MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Justus18 schreef:
Zelf geklokt?

Overigens heb ik nog wel vertrouwen dat het op de slotklim de trui niet verspeelt gaat worden. Ik vrees dat Cheves gaat winnen vandaag en die krijgt dan weer 10 seconde extra

vigil schreef:
(quote)

Overigens heb ik nog wel vertrouwen dat het op de slotklim de trui niet verspeelt gaat worden. Ik vrees dat Cheves gaat winnen vandaag en die krijgt dan weer 10 seconde extra

Minder dan een halve minuut nu. Je kunt je mening nog bijstellen.

Hij zakt er nu echt doorheen. Kan Jungels niet meer volgen, helaas helaas helaas..

Dat vertrouwen wordt wel steeds minder met de minuut. Ik word ook gek van die Ducrot die werkelijk altijd precies weet hoe iemand zich voelt

Dat je uberhaubt naar de Nederlander kijkt...

Ja, zal eens kijken of die Belgen ook niet gewoon streamen.

GrafGantz schreef:
(quote)

Minder dan een halve minuut nu. Je kunt je mening nog bijstellen.

Het is gewoon mooi kut allemaal, niets meer en niets minder

Houd hoop, de achterstand zakt weer onder de 3 min.

Bonk schreef:
Dat vertrouwen wordt wel steeds minder met de minuut. Ik word ook gek van die Ducrot die werkelijk altijd precies weet hoe iemand zich voelt

Ducrot is afgestudeerd in de psychologie (Utrecht). Zijn 'neologismen' en plattitudes zijn een bron van constante ergernis voor eenieder die bedreven is in de semantische slalom

vigil schreef:
(quote)

Het is gewoon mooi kut allemaal, niets meer en niets minder

Ik had het niet beter kunnen verwoorden

Bonk schreef:
Ja, zal eens kijken of die Belgen ook niet gewoon streamen.

Het Belgisch commentaar maakt tenminste steeds het voorbehoud "als die tijdverschillen kloppen".

Nibali die Chaves aan het lossen is, hoe dan?

Wat een drama

Een drama is het zeker, heel erg jammer.

Erg jammer dat Kruijswijk ineens zoveel zin kreeg in wintersport en dus de overwinning kan vergeten.
Lijkt beetje op wat Dumoulin vorig jaar overkwam in de voorlaatste rit van de Vuelta.
Overigens...die oude Nibali laat weer even zien dat hij nog steeds niet is afgeschreven...wat een baas

Voor:
https://pbs.twimg.com/media/CjT8IgSWYAE7RAh.jpg

Na:
https://pbs.twimg.com/media/CjeON-DWsAEgqUP.jpg:medium

Godverdomme, ik baal hier serieus van. Kwam thuis en zette de tv aan toen Nibali net over de streep kwam. Kruijswijk was gewoon de sterkste deze Giro, niks aan de hand, maar dan moet je natuurlijk nog wel op je fiets blijven zitten. Dit is een nog grotere deceptie dan vorig jaar met Dumoulin in de Vuelta; die was gewoon duidelijk de mindere bergop... Ik had echt verwacht dat Kruijswijk dit wel kon volhouden. Nu is het klaar, van zo'n val recupereer je niet zomaar. Verwacht dat ie ook morgen zijn podiumplaats gaat verspelen

Die Kruijswijk. Tjongejonge, wat een drama. Ik heb nog nooit zo meegeleefd met een etappe als vandaag. Ben dus toch blij dat ik 'm heb gezien, ondanks het dramatische resultaat. Hoop dat ie niet teveel pijn heeft en zich voldoende kan herstellen om morgen de doelstelling, podium, alsnog te realiseren. Zal lastig worden, want Nibali heeft ook nog de nodige aanvalsplannen.

Mb.
Zelden heb ik met zo'n naar gevoel voor de TV gezeten. Eindelijk een Nederlander die daadwerkelijk één van de grote drie kan winnen - ja, ja, ik weet van Dumoulin - en dan op zo'n lullige wijze de giro verspelen. Terwijl er tot dan toe ook echt helemaal niks aan de hand was. Ongelofelijk.

Knappe prestatie van Nibali hoor, daar niet van, de oude meester snoert de mond van de Italiaanse pers.

..

Maar toch even, tsjongejonguh, waarom. Het is morgen nog mogelijk om de trui weer te pakken, maar ik denk dat het lichaam de klap nog zal moeten verwerken om dan nog te zwijgen over de mentale toestand van Kruijswijk. Natuurlijk, net na de finish, maar in het interview met de Nederlandse TV zei hij het al: "Ik heb de giro verloren." En ik vrees dat hij gelijk heeft. Afschuwelijke dag voor het Nederlandse wielrennen.

Ik ben hier even helemaal kapot van. Ik ging van angst naar woede, van hoop naar verdriet. Tsja, dit is wel wat wielrennen zo'n prachtige sport maakt, maar daar heb ik nu even weinig boodschap aan. Kut hé. dit had zo mooi moeten worden. De mooiste sportwedstrijd ter wereld, eindelijk eens gewonnen door een Nederlander. En dan ook nog eens een Nederlander met een mooi verhaal en met een heerlijk Nederlands karakter. Ik zit er zelf al helemaal doorheen, ik wil niet weten hoe Kruijswijk zich nu moet voelen.

