen? Heerlijk dat Nederland weer zo goed mee doet in het wielrennen.
Inderdaad. De eindoverwinning is nog ver weg. Kruijswijk heeft niet het team om zich heen dat echt kan controleren en tegelijkertijd kan hij op deze positie niet meer in de luwte meerijden. De grote jongens gaan hem onder druk zetten. Die Chavez oogte ook nog relatief fris dus daar verwacht ik nog wel wat van.
Maar goed, er is hoop.

0
geplaatst: 22 mei 2016, 20:50 uur
Ik zie Astana nog wel proberen om de koers hard te maken, maar ze zullen Kruijswijk daarmee er echt niet af rijden of in moeilijkheden brengen. Ik ben benieuwd wat voor tactieken ze zullen gebruiken.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 20:58 uur
herman schreef:
De periode Rooks/Theunisse/Breukink? De periode waarin ik ongeveer wielrennen ging kijken.
(quote)
Eigenlijk was de periode ervoor met Zoetmelk en Kuiper succesvoller en was Breukink wellicht nooit zo succesvol als velen denken. Bovendien was er volop succes in de breedte met wielrenners zoals aERodynamIK Dekker (hij lijkt wat op 'em) - ik kan me jaren in de Tour herinneren dat NL ploegen 5 of meer etappes wonnen.
Bovendien was er deze eeuw ook het 'geleende' succes van de Rabobank, NL team, met Mentsjov in Vuelta (2008) en Giro (2009). Dan zwijgen we maar over Rasmussen (2007)

0
geplaatst: 22 mei 2016, 21:08 uur
Breukink had de Giro moeten winnen, maar kreeg een domme hongerklop.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 21:27 uur
Mb. schreef:
Inderdaad. De eindoverwinning is nog ver weg. Kruijswijk heeft niet het team om zich heen dat echt kan controleren en tegelijkertijd kan hij op deze positie niet meer in de luwte meerijden. De grote jongens gaan hem onder druk zetten. Die Chavez oogte ook nog relatief fris dus daar verwacht ik nog wel wat van.
Maar goed, er is hoop.
Maar dik 2 minuten is best wel heel veel. Zeker gezien het feit dat Kruijswijk bergop ongeveer de sterkste is. Ik denk dat alleen pech of een hongerklop (=geen pech) hem nog van een overwinning af kunnen hebben. Maar okee, laten we de beer niet verkopen voordat de huid geschoten is.(quote)
Maar goed, er is hoop.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 21:30 uur
gigage schreef:
Utrecht heeft dus geen lastige uitwedstrijd in Luxemburg voor de boeg. De playoffs duren langer dan het Europese avontuur meestal.
Onvoorstelbaar. Maar ik begrijp heel goed, dat de melding de dag er voor dat Utrecht geen buitenlandse licentie zou gaan krijgen behoorlijk verlammend kan werken. En Heracles was in een hele andere stemming.
Het is ook mooi, dat het niet meedoen aan het EK van het Nederlands voetbalelftal blijkbaar leidt tot een soort van compensatiegedrag van andere sporters: ze grijpen hun kans. Variërend van zwemmen tot de formule 1 en van de Giro tot de volleyballers.
Ik zie dat er tijdens de EK vier keer een GP wordt gehouden. Zelfs op de dag van de finale de GP van Engeland. Laat mij maar naar "onze" Max kijken

0
geplaatst: 22 mei 2016, 22:10 uur
gigage schreef:
Ook geen lastige thuiswedstrijd gelukkig !!

0
geplaatst: 22 mei 2016, 22:16 uur
Paap_Floyd schreef:
Maar okee, laten we de beer niet verkopen voordat de huid geschoten is.
Maar okee, laten we de beer niet verkopen voordat de huid geschoten is.
En één zomer maakt nog geen zwaluw

0
geplaatst: 22 mei 2016, 22:35 uur
west schreef:
Ik vroeg het aan de mensen van de NOS in de rust en die zeiden dat het wel buitenspel was. En inderdaad, vanaf de tribune dacht iedereen toch wel dat het een penalty was. Maar ook deze eerst even terugzien.
Samenvatting gezien bij de NOS. FC Utrecht twee keer genaaid door Team Kuipers.
Ook volgens de commentator een zuivere goal en een zuivere penalty.
6 scheidsrechters op het veld, je vraagt je af wat het nut er van is.

