Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2016, 02:06 uur
Tsja, hoe vaak hebben we Duitsers niet met een penalty en een kutgoaltje zien winnen in de laatste minuten? Nu zitten ze een keer aan de andere kant van de tafel.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 07:58 uur
Helemaal mee eens, van mij mogen ze beiden verliezen. Frankrijk is dan nog het minst erg.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 08:29 uur
Wat is er mis met Frankrijk eigenlijk? Dat ze counter spelen? Ik vind dat ze de meeste mooie aanvallen hebben gecreëerd over het toernooi. Zo'n kans als die dubbele een-twee aan het begin heb ik van Duitsland niet gezien.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 09:37 uur
GrafGantz schreef:
Dat lijkt me zeker na vanavond nog allesbehalve een gelopen race. Griezmann schiet in z'n eentje Frankrijk naar de finale en heeft er nu 6 in liggen. Hangt dus vooral af wie er beslissend gaat zijn zondag. Als Frankrijk wint en Griezmann blinkt uit kan die ijdeltuit het wel schudden.
(quote)
Dat lijkt me zeker na vanavond nog allesbehalve een gelopen race. Griezmann schiet in z'n eentje Frankrijk naar de finale en heeft er nu 6 in liggen. Hangt dus vooral af wie er beslissend gaat zijn zondag. Als Frankrijk wint en Griezmann blinkt uit kan die ijdeltuit het wel schudden.
Tuurlijk ze gaan daarin enkel uit van deze EK...
Griezman maakte er dit seizoen 31 in totaal (incl europacup en nationale beker) en Ronaldo 51.
Ronaldo schoot met 16 doelpunten (!!) in 12 wedstrijden zijn club naar de Europa Cup 1. Verder heeft hij er ook al een aantal gemaakt dit toernooi en behaald hij zo'n beetje elke wedstrijd wel een record binnen (meeste doelpunten ooit op een EK, 1ste speler die op 4 EK's scoort). Nee dat nemen ze allemaal niet mee en het zal vooral gaan om de wedstrijd van zondag...
0
geplaatst: 8 juli 2016, 09:41 uur
Oh, ik dacht dat je doelde op de beste speler van dit toernooi. Lijkt me ook een logische discussie aangezien we momenteel met het EK bezig zijn, geen idee dat je hier opeens met het hele voetbalseizoen aan komt zetten. Ben zelf geen groot voetbalvolger/kenner dus weet niet hoe al die verschillende prijzen heten. Weet alleen dat Louis destijds een gouden pik had, wat er precies met een gouden bal bedoeld wordt is me dus duidelijk ontgaan hier 

0
geplaatst: 8 juli 2016, 09:42 uur
Ik heb het over de Gouden Bal en dat is de Europees Voetballer van het jaar verkiezing.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 09:47 uur
Geeft nix - dat heet langs elkaar heen lullen en dat komt wel meer voor, maar meestal is dat tussen mannen en vrouwen.
Afgaand op het gedrag van Ronaldo hoeft hij die bal niet te krijgen, hij is uiterst tevreden met die twee van hemzelf.
Zit me nou al te verheugen op een finale vol flitsend voetbal waarin hopelijk Portugal wint. Is Ron zijn droom meteen vervuld en kunnen we tenminste weer normaal op vakantie naar Frankrijk (hoeven we niet te horen dat we er niet bij waren toen Frankrijk champignon werd).
Afgaand op het gedrag van Ronaldo hoeft hij die bal niet te krijgen, hij is uiterst tevreden met die twee van hemzelf.
Zit me nou al te verheugen op een finale vol flitsend voetbal waarin hopelijk Portugal wint. Is Ron zijn droom meteen vervuld en kunnen we tenminste weer normaal op vakantie naar Frankrijk (hoeven we niet te horen dat we er niet bij waren toen Frankrijk champignon werd).
