Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2016, 17:41 uur
Vond het ook wel fijn dat er eens een ander team goed tempo op kop rijd waardoor de klassementsmannen om de overwinning konden strijden.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 17:46 uur
VladTheImpaler schreef:
Pfoe, Mollema houd nog net een top 10 klassering, pijnlijke dag voor de Nederlanders (behalve Pouls, wat een meesterknecht).
Pfoe, Mollema houd nog net een top 10 klassering, pijnlijke dag voor de Nederlanders (behalve Pouls, wat een meesterknecht).
Clement heeft trouwens ook weer uitstekend gereden vandaag. Is natuurlijk wel 'slechts' een subtopper, maar die man is deze tour wel boven zichzelf uitgestegen. Mooi om te zien, sympathieke renner ook.

0
geplaatst: 22 juli 2016, 17:57 uur
Ja die rijd ook erg goed, hopelijk kan hij morgen nog meegaan in de ontsnapping.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 17:58 uur
Verdiende overwinning van Bardet. Heerlijk dat hij het podium haalt. Hopelijk verliest Quintana zijn podiumplek morgen nog, wat reed die weer laf vandaag. Op elke aanval van Porte reageren, maar vervolgens niet zelf doortrekken. Hij heeft werkelijk de hele Tour laf of slecht gereden.
De terugval van Mollema zag je al aankomen, maar wel heel zuur dat het nu voor de derde ronde op rij met een Nederlander gebeurt. En voor Mollema extra zuur dat het allemaal nog zo dicht bij elkaar stond en dat hij daardoor nu moet vrezen voor zijn top-10-plekje.
Clement schijnt te kunnen kiezen uit meerdere ploegen voor volgend jaar. Zou een mooie versterking zijn voor het Kruijswijk-team.
De terugval van Mollema zag je al aankomen, maar wel heel zuur dat het nu voor de derde ronde op rij met een Nederlander gebeurt. En voor Mollema extra zuur dat het allemaal nog zo dicht bij elkaar stond en dat hij daardoor nu moet vrezen voor zijn top-10-plekje.
Clement schijnt te kunnen kiezen uit meerdere ploegen voor volgend jaar. Zou een mooie versterking zijn voor het Kruijswijk-team.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:07 uur
Quintana op het podium zou ik ook echt een anticlimax vinden.
De terugval van Mollema had ik ook wel verwacht maar het is nu wel de vraag in hoeverre dit komt door zijn eigen vorm of door de val. Wat dat betreft is het heel vervelend om op zo'n manier te verliezen: je weet nooit wat er nog in had gezeten.
De terugval van Mollema had ik ook wel verwacht maar het is nu wel de vraag in hoeverre dit komt door zijn eigen vorm of door de val. Wat dat betreft is het heel vervelend om op zo'n manier te verliezen: je weet nooit wat er nog in had gezeten.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:10 uur
Rond de 5e plek had er zonder val ingezeten. Maar dat hij dat kon wisten wel al 

0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:12 uur
johan de witt schreef:
Dat is natuurlijk speculeren. Het zou ook mijn gok zijn, maar naar ik begrijp zat hij toen nog gewoon vooraan.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:15 uur
Wat betreft het gebrek aan ploegmaten om hem heen; ik denk dat Trek wel op een grotere rol van Schleck had gehoopt. Die heeft zijn beste tijd wel gehad, maar zou normaal gesproken toch wel het een en ander bij moeten kunnen dragen in de bergen. Geldt ook wel voor Zubeldia, maar misschien moet Trek eens een verjonging doorvoeren.
Zubeldia liet vorig jaar al te zien dat zijn beste dagen nu wel echt voorbij zijn.
Zubeldia liet vorig jaar al te zien dat zijn beste dagen nu wel echt voorbij zijn.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:21 uur
VladTheImpaler schreef:
Denk het ook ja, Poels is op het moment een van de beste klimmers.
Denk het ook ja, Poels is op het moment een van de beste klimmers.
Het gaat nooit gebeuren maar Froome had ook 1,5 km voor de streep kunnen zeggen tegen Poels ga er voor jongen. De nummers 2 en 3 liggen achter hem en of hij nu 30 seconde of 45 seconde zou verliezen op Bardett maakt voor de eindoverwinning uiteindelijk ook niet uit.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:24 uur
De live ondertiteling bij de nos was ronduit geweldig. "Ik ga nu voor de 50ste keer een samenvattting geven. Maar u kijkt al dus weet je het wel" (dat weerhield dijkstra er niet van om alles nog eens op te dreunen)
"De tour ontploft maar ik kan alleen maar aan Mollema denken " (na val froome, en 341 x de naam Mollema al voorbij was gekomen)
"De tour ontploft maar ik kan alleen maar aan Mollema denken " (na val froome, en 341 x de naam Mollema al voorbij was gekomen)

