Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2016, 11:14 uur
wibro schreef:
Ik verwacht dat het team dat als overwinnaar uit de bus zal komen in de kraker Duitsland - Frankrijk ook Europees kampioen zal worden. Zowel Wales als Portugal acht ik kansloos.
Ik verwacht dat het team dat als overwinnaar uit de bus zal komen in de kraker Duitsland - Frankrijk ook Europees kampioen zal worden. Zowel Wales als Portugal acht ik kansloos.
Kansloos is wel een sterke term. Het hangt er zeker vanaf wie tegen wie speelt. Ik denk bijvoorbeeld dat Portugal Duitsland niet echt ligt. Dan nog hebben ze meer kans. Maar Portugal is in zo'n finale zeker niet kansloos.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 11:17 uur
jasper1991 schreef:
Duitsland heeft normaal gesproken een elftal zonder zwakke punten, maar door de paar blessures die ze hebben, zou ik het niet weten voor die wedstrijd.
Duitsland heeft normaal gesproken een elftal zonder zwakke punten, maar door de paar blessures die ze hebben, zou ik het niet weten voor die wedstrijd.
Duitsland heeft geen echt goede aanvallers. En de verdediging is niet altijd even solide. In de 0-0 wedstrijd tegen Polen had Milik minimaal 1x moeten scoren. Hun middenveld kent inderdaad weinig zwakke punten, maar om dat voor het hele elftal te stellen gaat te ver.
Ik hoop trouwens op een finale Frankrijk - Wales. Past wel bij dit toernooi en dan wordt er tenminste gescoord.
0
Rocksanne
geplaatst: 4 juli 2016, 13:54 uur
Graag een finale Portugal vs Frankrijk. Wales gaat het niet weer een keer flikken denk ik en Duitsland heb ik nog steeds een beetje hekel aan.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 14:08 uur
Rocksanne schreef:
Graag een finale Portugal vs Frankrijk. Wales gaat het niet weer een keer flikken denk ik en Duitsland heb ik nog steeds een beetje hekel aan.
Ik zie iedereen graag winnen, behalve Portugal met hun elke-keer-net-met-de-hakken-over-de-sloot-overwinningen.
Derde worden in de poule met drie gelijkspelen...zelfs Ronaldo zei onlangs nog tegen fans dat ze wat minder enthousiast moesten zijn, aangezien Portugal nog geen wedstrijd gewonnen had.
Van mij mag Portugal in de finale aan het kortste eind trekken.
De aanblik van de tranen van een verliezende Ronaldo maken het niet participeren van Oranje weer goed

0
geplaatst: 4 juli 2016, 14:16 uur
Rocksanne schreef:
Ook daarom overweeg ik een finale Duitsland vs Portugal niet te kijken. Want ook Portugal is niet bepaald mijn favoriet. Verder verwacht ik dan geen spetterende finale. Misschien om 23.30 naar de penalty's gaan kijken?
Ik las net in de Volkskrant een sterke korte brief: "kunnen sommige wedstrijden niet gewoon gelijk bij de penalty's beginnen?"

0
geplaatst: 4 juli 2016, 15:50 uur
west schreef:
Duitsland heeft geen echt goede aanvallers. En de verdediging is niet altijd even solide. In de 0-0 wedstrijd tegen Polen had Milik minimaal 1x moeten scoren. Hun middenveld kent inderdaad weinig zwakke punten, maar om dat voor het hele elftal te stellen gaat te ver.
Ik vind dat met Gomez het elftal helemaal af is. In de eerste wedstrijden van het toernooi speelden ze zonder spits en toen miste je iemand om eens een bal diep op te geven of door de lucht aan te spelen. Met Gomez is Duitsland een stuk productiever als het gaat om doelkansen. De verdediging is op zich altijd wel solide geweest. Met een derde centrumverdediger erbij staat het elftal natuurlijk nog sterker, maar een probleemgebied gaat echt wel ver. Nul tegendoelpunten tot aan het handspel van Boateng zegt natuurlijk ook wel wat en Oekraïne en Polen zullen natuurlijk best een paar kansen tegen een topland kunnen creëren. (quote)
Echter, nu ze als ik het goed heb begrepen zonder Hummels, Khedira, Schweinsteiger en Gomez spelen, missen ze wel een nier. Normaal gesproken zou ik Duitsland iets meer kans geven, omdat ik Frankrijk verdedigend wat minder vind, maar nu zou ik het niet weten.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 16:08 uur
Gomez: dat is een aardige spits, meer niet. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Griezmann. Ik heb Gomez nog bij Fiorentina in een wedstrijd tegen Inter daar in het stadion gezien en dan valt hij nauwelijks op. Het gekke is dat ze nu ook geen vervanger voor hem hebben.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 16:13 uur
Gomez: dat is een aardige spits, meer niet. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Griezmann. Ik heb Gomez nog bij Fiorentina een wedstrijd tegen Inter daar in het stadion gezien en dan valt hij nauwelijks op. Het gekke is dat ze nu ook geen vervanger voor hem hebben. De Duitsers hebben geen goede spitsen.... vreemd.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 16:16 uur
west schreef:
Gomez: dat is een aardige spits, meer niet. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Griezmann. Ik heb Gomez nog bij Fiorentina een wedstrijd tegen Inter daar in het stadion gezien en dan valt hij nauwelijks op. Het gekke is dat ze nu ook geen vervanger voor hem hebben.
(quote)
Gomez: dat is een aardige spits, meer niet. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Griezmann. Ik heb Gomez nog bij Fiorentina een wedstrijd tegen Inter daar in het stadion gezien en dan valt hij nauwelijks op. Het gekke is dat ze nu ook geen vervanger voor hem hebben.
Dat had ik al eerder geschreven en Hendrik68 ook nav die discussie over gebrek aan Duitse spitsen bij Duitse topclubs.
Met de entree van Gomes (appel) - ipv Götze - leek het laatste stukje van de puzzel op de plaats te zijn gevallen. Griezmann (peer) is meer een echte counterspits. Vergeet niet dat Reuss geblesseerd is en dat ook Podolski niet echt lekker op het plaatsje past met het voetbal dat Duitsland speelt. Misschien had Löw KJH of Dost moeten vragen snel Duitser te worden