0
geplaatst: 8 juli 2016, 09:48 uur
gigage schreef:
31 % balbezit voor les bleus in de pot met die manschaft. Ik denk dat dat percentage (amper de bal raken en dan winnen) een record is op deze Euro 2016.
31 % balbezit voor les bleus in de pot met die manschaft. Ik denk dat dat percentage (amper de bal raken en dan winnen) een record is op deze Euro 2016.
Ik weet het niet, maar het lijkt wel een nieuwe trend dit EK dat eigenlijk geen enkele ploeg het spel wil maken. Met 10 achter de bal en dan hopen op een lucky goal. Jammer genoeg werkt het vaak ook nog, zoals gisteren. Tactisch uitgekookt, gedisciplineerd en volwassen spelen heet dat dan, maar ik vind het niet om aan te zien.
Het aantal mooie wedstrijden op dit EK kan je op drie vingers tellen. De supporter is eens te meer de verliezer.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 10:17 uur
De NBA Free Agency is wild. Wade en Rondo naar de Bulls. Durant naar de Warriors. De Knicks hebben er Rose (ben dolenthousiast, ondanks het risico) en Noah erbij. De Raptors-center die naar de Lakers gegaan is.
Wat een gedoe. Heerlijk gedoe. Als iedereen op topniveau speelt, zijn de Knicks weer play-offkandidaten. Porzingis, Noah, Rose, Anthony en die ene nieuwe shooting guard wiens naam ik altijd vergeet.
Wat te denken van de Warriors die nu de titel echt zullen moeten winnen? Ongelooflijke move van Durant.
Wat een gedoe. Heerlijk gedoe. Als iedereen op topniveau speelt, zijn de Knicks weer play-offkandidaten. Porzingis, Noah, Rose, Anthony en die ene nieuwe shooting guard wiens naam ik altijd vergeet.
Wat te denken van de Warriors die nu de titel echt zullen moeten winnen? Ongelooflijke move van Durant.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 10:20 uur
vigil schreef:
Griezman maakte er dit seizoen 31 in totaal (incl europacup en nationale beker) en Ronaldo 51.
Ronaldo schoot met 16 doelpunten (!!) in 12 wedstrijden zijn club naar de Europa Cup 1. Verder heeft hij er ook al een aantal gemaakt dit toernooi en behaald hij zo'n beetje elke wedstrijd wel een record binnen (meeste doelpunten ooit op een EK, 1ste speler die op 4 EK's scoort). Nee dat nemen ze allemaal niet mee en het zal vooral gaan om de wedstrijd van zondag...
Nou, ik herinner me nog wel hoe Ribery tot ieders verrassing een paar jaar geleden Ronaldo en Messi voorbleef alleen op basis van 1 prijs. Lijkt me dat de EK-titel dit jaar wel zwaarder weegt dan de CL, dus als Griezmann ook nog de finale beslist maakt hij wel een goede kans. Hij heeft verder natuurlijk ook geen verkeerd seizoen achter de rug.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 10:30 uur
Ik zou ook mijn geld inzetten op Griezmann in dat geval. Overigens hebben UEFA en FIFA allebei hun eigen gouden bal.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 11:17 uur
Chungking schreef:
Ik weet het niet, maar het lijkt wel een nieuwe trend dit EK dat eigenlijk geen enkele ploeg het spel wil maken. Met 10 achter de bal en dan hopen op een lucky goal.
(quote)
Ik weet het niet, maar het lijkt wel een nieuwe trend dit EK dat eigenlijk geen enkele ploeg het spel wil maken. Met 10 achter de bal en dan hopen op een lucky goal.
De goed uitgespeelde kansen waren van Frankrijk. Ondanks het vele balbezit moest Duitsland het juist hebben van een lucky goal. Pas na de 2-0 kregen ze (dankzij paniekvoetbal) nog wat echt grote kansen.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 11:46 uur
Teunnis schreef:
De goed uitgespeelde kansen waren van Frankrijk. Ondanks het vele balbezit moest Duitsland het juist hebben van een lucky goal. Pas na de 2-0 kregen ze (dankzij paniekvoetbal) nog wat echt grote kansen.
