MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Het spel is al goed losgebarsten op de eerste klim. De ene demarrage na de andere.

Hendrik68 schreef:
Ja hoor kan best, Hamilton en Rosberg ketsten elkaar van de baan de vorige Formule 1 race. Zoiets kan natuurlijk ook in de Tour gebeuren, dat bij de eerste de beste afdaling Froome, Contador en Quintana over mekaar heen vallen, met iets meer dan alleen schaafwondjes. Dan kan Mollema zo maar de eerste Tourwinnaar in 36 jaar worden...... Alles kan deze zomer.

Sapkan, theekan, koffiekan, Wim Kan - kan: allemaal, maar de alleskan is hier nog onbekend

Hendrik68
Mjuman schreef:
... maar de alleskan is hier nog onbekend
Ook dat is na deze zomer verleden tijd.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Ook dat is deze zomer verleden tijd.

Nu is deze zomer nog toekomst Zo mooi als we hoopten (EK) wordt het toch niet. Overigens is het opvallend dat water en wijn dan beide in een karaf gaan (dat zoiets kan), al is het mij nog nooit gelukt om van het eerste het laatste te maken.

Gek genoeg bevat de lampetkan wel water.

VladTheImpaler schreef:
Het spel is al goed losgebarsten op de eerste klim. De ene demarrage na de andere.

Voorlopig is het voor Kruijswijk in ieder geval het ideale scenario

Ondanks de vele pogingen van de concurrenten heeft Kruijswijk makkelijk stand gehouden en zelfs extra voorsprong genomen op Chavez. Hij is gewoon overduidelijk de sterkste renner in koers. Nibali weer de grote verliezer van de dag.

Goede zaak, zo door blijven modderen heeft ook geen zin. Het was de redding voor de (amateur) ijshockey competitie.

Heerlijk om dit mee te mogen maken. Sinds een aantal jaar ben ik behoorlijk verliefd geworden op de Giro. Ik vind dit persoonlijk mooier dan een Tourwinst. Al is een Tourwinst natuurlijk wel knapper omdat daar meestal nog betere renners meedoen.

Volgend jaar is de jubileumeditie van de Giro. Waarschijnlijk gaat de grote drie (Contador, Froome en Quintana) dan meedoen. En Aru denk ik ook wel. Zou mooi zijn als Kruijswijk dan zijn titel mag gaan verdedigen tegen die mannen.

Maar goed, vrijdag en zaterdag zijn nog hele zware etappes. Ik was voor deze etappe nog het meest bang voor een wederopstanding van Nibali, maar dat lijkt me nu wel uitgesloten. Nu gewoon op de allerhoogste bergen proberen in het wiel van Chaves te blijven. Die was vandaag, ondanks zijn vroege achterstand, toch weer één van de sterkere. De hoogste bergen - vrijdag en zaterdag gaan ze naar 2700+ meter hoogte (!) - moeten hem liggen als Colombiaan. De etappe van zaterdag lijkt op het lijf van Kruijswijk geschreven, al is dat wel een etappe waar je met een slechte dag heel veel kan verliezen.

gigage schreef:
(quote)

Goede zaak, zo door blijven modderen heeft ook geen zin. Het was de redding voor de (amateur) ijshockey competitie.

Ik vind het ook wel een leuk idee. Ik maak uit dit artikel op dat het niet om een vervanging van de KNVB Beker gaat, maar een extra beker. Hopelijk gaan de clubs niet zeuren dat ze dan teveel wedstrijden gaan spelen.

Teunnis schreef:
(quote)

Hopelijk gaan de clubs niet zeuren dat ze dan teveel wedstrijden gaan spelen.

Hoezo zeuren? Ze hebben groot gelijk. Krijgen we van die uitgebluste teams in Europa en spelers in Oranje. Net als Engeland al jaren heeft.

In Engeland lijkt het probleem vooral dat ze elke wedstrijd een enorm tempo spelen plus dat ze echt nog flink wat meer wedstrijden spelen dan andere competities. In Nederland lijkt het me vooral een mentale kwestie dat teams na Europese wedstrijden punten laten liggen. En dat kan je er uitkrijgen door meer te wennen aan twee keer per week een wedstrijd. Naar mijn idee kunnen er nog wel wat wedstrijdjes extra op het programma van de Nederlandse clubs. Ze moeten het dan wel bij een kleine bekercompetitie houden en dus alleen de 4/8 beste teams mee laten doen. Dan speel je hoogstens 4/5 wedstrijden extra als je de finale haalt.

