MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nee hoor, ze bleef eigenlijk met lede ogen toezien, zoals ondergetekende.

Wales viel erg tegen. Portugal gaf ook geen wervelende show. Nou ja, mooie kopgoal van Christiano, dat wel.

chevy93 schreef:
(quote)
Pardon?

(quote)
Tja, het is ook weer zowat om alleen de 100 meter te overbruggen.

Hoeveel individuele acties zie je dan van 'm buiten de 16 meter? Het is vooral a) bal aannemen en 'm erin proberen te peren of b) balletje aanspelen, in positie gaan staan, wachten op voorzet en zie a). Weinig creativiteit.

Genoeg individuele acties van buiten de 16 gezien van Ronaldo. Daarbij staat hij niet linksbuiten in een 4-3-3 als bij Real, maar staat hij bij Portugal meer in de spits. En de vraag is sowieso hoe fit hij nog is. Kijk hoe hij erbij liep bij Real aan het einde van het seizoen.

Misschien dat je in dit filmpje (een van de honderden) wat creativiteit ziet: Cristiano Ronaldo 2016: Passion | Crazy Skills Show | Portugal HD - YouTube

Ergens wel grappig dat Portugal lijkt te hebben geleerd van Griekenland in 2004, en nu zo'n zelfde streek probeert uit te halen. Het lukt ze aardig, zowel qua niveau als resultaat. En als Frankrijk de finale haalt, dan kunnen ze ook tegen het thuisland de titel pakken. Al blijft Griekenland altijd de lelijkste Europees kampioen.

Griekenland had toen wel wat betere landen als tegenstander dan Portugal nu.
Vond het toen wel mooi eigenlijk hoe al die landen zich stuk beten op de de ijzersterke verdediging van de Grieken.

kaztor schreef:
Hoeveel individuele acties zie je dan van 'm buiten de 16 meter? Het is vooral a) bal aannemen en 'm erin proberen te peren of b) balletje aanspelen, in positie gaan staan, wachten op voorzet en zie a). Weinig creativiteit.

Niet om 't een of ander - maar hiermee onderstreep je precies datgene wat ik op 22:33 zei over voetbal en vrouwen. Afgezien van Ajax denk ik dat de Chev d'r een betere kijk op heeft

Ook in de napraatprogramma's zoals Panenka worden beelden van Ronaldo getoond die een heel andere kijk geven: zo was hij bijv degene die Moutinho erop wees zijn verantwoordelijkheid te nemen en een penalty te trappen tegen Polen.

Ik herken Ronaldo ook totaal niet in de omschrijving van Kaztor. Laat echt wel heel veel creativiteit zien. Misschien wat minder op dit toernooi, omdat ie niet meer topfit is, maar als je hem bij Real Madrid ziet spelen...

dix
Ronaldo is een vervelende gladjakker. En die kopbal was magistraal.

Zijn gedrag zegt helemaal niets over zijn manier van voetballen. Alsof de zo bewierookte Zlatan een misdienaar is

Ik neem dan ook niet z'n verleden mee in mijn opinie. Meer het hier en nu, op dit toernooi.

Ronaldo met die ballenjongens bij Wales-Portugal is toch magistraal. De eerste voor een selfie is al goed ('t is wel een halve finale hé, en toch is het OK). De tweede zegt hij eerst nee, maar dan bij de teamfoto is het briljant.

Ronaldo

Ik snap die aversie tegen Ronaldo wel. Hij ziet er een stuk beter uit dan (vooruit) de meesten hier, hij heeft WEL een lekker wijf, hij kan sowieso beter voetballen dan iedereen hier en zijn bankrekening is waarschijnlijk nog groter dan die van ons allemaal bij elkaar. Afgezien daarvan, ja, hij kijkt graag in de spiegel of zijn haar goed zit, hij is iets bruiner en glimt iets meer dan je van een toffe gozer zou verwachten en hij is irritant tegen teamgenoten.

