MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ho ho. De "de weddenschap" vorig jaar was dat Kuijt er meer zou scoren dan 15. (en dan moest-ie eigenlijk ook nog als centrumspits spelen, waar hij nauwelijks heeft gestaan).

Heb een erg goed gevoel over Jorgensen. Wel in Eredivisie perspectief uiteraard. Waar zoveel onbekende spitsen er meer dan 15 en zelfs 20 in peren.

Martial
iggy schreef:
Technisch directeur Martin van Geel heeft op de open dag van Feyenoord gezegd dat de Rotterdammers voor het hoogst haalbare gaan. "Wij gaan altijd voor het hoogste en dat is prijzen winnen. Afgelopen jaar was dat de KNVB beker en dit jaar gaan we voor het kampioenschap", zo citeert RTV Rijnmond de technische man van Feyenoord.

Er voor gaan (kampioenschap) mag natuurlijk altijd, maar of het ook realistisch is dat zal moeten blijken in de loop van het seizoen?

Vorig seizoen eindigde Feyenoord nog als 3e met een achterstand van maar liefst 21 punten op PSV en dat gat zie ik ze echt niet in één keer dichten of alles zou eens een keertje mee moeten zitten, maar Feyenoord zit ook nog met Europese wedstrijden doordeweeks en dat moet ook maar blijken hoe dat uitpakt?

Het middenveld is nog even fantasieloos als vorig seizoen en over creativiteit nog maar te zwijgen, weer een heel seizoen naar dat gehol en gedraaf van die El Ahmadi kijken, zucht.... (een hele diepe)

Het wegvallen van Vermeer is overigens ook een forse aderlating en het is niet te hopen al zijn het voorlopig nog wel tamtam verhalen dat Van Beek richting Italie verkast, want een liefhebber van de zeer trage Botteghin met een draaicirkel van een stoeptegel ben ik allerminst.

Hebben we nog van Bronckhorst een geweldige voetballer, maar blijft vooralsnog mijn twijfels houden over zijn trainerscapaciteiten tot nu toe.

De nieuwe spits Jørgensen gaan we aanstaande zaterdag tijdens de officiële openingswedstrijd van het seizoen tegen Valencia eens aandachtig volgen, zie vaak gauw genoeg of een speler wat is of niet?

Ik ook, vandaar dat ik veel vertrouwen in hem heb.

Over van Beek; hopelijk blijft hij. En dan wel de van Beek van 2 seizoenen geleden graag, toen hij erg sterk was. Die van afgelopen seizoen hoef ik nooit meer te zien. Dan is hij makkelijk vervangbaar. Belangrijker vind ik dat Kongolo blijft - ook nog lang niet zeker.

Eens wbt de creativiteit op het middenveld, wat belangrijk is. Vilhena heeft het soms, maar heeft vaker ruzie met de bal. El Ahmadi is een nuttige kracht op een goeie dag. Vooral in verdedigend opzicht (idem Vilhena trouwens). Rendement 0 helaas. Gufstafson heeft die creativiteit wel, maar heeft de pech dat Dirkie 33 wedstrijden speelt.

Voorin zijn we sterker, zeker als er nog een versterking op de flanken komt.

21 punten had vorig seizoen al niet gemogen. Gek wat er ineens in het team sloop na de winterstop. Alsof ze verstijfden.

Nicolage Rico schreef:
El Ahmadi is een nuttige kracht op een goeie dag. Vooral in verdedigend opzicht (idem Vilhena trouwens). Rendement 0 helaas.

Het is echt onverklaarbaar dat El Ahmadi de ene na de andere kans om zeep helpt, maar dan ook vrijwel continu. Het zal wel iets psychisch zijn, anders zou ik het ook niet weten. Vilhena schiet er af en toe toch wel eens eentje in? Ook wel belangrijke dacht ik. Zoals hij het tweede half jaar speelde, ben ik blij dat hij er nog is.

Is absoluut deels psychisch. Hij raakt al in paniek als hij een doelpaal ziet.

Doelde niet op Vilhena qua rendement. Overigens hoeven verdedigende middenvelders niet zoveel te scoren. Maar een aantal assists zou lekker zijn.