Teunnis schreef:
Volgend jaar is de jubileumeditie van de Giro. Waarschijnlijk gaat de grote drie (Contador, Froome en Quintana) dan meedoen.
Hoe kom je daarbij? Het zou mooi zijn, maar ik heb nog niets in die richting gelezen. Voor Froome lijkt enkel de Tour te tellen. Contador heeft vorig jaar de Giro gewonnen en ik weet niet of hij nog eens terugkeert. Quintana heeft ook de Giro al eens gewonnen, ik denk dat hij eerst de Tour eens wil winnen voor hij nog eens (in topvorm) in de Giro start.

Zoiets hoorde ik op de Britse Eurosport. Lijkt me ook niet onwaarschijnlijk; bij renners spelen dat soort aspecten vaak sterk mee. Alleen van Froome verwacht ik het inderdaad niet zo snel. Quintana zie ik sowieso wel meedoen, maar dan misschien in spaarstand omdat hij ook de Tour wil doen. Voor Contador zal de 100ste editie absoluut een dingetje zijn. Maar goed, ik heb geen betrouwbare bronnen en kan alleen mijn vermoedens uitspreken. Het lijkt me in ieder geval wel dat de Giro volgend jaar zeer sterk bezet zal zijn. En Kruijswijk is dol op de Giro en diens historie, dus zal hij de 100ste editie ook niet willen missen. Aru en Nibali (dan niet meer bij Astana) zullen ook volledig gefocust zijn op de Giro.

En mocht ook Froome aan de Giro gaan meedoen, dan zou ik tegen Gesink, Kelderman, Mollema en Dumoulin zeggen: ga alles op alles zetten voor de Tour!

Mb.
Helaas niet de etappe kunnen zien vandaag, maar wel de livefeed gelezen en nog wat teruggekeken. Tsjongejonguh als die Kruijswijk dit ook vrijdag en zaterdag vol kan houden dan hebben we gewoon een Nederlandse giro winnaar. Wie had dat gedacht. Maar goed, dat is nog steeds op de zaken vooruitlopen.

Je zal maar een off-day hebben. Dan zijn die drie minuten zo weg met zo'n Colombiaanse berggeit erbij.

west schreef:
(quote)

Hoezo zeuren? Ze hebben groot gelijk. Krijgen we van die uitgebluste teams in Europa en spelers in Oranje. Net als Engeland al jaren heeft.

Dat ligt eraan hoe je het opzet. Clubs die europees (poulefase) spelen pas instromen na de winterstop. Wat heeft Ajax na december nog midweeks hoeven doen, dan?
Of ipv de play-offs een plek bij de bovenste 8 (of 10) afdwingen om uberhaupt mee te mogen doen aan de BeNe-Cup. Spelen ze toch nog ergens voor halverwege het seizoen.

Peter Bosz is nu ook officieel de nieuwe trainer van Ajax. Ik weet nog altijd niet of ik er blij mee moet zijn. Ik hoop dat hij het spel wat aantrekkelijker kan krijgen, maar wat betreft resultaten halen heb ik nog me twijfels. Kan me nog periodes bij Vitesse herinneren dat het spel leuk was, maar de punten uitbleven. Als dat bij Ajax gaat gebeuren dan kan hij er wel eens snel uitvliegen.

Ik dacht echt dat vd Brom het wel zou worden.

Maar iedere nieuwe trainer krijgt daar de erfenis van FdB 4 kampioenschappen in 6 seizoenen. Misschien wel eens verfrissend dat er geen Ajax verleden of kliek aan hem hangt.

Mjuman schreef:

Sapkan, theekan, koffiekan, Wim Kan - kan: allemaal, maar de alleskan is hier nog onbekend

Wat Kan kan, kan Kan alleen. Was dat nou zo'n gevleugelde uitspraak van Kan zelf?

Teunnis schreef:
Zoiets hoorde ik op de Britse Eurosport. Lijkt me ook niet onwaarschijnlijk; bij renners spelen dat soort aspecten vaak sterk mee.
Raar dat Eurosport dit soort dingen verkondigd. Ik volg het wielrennen redelijk intensief en ben nog nergens woorden van dergelijke strekking tegengekomen. Bovendien zal een eventuele deelname heel erg afhangen van 1) hoe verloopt de komende Tour (en in mindere mate de Vuelta) en 2) hoe ziet het parcours voor de volgende editie eruit. Voordat punt twee bekend is zal in principe geen enkele renner zich conformeren aan een ronde.

Ik verwacht overigens dat dergelijke sentimenten juist niet meespelen voor renners. Froome zie ik zeker niet in de giro en ook van Quintana kan ik het me niet echt voorstellen. De Italianen uiteraard wel, adel verplicht.

