MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Mjuman schreef:
(quote)

We leven in een gekke wereld: na het ondergoed is Frank Rijkaard restaurauteur (dwz mede-eigenaar) van

Restaurant Dengh in Utrecht - Recensies | iens.nl - Waar gaan we eten? en

Restaurant WT Urban Cafe & Kitchen in Utrecht - Recensies | iens.nl - Waar gaan we eten?

Hopelijk zit ie niet op braadworsten te spugen.

Liever op die braadworsten dan in die onderbroeken

Tim Duncan die (zoals te verwachten viel) ermee stopt. In een sport vol egotrippers was hij een verademing, een echte teamplayer waarrond de Spurs 19 jaar konden bouwen. In elk van die seizoenen wonnen ze minstens 60% van hun games, hoogst uitzonderlijk in de jaarlijkse spelerscarrousel die de NBA is.

Beste power forward ooit (al zit Malone wel dichtbij) en met 5 titels samen met Bryant, Shaq (en mogelijk LeBron) de belangrijkste speler in het post-Jordan tijdperk.

Nog enkele stats:
NBA.com/Stats - stats.nba.com

Hendrik68
Nog meer Amerikaans nieuws. Von Miller van de Broncos heeft een megacontract in de wacht gesleept en wordt met een contract van 6 jaar, waarin hij $ 114 miljoen dollar gaat verdienen waarvan 70 miljoen gegarandeerd, de best betaalde verdediger aller tijden. Miller sleepte zo als franchise tag het maximale uit zijn positie. Een franchise tag is kortgezegd dat een club een speler verplicht met hen te onderhandelen als zijn contract afgelopen is. Dat mag een club een keer in een jaar met 1 speler doen. Mijn club de Jets hebben dat ook gedaan met Muhammad Wilkerson. Hij gaat de komende jaren 86 miljoen verdienen, waarvan ca 35 miljoen gegarandeerd. De Jets hebben de laatste jaren gruwelijk veel geld uitgegeven aan verdedigers en ook in de draft vielen de eerste keuzes op verdedigers. In die zin zijn ze al bijna gelijkwaardig aan divisiegenoot de Patriots. Nu de aanval nog. De Jets krijgen in ieder geval hulp van de bond. Want na een jaar gesteggel heeft Brady zich eindelijk neergelegd bij een schorsing van 4 wedstrijden. Hij zou in de play off wedstrijd tegen de Colts begin 2015 weet hebben gehad van het spelen met ballen met minder lucht, waarmee de Patriots in het voordeel waren. Echt bewezen is het nooit, maar Brady heeft geen zin in een nog langere juridische strijd. Dus gaat in september al gauw blijken hoe zeer de Patriots van Brady afhankelijk zijn.

Ah, NFL. Dit jaar weer eens proberen om de Saints te volgen.

En Chungking heeft groot gelijk wat betreft Duncan. Fantastische speler die nooit de aandacht opeiste met haantjesgedrag. Heel sportieve mindset ook. Die gaat gemist worden. Wel goed dat de Spurs nu Gasol en Aldridge hebben ter vervanging.

Bendsneyder vierde plek bij de kwalificatie.
Zie hem nog wel eens een Grand Prix winnen.

Lorenzo elfde in de MotoGP kwalificatie en twee keer gevallen, Rossi derde en Marquez eerste, ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Pfoe, Cavendish al met zijn vierde etappeoverwinning, klasse hoor.

Technisch directeur Martin van Geel heeft op de open dag van Feyenoord gezegd dat de Rotterdammers voor het hoogst haalbare gaan. "Wij gaan altijd voor het hoogste en dat is prijzen winnen. Afgelopen jaar was dat de KNVB beker en dit jaar gaan we voor het kampioenschap", zo citeert RTV Rijnmond de technische man van Feyenoord.

Laten we dat dan maar hopen. Het zou in ieder geval goed zijn voor de Nederlandse comp.
Alleen vrees ik dat Van Geel puur uit zijn nak ligt te lullen. Op basis van wat zou Feyenoord dit jaar kampioen moeten worden ??

Tweede kan nog wel, maar PSV heeft toch echt een sterkere selectie.

Maar goed, Leicester wilde afgelopen seizoen degradatie ontlopen. Waarmee ik niet wil zeggen dat Excelsior kampioen kan worden.

gigage schreef:
Nou hierom:

Ik heb helemaal niet kunnen vinden of Ajax al enige oefenwedstrijd heeft gewonnen. Zelfs niet tegen amateurs. Vergis ik mij nu zo erg of is het sowieso erg povertjes?

Nicolage Rico schreef:
Maar goed, Leicester wilde afgelopen seizoen degradatie ontlopen. Waarmee ik niet wil zeggen dat Excelsior kampioen kan worden.

Wat Leicester deed, was zich niet neerleggen bij de situatie zoals die was. Over hun selectie werd hetzelfde gezegd als wellicht over de spelers van Excelsior nu wordt gedacht. Naar verhouding dan.