Gisteren zat directeur Gerbrandts vanachter zijn Facebook (met beeld) live vragen te beantwoorden. Die zei in het half uurtje oa dat het kampioenschap, de beker en overwinteren in de CL het doel zijn voor PSV.
Maar ja, top 8, beker geen prio en CL leuk meedoen kun je ook niet mee aankomen. Net zoals Van Geel niet niet kan roepen: alles weer op de Bekerwinst. Van der Sar wil ook de landstitel en overwinteren in Europa. Dus wat mij betreft is het uitspreken van doelstellingen minder belangrijk dan het aankopen of inpassen van nieuwe spelers. Dus hup, opentrekken die geldbuidel.

Dat zou Van der Sar wel willen, overwinteren in Europa....

Eerst maar eens overzomeren. Daar hebben de NL clubs het soms al moeilijk genoeg mee.

Heb het even opgezocht, maar dat geldt dus niet voor Ajax. Slechts éénmaal strandde de club begin oktober.

We zullen het hard nodig hebben willen we een rechtstreeks ticket voor de CL behouden. NL heeft een jaar zoals in 2011/2012 nodig en Tsjechië of Zwitserland een rampjaar (Grasshopper heeft al een 3-3 tegen de #3 van IJsland en Slavia Praag doet het nog mooier met een 3-1 verlies uit bij Levadia Tallinn).

Overigens kan een rampjaar bij NL zelfs ons tweede CL-ticket in gevaar brengen. Griekenland, Roemenië en Kroatië zitten ons op de hielen. Wat dat betreft zou het heel fijn zijn als Ajax en AZ een ronde verder komen - beiden hebben een Griekse ploeg geloot.

Mooie overwinning in de oefenpot tegen sporting Portugal van psv gisterenavond.

Opvallend is dat Maher de gehele.voorbereiding een erg goede indruk maakt. Zou hij dit komende seizoen dan eindelijk zijn talenten gaan waarmaken?

Op 1-0 gekomen door een makkelijk gegeven penalty en grotendeels tegen 10 man van het 2e/3e elftal. Wel een beetje relativeren.

Ha, ja ze beginnen toch echt met 11 tegen 11, ik zie toch nu echt prominenten teams stuntelen tegen zwakke broeders.
PSV wint na de eerste wedstrijd zijn potjes toch maar en dan is Bergwijn niet eens terug

Die rode kaart was pas na de 0-3

ze hebben in Zwitserland tegen aardige tegenstanders gewonnen. Komen nog een paar leuke aan, maar het lijkt aardig goed te staan. Er zal vast nog wat vertrekken vrees is.. maar de basis is goed!

Rudi S schreef:
ik zie toch nu echt prominenten teams stuntelen tegen zwakke broeders.

Jij weet ook altijd het onderwerp weer op Ajax te krijgen heh

Ik las dat Maher misschien naar Groningen komt.

Klopt, competitiewedstrijd Groningen - PSV

Jammer dat Mollema vandaag nog wat tijd verliest, gelukkig nog wel de tweede plaats vast weten te houden. Froome laat vandaag zien dat hij de beste is en slaat denk ik de definitieve slag, toch is het verschil met de rest niet zo heel groot. Ben benieuwd of Mollema morgen weer een goede tijdrit kan rijden.

Mollema is wel vaker matig de dag na de rustdag, er is nog niks aan de hand. De concurrentie is ook allesbehalve okselfris. Froome lijkt me, pech daargelaten, zeker van de overwinning. Porte lijkt daarna de sterkste, maar gelukkig voor Mollema staat hij nog op 2 minuten dankzij etappe 2. Bij Yates verwacht ik nog wel dat hij een mindere dag krijgt en Quintana is ver verwijderd van zijn topvorm...

Porte zou het eigenlijk wel verdienen om nog het podium te halen. Morgen is het van belang dat Mollema het gaatje met Yates nog net ietjes groter maakt. Met Yates' sterke eindschot zie ik hem nog wel zo'n 30-60 seconden winnen op Mollema, maar meer ook niet (mits Mollema er niet volledig doorheen zakt). Al wacht ik net als Titmeister nog steeds op de beloofde slechte dag van Yates. Zou toch een behoorlijke stunt zijn als hij het podium weet te halen. Hij heeft nota bene zelf gezegd dat hij niet voor het klassement, maar voor etappes zou gaan. Al moet je dat soort uitspraken altijd met een korrel zout nemen bij wielrenners.

Met Quintana moet er iets mis zijn, die heeft totaal geen power. Die zie ik daarom eerder plekken verliezen (t.o.v. Bardet en Porte) dan winnen.