1
geplaatst: 22 juli 2016, 18:28 uur
Arrie schreef:
Wat betreft het gebrek aan ploegmaten om hem heen; ik denk dat Trek wel op een grotere rol van Schleck had gehoopt.
Wat betreft het gebrek aan ploegmaten om hem heen; ik denk dat Trek wel op een grotere rol van Schleck had gehoopt.
Deed ie mee dan dit jaar?

0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:29 uur
Ach, we weten inmiddels al lang dat Herbert zich enorm focust op Mollema en in het algemeen de Nederlanders, gewoon met een enorme korrel zout nemen af en toe. Vind het alleen jammer dat ze soms dingen missen die heel duidelijk in beeld waren.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 18:29 uur
Jammer voor Mollema, altijd zuur om op zo`n manier van het podium af te vallen. Froome en Porte hadden geluk dat ze gelijk omringd werden door ploegmaten na hun val/achterstand.
Hoop niet dat het een toekomstige Nederlandse ziekte word om met de finish in zicht van het podium af te vallen, na de Vuelta vorig jaar en de Giro. Verder hopen dat het allemaal meevalt voor de immer sympathieke Dumoulin. Hij had ook gewoon af kunnen stappen uit voorzorg na de laatste tijdrit, maar besloot gewoon om de Tour uit te rijden en dan dit.
Hoop niet dat het een toekomstige Nederlandse ziekte word om met de finish in zicht van het podium af te vallen, na de Vuelta vorig jaar en de Giro. Verder hopen dat het allemaal meevalt voor de immer sympathieke Dumoulin. Hij had ook gewoon af kunnen stappen uit voorzorg na de laatste tijdrit, maar besloot gewoon om de Tour uit te rijden en dan dit.