Mentale weerbaarheid zal ook het advies aan Feyenoord zijn. Dus geen inzinkingen zoals halverwege het seizoen. Ik wil nog zien, of ze erg achter lopen op PSV of Ajax. Laat de show maar beginnen, ik heb nu wel weer genoeg berggeiterij gezien.

De selectie van Feyenoord lijkt intact te blijven. Bij Ajax en PSV verwacht ik wat meer vertrekkende spelers.

gigage schreef:
De selectie van Feyenoord lijkt intact te blijven. Bij Ajax en PSV verwacht ik wat meer vertrekkende spelers.

En moeten we daar dan blij mee zijn ? Een beetje reuring binnen een selectie kan geen kwaad. En met name bij PSV verstaat men de kunst om goede inkopen te doen als geen ander. Het is wel te hopen dat Van Ginkel weer gehuurd kan worden. Die is behoorlijk belangrijk geweest.
Ajax heeft ook een betere selectie dan Feyenoord.
In Rotterdam hoopt men blijkbaar dat er nog rek in het elftal zit. En die kans bestaat ook wel. Maar een kampioenschap zit er met dit elftal niet in. Ik had gehoopt en gedacht dat Feyenoord zich ook dit jaar zou gaan versterken.

Robben ook alweer 6 weken out. Arjan moet toch krankjorum worden van al dat blessureleed !?

musician schreef:
(quote)

Ik heb helemaal niet kunnen vinden of Ajax al enige oefenwedstrijd heeft gewonnen. Zelfs niet tegen amateurs. Vergis ik mij nu zo erg of is het sowieso erg povertjes?

Gelijkspel tegen AFC en verloren van Red Bull Light, Gent en Krylia Sovetov. Gent is geen schande als je kijkt naar vorig jaar CL, Krylia Sovetov is een Russische middenmoter. Oefenwedstrijden zeggen meestal erg weinig, maar dit is inderdaad wel erg pover. Het kan zomaar een rampseizoen worden voor Ajax, want ik denk dat Bosz weinig krediet heeft.

gigage schreef:

Over Van Beek zijn er geruchten dat hij naar Fiorentina gaat. Bij Ajax lijkt de gehele basis te blijven.

PSV zal moeten hopen dat Van Ginkel nog langer gehuurd kan worden en dat Zoet blijft. Met Bruma zijn ze al een belangrijke speler kwijt. Maar goed, PSV heeft nog iets langer voordat de selectie compleet en ingespeeld moet zijn. Brands kennende zal hij nog wel met wat konijnen uit de hoge hoed komen.

En ik ben het eens met iggy dat Feyenoord niet genoeg heeft aan de selectie intact houden, willen ze het Ajax en PSV moeilijk maken.

musician schreef:
(quote)

Waarom begin jij áltijd over Ajax op het moment dat Feyenoord ter sprake komt?

musician schreef:
(quote)

Gelukkig is hij met de juiste mensen in contact gekomen en is hij precies bij de goede club weer aan de slag gegaan. Talent moet wel worden herkend.
Heeft Frank de Boer al een andere club?

Gretz schreef:
(quote)

Waarom begin jij áltijd over Ajax op het moment dat Feyenoord ter sprake komt?

(quote)

Omdat hij een anti Ajax syndroom heeft. Dat is nu toch wel duidelijk. Laat hem lekker lullen.
Ik scroll direct verder als het woord Ajax in zijn berichtjes valt.

Bij PSV zijn naast Bruma ook Schaars, Lestienne en Van Ginkel weg. Aflopende contracten van Josefzoon, Narsingh, Brenet en Willems en veel belangstelling voor Zoet. Met wereldreizigers als Moreno en Guardado weet je het ook maar nooit. Twee spelers halen uit de Duitse of Nederlandse tweede divisie lijkt me nog volstrekt onvoldoende.
Bij Ajax lopen er ook nog een paar contracten af (Shoene, Serero) en zijn Fisher, Andersen en van der Hoorn al verkocht. Voor Bazoer is interesse uit het buitenland. Daarvoor in de plaats komen twee jonge Columbianen en een bejaarde Duitse verdediger (voor het Frank Verlaat effect?)
Daarmee vergeleken is het in Rotterdam toch redelijk rustig.

iggy schreef:
(quote)

En moeten we daar dan blij mee zijn ? Een beetje reuring binnen een selectie kan geen kwaad. En met name bij PSV verstaat men de kunst om goede inkopen te doen als geen ander. Het is wel te hopen dat Van Ginkel weer gehuurd kan worden. Die is behoorlijk belangrijk geweest.
Ajax heeft ook een betere selectie dan Feyenoord.
In Rotterdam hoopt men blijkbaar dat er nog rek in het elftal zit. En die kans bestaat ook wel. Maar een kampioenschap zit er met dit elftal niet in. Ik had gehoopt en gedacht dat Feyenoord zich ook dit jaar zou gaan versterken.

