Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2016, 21:33 uur
Tegen Duitsland werd Frankrijk in het zadel geholpen door een ongelukkige penalty (al was ie terecht). Tegen Portugal was er de onbestrafte overtreding van Payet die Ronaldo uitschakelde.
Je hoort de raarste argumenten waarom Frankrijk zou mogen winnen. De sportgebeurtenis van de dag vond voor mij in Zuid of in Andorra plaats.
Je hoort de raarste argumenten waarom Frankrijk zou mogen winnen. De sportgebeurtenis van de dag vond voor mij in Zuid of in Andorra plaats.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 21:49 uur
Ach, Payet speelde de bal en raakt daarna per ongeluk de knie van Ronaldo. Gewoon pech dat hij er zoveel last van had. Wel erg jammer voor de wedstrijd.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:08 uur
VladTheImpaler schreef:
Ach, Payet speelde de bal en raakt daarna per ongeluk de knie van Ronaldo. Gewoon pech dat hij er zoveel last van had. Wel erg jammer voor de wedstrijd.
Dat is net zo'n toeval als die schop op de knie de Nani net kreeg. Raar genoeg staan de Portugezen bekend als schoppers, terwijl de Fransen het nu doen

0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:11 uur
Ik heb zelf de tackle niet gezien (familieomstandigheden, dus niet echt het oog 100% op de wedstrijd), maar je zou bijna gaan denken dat het allemaal niet echt zuiver op de graad is. Het is wel érg toevallig dat dit in de finale tegen Frankrijk gebeurt en vorige week tegen Duitsland maakte de scheidsrechter ook een paar verdachte beslissingen. Maar dit soort kleine comllottheorieën horen er ook een beetje bij. 

0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:25 uur
Ik vond het niet een gemene overtreding, hij ging voor de bal. Wel heel sneu voor Ronaldo natuurlijk, maar dat met de brancard van het veld gaan vond ik dan weer zwaar overdreven, even daarvoor liep hij nog gewoon.
2
geplaatst: 10 juli 2016, 22:30 uur
Ik denk dat we het er universeel over eens kunnen zijn dat dit de saaiste finale in de geschiedenis van het kampioenschap is. Het is dat mijn ogen zich te pleuris jeuken van de hooikoorts, anders had ik ze al lang gesloten.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:45 uur
Ja, en ook de eerste ek-finale sinds een eeuwigheid dat onbeslist blijft binnen de officiële speeltijd. Bah.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:51 uur
Oeioeioei Frankrijk!!! 
Dat had een fantastisch doelpunt kunnen zijn van Gignac!

Dat had een fantastisch doelpunt kunnen zijn van Gignac!
0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:56 uur
Heel boeiend is het niet, maar saaiste finale? Finales in topvoetbal zijn vaak erg gesloten en saai, het is nu niet dat deze match er in negatieve zin uitspringt.
En pff, dat een ploeg die 6 van de 7 wedstrijden gelijkspeelt nog kans maakt op de titel.
En pff, dat een ploeg die 6 van de 7 wedstrijden gelijkspeelt nog kans maakt op de titel.

0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:57 uur
Nee, het is echt heel slecht. Zit hier met drie andere MuMe-rs te lachen om het dramatische niveau.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:58 uur
Zelden zo anderhalf uur van mijn leven verkloot. Je gaat het bijna jammer vinden dat die verschrikkelijke Ronaldo van het veld moest (natuurlijk was dat geen overtreding). Deze wedstrijd is overigens symptomatisch voor het toernooi, wat moeiteloos het slechtste ooit mag worden genoemd. Laten we in godsnaam duimen dat Frankrijk wint, want winst voor Portugal is een overwinning voor het anti voetbal.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:24 uur
De scheids heeft nog 10 minuten om Frankrijk een penalty te geven.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:30 uur
Geweldig voor Ronaldo dit. Als je iemand nog zo'n mooie prijs met z'n land gunt.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:33 uur
Die Deschamps begint op Louis de Funes te lijken alstie boos is
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:34 uur
Gretz schreef:
Geweldig voor Ronaldo dit. Als je iemand nog zo'n mooie prijs met z'n land gunt.
Die gaat vanavond vast tussen spiegels zitten spelen, zelfs met zo'n knie.

