MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
jasper1991 schreef:
Ik vond het een epische overwinning van Portugal, uit een film. Prachtig dat het elftal Ronaldo dit heeft geschonken. Ze hebben wel veel geluk gehad, maar ik vind het prachtig.

Mooi gezegd: de Volkskrant schreef ook zoiets. En had het over het kleine voetballand dat al jaren technische en mentaal ijzersterke spelers voortbrengt. Ook schreven ze: na het uitvallen van Ronaldo leken meer mensen Portugal de overwinning te gunnen. Ik betrapte mijzelf er ook op. Het had ook te maken met het feit dat ze dit toernooi redelijk sportief en normaal gespeeld hebben, zelfs Pepe.

Achteraf zou er bij een overwinning van Frankrijk vooral worden gewezen naar het uitvallen van Ronaldo, terwijl de overwinning van Portugal nu veel epischer is.

trebremmit schreef:
Wat een geld zeg voor Janssen, dat heeft AZ goed gedaan.
Moet nog zien of hij het daar gaat redden, lijkt me een paar jaar te vroeg.

Krijgt FC Omniworld daar ook nog een deel van ??

Feyenoord wel, iets van 355.000 euro. Opleidings vergoeding

Waaiers! Matthews en Rolland al op achterstand.

Nu lijkt het echt te gaan breken.

Sagan

En ook knap van Froome. De hele dag vooraan rijden loont nu voor hem.

EDIT: Hmmm... ik denk nu eigenlijk dat het Froome meer kost dan dat het oplevert. Al is het natuurlijk wel een klein mentaal tikje richting de concurrentie.

We zullen morgen wel zien of hij vandaag niet te veel energie heeft gegeven voor die paar seconden winst. Het was wel een erg mooie en alerte move om mee te springen met Sagan. Voor Sagan weer niets anders dan een hele diepe buiging. Grote verliezer van vandaag is Rodriguez waardoor Mollema naar plek 5 in het klassement stijgt, wat ik van te voren eerlijk gezegd niet had verwacht.

VladTheImpaler schreef:
Grote verliezer van vandaag is Rodriguez waardoor Mollema naar plek 5 in het klassement stijgt, wat ik van te voren eerlijk gezegd niet had verwacht.

De echte verschillen zijn nog niet gemaakt, dus die 5e plek zegt nog weinig. Het is in ieder geval wel gunstig voor Mollema dat er al een aantal concurrenten op behoorlijke achterstand staan (voornamelijk de Fransen Barguil, Rolland, Pinot) en Contador weg is. Ik verwacht dat Van Garderen, Aru, Bardet, Porte en Rodriguez nog wel voor het podium mee gaan doen, dus dat wordt nog een pittige strijd om dat laatste podiumplekje met ook Yates en Martin daar nu al op.

VladTheImpaler schreef:
We zullen morgen wel zien of hij vandaag niet te veel energie heeft gegeven voor die paar seconden winst.

Misschien gokte hij er al op dat de finish morgen niet op de top komt te liggen maar een stuk lager

Ik denk niet dat er morgen veel zal veranderen. Vrijdag beslist Froome de Tour.

dat motje had een geel kaartje moeten krijgen van de scheids, aldus Dijkshoorn haha, leuke column in de VI.

GrafGantz schreef:
(quote)

Misschien gokte hij er al op dat de finish morgen niet op de top komt te liggen maar een stuk lager

De beelden nog eens terug gezien van gisteren. Sowieso een prachtmove van Sagan en Froome! Maar wat al die motoren en koersauto's nog net voor de kopgroep deden...Dat was toch een beetje koersvervalsing...

Mollema in de aanval! En hij rijdt bij Quintana weg!

Hij doet eindelijk wat ik altijd van hem hoop te zien. Dat ie eens wat meer lef toont. Chapeau!

Wát is er gebeurd.... Froome zonder fiets, Porte met pech leek het. Kwam dit dopr een supporter?

Geen idee, nog nooit zoiets meegemaakt. Dacht even dattie naar de finish ging rennen. Kwam uiteindelijk binnen op z'n derde fiets van de dag

Heel vreemd. En ook heel vervelend voor Froome.

Heel benieuwd wat er is gebeurd en wat de jury eventueel gaat doen.

Rustig etappetje

Voorlopig Yates op 1 en Mollema op 9 sec

Wel even de pet af voor De Gendt, prachtige overwinning.

Zo te zien knalt Porte op een motor die voor iets (supporter?) heeft moeten remmem, Froome en Mollema ook gevallen, maar Mollema had de mazzel nog door te kunnen met zn fiets.

Froome en Porte zelfde tijd als Mollema lijkt me. Deden ze bij Yates ook laatst.
Quintana teleurstellend zeg!

Ik begrijp nu dat Froome niet weg had mogen gaan bij zijn fiets. Dit is een interessante kwestie. Ik ben uitermate benieuwd wat de jury gaat beslissen.

motor moest stoppen ivm een gevallen toeschouwer. Dus motor vol in de remmen en de drie daarachter knallen alle drie tegen die motor aan. Enkel de fiets van Froome was kapot en kon dus niet verder en ging maar rennen (je moet overigens met een fiets over de meet dus of het zin had, maar ja je moet wat). Het zou zomaar kunnen dat de jury hier niets aan gaat doen. Als ze tijd van Mollema aanhouden voor Porte en Froome is het ook niet eerlijk want de achtervolgers zijn door het ongeval wel veel dichter bijgekomen. Als ze de verschillen aanhouden van het moment van de aanrijding is misschien nog wel het meest logisch maar het is vaker voorgevallen en toen is er ook niets aan gedaan. Rooks won ooit op deze manier Alpe d'Huez.

Hoogeland (u weet dan vast wel waar ik het over heb) werd door notabene een jurywagen het prikkeldraad in gereden en hij werd die dag gewoon 138ste (of zoiets) en kreeg echt niet de tijd van de andere leiders.

Het meest fair zou zijn als Froome en Porte dezelfde tijd krijgen als Mollema. Het punt dat Froome ging lopen zonder fiets is idd ook nog een puntje, want schijnbaar mag dat niet.

Dat was een rare actie van Froomey, maar dan moeten ze hem daar een straf voor geven. Die 1.40 verlies op Mollema kwam puur door die motor/toeschouwer.

Zou wel belachelijk zijn als Yates het geel kreeg, terwijl juist hij zijn voorsprong op de rest dankt aan een jurybeslissing

Volgens een officieel bericht van Trek (team Mollema) hadden ze om het moment van de crash per direct de race stil moeten leggen. Nu is dat denk ik ook makkelijker gezegd dan gedaan. Wellicht dat het verschil met Yates op dat moment groter was dan aan de meet en is het in eigen belang. Mollema verloor natuurlijk ook wel wat door die val en het ver de kop slaan van zijn fiets maar dat is toch niet veel meer dan een paar seconde zo te zien.

Bauke Mollema: ik denk dat Chris Froome gewoon pech heeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.