0
geplaatst: 23 juli 2016, 01:49 uur
Pantano nam m nog op sleeptouw. Maar ook dat ging m te snel. Jammer maar helaas.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 12:28 uur
Heel jammer dat Mollema van het podium gevallen is, en zuur dat dit nu voor de derde grote ronde op rij gebeurd. Toch is Kruijswijk de enige bij wie ik het echt heel erg vond.
Dumoulin leefde in de Vuelta een beetje boven zijn stand. Het was geweldig geweest als hij de ronde in de top drie had kunnen eindigen maar eigenlijk was hij daar nog net niet goed genoeg voor. Kruijswijk is op een hele pijnlijke manier het klassement uitgereden en had de Giro gewoon kunnen (moeten) winnen. En wat betreft Mollema, als het drie weken goed gaat kan hij zeker podium rijden in de tour maar nu duurt de ronde (weer) net even te lang. Was hij tegelijk met de andere favorieten aan de klim begonnen dan ben ik bang dat hij ook gelost zou zijn, zij het dat hij minder achterstand zou hebben opgelopen. Mijn gevoel zegt dat de vorm even weg is en de tour net te lang duurt.
Maar, laten we het positief bekijken! We hebben twee jonge Nederlandse coureurs (Dumoulin / Kruijswijk) die nog beter aan het worden zijn en in de komende jaren absoluut een grote ronde kunnen winnen. Dan hebben we nog Mollema en Gesink die als het een beetje meezit ook gewoon podium kunnen rijden in een grote ronde. Bovendien zijn beide ook 'pas' dertig jaar en kunnen dus nog jaren mee. Tel er Wout Poels nog bij op die binnen afzienbare tijd een keer de kopman van Sky gaat zijn in de Giro/Vuelta en daar ook ver zou kunnen komen en het ziet er best rooskleurig uit voor Nederland.
Danny van Poppel en Dylan Groenewegen (beide nog heel jong) kunnen de komende jaren mee doen op de etappezeges in grote ronden en Dumoulin, Poels, Terpstra en Slagter zijn allemaal in staat een klassieker of het WK te winnen.
Ik denk dat we een aantal hele mooie wielerjaren voor de boeg hebben
.
Dumoulin leefde in de Vuelta een beetje boven zijn stand. Het was geweldig geweest als hij de ronde in de top drie had kunnen eindigen maar eigenlijk was hij daar nog net niet goed genoeg voor. Kruijswijk is op een hele pijnlijke manier het klassement uitgereden en had de Giro gewoon kunnen (moeten) winnen. En wat betreft Mollema, als het drie weken goed gaat kan hij zeker podium rijden in de tour maar nu duurt de ronde (weer) net even te lang. Was hij tegelijk met de andere favorieten aan de klim begonnen dan ben ik bang dat hij ook gelost zou zijn, zij het dat hij minder achterstand zou hebben opgelopen. Mijn gevoel zegt dat de vorm even weg is en de tour net te lang duurt.
Maar, laten we het positief bekijken! We hebben twee jonge Nederlandse coureurs (Dumoulin / Kruijswijk) die nog beter aan het worden zijn en in de komende jaren absoluut een grote ronde kunnen winnen. Dan hebben we nog Mollema en Gesink die als het een beetje meezit ook gewoon podium kunnen rijden in een grote ronde. Bovendien zijn beide ook 'pas' dertig jaar en kunnen dus nog jaren mee. Tel er Wout Poels nog bij op die binnen afzienbare tijd een keer de kopman van Sky gaat zijn in de Giro/Vuelta en daar ook ver zou kunnen komen en het ziet er best rooskleurig uit voor Nederland.
Danny van Poppel en Dylan Groenewegen (beide nog heel jong) kunnen de komende jaren mee doen op de etappezeges in grote ronden en Dumoulin, Poels, Terpstra en Slagter zijn allemaal in staat een klassieker of het WK te winnen.
Ik denk dat we een aantal hele mooie wielerjaren voor de boeg hebben
.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 12:44 uur
Als ik jouw verhaal lees ga ik bijna ook geloven in Nederlandse wielerheerschappij 
Van Poppel geloof ik niets van, Groenewegen kan, maar ik heb nog mijn twijfels, Terpstra heeft het natuurlijk al bewezen al is het vooral toch een net niet coureur (qua winnen) door de jaren heen, hij is stiekem toch ook alweer 32. Slagter moet nu toch wel eens echt gaan knallen want die hangt er wat mij betreft al te lang tegenaan. 27 jaar en je kan niet altijd een belofte blijven die het gaat maken.
Gesink zou dit jaar in Spanje wel eens op t podium terecht kunnen komen, ben verder niet zo'n fan van hem maar dat zie ik 'm nog wel doen.
Over Dumoulin en Poels heb ik geen enkele twijfel (wel heel veel twijfels bij onze vriend Kelderman die keer op keer bewijst niet tegen rondes te kunnen welke langer dan 1 week duren). Het zou nou toch eens goed zijn als Clement als superknecht wordt aangesteld bij Mollema of Gesink.