Maar hoe deze grootheid van het voetbalspel met gewone jongens zoals jullie en ik omgaat, vind ik iedere keer weer hartverwarmend. Hij doet moeite voor zijn fans, steekt er heel veel tijd en geld in om individuele fans te helpen en is wat dat betreft absoluut een voorbeeld voor velen.

panjoe (moderator)
Tony schreef:
Ik snap die aversie tegen Ronaldo wel. Hij ziet er een stuk beter uit dan (vooruit) de meesten hier, hij heeft WEL een lekker wijf, hij kan sowieso beter voetballen dan iedereen hier en zijn bankrekening is waarschijnlijk nog groter dan die van ons allemaal bij elkaar. Afgezien daarvan, ja, hij kijkt graag in de spiegel of zijn haar goed zit, hij is iets bruiner en glimt iets meer dan je van een toffe gozer zou verwachten en hij is irritant tegen teamgenoten.

Ik lees dit wel vaker: als je iets tegen Ronaldo hebt, komt dat waarschijnlijk omdat je jaloers bent op zijn uiterlijk, vrouw en geld. Wat een non-argument.

Fantastische speler verder, daar niet van, maar ga niet zulke onzin lopen spuien.

Inderdaad, vind hem helemaal niet knap en weet niet eens hoe zijn vrouw eruit ziet eigenlijk. En al zou dat allemaal zo zijn, dan zou je toch op bijna alle voetballers op dit EK jaloers moeten zijn?

Heb ook niet echt iets tegen hem, maar op de een of andere manier is hij minder sympathiek dan Bale, Zlatan, etc.

Hij komt minder sympathiek over inderdaad maar ja je moeilijk van Zatan kan zeggen dat hij zo sympathiek is met al zijn fratsen. Maar die lijkt meer op een cowboy dan op een barbie en dat zal er vast mee te maken hebben. De sympathie van Messi gaat ook wel achteruit deze dagen dus in dat op zicht

Maar goed het lijkt me verder wel vrij logisch dat hij de Gouden Bal e.d. krijgt. Dat zou hij ook verdienen. als hij dan maar niet gaat springen op dat podium zoals hij doet na een doelpunt.

verder is er idd weinig mis met zijn vriendin

panjoe schreef:
... maar ga niet zulke onzin lopen spuien.

Jongens toch, als de wagenwijd openstaande deur van mijn bericht je ontgaat, zijn wij uitgepraat.

Het gaat me om de keerzijde van zijn arrogante, glimmende medaille, een kant van Ronaldo die helaas nog wel eens onderbelicht blijft bij het afgeven op zijn irritante maniertjes, etc. Niks of niemand is alleen zwart of wit, wil ik maar zeggen. En dus neem ik het een beetje voor hem op ja, omdat hij geweldig is met zijn fans.

Het leukste filmpje werd gisteravond laat vertoond bij Panenka: Pogba, liggend op zijn hotelbed, luisterend naar hiphop en makin' all the right moves. Toen de interviewer hem vroeg of hij "a danser" was, klopte hij aan bij Evra die hem wat dance moves leerde op merengue (of vergelijkbare muziek, kaseko/calypso?).

Ronnie is gewoon een beetje ijdel - so what. Misschien iets te .... Dan nog - herinner me John de Wolff in zijn uitbundige Ambrosio-overhemden, was dat dan niet ijdel? Hemden werden destijds ook veel verkocht aan fatjes

Rocksanne
Ronaldo komt nogal vervelend over. Ik ken hem niet persoonlijk, maar misschien valt ie in het echt mee. Je kent mekaar niet echt en helemaal niet zonder vertoond gedrag of beeld.

Tony schreef:

Maar hoe deze grootheid van het voetbalspel met gewone jongens zoals jullie en ik omgaat, vind ik iedere keer weer hartverwarmend. Hij doet moeite voor zijn fans, steekt er heel veel tijd en geld in om individuele fans te helpen en is wat dat betreft absoluut een voorbeeld voor velen.