Zoals hier blijkt, worden wij mensen regelmatig geplaagd door een of meerdere "selective" mechanismen (exposure, retention, distorsion). Kan me nl meerdere uitmuntende combinaties herinneren van Italië, Wales en ook Portugal. Ook het spel van Duitsland gisteravond was bij tijd en wijle indrukwekkend. Er werd een vergelijking gemaakt met het Barça van voor de komst van Loetje Knaag.
Edoch het spel gaat niet alleen om het breien, maar ook om het naaien (van de opponent) door te scoren; daarvoor is de spits en die ontbrak bij Duitsland. Een spits fungeert ook als targetman - denk Pelle of Van the Man - en ook Mario Gomes is er zo een, een speler die de bal ahw naar zich toetrekt - een echte spits staat (bijna) altijd op de goede plaats.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 12:32 uur
Geweldige wedstrijd gister, wat een tempo en wat een hoog niveau, dit was de beste pot van dit toernooi denk ik. Van mij mag Frankrijk de finale ook winnen.
1
geplaatst: 8 juli 2016, 14:17 uur
bennerd schreef:
De NBA Free Agency is wild.
Tag me de volgende keer maar gewoon als je over basketbal wil kletsen De NBA Free Agency is wild.
. Als er ergens tegen een balletje aangeschopt wordt krijgen de andere sporten vaak iets minder aandacht. Durant naar de Warriors is natuurlijk de move van het jaar. Wat vind je ervan? Ik vind het zelf een zwaktebod van jewelste al begrijp ik de move ook wel weer. Één van de beste spelers van zijn generatie maar nog geen ring in bezit. Nadeel is wel dat - zelfs als ze een titel pakken - iedereen het zal bagatelliseren. Een titel pakken met Curry, Durant, Green en Thompson in één team is een vereiste, ieder ander resultaat is een enorme faal.
Ik hoop dat het niet lukt. Dat deze move helemaal verkeerd uitpakt en dit sterrenteam aan het einde van het jaar met lege handen staat. En, het zou me ook niet verbazen als het mislukt. De grote Durant die opeens de spotlights moet delen met MVP Curry. Green die als center zal moeten gaan spelen. Een plek die hij best een aantal minuten goed in kan vullen maar niet wedstrijd na wedstrijd ongeveer veertig minuten. En, een flinke hap uit hun diepe bank. Bogut, Barnes en Ezeli (de grote mannen) al weg en Barbosa, Clark, McAdoo, Rush, Speights en Varejao allemaal unrestricted.
Wade naar de Bulls vind ik verrassend. Blijkbaar ziet hij daar een uitdaging of wil hij graag nog twee jaar vol cashen. Ik had hem liever voor een kleiner salaris bij de Cavs gezien
.Gasol naar San Antonio is ook een sterke move. Afgelopen jaar ging het in de play-offs onverwachts mis, dat zullen ze best graag willen herstellen. Met hun diepe bank en Popovich als coach gaan die het Golden State heel moeilijk maken.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 14:24 uur
Ik vind Durants move ook vreselijk in sportief opzicht, maar begrijpelijk in menselijk opzicht. En ik hoop met je mee dat de Warriors het niet halen, aanstaand seizoen. Over de Thunder kan ook wel een streep getrokken worden. Westbrook is een ijzersterke speler, maar hij had Durant wel nodig.
Gasol naar de Spurs is wel zeer mooi, zoals je zegt. Ik heb de Spurs altijd al gezien als het basketbalequivalent van de Duitse nationale voetbalploeg: onzichtbaar, maar steeds degelijk en in de laatste rondes tellen ze altijd mee. Met Gasol nu als ondersteuning van Duncan (en vice versa) staat er weer een mooi team klaar.
