MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
vigil schreef:
Mollema naar de 12de plek dat hadden we gisterochtend ook niet verwacht

Wellicht moet je die woorden zo weer terugnemen

/edit: dat zeg ik

Ahum...

Prachtige strijd daar vooraan tussen Nibali, Izaguirre en Pantano (vooral hoed af voor deze laatste).
Dat is wielrennen zoals we het graag zien!

Nibali en Pantano zullen wel een klasje hogeschool dalen laten zien lijkt me

meesterdaler Nibali krijgt lik op stuk in de regen, wie had dat gedacht!

Ik niet

Nibali ook niet denk ik

De renners in de vlucht hebben er een mooie etappe van gemaakt, prachtige strijd om de etappeoverwinning. Van een aantal mannen uit de top 10 (Quintana, Yates, Porte bijvoorbeeld) had ik meer strijd verwacht. Alleen Rodriguez en Kreuziger hebben wat geprobeerd om nog in de top 10 te komen. Balen voor Mollema dat hij ook nog de top 10 uitvalt. Aru is denk ik de grootste verliezer van vandaag.

Kelderman ook nog onderuit, het moet niet gekker worden.

En ja, dat Quintana na een uiterst bedroevende Tour toch op het podium staat, geeft wel aan dat het niveau in de breedte niet over hield. Yates had ik die 3e plek eerder gegund.

Mb. schreef:
Welke Nederlandse topper rijdt bij Lotto-Jumbo dan? Ik tel alleen Kruijswijk momenteel. Gesink is toch vaak net-niet, en Groenewegen moet zijn belofte nog inlossen.

Je kan 4e en 6e in de Tour en 6e, 7e en 6e in de Vuelta net niet noemen. Je hoort dan niet bij het type "supporters" waar ik sympathie voor heb.

Mb.
Mooie etappe gezien vandaag met vooral veel strijd voorin.

Poek schreef:
(quote)

Je kan 4e en 6e in de Tour en 6e, 7e en 6e in de Vuelta net niet noemen. Je hoort dan niet bij het type "supporters" waar ik sympathie voor heb.

Puur beschouwende als prestatie absoluut knap hoor, maar ik zou het leuk vinden om een Nederlander op het podium te zien. Meedoen voor de eindoverwinning in plaats van een leuke plek in de top 10.

Dat ik dan blijkbaar geen oprechte supporter in jouw ogen ben, ach, dat mag jij vinden.

Al met al hebben we toch na een matig EK, ook een matige Tour gezien. Bijna elke vlakke etappe werd gecontroleerd gereden met een massasprint als resultaat; bijna elke bergetappe werd gecontroleerd door Sky, met als resultaat een grote groep die voor de etappezege mocht strijden en de klassementsmannen die braaf volgden. Het zegt inderdaad genoeg dat Bardet met 1x aanvallen 2e wordt en Quintana met 0x aanvallen 3e. Het zijn net weer de Armstrong-jaren...

Natuurlijk is er nog een aantal renners dat heeft geprobeerd er iets van te maken. Froome zelf voorop, Sagan, Dumoulin, De Gendt, Pantano, Majka, Van Avermaet, Clement, Navarro, Costa. Gelukkig zijn de meesten daarvan ook beloond met een etappewinst of een trui, maar al met al was het te weinig boeiend. Ik hoop dan ook van harte dat de ASO ervoor kiest om met kleinere ploegen te gaan rijden, 6 ipv 9 ofzo. Zou de Tour veel leuker maken.

Titmeister Gaat Rio dan ook matig worden? Helaas is er een groot deel van Russen er niet bij. De rivaliteit tussen de VS en Rusland vind ik namelijk een van de boeiende aspecten van de Olympische spelen.

Kill_illuminati schreef:
Titmeister Gaat Rio dan ook matig worden? Helaas is er een groot deel van Russen er niet bij. De rivaliteit tussen de VS en Rusland vind ik namelijk een van de boeiende aspecten van de Olympische spelen.

Ik hoop van niet, maar we zullen het zien.

Ik sta gelukkig niet alleen in mijn idee om de Tour met kleinere teams te gaan rijden. Benieuwd of er wat uitkomt:

Prudhomme wil kleinere teams in Tour de France - WielerUpdate.nl - m.wielerupdate.nl

Of je 8 of 9 renners in je team hebt dat maakt echt niet uit, 1 renner kan Sky makkelijk missen. Ploegen met 6 renners zou denk ik nog wel kunnen helpen, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren. Ze kunnen denk ik beter zorgen dat het verdienmodel van de ploegen anders en beter word. Meer inkomsten vanuit de organisatoren van de rondes d.m.v. tv-geld etc. Nu is geloof ik van sommige ploegen 90% van de inkomsten vanuit hun eigen sponsor.

Titmeister schreef:
Al met al hebben we toch na een matig EK, ook een matige Tour gezien.(...)

Sommige sporten moeten eigenlijk op het punt staan zichzelf een beetje opnieuw uit te vinden, mede gebaseerd op de ervaringen (uitbreiding aantal ploegen op het EK) van de laatste 50 jaar.