0
geplaatst: 23 mei 2016, 00:28 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
What the F&*$@?!!!!!!!!! Ah, daar word je toch ziek van.
0
geplaatst: 23 mei 2016, 11:46 uur
Geen idee wat hier allemaal waar van is, maar amusant om te lezen is het zeker:
Louis van Gaal tactics left Manchester United players close to mutiny | Daniel Taylor | Football | The Guardian - theguardian.com

Louis van Gaal tactics left Manchester United players close to mutiny | Daniel Taylor | Football | The Guardian - theguardian.com
From that point onwards, he started sending the players individual emails detailing their faults and submitting video clips to highlight his dissatisfaction. Except by that stage a lot of the players were so disillusioned many ignored the emails or redirected them straight to their trash. Van Gaal suspected as much and had a tracker fitted so he could check if the emails were opened and for how long. It became a game of cat and mouse. Some players opened the emails on their mobiles, then left their phones on the side and wandered off for 20 minutes.

0
geplaatst: 23 mei 2016, 12:36 uur
Volgens mij is dit niet iets nieuws, maar deed hij dat bij AZ ook al (de spelers videoanalyses toesturen).
0
geplaatst: 23 mei 2016, 12:50 uur
herman schreef:
Volgens mij is dit niet iets nieuws, maar deed hij dat bij AZ ook al (de spelers videoanalyses toesturen).
Maar ook zo negatief en met controle erop?
0
geplaatst: 23 mei 2016, 12:51 uur
Geen hypocrietere pers dan de Britse voetbalpers. Nu LVG in de kliko willen kieperen alsof het om de yesterday's dinner left-overs gaat en hem zomer 2014 begroeten alsof ze de Messias zelve in huis hadden gehaald.
Tuurlijk zijn het aparte verhalen, maar twijfelden we daar nog aan na het WK van 2014? Een nationale selectie 4-6 weken in het gareel houden is een heel andere zaak dan een 'verzameling' voetbalspelers effectief aan de praat krijgen, zeker als sommige 'sterkhouders' afhaken.
Hoeveel zelfdiscipline en zelfreflectie hebben de meeste voetballers? Oké de stijl van LVG was misschien niet altijd adequaat, maar ze wisten wat ze in huis haalden - voldoende videobeelden van LVG vindbaar. En dan nog, zijn illustere voorganger, Sir Alec, was eveneens een autocraat van het zuiverste water - vraag maar na bij Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy.
Misschien heeft iemand bij Man U een paar "members of the press" wat "gory details" ingefluisterd uit damage control, beperking van de afkoopsom. En de krant moet natuurlijk vol, met juicy content
Tuurlijk zijn het aparte verhalen, maar twijfelden we daar nog aan na het WK van 2014? Een nationale selectie 4-6 weken in het gareel houden is een heel andere zaak dan een 'verzameling' voetbalspelers effectief aan de praat krijgen, zeker als sommige 'sterkhouders' afhaken.
Hoeveel zelfdiscipline en zelfreflectie hebben de meeste voetballers? Oké de stijl van LVG was misschien niet altijd adequaat, maar ze wisten wat ze in huis haalden - voldoende videobeelden van LVG vindbaar. En dan nog, zijn illustere voorganger, Sir Alec, was eveneens een autocraat van het zuiverste water - vraag maar na bij Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy.
Misschien heeft iemand bij Man U een paar "members of the press" wat "gory details" ingefluisterd uit damage control, beperking van de afkoopsom. En de krant moet natuurlijk vol, met juicy content

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.