Maar, eerst maar eens terug naar de waan van de dag. Er kan nog van alles gebeuren maar als Kruiswijk geen buitensporige pech tegenkomt gaat hij deze Giro gewoon winnen. Een voorsprong van drie minuten is echt heel veel in het mondiale wielrennen. De afgelopen negen jaar is het maar één keer voorgekomen dat het verschil tussen de nummer één en twee in het klassement meer dan drie minuten bedroeg.

Als je Contador 2011 schrapt, dan moet je ook Di Luca en Pellizotti in 2009 schrappen. Dan heeft Menchov in 2009 ook met 3+ minuten gewonnen. En Quintana had een voosprong van 2:58, dus die mag je eigenlijk ook wel meetellen. Als Kruijswijk dat ook lukt, is het al vier keer in de laatste tien jaar gebeurt. In de Tour is het 5 keer uit de laatste 10 jaar. Dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet. Desalniettemin heel knap. Vooral ook omdat het vaak alleen de topfavorieten lukt om zo dik te winnen. Maar goed, laten we de huid niet verkopen voor de beer geschoten is.

Teunnis schreef:
Als je Contador 2011 schrapt, dan moet je ook Di Luca en Pellizotti in 2009 schrappen.
Ik ga gewoon uit van de officiële uitslagen, en dan is het toch echt maar één keer gebeurt. Ah, of twee inderdaad, als je die gasten eruit haalt. Maar dan nog is het reuze knap . De giro met de tour vergelijken heeft geen enkele zin, totaal verschillende wedstrijden. En wat ik maar wil zeggen, drie minuten is verdraaide veel.

VladTheImpaler schreef:
Peter Bosz is nu ook officieel de nieuwe trainer van Ajax. Ik weet nog altijd niet of ik er blij mee moet zijn. Ik hoop dat hij het spel wat aantrekkelijker kan krijgen, maar wat betreft resultaten halen heb ik nog me twijfels. Kan me nog periodes bij Vitesse herinneren dat het spel leuk was, maar de punten uitbleven. Als dat bij Ajax gaat gebeuren dan kan hij er wel eens snel uitvliegen.

Liever 4e met aantrekkelijk voetbal dan kampioen met verdedigend afbraakspel.

Ik ben benieuwd wat de spelers van Ajax van de discipline-eisen van Peter Bosz gaan vinden.
Afgaande op Bosz' instelling, zal het voetbal ongetwijfeld verbeteren. Misschien mag hij nog enige versterkingen aantrekken.

Ik moet wel toegeven, dat de Ajax aanhang vermoedelijk liever kampioen wil worden dan dat Ajax mooi voetbal speelt en geen kampioen wordt.
Misschien moet er eens anders afgerekend worden met clubs, dan alleen op punten en eindstand.

herman schreef:
(quote)

Sorry, maar dat vind ik echt onzinnig. In topsport draait het uiteindelijk om 1 ding: winnen. Dat je dat het liefst met aantrekkelijk voetbal doet, snap ik, maar als het met verdedigend voetbal moet, dan moet dat.

Overigens verwacht ik wel dat je je zin krijgt. Ik vind Ajax en Bosz geen goede match. Denk dat ie in het begin te veel cruciale duels gaat verliezen en dan gaat het hem parten spelen dat ie niet uit de Ajax-cultuur komt...

Ach, als ze mooi gaan voetballen komen de resultaten vanzelf wel. Ik verwacht niet dat ze echt vierde zullen worden. En die Feyenoord-achtergrond til ik niet aan. Als speler vond ik hem in ieder geval wel de vechtlust hebben die de Ajax-selectie nu wat ontbeert.

Ik verwacht er eigenlijk niet veel van.

herman schreef:

Liever 5e met aantrekkelijk voetbal dan kampioen met verdedigend afbraakspel.

Helemaal mee eens

herman schreef:
Ach, als ze mooi gaan voetballen komen de resultaten vanzelf wel. Ik verwacht niet dat ze echt vierde zullen worden. En die Feyenoord-achtergrond til ik niet aan. Als speler vond ik hem in ieder geval wel de vechtlust hebben die de Ajax-selectie nu wat ontbeert.

4e zullen ze niet worden, maar ik zie ze met Bosz ook geen kampioen worden en de CL niet halen, zeker als er geen ervaren versterking wordt gehaald. En nu heeft niemand het over zijn Feyenoord-achtergrond, maar zodra de prestaties tegenvallen, zal hij een stuk minder krediet hebben dan bv. Frank de Boer zou hebben gehad.

herman schreef:
(quote)

Dan hoop ik met jou dat Ajax volgend seizoen heeeeel aantrekkelijk voetbal gaat spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:12 uur

geplaatst: vandaag om 01:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.