Feyenoord versterkt zich ook; we hebben een versterking voor de belangrijkste positie: spits. Heb veel vertrouwen in Jorgensen.

Verder komt er nog een buitenspeler bij. Berghuis wellicht. En Woudenberg mag het uitvechten met Kongolo / Nelom voor de backpositie. Verder kan er altijd nog wat bijkomen en zijn er weer een aantal spelers een jaartje verder (Kuijt ook helaas).

Maar goed, Feyenoord heeft de derde begroting. Alles boven de 3e plaats is meegenomen. Vind de selectie van Ajax ook niet indrukwekkend. Maar wie weet doen die Zuid-Amerikaanse talenten het heul goed.

gigage schreef:
Bij PSV zijn naast Bruma ook Schaars, Lestienne en Van Ginkel weg. Aflopende contracten van Josefzoon, Narsingh, Brenet en Willems en veel belangstelling voor Zoet. Met wereldreizigers als Moreno en Guardado weet je het ook maar nooit. Twee spelers halen uit de Duitse of Nederlandse tweede divisie lijkt me nog volstrekt onvoldoende.
Bij Ajax lopen er ook nog een paar contracten af (Shoene, Serero) en zijn Fisher, Andersen en van der Hoorn al verkocht. Voor Bazoer is interesse uit het buitenland. Daarvoor in de plaats komen twee jonge Columbianen en een bejaarde Duitse verdediger (voor het Frank Verlaat effect?)
Daarmee vergeleken is het in Rotterdam toch redelijk rustig.

En van Rhijn voor 1,5 miljoen naar Brugge.

En vergeet de trainer niet.

iggy schreef:
Omdat hij een anti Ajax syndroom heeft. Dat is nu toch wel duidelijk. Laat hem lekker lullen.
Ik scroll direct verder als het woord Ajax in zijn berichtjes valt.

Vreemd.

Dus als een Ajaxied iets over Feyenoord zegt is dat ok, zegt een Feyenoorder (in reactie) iets terug over Ajax dan is het lekker laten lullen en een anti-Ajax syndroom?

Daar is niks vreemds aan musician. Jij pent nu al Jaren en Jaren heeeel regelmatig over Ajax. En het is altijd negatief. Je mening is onderhand wel bekend en erg voorspelbaar. Om niet te zeggen boring. Jammer dat je dat zelf niet inziet. Kritisch zijn kan, mag nee moet zelfs. Er zijn weet ik hoeveel ploegen die wekelijks slecht spelen. Maar jij kiest ALTIJD (of bijna altijd) Ajax uit om je gerief te spuien. Zelfs als het niet over Ajax gaat dan nog haal jij Ajax erbij. Dus ja, laat maar lullen. En ja, je neigt op zijn minst naar een anti-Ajax syndroom.

Iemand hier heeft inderdaad een enorme plaat voor z'n kop. Zomaar uit het niets over Frank de Boer en de oefenresultaten van Ajax beginnen, terwijl hij in z'n post eigenlijk reageert op iets heel anders.

Een syndroom inderdaad, anti-Ajax en extreem calimero. Houd er aub mee op want het is belachelijk.

Oei, waar zijn al die Ajaxieden toch zo bang voor?
Waar moet het naar toe als er niets negatiefs meer over Ajax mag worden gezegd?

Ik mag er bij opmerken, dat ik Feyenoord ook niet spaar, indien nodig.
En ik ben ook nooit beledigend richting andere users.

Enige relativering inzake Ajax is bij tijd en wijle buitengewoon nodig. En de Ajax-Feyenoord discussie is al zo oud als de weg naar Kralingen. Dus als er heel wat wordt afgelachen richting Feyenoord, mag ik ook graag wat prikkelends schrijven over Ajax.

Zou een mooie boel worden, met hier alleen Ajaxieden aan het woord. En als het niet waar is wat ik schrijf (F. de Boer, verlies van Ajax in oefenperiode) moet je het even zeggen.

De Ajacieden (met een c) zijn natuurlijk ook nog een ietsepietsie prikkelig door het "De Graafschap Debacle".

Moeten we ook niet vergeten.

Nicolage Rico schreef:
De Ajacieden (met een c) zijn natuurlijk ook nog een ietsepietsie prikkelig door het "De Graafschap Debacle".

Moeten we ook niet vergeten.

Ajaxied? Lijkt mij de Ajacied met de "X-factor" - daar zal Bosz naarstig naar op zoek zijn

gigage schreef:
Nou hierom:
(afbeelding)

Hij is leuk!

(van een Feyenoord fan)

Nicolage Rico schreef:

Of die Jörgenson moet er ineens 25 in gaan schieten.

20+ gaat lukken (zolang hij niet geblesseerd raakt).

Deze mag je weer noteren, herman

Da's prima. Kuyt heeft die 20 trouwens niet gehaald vorig jaar.

Ik ken die Jörgenson verder niet, maar het zou wel leuk zijn voor de competitie als ie het daadwerkelijk zo goed zou doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.