Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2016, 00:25 uur
ASman schreef:
Ik ben wel de laatste die vindt dat België het verdiende om daar te staan. Altijd van mening geweest dat die zogezegde "Gouden Generatie" steeds weer tekort schiet en te weinig weerstand toont in wedstrijden waar ze zich echt moeten bewijzen. Die mening werd dit kampioenschap tegen Wales weer bevestigd en dus kon het me geen ene reet schelen toen ze eruit vlogen.
Als je de discussies een beetje gevolgd had, dan had je wel gezien dat ik die mening over de Belgen al van bij het begin van het kampioenschap draag. Maar goed...daarvoor moet je natuurlijk wel de discussies echt "lezen" en moet je hoofddoel niet alleen liggen in het op een infantiele manier uitlokken van kinderachtige discussies. Dat laatste is namelijk iets waar jij zeker en vast het goud in zou wegkapen
(quote)
Ik ben wel de laatste die vindt dat België het verdiende om daar te staan. Altijd van mening geweest dat die zogezegde "Gouden Generatie" steeds weer tekort schiet en te weinig weerstand toont in wedstrijden waar ze zich echt moeten bewijzen. Die mening werd dit kampioenschap tegen Wales weer bevestigd en dus kon het me geen ene reet schelen toen ze eruit vlogen.
Als je de discussies een beetje gevolgd had, dan had je wel gezien dat ik die mening over de Belgen al van bij het begin van het kampioenschap draag. Maar goed...daarvoor moet je natuurlijk wel de discussies echt "lezen" en moet je hoofddoel niet alleen liggen in het op een infantiele manier uitlokken van kinderachtige discussies. Dat laatste is namelijk iets waar jij zeker en vast het goud in zou wegkapen
Misschien was ik piraat in een vorig leven en heb ik veel dubloenen buitgemaakt, quien sabe. Low self esteem lijkt me wel iets waarmee in België meer wordt geworsteld. Hebben wij hier geen last van: wij dragen ons ego mee in een rugtas - die hoog hangt; daarin vervoeren we later onze nakomelingschap.
Als je een beetje begrijpend had kunnen lezen, had je anders gereageerd. In feite is jullie situatie nu niet zoveel anders dan die van ons na de WK in 2006. We hadden toen een coach die vond dat Oranje ervaring moest opdoen. Geen idee wat Wilmots nu dacht, maar met zulke spelers moet je gewoon verder kunnen komen. A waste, is dan ook een normale gedachte.
0
Franck Maudit
geplaatst: 11 juli 2016, 00:32 uur
Mjuman schreef:
Low self esteem lijkt me wel iets waarmee in België meer wordt geworsteld.
Low self esteem lijkt me wel iets waarmee in België meer wordt geworsteld.
Vandaag nog een kamp verloren van die dekselse low self esteem, ik had nochtans een hele schare fans bij. Eenmaal in de ring sta je er echter alleen voor. Alleen. Ik voel me zo alleen. Titels zijn niets voor mij

0
geplaatst: 11 juli 2016, 00:42 uur
Franck Maudit schreef:
Vandaag nog een kamp verloren van die dekselse low self esteem, ik had nochtans een hele schare fans bij. Eenmaal in de ring sta je er echter alleen voor. Alleen. Ik voel me zo alleen. Titels zijn niets voor mij
(quote)
Virtueel drink ik nu een Bruichladdaich met je - mijn fles is nu nog half vol, voor anderen is ie half leeg. Toch schenk ik gaarne 5 digitale cl's voor je. You can only win a fight if you' re in to win