PSV weer een hele nette overwinning behaald tegen Porto (3-0) en weer een mooie goal van Maher... zou het dan eindelijk zijn seizoen gaan worden?

Gewoon een intikker toch? Hij had alle tijd. Maar het zou mooi zijn als hij een stap kon maken. En ook een leuk resultaat, hoewel Porto natuurlijk pas een paar weken later aan de voorbereiding is begonnen.

Ik heb hem in ieder geval in mijn mijn team voor De Beste Voetbalcoach (aka Coach van het jaar). Vorig jaar een matig seizoen, nu dus goedkoop, maar ik heb er wel vertrouwen in voor dit seizoen.

herman schreef:
Gewoon een intikker toch? Hij had alle tijd. Maar het zou mooi zijn als hij een stap kon maken. En ook een leuk resultaat, hoewel Porto natuurlijk pas een paar weken later aan de voorbereiding is begonnen.

De hele aanval die er aan vooraf ging was toch echt erg mooi. Het is meer dan alleen maar intikken.

Teunnis schreef:
Porte zou het eigenlijk wel verdienen om nog het podium te halen. Morgen is het van belang dat Mollema het gaatje met Yates nog net ietjes groter maakt. Met Yates' sterke eindschot zie ik hem nog wel zo'n 30-60 seconden winnen op Mollema, maar meer ook niet (mits Mollema er niet volledig doorheen zakt). Al wacht ik net als Titmeister nog steeds op de beloofde slechte dag van Yates. Zou toch een behoorlijke stunt zijn als hij het podium weet te halen. Hij heeft nota bene zelf gezegd dat hij niet voor het klassement, maar voor etappes zou gaan. Al moet je dat soort uitspraken altijd met een korrel zout nemen bij wielrenners.

Met Quintana moet er iets mis zijn, die heeft totaal geen power. Die zie ik daarom eerder plekken verliezen (t.o.v. Bardet en Porte) dan winnen.

Zeker Porte en misschien ook nog Aru zie ik het podium nog wel halen.
Astana is de enige ploeg die de Sky-trein nog wil (kan) ontregelen.
Mollema, Yates en Bardet zullen gaan strijden om plek 4 en 5 vrees ik.

Maher is nu pas 23 en misschien komt zijn kans dit jaar. Verder verwacht Cocu dat op korte termijn enkele spelers nog gaan verkassen, dus deze oefenpotopstelling is helaas geen opmaat voor de aftrap van het eredivisieseizoen over 2 weken in de Domstad.

johan de witt schreef:
(quote)

Zeker Porte en misschien ook nog Aru zie ik het podium nog wel halen.
Astana is de enige ploeg die de Sky-trein nog wil (kan) ontregelen.
Mollema, Yates en Bardet zullen gaan strijden om plek 4 en 5 vrees ik.

Aru reed gister een zeer mooie tijdrit maar verder heb ik hem nog nergens potten zien breken. Dat zijn team de Skytrein gaat ontregelen geloof ik al helemaal niet. Die hebben dat een paar dagen geleden getracht en toen zat de Skytrein met 5 man lachend in t wiel. Toen ze het overnamen stonden de Astana mannen gelijk stil op de berg. Bovendien is het verschil tussen Aru en Mollema 2 en halve minuut en zoveel ritten zijn er niet meer (vandaag laatste finish bergop).

Het zou verder ook wel eens fijn zijn dat een Nederlandse renner niet "op t laatst" een zeer mooie positie kwijt raakt.

Nog niet, nee, maar feit blijft dat Aru (en Astana) aan het verbeteren is en Mollema aan het verslechteren. En we herinneren ons nog de Vuelta van vorig jaar.
Ze gaan het in ieder geval zeker nog proberen.
Hoe dan ook is top-5 een positie waar Mollema vooraf voor getekend zou hebben

vigil schreef:
Het zou verder ook wel eens fijn zijn dat een Nederlandse renner niet "op t laatst" een zeer mooie positie kwijt raakt.

Juist daarom heb ik er grote vrees voor. Ik zie het wel gebeuren dat we drie grote rondes op rij een podiumplek op het einde kwijt raken. In de Vuelta hebben we twee goede kanshebbers (Kruijswijk opnieuw, en een nog zeer frisse en gemotiveerde Gesink) en wie weet wat Dumoulin nog kan. NL verdient ondertussen echt wel eens weer een podiumplek. De laatste keer was Erik Breukink in de Tour van 1990.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.