Van Poppel geloof ik niets van, Groenewegen kan, maar ik heb nog mijn twijfels, Terpstra heeft het natuurlijk al bewezen al is het vooral toch een net niet coureur (qua winnen) door de jaren heen, hij is stiekem toch ook alweer 32. Slagter moet nu toch wel eens echt gaan knallen want die hangt er wat mij betreft al te lang tegenaan. 27 jaar en je kan niet altijd een belofte blijven die het gaat maken.
Gesink zou dit jaar in Spanje wel eens op t podium terecht kunnen komen, ben verder niet zo'n fan van hem maar dat zie ik 'm nog wel doen.
Over Dumoulin en Poels heb ik geen enkele twijfel (wel heel veel twijfels bij onze vriend Kelderman die keer op keer bewijst niet tegen rondes te kunnen welke langer dan 1 week duren). Het zou nou toch eens goed zijn als Clement als superknecht wordt aangesteld bij Mollema of Gesink.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 juli 2016, 12:55 uur
Ben het absoluut wel met Edgar eens. Sterker: we beleven al mooie wielerjaren. 3 ronden achtereen doen we tot het eind mee om de prijzen en de laatste 2 keer is het gewoon botte pech dat we het podium niet halen. Het kan bijna niet anders dan dat het ook een keer de goede kant opvalt. Zowel Mollema, Kruijswijk, Gesink als ook Poels zouden in ieder geval het podium van een grote ronde kunnen halen, zo niet winnen. Kelderman heb ik mijn twijfels over. Ik vind dat hij wel erg gemakkelijk de pech als excuus aanvoert, nu al 2 jaar op rij. In Zwitserland ging hij er in fitte toestand toch ook keihard af toen het voor het eerst echt moeilijk werd. Dus ik weet het niet met hem. Het is ook afwachten hoe Dumoulin zich als ronderenner ontwikkelt, er moeten nog wat kilootjes af daarvoor en dan moet blijken af hij de echt stijle stukken wel aan kan.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 12:58 uur
Vergeet ook niet dat we in Van der Poel een talent van het niveau Sagan hebben...
0
geplaatst: 23 juli 2016, 13:12 uur
Eens, Van der Poel wordt een hele grote. Dumoulin is dat natuurlijk al, en ook Groenewegen heeft veel potentie.
Mollema en Gesink hebben hun top wel bereikt, daar verwacht ik geen verbetering meer van.
Poels lijkt zijn talent te verkwanselen, is ook maar de vraag hoe hij als kopman zou fungeren, als hij dat al ambieert.
Kruijswijk heeft natuurlijk al bewezen dat hij top-3 kan rijden in Giro of Vuelta, maar zolang hij in een ploeg zit die alleen de b-garnituur naar die rondes stuurt, zal dat ook niet mee gaan vallen.
Kelderman lijkt een gevalletje-Gesink te worden.
Van Slagter, Terpstra of Van Poppel verwacht ik het niet meer.
Mollema en Gesink hebben hun top wel bereikt, daar verwacht ik geen verbetering meer van.
Poels lijkt zijn talent te verkwanselen, is ook maar de vraag hoe hij als kopman zou fungeren, als hij dat al ambieert.
Kruijswijk heeft natuurlijk al bewezen dat hij top-3 kan rijden in Giro of Vuelta, maar zolang hij in een ploeg zit die alleen de b-garnituur naar die rondes stuurt, zal dat ook niet mee gaan vallen.
Kelderman lijkt een gevalletje-Gesink te worden.
Van Slagter, Terpstra of Van Poppel verwacht ik het niet meer.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 13:20 uur
Geen zorgen, Kruijswijk krijgt volgend jaar een goed team mee in de Giro.
0
Mb.
geplaatst: 23 juli 2016, 13:22 uur
Ontzettend zonde van Mollema. Ik denk eerlijk gezegd dat hij zich wel kon handhaven als hij niet onnodig op achterstand kwam en vervolgens lange tijd in het rood moest rijden tot het punt dat hij zelfs Pantano - die duidelijk omkeek en te hulp schoot - niet meer kon volgen. Daar ging het podium. Helaas, helaas. 
Maar ik ben het verder wel eens met alles wat hierboven wordt geschetst. We hebben eindelijk weer een paar renners die wat kunnen betekenen in het internationele circuit. Al trek ik mijn twijfels bij Kelderman. Hij komt over als de ideale schoonzoon, en eigenlijk typisch een renner van de Lotto-Jumbo stal. Te braaf. Vinden jullie het ook niet opvallend dat de Nederlandse toppers niet bij die ploeg rijden/slagen?

Maar ik ben het verder wel eens met alles wat hierboven wordt geschetst. We hebben eindelijk weer een paar renners die wat kunnen betekenen in het internationele circuit. Al trek ik mijn twijfels bij Kelderman. Hij komt over als de ideale schoonzoon, en eigenlijk typisch een renner van de Lotto-Jumbo stal. Te braaf. Vinden jullie het ook niet opvallend dat de Nederlandse toppers niet bij die ploeg rijden/slagen?