Mijn wijf is toevallig het lekkerste wijf ter wereld, dus dat valt al af. Dat hij briljant is, een betere voetballer etc. geloof ik allemaal best (ik heb 'm nooit echt gevolgd, heb er de tijd niet voor), maar ik zie het niet hier.

herman schreef:
Inderdaad, vind hem helemaal niet knap en weet niet eens hoe zijn vrouw eruit
ziet eigenlijk.
Niemand weet dat. Tenminste, de moeder van zijn kind houdt hij bewust uit de media. Qua vriendinnen houd ik het niet meer bij (zei hij alsof hij dat ooit wel deed ), maar volgens mij is hij momenteel zonder vriendin.

Rocksanne schreef:
Ronaldo komt nogal vervelend over. Ik ken hem niet persoonlijk, maar misschien valt ie in het echt mee. Je kent mekaar niet echt en helemaal niet zonder vertoond gedrag of beeld.
Ronaldo schijnt 'in het echt' een zeer aangename persoon zijn in de omgang. Een paar jaar terug nog een documentaire gezien over hem (niet die uit 2015) waarin eigenlijk iedereen vol lof spreekt over zijn passie en liefde voor de sport. En vooral de hoeveelheid goede dingen die hij doet naast de sport qua goede doelen en dat gaat echt wel wat verder dan even wat geld overmaken.

Nog een leuk filmpje uit zijn dagelijkse leven:

En natuurlijk zal hij ook wel genieten van de aandacht.

Hij is in ieder geval de meest besproken speler op dit forum. Zegt ook wel wat.

Churandi is blij man

Op zun ijslands, scheisse

Half verdiend van Frankrijk, maar Duitsland was geen klinkende munt voorin. Zo zie je maar dat je niet zomaar zonder centrumspits kan spelen. Toen het al 2-0 stond kwamen er pas echt serieuze kansen.

Waardeloos dat Frankrijk dat juichen van IJsland jat trouwens.

vigil schreef:
Maar goed het lijkt me verder wel vrij logisch dat hij de Gouden Bal e.d. krijgt.

Dat lijkt me zeker na vanavond nog allesbehalve een gelopen race. Griezmann schiet in z'n eentje Frankrijk naar de finale en heeft er nu 6 in liggen. Hangt dus vooral af wie er beslissend gaat zijn zondag. Als Frankrijk wint en Griezmann blinkt uit kan die ijdeltuit het wel schudden.

Zo, die zag ik niet aankomen zeg....

Wat een schijt finale wordt dat...

Gelukkige Fransen winnen van ongelukkig en inefficiënt Duitsland.

31 % balbezit voor les bleus in de pot met die manschaft. Ik denk dat dat percentage (amper de bal raken en dan winnen) een record is op deze Euro 2016.

Tja, Duitsland die met volle pampers als spuit elven de laatste 15 minuten de ijzersterke Franse verdediging weet te penetreren met paniekvoetbal, het doet me eigenlijk wat aan het spel van Engeland denken van dit toernooi. Heel erg on-Duits.
Hoewel ik Frankrijk graag wilde zien verliezen was dit gewoon een erg vette pot, gewonnen door een team dat niet meteen m'n sympathie krijgt (de onceremoniële slachtpartij tegen Kroatië), maar dat gewoon op een zeer prettige manier voetbal speelt. Beste pot van het toernooi dusver? Ik denk het wel, want voor een groot deel was het behoorlijk menens, meer nog dan Portugal-Hongarije. Waar dat zich vertaalde in een eindeloze reeks doelpunten zat dit meer tussen de oren. Helaas was het het tweede doelpunt van Frankrijk dat Duitsland psychisch knakte na de al behoorlijk ontmoedigende fout van Schweinsteiger voor de rust.
Maar het 'overall' best spelende team heeft eigenlijk gewoon gewonnen en ik hoop dat ze as. zondag caldo verde maakt van Ronaldo en de zijnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.