Ik sta weer te popelen voor het nieuwe seizoen. Voor hetzelfde geld zijn zowel Rose als Noah voor de Knicks even belangrijk als Stoudemire...
Gasol naar de Spurs is wel zeer mooi, zoals je zegt. Ik heb de Spurs altijd al gezien als het basketbalequivalent van de Duitse nationale voetbalploeg: onzichtbaar, maar steeds degelijk en in de laatste rondes tellen ze altijd mee. Met Gasol nu als ondersteuning van Duncan (en vice versa) staat er weer een mooi team klaar.
Ik sta weer te popelen voor het nieuwe seizoen. Voor hetzelfde geld zijn zowel Rose als Noah voor de Knicks even belangrijk als Stoudemire...
0
geplaatst: 8 juli 2016, 14:43 uur
jasper1991 schreef:
Wat is er mis met Frankrijk eigenlijk? Dat ze counter spelen? Ik vind dat ze de meeste mooie aanvallen hebben gecreëerd over het toernooi. Zo'n kans als die dubbele een-twee aan het begin heb ik van Duitsland niet gezien.
En zo is het volgens mij gewoon. Met alleen balbezit kom je er niet tegen Frankrijk. De mooiste aanval van het toernooi die in het begin. Het was het faalmomentje van Griezmann, wat hij meer dan goed maakte later, want die bal had in de hoek gemoeten.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 14:45 uur
Door OKC kan inderdaad een streep heen. Vorig jaar tijdens Durants blessure lukte het Westbrook niet eens ze naar de play-offs te leiden. Ze hebben in Oladipo en nu wel een goede speler bij. Met nog één of twee jonge talenten en Adams en Robertson als lange mannen kunnen ze over één á twee jaar misschien wel weer leuk meedraaien.
De Spurs als de Duitsers van het basketbal vind ik een mooie vergelijking.
En ik ben inderdaad heel benieuwd hoe jouw Knicks het gaat doen. Je weet nooit hoe zo'n trade uitpakt. Noah is relatief oud (op zijn retour) en Rose presteert al jaren niet op niveau. Maar, als je ze beide goed in kan passen en je telt daar Anthony en Porzingis bij dan kunnen ze echt een eind komen.
Indiana heeft zich goed versterkt, Boston is goed bezig, Toronto verzwakt amper en Atlanta houdt ook voldoende talent binnen boord. Het oosten zou best wel eens heel spannend kunnen gaan worden.
De Spurs als de Duitsers van het basketbal vind ik een mooie vergelijking.
En ik ben inderdaad heel benieuwd hoe jouw Knicks het gaat doen. Je weet nooit hoe zo'n trade uitpakt. Noah is relatief oud (op zijn retour) en Rose presteert al jaren niet op niveau. Maar, als je ze beide goed in kan passen en je telt daar Anthony en Porzingis bij dan kunnen ze echt een eind komen.
Indiana heeft zich goed versterkt, Boston is goed bezig, Toronto verzwakt amper en Atlanta houdt ook voldoende talent binnen boord. Het oosten zou best wel eens heel spannend kunnen gaan worden.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 17:36 uur
Cummings flikt het dit jaar weer, mooie etappeoverwinning. En Van Avermaet die even doodleuk nog wat tijd wint op de rest.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 17:38 uur
En Yates die tijd wilde pakken voor de witte trui en op z'n bek gaat door een luchtboog die naar beneden dondert. Man man.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 18:32 uur
west schreef:
Het was het faalmomentje van Griezmann, wat hij meer dan goed maakte later, want die bal had in de hoek gemoeten.
Het was het faalmomentje van Griezmann, wat hij meer dan goed maakte later, want die bal had in de hoek gemoeten.
Valt mee, Griezmann is gewoon links en moest 'm nu eenmaal rechts nemen.
Speelt overigens een prima toernooi.