Merde!
Geen mooie finale, maar gevoelsmatig bezien heeft het juiste team gewonnen.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:35 uur
Het Portugal dat slechts 1 wedstrijd binnen de reguliere speeltijd wist te winnen, is nu Europees kampioen 

0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:41 uur
Ik had eigenlijk penaltys verwacht, maar mooi schot van Eder. Het was verder een saaie pot dat dit EK wel goed samenvat.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:43 uur
kaztor schreef:
Ja, en ook de eerste finale sinds een eeuwigheid dat onbeslist blijft binnen de officiële speeltijd. Bah.
Ja, en ook de eerste finale sinds een eeuwigheid dat onbeslist blijft binnen de officiële speeltijd. Bah.
Laatste 3 wk-finales niet gezien?
Maar goed, verder een flutkampioen van een fluttoernooi.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:46 uur
ASman schreef:
Het Portugal dat slechts 1 wedstrijd binnen de reguliere speeltijd wist te winnen, is nu Europees kampioen
Wou je zeggen dat jullie daar hadden kunnen staan? Wordt "Janken" ooit een Olymische sport weet ik wel welk land er met goud, zilver en brons vandoor gaat

0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:47 uur
kaztor schreef:
Merde!
(quote)

Merde!
Overwegend een saaie finale zoals ze dat vaak zijn, maar inderdaad veel liever deze prijs voor Ronaldo en co dan die Fransen die dachten dat ze er al waren nadat ze Ronaldo de wedstrijd uit hadden geschopt.
Ook wel terecht dat Portugal nu de absolute beloning krijgt voor jarenlang goed presteren op EK's. Sinds 1996 altijd tenminste de kwartfinale gehaald.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:54 uur
Titmeister schreef:
(quote)
EK-finale, sorry.
1
geplaatst: 10 juli 2016, 23:57 uur
Mjuman schreef:
Wou je zeggen dat jullie daar hadden kunnen staan? Wordt "Janken" ooit een Olymische sport weet ik wel welk land er met goud, zilver en brons vandoor gaat
(quote)
Ik ben wel de laatste die vindt dat België het verdiende om daar te staan. Altijd van mening geweest dat die zogezegde "Gouden Generatie" steeds weer tekort schiet en te weinig weerstand toont in wedstrijden waar ze zich echt moeten bewijzen. Die mening werd dit kampioenschap tegen Wales weer bevestigd en dus kon het me geen ene reet schelen toen ze eruit vlogen.
Als je de discussies een beetje gevolgd had, dan had je wel gezien dat ik die mening over de Belgen al van bij het begin van het kampioenschap draag. Maar goed...daarvoor moet je natuurlijk wel de discussies echt "lezen" en moet je hoofddoel niet alleen liggen in het op een infantiele manier uitlokken van kinderachtige discussies. Dat laatste is namelijk iets waar jij zeker en vast het goud in zou wegkapen

0
geplaatst: 10 juli 2016, 23:57 uur
Zat er dik in wel dat er weer eens een EK-finale zou komen met verlenging. Twee aan elkaar gewaagde teams nemen in een finale geen overdreven risico's zolang de stand nog gelijk staat.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 00:03 uur
De Euro 1996 bijvoorbeeld was by far slechter dan deze. Ik heb geweldige goals gezien en ook hele sterke teamperformances. Wedstrijden met 4 goals of meer. Gemiddelde van 2.14 goals per wedstrijd (2012: 2.45). En tja, de winnaar is niet het frivole Spanje, das waar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.