MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
stoepkrijt schreef:
(quote)
Volgens mij hebben ze de tijd als het ware stilgezet op het moment dat Porte op die motor klapte. Toen zaten Quintana, Valverde en Van Garderen nog bij dat groepje dat ze in de laatste 500 meter hebben moeten laten gaan. Zij hadden helemaal geen last van die valpartij, dus deze beslissing slaat wat mij betreft nergens op.

De compensatie voor Porte en Froome vind ik wel te begrijpen, maar eigenlijk zouden dit soort kunstgrepen niet nodig moeten zijn. Zet voortaan die hele berg maar gewoon vol met dranghekken.

Ben het helemaal met je eens en wat je zegt lijkt ook te zijn gebeurt wat betreft tijdsmeting inderdaad. Alleen Froome, Mollema en Porte hadden last van het incident en vind het dan ook logisch dat Froome en Porte dezelfde tijd hebben gekregen als Mollema. Dat ze de tijden van renners daarachter hebben veranderd snap ik echt niet, want die hadden zoals je zegt volgens mij geen hinder van dat incident. Voor Mollema is het allemaal nog extra zuur omdat Quintana nu weer over hem heen gaat in het klassement. Nu gun ik het Mollema wel dat hij morgen naar de tweede plek gaat rijden in het klassement.

Schijnbaar heeft de jury besloten te kijken naar de stand/tijd op 1200 meter van de finish.

VladTheImpaler schreef:
Nu gun ik het Mollema wel dat hij morgen naar de tweede plek gaat rijden in het klassement.
Ik ook, maar dat zal lastig worden hoor. Van Garderen en Porte staan niet al te ver achter hem en die schat ik toch een stuk hoger in.

Kan Yates een beetje tijdrijden?

Van Garderen zou nog dichtbij kunnen komen ja, Porte staat denk ik nog wel wat te ver achter. Yates is volgens mij een vrij middelmatige tijdrijder, het is ook een vrij klein mannetje geloof ik.

vigil schreef:
Maar goed er gebeuren nog gekkere dingen...

Kluivert is directeur voetbal geworden bij PSG

Ik had het gekker geworden als ie directeur basketbalzaken was geworden.

GrafGantz schreef:
(quote)

We leven in een gekke wereld: na het ondergoed is Frank Rijkaard restaurauteur (dwz mede-eigenaar) van

Restaurant Dengh in Utrecht - Recensies | iens.nl - Waar gaan we eten? en

Restaurant WT Urban Cafe & Kitchen in Utrecht - Recensies | iens.nl - Waar gaan we eten?

Elbsegler schreef:
(quote)

Die actie van Sven Kramer is onvergelijkbaar met dit (als was het maar omdat dat zijn eigen domme schuld was).

Juist de actie van Froome was zijn eigen domme schuld. Dat je valt (door wat dan ook) is totaal geen reden om ineens een heuvel op te gaan rennen. Het was echt een ongelooflijk stupide actie van Froome. Alles minder dan een diskwalificatie mag hij de jury dankbaar voor zijn. De fout van Kramer was de schuld van Kemkers - al zou je kunnen zeggen de schuld van Team Kramer. Kramer nam zijn diskwalificatie dan ook sportief op, hij snapte dat de regels de regels zijn.

Gretz schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

(afbeelding)

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik ook, maar dat zal lastig worden hoor. Van Garderen en Porte staan niet al te ver achter hem en die schat ik toch een stuk hoger in.

Kan Yates een beetje tijdrijden?

Totaaal niet (vergeleken met andere klassementsmannen en afgaande op zijn prestaties in het verleden). Maar een man in vorm moet je nooit onderschatten in een tijdrit in een grote ronde.

Bovendien gaat die tijdrit over geaccidenteerd terrein, en in de Ronde vh Baskenland werd hij ook gewoon vierde in de tijdrit (hoewel dat nog meer een klimtijdrit was). Ik denk dat ie gewoon top 15 gaat rijden.

Teunnis, wat zeggen de regels dan over lopen?

Diskwalificatie Sepúlveda na lift in ploegleiderswagen | WielerFlits ("hij had moeten lopen") klopt niet volgens jou?

Nu het stof wat opgetrokken is, ben ik van mening dat Froome niet bevoordeeld had moeten worden door de jury. Tuurlijk was het extreem lullig geweest als hij zo zijn gele trui had verloren en is het schandalig dat het überhaupt heeft kunnen gebeuren, maar het is nou eenmaal gebeurd en dat is onderdeel van de koers. Hoe vaak valt een renner nou helemaal puur door zijn eigen schuld? Iemand voor je maakt een stuurfout en daar lig je...