De problemen liggen echt niet op het middenveld of in de verdediging - aanvallend en scorend vermogen is het probleem. Ik denk dat ie met Götze gaat starten. Schürrle is het alternatief om meer gegroepeerd - vanuit de counter - te spelen; dat kan evt in een scenarioswitch.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 17:43 uur
west schreef:
Gomez: dat is een aardige spits, meer niet. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Griezmann. Ik heb Gomez nog bij Fiorentina een wedstrijd tegen Inter daar in het stadion gezien en dan valt hij nauwelijks op. Het gekke is dat ze nu ook geen vervanger voor hem hebben. De Duitsers hebben geen goede spitsen.... vreemd.
Dat is op zich wel waar, dat Gomez geen Van Nistelrooy, Henry of Shevchenko is, maar in tactisch opzicht vind ik hem wel het type spits dat Duitsland net even goed kon gebruiken. Hij is redelijk lang, kan op buitenspel spelen en is niet eens zo onaardig in de combinatie.(quote)
Dat hij geen topper is, bleek ook wel aan die hakbalkans tegen Italië (hoezo 10+, Frank Snoeks?). Die had hij linksom of rechtsom moeten maken, maar niet zwak aannemen om hem daarna in een capriool nog op doel te krijgen, zonder echt nog goed te kunnen mikken.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 17:52 uur
Thomas Müller kan volgens mij prima als spits nu Gomez er uit ligt. Wie ze wel heel erg gaan missen is Hummels, die speelde erg goed tegen de Italianen.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 18:08 uur
T. Müller is geen rasspits. Geen type dat wacht op de steekbal en dat de bal vasthoudt met twee spelers in zijn rug. Op zich is het niet ondenkbaar dat hij speelt, maar zeker niet ideaal. Op de counter spelen zou misschien geen slecht idee zijn met wat snelle gasten als Schürrle en Draxler en met Kroos die het spel snel verplaatst.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 18:15 uur
Dat doet Gomez ook niet, die is altijd meer een afmaker geweest dan de bal vasthouden.
Maar je hebt wel gelijk dat Müller geen echte spits is, hij moet gewoon de vrijheid hebben om overal op te duiken.
Maar je hebt wel gelijk dat Müller geen echte spits is, hij moet gewoon de vrijheid hebben om overal op te duiken.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 18:29 uur
trebremmit schreef:
Dat doet Gomez ook niet, die is altijd meer een afmaker geweest dan de bal vasthouden.
Dat was ook het punt dat ik maakte - Jazz 'las' daar overheen. Duitsland speelt circulatievoetbal en met Götze voorin bleek dat ze gewoon te weinig druk konden zetten. Müller is ook een typische (technisch begaafde) circulatievoetballer met een vrij grote actieradius; Gomes is statischer - maar wel drukmagneet