0
geplaatst: 23 juli 2016, 13:27 uur
Dat vind ik niet opvallend, want dat is niet zo. Het is maar de vraag of b.v. Kruijswijk de Giro aan het winnen zou zijn als hij bij Cannondale of zo had gezeten. Zie b.v. de prestaties van Boom of Slagter nu.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 13:41 uur
Boom fietst bij Astana maar ik snap je punt. Feit is wel dat die ploegen hogere budgetten hebben, in de breedte betere renners en hogere salarissen. Dus toch aanlokkelijk, dat het vaak niet zo loopt als gewenst is een andere discussie.
Overigens kan het zomaar zo zijn dat Van Der Poel dadelijk zijn prijzen gaat winnen als Fransman.
Overigens kan het zomaar zo zijn dat Van Der Poel dadelijk zijn prijzen gaat winnen als Fransman.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 13:53 uur
vigil schreef:
Van Poppel geloof ik niets van, Groenewegen kan, maar ik heb nog mijn twijfels
Zijn beide nog piepjong hé, en van Poppel heeft al een etappe in een grote ronde op zak, dat heeft ie alvast voor op Groenewegen. Van Poppel geloof ik niets van, Groenewegen kan, maar ik heb nog mijn twijfels
vigil schreef:
Terpstra heeft het natuurlijk al bewezen al is het vooral toch een net niet coureur (qua winnen) door de jaren heen, hij is stiekem toch ook alweer 32.
Ik vind eigenlijk dat hij al best wel wat gewonnen heeft, maar een echte veelwinnaar is het inderdaad niet. Dat hij 32 is zegt niet zoveel, een beetje klassiekerrenner kan dan nog wel vier/vijf jaar meedoen om de prijzen. Terpstra heeft het natuurlijk al bewezen al is het vooral toch een net niet coureur (qua winnen) door de jaren heen, hij is stiekem toch ook alweer 32.
Sowieso zijn wielrenners vaak pas vanaf hun dertigste echt top. Ik denk daarom dat er zeker nog rek inzit bij renners als Poels, Slachter en zelfs Mollema en Gesink. In Kelderman zie ik het net als jullie allemaal ook niet zo zitten, die lijkt de juiste mentaliteit te missen. Al is ie natuurlijk ook pas 25 dus echt oordelen kunnen we nog niet.
Clement is een held! Terug naar Lotto zou mooi zijn maar ik vermoed dat hij liever bij een buitenlandse ploeg koerst.
En wat betreft van der Poel, ongetwijfeld een heel groot talent maar tot op heden nog nul ervaring op het hoogste niveau. Eerst zien, dan geloven. Wat betreft de jonkies heb ik overigens minstens zoveel vertrouwen in Sam Oomen!
0
geplaatst: 23 juli 2016, 14:01 uur
Vigil, heb je trouwens niet gezien hoe Van Poppel vorig jaar de laatste etappe van de Ronde van Wallonie won? Voor o.a. Gilbert? Voor je gemak heb ik de youtubevideo opgezocht:
Tour De Wallonie 2015 Stage 5 Final 10 Kilometers - YouTube en dan vanaf ongeveer 11'50'' kijken.
Hij heeft het in zich om klassiekers te gaan winnen, denk ik.
Tour De Wallonie 2015 Stage 5 Final 10 Kilometers - YouTube en dan vanaf ongeveer 11'50'' kijken.
Hij heeft het in zich om klassiekers te gaan winnen, denk ik.
0
geplaatst: 23 juli 2016, 15:51 uur
Mollema naar de 12de plek dat hadden we gisterochtend ook niet verwacht 

0
Mb.
geplaatst: 23 juli 2016, 16:01 uur
Poek schreef:
Dat vind ik niet opvallend, want dat is niet zo. Het is maar de vraag of b.v. Kruijswijk de Giro aan het winnen zou zijn als hij bij Cannondale of zo had gezeten. Zie b.v. de prestaties van Boom of Slagter nu.
Welke Nederlandse topper rijdt bij Lotto-Jumbo dan? Ik tel alleen Kruijswijk momenteel. Gesink is toch vaak net-niet, en Groenewegen moet zijn belofte nog inlossen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.