In andere situaties hebben gedupeerde renners ook geen tijdsbonus gekregen. Of kon Porte er wat aan doen dat hij lek reed in de 2e etappe, waardoor hij 2 minuten verloor? Of Van Avermaet die vorig jaar in winnende positie in San Sebastian door een motard omvergekegeld werd? Hoogerland die door de Tourorganisatie het prikkeldraad in werd gereden. Precedenten genoeg, maar nergens werd de gedupeerde gecompenseerd.

Echter, nog meer dan het oneerlijke oordeel van de jury, gaat men door de compensatie voor Froome straks voorbij aan het daadwerkelijke probleem: te veel motards en te weinig hekken voor de toeschouwers. Want als Froome de Tour had verloren door dit incident, reken maar dat de ploegen, met suikeroom Sky voorop, hard hadden geageerd voor verandering. Er kunnen nog zo veel renners dood neervallen, maar als de commerciële belangen geschaad worden, komt men pas echt in actie.

Tot slot moet de Tourorganisatie zich diep, diep schamen. Hoeveel kost het nou om die laatste kilometers af te hekken? Een paar duizend euro? Lijkt me een kleine investering in de veiligheid van de renners én de supporters. En kom niet aanzetten met zo'n lulverhaal over de wind; ik heb zelf in de evenementenorganisatie gezeten en het voordeel van dranghekken is juist dat, mits goed geplaatst, ze heel goed blijven staan.

dix
GrafGantz schreef:

Rijschoolhouder. Dat was gek geweest.

Titmeister schreef:
In andere situaties hebben gedupeerde renners ook geen tijdsbonus gekregen.

Tour 2016: Organisatie zet Yates tweede in het klassement na val over boog | WielerFlits

Titmeister schreef:

Tot slot moet de Tourorganisatie zich diep, diep schamen. Hoeveel kost het nou om die laatste kilometers af te hekken? Een paar duizend euro? Lijkt me een kleine investering in de veiligheid van de renners én de supporters. En kom niet aanzetten met zo'n lulverhaal over de wind; ik heb zelf in de evenementenorganisatie gezeten en het voordeel van dranghekken is juist dat, mits goed geplaatst, ze heel goed blijven staan.

Het argument dat ze aanhalen is dat er geen tijd meer was om samen met de rest van de aankomst ook al de hekken naar beneden te halen (nadat ze 'savonds beslist hadden om de finish 6km lager te leggen). Dit in combinatie met al de mensen die hoger postgevat hadden die nu ook lager moesten gaan supporteren, was de oorzaak van de overrompeling.

Ben het er niet mee eens, ik denk dat het wel moet mogelijk geweest zijn. Langs de andere kant is dat ook niet te onderschatten, zulke hekken versleuren kost behoorlijk wat moeite en je kan dit ook moeilijk met 100 trucks tegelijkertijd doen op de Ventoux. Hopelijk trekken ze hier lessen uit.

Vond het vooral straf dat quick step zich liet doen door Froome na de valpartij van zijn helpers (waren al tientallen kilometers waaiers aan het trekken, komt de rest van het peloton doodleuk terug aansluiten omdat ze moeten inhouden).
Daarna heb ik toch een wrange nasmaak bij de beslissing van de jury. Het is inderdaad dat het Yates-geval er aan vooraf gegaan is, anders hadden de argumenten toch heel snel op geweest van het pro-kamp. Dit was gewoon een race incident zoals er zovele zijn. Niemand dwong Porte om met zijn domme kop recht op die motor te knallen. Bergop sta je echt wel snel stil met een koersfiets indien nodig.

En vooral jammer voor Mollema eigenlijk. Leek mij de sterkste van de kopgroep, en had zeker meer tijd genomen op de achtervolgers dan wat hij nu gekregen heeft.

corn1holio1 schreef:

Daarna heb ik toch een wrange nasmaak bij de beslissing van de jury. Het is inderdaad dat het Yates-geval er aan vooraf gegaan is, anders hadden de argumenten toch heel snel op geweest van het pro-kamp. Dit was gewoon een race incident zoals er zovele zijn. Niemand dwong Porte om met zijn domme kop recht op die motor te knallen. Bergop sta je echt wel snel stil met een koersfiets indien nodig.
.

Wat een onzin! Heb je de beelden wel gezien? Het is niet voor niets dat zowel Froome, Porte en Mollema alle drie vallen. Lijkt me dus absoluut niet hun schuld. En daarbij gaan die renners daar niet zoals de gewone jongen zoals ik met 10 km/h naar boven maar met 20 a 25 km/h, dan stop je echt niet zo maar hoor.
Als dit de domme schuld van Porte was, was dat geval met Adam Yates met die instortende opblaasboog ook zijn eigen domme schuld dan? Als een renner iets kan ontwijken, dan doet hij het wel, maar dat was in dit geval echt niet mogelijk.