0
geplaatst: 11 juli 2016, 00:53 uur
Haha ja. En Gignac heeft van Rensenbrink geleerd hoe je je onsterfelijk had kunnen maken. Arme jongen, die gaat hier de rest van z'n leven aan herinnerd worden.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 01:00 uur
Ja, de naam Rensenbrink is bij ons ook gevallen. Deed er inderdaad wel heel erg aan denken.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 01:03 uur
Mjuman schreef:
Misschien was ik piraat in een vorig leven en heb ik veel dubloenen buitgemaakt, quien sabe. Low self esteem lijkt me wel iets waarmee in België meer wordt geworsteld. Hebben wij hier geen last van: wij dragen ons ego mee in een rugtas - die hoog hangt; daarin vervoeren we later onze nakomelingschap.
Als je een beetje begrijpend had kunnen lezen, had je anders gereageerd. In feite is jullie situatie nu niet zoveel anders dan die van ons na de WK in 2006. We hadden toen een coach die vond dat Oranje ervaring moest opdoen. Geen idee wat Wilmots nu dacht, maar met zulke spelers moet je gewoon verder kunnen komen. A waste, is dan ook een normale gedachte.
(quote)
Ja, nu volg ik je wel. Mijn excuses voor mijn ietwat snerpende reactie, ik ben weleens licht ontvlambaar...zeker als ik de hele dag met een snotterende neus en kloppende sinussen moet rondlopen.
Ik vind zelf gewoon dat die 'geweldige prestaties' van de Belgen gerelativeerd moeten worden. Eerlijk is eerlijk, ze hebben doorgaans een overschot van geluk gehad in de lotingen die ze troffen. Als je dan ook nog eens met je bewierookte kern tijdens het EK op een pad terechtkomt waar de weg naar toch wel zeker de halve finale behoorlijk open ligt, dan zou je ploeg gewoon moeten doorstoten. Ik wil daarmee niet zeggen dat Wales een ploegje van niets is, maar als de Belgen echt zo goed zouden zijn als men ervan maakt, dan zou een ploeg zoals Wales geen probleem mogen vormen. Bovendien erger ik mij ook aan de manier waarop de ploeg in elkaar zit: individueel sterk, maar na 4 jaar zit er nog steeds geen enkele vorm van automatisme in de ploeg. Het spel verloopt 90% van de tijd tergend traag. Daarbij is het ook steeds weer hetzelfde liedje: een klasseprestatie tegen een B-land om vervolgens roemloos onderuit te gaan tegen een tegenstander die ofwel iets meer voetbalnaam heeft ofwel tactisch iets stugger in elkaar zit. Speel tegen een Hongarije, dan is er niks aan het handje, maar speel tegen pakweg Argentinië en - ongeacht of Argentinië nu een sterke kern of niet heeft - en je ziet bij onze 'wereldsterren' zoals De Bruyne spontaan de urine via de broekspijpen op het veld druppelen.
Zo'n ploeg verdient het naar mening niet bepaald om ver te geraken op een kampioenschap.
En tja...Belgen blinken vooral uit in bescheidenheid naar de buitenwereld toe. In interne cirkels daarentegen kan de arrogantie ook weleens hoogtij vieren

