MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Tref het niet dit keer. Was weg naar een muziekfestival, kijk bij thuiskomst even snel op teletekst op m'n telefoon en zie dat Ierland met 1-0 voorstaat. Trek m'n schoenen uit, doe een plas en schenk wat te drinken in, doe ik de tv aan staat het plots 2-1 voor Frankrijk. Gaat het hem nu niet meer worden voor die Ieren met een man minder, dus heb maar een cd'tje opgezet.

Je tegenstanders 45 minuten kapot stampen en er vervolgens overheen walsen heeft wat mij betreft weinig vermakelijks.

Stampen en walsen? Zou deze reactie gedecodeerd kunnen worden?

Het valt me wel op dat Ierland geliefd is, wat ik uit de drie reacties hierboven denk op te maken.

Niet dat Ierland zo fantastisch was, maar ik dacht bij de eerste helft dat ik Band Of Brothers aan het kijken was.

Running On Empty schreef:
(quote)

Het heeft wel meer amusementswaarde dan gisteren.

Snap jij dat terug- en rondspelen van die Fransen na de 2-1 nou? Die Ieren lagen op hun rug. Het had 5- 6-1 moeten worden.

Ik weet niet hoor, maar na de 2-1 had alleen Gignac er al drie kunnen maken.

jasper1991 schreef:
Ik weet niet hoor, maar na de 2-1 had alleen Gignac er al drie kunnen maken.

Ja, dat bedoel ik. De Ieren lagen op hun rug. Zodra de Fransen aanzetten werd het gevaarlijk. Als die Cignac die eerste breed speelt, loop Griezmann 'm er zo in. Maar ze ging maar af en toe aanvallen.

Schitterend volkslied van de Slowaken toch altijd weer.

panjoe (moderator)
jasper1991 schreef:
Stampen en walsen? Zou deze reactie gedecodeerd kunnen worden?

Het valt me wel op dat Ierland geliefd is, wat ik uit de drie reacties hierboven denk op te maken.

De underdog is hier meestal geliefd, toch? Door mij wel, in ieder geval.

Nee, van Pogba, Griezmann, Ronaldo, Kroos, etc. wil ik zo lang mogelijk genieten. De B-landen dienen er wat mij betreft zo snel mogelijk uitgefilterd te worden.

panjoe (moderator)
Ik heb nog niet echt kunnen genieten van Portugal en Frankrijk dit toernooi. Wel van Kroatië en Italië overigens.

jasper1991 schreef:
Nee, van Pogba, Griezmann, Ronaldo, Kroos, etc. wil ik zo lang mogelijk genieten. De B-landen dienen er wat mij betreft zo snel mogelijk uitgefilterd te worden.

Genieten van Ronaldo is iets waar je niet openlijk over communiceert, omdat zulks een contradictio terminalis is. Eenieder zijn aandoening en fetisj, ik zwijg over de mijne. Wat mij betreft mag dat Portugal linea recta verdwijnen. Een van praatgasten bij de NOS wees er fijntjes op dat Portugal nog geen enkele wedstrijd in reguliere speeltijd had gewonnen.

Genieten is sowieso iets wat je dit tournooi slechts oogdruppelsgewijs doet. En dan loop je nog het risico dat de partij die meest kunstzinnige actie uithaalt, alsnog de volgende ronde niet haalt.

Zou ik op een team geld moeten zetten, zou ik het op Italië doen, met een raincheck voor de Zuiderburen.

Wat een angsthazen, die Slowaken. Duitsland domineert en controleert.

panjoe schreef:
Ik heb nog niet echt kunnen genieten van Portugal en Frankrijk dit toernooi. Wel van Kroatië en Italië overigens.
Van Italië één wedstrijd, maar daarna zakten zij als een plumpudding in elkaar. Van Ronaldo heb ik één wedstrijd genoten - dat het er meer moge worden - en Frankrijk bevalt me ook prima, prima tweede helft ook vandaag.

Oh wat zit de NOS commentator weer te geilen op de Duitsers. Jeroen Grueter of zoiets?: Slowakije geeft ze 10 km meer ruimte per speler als bijvoorbeeld Polen. Toen lieten ze bijna helemaal niets zien. Slowakije, Ierland en Noord-Ierland bij de laatste 16: dit hele toernooi met 24 landen is zo een aanfluiting. Vanaf de kwartfinale en morgenavond 18.00 uur (hoop ik) wordt het leuk(er).

Ik vind dit trouwens wel een leuke match. De Slowaken lijken wat bij te komen, maar ook van de Duitsers goed spel.

Ach hou toch op, die Slowaken geven echt vele meters ruimte weg. Zoals die Draxler net kon doorlopen: dat kan je toch geen verdedigen noemen?
En mijn vriend de commentator noemt Neuer, na een bal via de schouder die een meter van de paal komt, gelijk de beste keeper van de wereld? Hij moet die bal gewoon hebben en dat deed die goed. Niets meer und nichts minderes, doch?

zoeperrr maarrioo!! Das mooi, dan kan de inmiddels grijzende Schweini er weer in op weg naar recordinternational.

Nou, west, wellicht ligt Duitsland het spel van Slowakije wel, maar een uitstekend elftal hebben ze. Door met een spits te spelen kent het elftal amper zwakke punten meer. Alleen zijn ze eventueel op de tegenaanval een beetje kwetsbaar omdat de vleugelverdedigers immer naar voren opstomen. Je kunt echter nauwelijks ontkennen dat ze het degelijke Slowakije ruim de baas zijn in de eerste helft.

Aangaande de redding van Neuer: zo zie je ze zelden volgens mij. Diezelfde was de beste speler tijdens het afgelopen wk wat mij betreft.

Ik heb sowieso het idee dat peeps van de aangrenzende provincies meer met de oosterburen hebben dan de aan zee grenzende Nur Links bevolking. Misschien vanwege de jaarlijkse zomerinvasie?.

Deze Randstedeling is ook Duitslandliefhebber (niet alleen qua voetbal). Maar wellicht ben ik de uitzondering op de regel?

Of je de Duitsers nu mag of niet, ze zijn die Slowaken wel flink in de knödel aan het draaien nu

En dit alles zonder de tegenstander murw te trappen. Mag ook worden gezegd.

Die plichtmatig afgeleverde kansjes van De Bruyne, dat moet toch beter kunnen?

Oh en nu zit ie, Alderweireld!

GrafGantz schreef:
Deze Randstedeling is ook Duitslandliefhebber (niet alleen qua voetbal). Maar wellicht ben ik de uitzondering op de regel?

Nein

Die kans van Mertens moet gewoon binnen zijn.

Uitstekende eerste helft van de Belgen.

Score had wat hoger uit mogen vallen.

Ja, die plichtmatig uitgespeelde balletjes heb ik onderhand wel gezien. Er moet druk op de ketel.

is die carasco snel genoeg om nu op de counter te spelen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.