0
geplaatst: 4 juli 2016, 19:16 uur
Ik heb nergens gezegd dat Gomez een balvasthouder is; ik trachtte alleen de speler Müller, in het bijzonder wat hij niet is en waarom niet ideaal voor de wedstrijd tegen Frankrijk, te omschrijven. Ik meen nu uit twee berichten van Mjuman op te maken (Duitsland te weinig druk...drukmagneet) dat Gomez wél dat bracht wat Duitsland in de eerste wedstrijden tekortschoot - en het dus gewoon met me eens is.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 20:44 uur
Voor Khedira kan Draxler spelen en voor Gomez kan Gotze spelen. Dat maakt ze niet echt beter maar is toch nog te overzien. Maar daarnaast is Hummels ook nog eens geschorst. Vanuitgaande dat Howedes dat overneemt dan kom je nog een middenvelder tekort. Ik denk niet dat André Schürrle zomaar in de basis verschijnt hoewel hij wel de meest ervaren speler is.
Mustafi als centrale verdediger kan ook, maar we hebben gezien bij de Belgen als je al te veel rommelt aan je defensie wat er dan kan gebeuren.
Mustafi als centrale verdediger kan ook, maar we hebben gezien bij de Belgen als je al te veel rommelt aan je defensie wat er dan kan gebeuren.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 22:08 uur
gigage schreef:
Voor Khedira kan Draxler spelen en voor Gomez kan Gotze spelen. Dat maakt ze niet echt beter maar is toch nog te overzien.
Voor Khedira kan Draxler spelen en voor Gomez kan Gotze spelen. Dat maakt ze niet echt beter maar is toch nog te overzien.
Draxler is een aanvallende middenvelder, geen verdedigende zoals Khedira. Hij had tegen Italia gewoon met Draxler moeten beginnen en zich niet moeten aanpassen. Die jongen is in vorm, dus als hij terug komt is dat geen probleem. De rest van de posities is dat inderdaad wel. Als ik alle reacties hierboven verder lees, gaat Duitsland het nog lastig krijgen tegen Frankrijk.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 22:17 uur
We moeten Frankrijk ook niet al te groot maken. Tegen IJsland ging het soepeltjes, maar verder hebben ze ook nog niet al te veel indruk gemaakt.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 22:35 uur
Bij het WK 2014 tegen Argentinië viel bij de opwarming Khedira uit en zijn plaats in de basis werd ingenomen door Christoffe Kramer, stond de goede man ineens in de finale, maar die hebben ze thuis gelaten. Misschien ook niet zo slim om je sterspelers altijd maar op te stellen. Duitsland B had nog wel van Slowakije kunnen winnen. Captain Hindsight speaking...
0
geplaatst: 4 juli 2016, 22:38 uur
gigage schreef:
Duitsland B had nog wel van Slowakije kunnen winnen. Captain Hindsight speaking...
Duitsland B had nog wel van Slowakije kunnen winnen. Captain Hindsight speaking...
Klopt, die hadden eind Mei nog tegen elkaar gespeeld

http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/slowakije-deelt-flinke-tik-uit-aan-blunderend-duitsland~aea6b31a/
0
geplaatst: 5 juli 2016, 00:37 uur
Lastig te vergelijken, afgaande op de foto's was dat meer een waterpolowedstrijd.
0
geplaatst: 5 juli 2016, 13:02 uur
Slecht nieuws uit Rotterdam 
Feyenoord-doelman Vermeer uitgeschakeld tot na winterstop - RTV Rijnmond

Feyenoord-doelman Vermeer uitgeschakeld tot na winterstop - RTV Rijnmond
0
geplaatst: 5 juli 2016, 13:05 uur
Is Hahn al weer fit? Vind ik eigenlijk wel net zo'n goede keeper, alleen veel minder ervaring.
0
geplaatst: 5 juli 2016, 13:26 uur
He's back...
The Guardian
https://i.guim.co.uk/img/media/1141e9e985ba38b190603bf9043cea673a5c9527/0_66_2323_1394/master/2323.jpg?w=620&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=5a352564255b0137c481e39f51e96579
The Guardian
José shows his delight at the unveiling of his dream job.
https://i.guim.co.uk/img/media/1141e9e985ba38b190603bf9043cea673a5c9527/0_66_2323_1394/master/2323.jpg?w=620&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=5a352564255b0137c481e39f51e96579

0
geplaatst: 5 juli 2016, 13:34 uur
trebremmit schreef:
Is Hahn al weer fit? Vind ik eigenlijk wel net zo'n goede keeper, alleen veel minder ervaring.
Nope nog niet
0
geplaatst: 5 juli 2016, 13:41 uur
Galatasaray lijkt van Wesley Sneijder af te willen. De Turkse topclub, die het afgelopen seizoen op een teleurstellende zesde plek eindigde, legde de Nederlander een boete op van ruim twee miljoen euro 'wegens het onjuist vertegenwoordigen van de club', zo weet De Telegraaf te melden. Daarmee verwijst de club naar de zeven gele kaarten die Sneijder verzamelde.
Hopelijk vetrekt Sneijder snel en gaat weer bij een fatsoendelijke club en comp spelen. Te gek voor woorden natuurlijk wat Galatasaray hier flikt !
Hopelijk vetrekt Sneijder snel en gaat weer bij een fatsoendelijke club en comp spelen. Te gek voor woorden natuurlijk wat Galatasaray hier flikt !
0
geplaatst: 5 juli 2016, 14:35 uur
iggy schreef:
Galatasaray lijkt van Wesley Sneijder af te willen. De Turkse topclub, die het afgelopen seizoen op een teleurstellende zesde plek eindigde, legde de Nederlander een boete op van ruim twee miljoen euro 'wegens het onjuist vertegenwoordigen van de club', zo weet De Telegraaf te melden. Daarmee verwijst de club naar de zeven gele kaarten die Sneijder verzamelde.
Terug naar Ajax, kan ie daar mooi afbouwen.
Maar hij zal wel voor een bak geld gaan denk ik, dat zal dan wel de woestijn worden, want ik zie een topclub hem niet meer kopen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.