0
geplaatst: 11 juli 2016, 10:21 uur
GrafGantz schreef:
Ja, de naam Rensenbrink is bij ons ook gevallen. Deed er inderdaad wel heel erg aan denken.
Ook hier viel gelijk de naam Rensenbrink. Oh dan zal Portugal dus winnen in de verlenging, hetgeen geschiedde.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 10:53 uur
GrafGantz schreef:
Goed gespeeld van Frankrijk. Twee harde charges op dezelfde knie van Ronaldo en de cup is in de pocket
Goed gespeeld van Frankrijk. Twee harde charges op dezelfde knie van Ronaldo en de cup is in de pocket
Gewoon uit de wedstrijd geschopt wat mij betreft. Lichaam van Ronaldo vastzetten en dan een flinke duw geven, daar kan een (zwakke) knie niet tegen. Geen fan van Portugal, maar prima dat dit niet werd beloond voor Frankrijk. Een zeer matige finale na een zeer matig EK.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:32 uur
Running On Empty schreef:
Gewoon uit de wedstrijd geschopt wat mij betreft. Lichaam van Ronaldo vastzetten en dan een flinke duw geven, daar kan een (zwakke) knie niet tegen. Geen fan van Portugal, maar prima dat dit niet werd beloond voor Frankrijk. Een zeer matige finale na een zeer matig EK.
(quote)
Inderdaad, heb er hier een paar horen zeggen dat het geen fout was, dat klopt dus echt niet. Bewust dat 2de been erbij brengen om vol door te gaan op de (geblokkeerde) knie van Ronaldo, en dit al voor de 2de keer tijdens de wedstrijd.
Maar misschien heft het Portugal wel goed gedaan, zo konden ze nog beter verdedigen tegen Frankrijk en zo de 0 houden.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:32 uur
Running On Empty schreef:
Gewoon uit de wedstrijd geschopt wat mij betreft. Lichaam van Ronaldo vastzetten en dan een flinke duw geven, daar kan een (zwakke) knie niet tegen.
(quote)
Gewoon uit de wedstrijd geschopt wat mij betreft. Lichaam van Ronaldo vastzetten en dan een flinke duw geven, daar kan een (zwakke) knie niet tegen.
Dit noemen we vanaf nu een 'Payetje'. En de commentator op de Belg eerst maar volhouden dat het per ongeluk was. Bij herhaling nummer zoveel, zei hij ineens dat hij toch wel onnodig hard doorging op die knie. Ik denk overigens dat Frankrijk zich in eigen vingers heeft gesneden, want nu kregen ze nog minder ruimte en werden de Portugezen nog meer verbeten.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:48 uur
Moet zeggen dat ik het Portugal en Ronaldo ook wel gunde. Fijn land en hij heeft er keihard voor gewerkt.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:16 uur
Zie net dat Portugal 'maar' 10 miljoen inwoners heeft. Na Denemarken het kleinste land wat een EK wint. Het is ook een mooi land met aardige mensen, alleen die voetballers waren vaak zo irritant. Maar eerlijk is eerlijk, dat viel dit toernooi best mee. Zelfs Pepe lag niet te rollen. En na al die jaren van goede prestaties op toernooien, verdient dit land ook wel een titel.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:32 uur
Zeker na die machtige zeges op Italië, Spanje en België...oh wacht...Ik bedoel tegen Oostenrijk, Ijsland, Hongarije en Polen...en dan geen winst maar gelijke spelen...In ieder geval: Ongeslagen Europees kampioen! Kan het nauwelijks verdient noemen, maar goed, het is allemaal kift natuurlijk. Het probleem is dat Nederland die Portugezen ook nooit pijn kan doen. Van de 12 potjes heeft het Nederlands elftal er 11 nooit kunnen omzetten in winst. En dat steekt, een beetje, en daarbij; nu is "half" west-europa al eens Europees kampioen geweest, dus hoe zo bijzonder was '88 dan? Ik begin te raaskallen, tijd om te eten.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:36 uur
gigage schreef:
,,,,en daarbij; nu is "half" west-europa al eens Europees kampioen geweest, dus hoe zo bijzonder was '88 dan?
,,,,en daarbij; nu is "half" west-europa al eens Europees kampioen geweest, dus hoe zo bijzonder was '88 dan?
Bijzonder door prachtige overwinningen met aanvallend voetbal op het sterke Engeland, Duitsland in eigen huis en de Sovjet-Unie in wel een mooie finale met het één na mooiste doelpunt van de eeuw. Oh ja: ik was erbij, bij de finale....

0
Martial
geplaatst: 11 juli 2016, 19:37 uur
Graziano Pellè verkast naar Shandong Luneng (China) voor 15 miljoen en met een jaarsalaris van 7 miljoen euro, zodat er ook nog wat overblijft om af en toe eens een lekker chineesie te gaan halen.
Feyenoord profiteert mee en ontvangt 1,5 miljoen en al met al heeft Feyenoord toch al zo'n 20 miljoen euro binnengeharkt met de verkoop van Pellè.
Feyenoord profiteert mee en ontvangt 1,5 miljoen en al met al heeft Feyenoord toch al zo'n 20 miljoen euro binnengeharkt met de verkoop van Pellè.

0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:47 uur
GrafGantz schreef:
Goed gespeeld van Frankrijk. Twee harde charges op dezelfde knie van Ronaldo
Goed gespeeld van Frankrijk. Twee harde charges op dezelfde knie van Ronaldo
Vandaag de samenvatting gezien. Het leek mij dat Ronaldo net bezig was om weer eens een demonstratief hoogstandje ten tonele te voeren. Een charge op de knie? Eerder een aanslag op de parmantigheid. Wel jammer dat het Payet was die de beul wilde zijn, dat was juist één van de smaakmakers. Terecht dat ie eruit is gehaald.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 20:23 uur
Martial schreef:
Graziano Pellè verkast naar Shandong Luneng (China) voor 15 miljoen en met een jaarsalaris van 7 miljoen euro, zodat er ook nog wat overblijft om af en toe eens een lekker chineesie te gaan halen.
40 miljoen salaris in 3 jaar schijnt het te zijn. Waarmee hij na Messi en Ronaldo de bestverdienende voetballer ter wereld wordt. Niet slecht voor een redelijk talentvolle voetballer bij wie het er een kleine 5 jaar geleden nog naar uitzag dat z'n carrière 1 grote mislukking zou worden.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 20:41 uur
Toch wel een teken dat ie zijn ambities voor het nationale elftal en het wk op een laag pitje gezet. Of hij denkt dat ie makkelijk met de bus vanuit Jinan naar buurnatie Rusland kan komen. 

