MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ik denk dat Mollema zo'n 10/15 seconden heeft verloren met de val wat zomaar net het verschil nu zou kunnen zijn tussen wel of geen geel.

nee dat geloof ik niet, hij ging direct door. Zijn fiets hing in de lucht (aan de motor?) en kon direct verder fietsen.

Die fiets die Froome kreeg was dan wel mooi geel maar wel eentje van de jeugdwedstrijd van de plaatselijke jeugd

Wat de neuk... Heel bizar dat de leiding van Sky Froome niet tot rust kan bedaren en ervan overtuigen dat hij gewoon moet wachten op een nieuwe fiets. Na de valpartij is het natuurlijk gewoon een fout van Froome. De valpartij zelf is alleen maar de Tourorganisatie te verwijten, die hadden op dit punt hekken moeten zetten.

Benieuwd of er een ploeg er een punt van gaat maken dat Froome een stuk heeft gelopen.

Nou, je ligt toch met val zeker 5 seconden op de grond, dan je fiets pakken en dan nog op gang komen. Met dat alles verlies je denk ik toch zeker wel 10 seconden.

Maar volgens mij werd het achtervolgende groepje ook opgehouden.

Nog even de val terug gezien, ik dacht dat Mollema niet echt viel (tegen de grond bedoel ik dan) maar hij valt bovenop Porte zo te zien. Ja dat kost je wel wat idd

De jury kan het in elk geval nooit goed doen, itt die Yates-kwestie.

Nee er zullen altijd verliezers zijn, misschien komt het de jury wel goed uit dat Froome is gaan rennen zodat ze altijd dat puntje kunnen aanstippen.

Mochten ze Froome (en vooral Porte) niet dezelfde tijd geven als Mollema dan meten ze met twee maten als je vergelijkt met wat Yates overkwam (kwam ook door een supporter). Geven ze wel dezelfde tijd aan Froome dan zullen andere ploegen mogelijk klagen omdat hij een stuk heeft gelopen zonder fiets. Misschien beste oplossing om Froome eerst zelfde tijd te geven als Mollema maar wel nog een tijdstraf voor het lopen zonder fiets?

Wel drie Nederlanders in de Top 10

De Gendt dacht dat de finish 2 km later zou zijn; hij rekende erop dat de hekken op 3 km van de streep zouden beginnen. Wat een faal van de organisatie toch ook.

Even een incident van vorig jaar aanhalen in de Clásica San Sebastián. Greg Van Avermaet was toen misschien op weg naar de overwinning, maar kwam bergop op soortgelijke wijze ten val door een motor. Achteraf werd er niets aan het klassement veranderd.

Pittig detail: ook toen ging Yates met de eer lopen.

Ik hoop dat de organisatie snel leert en voor alle volgende beklimmingen (zeker als de finish bergop is) hekken in de laatste 3-5 gaat neerzetten.

Sagan heeft het ook al over de hekken.

Teunnis schreef:
De Gendt dacht dat de finish 2 km later zou zijn; hij rekende erop dat de hekken op 3 km van de streep zouden beginnen. Wat een faal van de organisatie toch ook.

Ow ze hebben dus enkel maar in de laatste kilometer hekken gezet?

Als dat in de regelementen staat kan Froome ze zelfs aanklagen.

Tenzij er ook in staat dat je het parcours niet te voet mag afleggen

Wellicht deed er ook nog iemand mee met een dubbele account wat gaan ze met zijn uitslag doen dan

Froome blijft in het geel.
Terecht lijkt me.

Lijkt mij ook terecht.

Dat gaat leuk worden met toeschouwers op de volgende beklimmingen. Ik vrees er enorm voor. Ik hoorde zojuist al boegeroep toen het officieel bekend gemaakt werd.

Ach die Fransen hebben sowieso al een hekel aan Froome, dus dat boe geroep neem ik met een korrel zout dan.

Wat een onzin, dit hoort bij de Tour. Jammer voor Froome. Ben benieuwd onder welke regel dit zou vallen. Hoewel ik geen concrete voorbeelden heb, is dit voor mijn gevoel in het verleden wel vaker voorgekomen en dan is er niets aan gedaan.

Bizar: Nos teletekst heeft Yates nog als geletruidrager en op Twitter was 15 minuten geleden al te lezen dat Froome in het geel blijft

Ze zijn zeker aan het snacken in H'sum.

Dit hoort niet bij de Tour vind ik, de renners kunnen er niks aan doen dat sommige supporters zichzelf belangrijker vinden dan de renners en de koers.

Elbsegler
Mjuman schreef:
Bizar: Nos teletekst heeft Yates nog als geletruidrager en op Twitter was 15 minuten geleden al te lezen dat Froome in het geel blijft

Staat al enkele minuten op pagina 850 dat Froome geel behoudt.

Als pak hem beet Van Garderen viel door een motor/toeschouwer was er niks gebeurd (zie bijv. ook Van Avermaet vorig jaar in de Clasica San Sebastian). Bovendien was dat rennen van Froome wel echt oerdom. Kan me niet voorstellen dat andere ploegen dit zomaar accepteren. Alhoewel, dat deden ze ook toen Froome eerder vandaag de achtervolging stil legde (na een valpartij van twee knechten).

VladTheImpaler schreef:
Dit hoort niet bij de Tour vind ik, de renners kunnen er niks aan doen dat sommige supporters zichzelf belangrijker vinden dan de renners en de koers.
De renners hadden zelf kunnen stoppen uit solidariteit voor Froome. Hebben ze niet gedaan, dus jammer voor hem. Andere renners zijn nu meer benadeeld dan dat Froome bevoordeeld is. Simpelweg een fout waar ze lering uit moeten trekken.

Volgende keer dat je het wat moeilijk hebt, moet je gewoon een toeschouwer langs de weg zetten die jou 'per ongeluk' omver stoot.

chevy93 schreef:
(quote)
Andere renners zijn nu meer benadeeld dan dat Froome bevoordeeld is.

Dit. Al is het me niet helemaal duidelijk wat de jury nu heeft gedaan.

Elbsegler
Teunnis schreef:
(quote)

Dit. Al is het me niet helemaal duidelijk wat de jury nu heeft gedaan.

De jury heeft Froome en Porte dezelfde tijd gegeven als Mollema, verder niets. Dit omdat die drie samen in de aanval waren. Lijkt me een wijs besluit.

chevy93 schreef:
De renners hadden zelf kunnen stoppen uit solidariteit voor Froome. Hebben ze niet gedaan, dus jammer voor hem. Andere renners zijn nu meer benadeeld dan dat Froome bevoordeeld is. Simpelweg een fout waar ze lering uit moeten trekken.

Volgende keer dat je het wat moeilijk hebt, moet je gewoon een toeschouwer langs de weg zetten die jou 'per ongeluk' omver stoot.

Lekker makkelijk gezegd. De finale was ontzettend hectisch, de groep achter Froome weten niet wat er is gebeurd, die denken misschien eerst dat hij gewoon is gevallen of pech had dus logisch dat ze doorrijden. Daarnaast is het hele peloton versplintert op die klim dus kan je niet makkelijk als renners de koers stil leggen, dan had de jury dat moeten doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.