Klopt, maar hiervoor is dat nooit gebeurd. Ik vind dat de jury hier eenduidig in moet zijn.
corn1holio1 schreef:
(quote)

Het argument dat ze aanhalen is dat er geen tijd meer was om samen met de rest van de aankomst ook al de hekken naar beneden te halen (nadat ze 'savonds beslist hadden om de finish 6km lager te leggen). Dit in combinatie met al de mensen die hoger postgevat hadden die nu ook lager moesten gaan supporteren, was de oorzaak van de overrompeling.

Ben het er niet mee eens, ik denk dat het wel moet mogelijk geweest zijn. Langs de andere kant is dat ook niet te onderschatten, zulke hekken versleuren kost behoorlijk wat moeite en je kan dit ook moeilijk met 100 trucks tegelijkertijd doen op de Ventoux. Hopelijk trekken ze hier lessen uit.

Vond het vooral straf dat quick step zich liet doen door Froome na de valpartij van zijn helpers (waren al tientallen kilometers waaiers aan het trekken, komt de rest van het peloton doodleuk terug aansluiten omdat ze moeten inhouden).

En vooral jammer voor Mollema eigenlijk. Leek mij de sterkste van de kopgroep, en had zeker meer tijd genomen op de achtervolgers dan wat hij nu gekregen heeft.

Wat een kulargument. Ik heb ooit met een paar man en één vorkheftruck in een ochtend een heel festivalterrein omhekt. Met bouwhekken, die aanzienlijk groter en zwaarder zijn dan dranghekken. Kwestie van doorwerken. Te gênant voor woorden die excuses van de ASO. Geven wel weer een nieuwe dimensie aan het spreekwoord 'iets met de Franse slag doen'.

IK ben het er dan ook niet mee eens he

Snap ik, maar ik erger me gewoon ontzettend aan het amateurisme en de arrogantie van de ASO

Poek schreef:
Teunnis, wat zeggen de regels dan over lopen?

Diskwalificatie Sepúlveda na lift in ploegleiderswagen | WielerFlits ("hij had moeten lopen") klopt niet volgens jou?

Ik ken de reglementen totaal niet, maar ik ging er van uit dat Rob Harmeling ze wel kent.

corn1holio1 schreef:

Jammer dat dit geval nu ondergesneeuwd raakt. Vond het Armstrong-achtige arrogantie, maar het ergste was dat iedereen ook braaf luisterde. Wachten op gevallen knechten, kom op zeg... Froome sloeg slim twee vliegen in één klap, want daardoor konden Nieve en Landa ook nog eens terugkomen uit de tweede waaier. Of eigenlijk zelfs drie vliegen: geen bonificaties op de streep. En dat Cancellara zich ermee moest bemoeien was ook weer typisch.

Teunnis schreef:
Ik ken de reglementen totaal niet, maar ik ging er van uit dat Rob Harmeling ze wel kent.

Tip: volg de koers via Sporza i.p.v. via de NOS. Veel meer verstand van zaken daar.

Doe ik al Heb alleen op het einde overgeschakeld naar NOS, omdat Sporza niet snel met interviews kon komen (om een af andere reden waren ze niet ter plekke).

Teunnis schreef:
En dat Cancellara zich ermee moest bemoeien was ook weer typisch.

tja maar die vind dat hij zich overal mee moet bemoeien.

Ajax tegen PAOK, dat moet te doen zijn voor Ajax. Alhoewel, ze winnen de laatste tijd nog niet van amateurs.

Zal lastig zat worden om de volgende ronde te halen.

Indrukwekkende zege van Dumoulin, die hard op weg is om een van de beste Nederlandse renners ooit te worden.

(afbeelding)

Pas de vierde coureur ooit die in 3 grote rondes op rij een tijdrit wint.
(afbeelding)

Zou Mollema nu dan wel 2de staan of moet er nog wat verrekend worden?

En Mollema tweede. Zou fantastisch zijn als-ie het podium pakt in Parijs.

Dumoulin is hard op weg om sportman van het jaar te gaan worden. Het zag er al tijdens zijn tijdrit heel goed uit, maar dat hij Froome al op een minuut rijd en de rest op nog meer dan dat is buitengewoon indrukwekkend. Wat betreft het klassement is Froome vandaag de winnaar, rijd vandaag iedereen nog verder op achterstand. Ook Mollema doet geweldige zaken en blijft me verbazen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.