0
geplaatst: 11 juli 2016, 20:51 uur
Pelle is wel zo snugger om te beseffen dat het niet snel zou gebeuren dat een grotere Europese club dan Southampton hem zou willen hebben voor deze afkoopsom. Clubs als Chelsea en Man City waarbij je het als aankoop direct in het eerste seizoen moet laten zien.
Ik zou het verder ook wel weten voor dat geld. Hij verdient in 1 seizoen bij Shandong Luneng waarschijnlijk ongeveer evenveel als ie tot nu toe in z'n carrière heeft verdiend. En misschien zijn de belastingtarieven in China ook wel gunstiger?
Ik zou het verder ook wel weten voor dat geld. Hij verdient in 1 seizoen bij Shandong Luneng waarschijnlijk ongeveer evenveel als ie tot nu toe in z'n carrière heeft verdiend. En misschien zijn de belastingtarieven in China ook wel gunstiger?
0
geplaatst: 11 juli 2016, 21:06 uur
Magath is er trainer, moet 'ie wel heel veel rondjes lopen voor dat geld.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 14:05 uur
Gretz schreef:
40 miljoen salaris in 3 jaar schijnt het te zijn. Waarmee hij na Messi en Ronaldo de bestverdienende voetballer ter wereld wordt. Niet slecht voor een redelijk talentvolle voetballer bij wie het er een kleine 5 jaar geleden nog naar uitzag dat z'n carrière 1 grote mislukking zou worden. (afbeelding)
40 miljoen salaris in 3 jaar schijnt het te zijn. Waarmee hij na Messi en Ronaldo de bestverdienende voetballer ter wereld wordt. Niet slecht voor een redelijk talentvolle voetballer bij wie het er een kleine 5 jaar geleden nog naar uitzag dat z'n carrière 1 grote mislukking zou worden. (afbeelding)
Gelukkig is hij met de juiste mensen in contact gekomen en is hij precies bij de goede club weer aan de slag gegaan. Talent moet wel worden herkend.
Heeft Frank de Boer al een andere club?
0
geplaatst: 12 juli 2016, 17:08 uur
Ik vond het een epische overwinning van Portugal, uit een film. Prachtig dat het elftal Ronaldo dit heeft geschonken. Ze hebben wel veel geluk gehad, maar ik vind het prachtig.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 17:38 uur
musician schreef:
Gelukkig is hij met de juiste mensen in contact gekomen en is hij precies bij de goede club weer aan de slag gegaan.
Gelukkig is hij met de juiste mensen in contact gekomen en is hij precies bij de goede club weer aan de slag gegaan.
Op zijn CV stond indertijd dan ook de juiste club om je carrière zo'n boost te kunnen geven. Dat hij daarbij een stapje over de grote riolen heen heeft willen maken, toont aan dat het een karaktervoetballer is die nauwelijks voor de knikkers speelt. Ben daarnaast ook benieuwd hoe Janssen het bij de Spurs gaat doen.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 17:59 uur
Voor een groot gedeelte van het peloton was het een vrij rustig dagje, maar de kopgroep maakte er toch een mooie rit van. Sagan had misschien de beste benen, maar moest misschien te veel doen in de laatste kilometers en het teamspel van Orica was erg goed gedaan met Matthews die het mooi afmaakt.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 18:06 uur
Wat een geld zeg voor Janssen, dat heeft AZ goed gedaan. 
Moet nog zien of hij het daar gaat redden, lijkt me een paar jaar te vroeg.

Moet nog zien of hij het daar gaat redden, lijkt me een paar jaar te vroeg.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 18:19 uur
Gretz schreef:
(quote)
En Hulk dan? Die had ook een bizar salaris.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 18:24 uur
Samuel Eto'o verdiende bij Anzhi in 1 jaar volgens mij twintig miljoen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.