Hopelijk valt de lichamelijke schade mee en kan hij morgen mee met de coupe van Nibali (want die gaat er komen). Maar het lijkt me reëler dat morgen een zware dag gaat worden. Ik denk niet dat ik dat kan aanzien. Als hij morgen weer tijd gaat verliezen, dan zet ik de tv uit. Tragiek is één van de elementen die de wielersport zo mooi maken, maar dit is me even te veel tragiek.

De Vuelta van vorig jaar is hier niets bij. Daar kon ik het prima hebben, mede omdat Dumoulin gewoon niet sterk genoeg was voor de winst.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik was een paar tellen wat anders doen dus heb die crash gelukkig gemist. Feit dat ze geen herhaling laten zien en er ook niet met een camera bij zijn gebleven doet al vermoeden dat het zeer serieus is

Er waren geen beelden van de crash zelf. De plek waarop hij lag doet vermoeden dat hij van bovenaf naar beneden is gekukeld, maar Zakarin kennende zou het zomaar eens gewoon onoplettendheid in een (relatief) recht stuk kunnen zijn geweest.

dix
Kruijswijk wilde in de ronde toch sowieso een etappe winnen? Nou, morgen dan maar

Mb.
Teunnis schreef:
Tragiek is één van de elementen die de wielersport zo mooi maken, maar dit is me even te veel tragiek.

Dit vat het samen, ja.

Stalin schreef:
Lijkt beetje op wat Dumoulin vorig jaar overkwam in de voorlaatste rit van de Vuelta.

De enige overeenkomst die ik zie is dat een Nederlander in het laatste weekend zijn leidende positie verliest. Hoe dat gebeurd is en met welke verwachtingen vooraf, is compleet verschillend. Oh ja, nog een overeenkomst: Addy Engels als ploegleider. Die treft het ook niet zeg...

Goddomme, het liefst zou ik nu huilend in mijn bed willen kruipen.

Teunnis schreef:
(quote)

De enige overeenkomst die ik zie is dat een Nederlander in het laatste weekend zijn leidende positie verliest.

Daar doelde ik ook op...
https://pbs.twimg.com/media/CjeQzXhWEAEcZH6.jpg

De ploeg reken ik trouwens wel een fout aan. Die hadden in de afdaling op de rechte stukken gewoon op zijn Italiaans heel lang aan de eerste fiets moeten sleutelen totdat hij bij een groepje was komen aansluiten. Daarna de pas de fietswissel. En sowieso niet de fietswissel doen op een stuk waar je heel veel snelheid hebt. Op zijn minst doe je zo'n fietswissel in een bocht. Tenzij er echt zoveel mis was aan de fiets dat die elk moment uit elkaar kon vallen. Maar dat lijkt me sterk.

Verder niets dan lof hoe er nog gestreden is. Aan de foto hierboven is wel duidelijk te zien dat de val heel veel lichamelijke schade heeft aangericht. Hij zegt zelf ook dat hij pijn had in zijn rug en ribben. Dan weet je eigenlijk al dat het niet meer gaat lukken.

Nee, mocht Kruijswijk op wonderbaarlijke wijze recupereren, zou hij eventueel kunnen profiteren van het steekspel tussen Nibali en Chaves en in hun slipstream meegaan, maar waarschijnlijker lijkt het me dat hij naar de 4e of zelfs de 5e plaats zakt. Misschien is het chauvinisme, maar ik vind eigenlijk niet dat Chaves of Nibali het verdient om de Giro te winnen. Chaves is geen moment de sterkste in koers geweest en Nibali eigenlijk alleen vandaag, en zelfs dan had ik het nog maar moeten zien als Kruijswijk gewoon op zijn fiets was blijven zitten. Maar goed, uiteindelijk gaat het daar wel allemaal om natuurlijk...

Dromen van een wederopstanding is zinloos helaas. Het is niet eens zeker dat Kruijswijk morgen start, vanavond gaat hij naar het ziekenhuis.

Teunnis schreef:
Hopelijk valt de lichamelijke schade mee en kan hij morgen mee met de coupe van Nibali (want die gaat er komen).
Ik denk dat zijn kapsel wel een van zijn minste zorgen is.

Ook in een gratis krantje (metro?) Vanochtend hadden ze het al over sportman van het jaar Max vs Steven. De koers was nog geeneens gedaan! Nog geen maand geleden verspeelde een voetbalclub het kampioenschap in de laatste drie kwartier. Lering van het verhaal...geen. Want zondag kan de kartbaankoning geschiedenis schrijven. Stuurfout is ook daar zo gemaakt.
Wel erg zuur voor Kruijswijk, maar die opportunistische houding in de pers mag wel wat minder. Daar zijn de fans voor.

A scary moment ensued on the descent as Zakarin, fifth overall at the beginning of the stage, was seen laying on the ground several metres from where his bike lay. His front wheel was nowhere to be seen.

Benieuwd wat voor fratsen Zakarin nu precies heeft uitgehaald om daar te gaan liggen...

https://pbs.twimg.com/media/Cjepf2iUYAACNIX.jpg:large

Cycling Tips

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.