0
geplaatst: 8 juli 2016, 18:45 uur
Speler van het toernooi (tot nu toe). Denk eigenlijk niet dat iemand daar nog overheen gaat. Of Ronaldo moet een hattrick scoren.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 20:43 uur
Ik geloof dat Martina ook graag sportman van het jaar wil worden 
Oeps: misschien een loopfoutje, even afwachten

Oeps: misschien een loopfoutje, even afwachten
0
geplaatst: 8 juli 2016, 20:55 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Kom op Rudi, wij hadden 'm gemaakt!

0
geplaatst: 8 juli 2016, 22:03 uur
VladTheImpaler schreef:
Cummings flikt het dit jaar weer, mooie etappeoverwinning. En Van Avermaet die even doodleuk nog wat tijd wint op de rest.
Van Havermout doet een Voeckler...die reed ook eens in het geel.Cummings flikt het dit jaar weer, mooie etappeoverwinning. En Van Avermaet die even doodleuk nog wat tijd wint op de rest.
Men dacht dat dat maar even zou duren, maar onze gehate bekken-trekker hield zijn gele trui in de Tour van 2011 toch even mooi de halve equipe om zijn, door het hele peloton bespuugde, schouders

Knuffelfactor huidige geel-trui ligt aanzienlijk hoger dan bij Oscar-winnaar Drama Voeckler, maar de klassementsrenners zullen het onze oud-doelman zeker niet cadeau gaan doen.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 22:26 uur
Niet om het één of ander, maar L'équipe Afrique (grapje van een Marrokaanse taxichauffeur in Parijs toen we Stade de France voorbij reden) had voor de 1-0 ook amper de bal. Die pingel kwam wel heel erg goed uit en kon de verdediging daarna zowat op de achterlijn blijven staan. Nu doet men voorkomen dat het "uitgekookte" Frankrijk de wedstrijd al in de pocket had. Dat het gehavende Duitsland niet vol op de aanval speelde met nog 0-0 op het bord mag geen verrassing heten. Maar ik had het nog wel willen zien als Schweinsteiger niet letterlijk Neuer een handje had willen helpen wie er dan gewonnen had. Na die 1-0 had het met de tactiek van Atletico Madrid, dito spits, een ijzersterke verdediging tegen een op 4 plaatsen gewijzigde Heimat een koud kunstje moeten zijn, maar ze hadden het nog knap lastig.
Het affiche Frankrijk - Portugal doet me aan de afgelopen CL finale denken en dat vooruitzicht stemt me op dit moment nog niet erg vrolijk.
Het affiche Frankrijk - Portugal doet me aan de afgelopen CL finale denken en dat vooruitzicht stemt me op dit moment nog niet erg vrolijk.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 22:32 uur
En waarom kreeg Schweini eigenlijk geen rode kaart na zijn opzettelijk handsbal in de zestien?
Alleen bij opzet nog triple punishment| NOS
Alleen bij opzet nog triple punishment| NOS
0
geplaatst: 8 juli 2016, 22:39 uur
Je gaat dan voorbij aan het feit dat Frankrijk in de eerste helft in hun beperkte balbezit niet minder gevaarlijk was dan de Duitsers. Giroud had bijvoorbeeld beter voor de dag moeten komen toen hij op Neuer af kon wandelen. Ik weet niet hoe opzettelijk het handspel van Schweinsteiger was in ieder geval, maar handig is anders; beetje ongelukkig ook wel.
Ik vond het verder geen gestolen overwinning. Voor mijn gevoel liet Frankrijk de teugels een beetje vieren toen ze eenmaal 2-0 voorstonden. Er kwamen toen een hoop kansen in korte tijd voor Duitsland.
Ik vond het verder geen gestolen overwinning. Voor mijn gevoel liet Frankrijk de teugels een beetje vieren toen ze eenmaal 2-0 voorstonden. Er kwamen toen een hoop kansen in korte tijd voor Duitsland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.