Alleen de commerciële belangen, waarbij het niet meer gaat om een aardige financiële ondersteuning, zijn zo groot, dat er alleen wordt gestreefd naar een zo geëffend mogelijk pad om bekende sporters, clubs etc naar de (jaarlijkse) overwinning te leiden. Het element "verrassing", wat sommige sporten zeer goed zou doen, wordt volledig uit de agenda gehaald.

Het idee dat een IJslandse club wel eens zou kunnen stunten tegen Barcelona, wat toch in principe zou moeten kunnen, wordt als uiterst onwenselijk ervaren, volledig en alleen uit commercieel oogpunt. Er is een systeem ontwikkeld waarbij meerdere rondes eventuele "misstappen" moeten neutraliseren.

Verder wordt in de eerste en tweede voorrondes van de Champions League al op voorhand een "slachting" gehouden onder de clubs die ze niet vinden thuis horen in deze competitie. Het is de uiteindelijke dood in de pot en jaarlijkse "spanning" is al helemaal verdwenen. Het getoonde spel naarmate de finale nadert wordt, naast voorspelbaar, ook steeds droeviger.

Ik begrijp niet goed, dat jullie trouwens niet opgelucht zijn dat er geen Russen in Rio zullen zijn. Ik ben behoorlijk ontgoocheld met de wetenschap dat de Russen alleen maar een concurrerende positie hadden door zoveel dopinggebruik.

Dat is geen "rivaliteit" meer maar armoede. En we zijn inzake Olympische Spelen derhalve alleen maar belazerd.

Eh, geen Russen in Rio, heb ik iets gemist? Daar zijn ze nog over aan het vergaderen toch?

Poek schreef:
Eh, geen Russen in Rio, heb ik iets gemist? Daar zijn ze nog over aan het vergaderen toch?

CAS handhaaft schorsing Russische atleten voor Spelen in Rio | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Wellicht zit de spraakverwarring hier in het woord "atleten", gaat dus enkel om atletiek. Met andere onderdelen doen de Russen wel mee, het is dus niet zo dat er helemaal geen Russen in Rio zijn.

Er wordt in Rio niet alleen aan atletiek gedaan, GrafGantz

Poek schreef:
Er wordt in Rio niet alleen aan atletiek gedaan, GrafGantz

Lekker dan, denk ik nog even snel een edit toe te voegen

Ja, maar er komt mogelijk een algehele schorsing.... en daar zijn ze nu over aan het vergaderen, heb ik begrepen.

Poek schreef:
Ja, maar er komt mogelijk een algehele schorsing.... en daar zijn ze nu over aan het vergaderen, heb ik begrepen.

Als je 't over de duvel hebt...

Russia team escape blanket ban from IOC for Rio Olympic Games | Sport | The Guardian - theguardian.com

Versch van den persch.

Zo voorspelbaar

Ze hebben besloten dat ze niets hebben besloten.

Mooi gezegd GrafGantz. Een staaltje van sportpolitiek zoals lang niet meer vertoond.

Kijk, dit zijn transfers waar ik erg blij van word en die me ook echt wat positiever gestemd maken over het komende seizoen .
Een ervaren, rustige middenvelder die echt wat toevoegt aan de jonge, maar grillig presterende selectie. Er zit op zich genoeg talent in het team. Hoop dat dat er komend seizoen aan de hand van Schaars wat beter en gedoseerder uitkomt.

sc Heerenveen versterkt zich met Stijn Schaars

musician schreef:
Ik begrijp niet goed, dat jullie trouwens niet opgelucht zijn dat er geen Russen in Rio zullen zijn. Ik ben behoorlijk ontgoocheld met de wetenschap dat de Russen alleen maar een concurrerende positie hadden door zoveel dopinggebruik.

Ik durf met zekerheid te zeggen dat landen als China en de Verenigde Staten ook volop PEDs gebruiken. Het is namelijk de kunst van niet gepakt worden. Niet voor niks kondigde Chinees atleet Liao Hui vlak voor de Olympische Spelen onverwachts zijn pensioen aan. Insiders beweren dat de legendarische Olympisch gewichtheffer vanwege dopinggebruik is gestopt.

Dit is wel een mooie overzichtssite met het programma per dag:
Programma Olympische Spelen 2016 - OlympischeSpelen.net

Zaterdag 6 augustus gelijk: wielrennen op de weg heren. Het begint waar we mee geëindigd zijn volgens Fokke & Sukke.

Bonk schreef:
Kijk, dit zijn transfers waar ik erg blij van word en die me ook echt wat positiever gestemd maken over het komende seizoen .

sc Heerenveen versterkt zich met Stijn Schaars

Daar zal dan niet veel meer bijkomen met zo'n aanslag op het salarishuis?

Kill_illuminati schreef:
Ik durf met zekerheid te zeggen dat landen als China en de Verenigde Staten ook volop PEDs gebruiken. Het is namelijk de kunst van niet gepakt worden. Niet voor niks kondigde Chinees atleet Liao Hui vlak voor de Olympische Spelen onverwachts zijn pensioen aan. Insiders beweren dat de legendarische Olympisch gewichtheffer vanwege dopinggebruik is gestopt.

Je kunt niets uitsluiten en individuele gevallen zijn er ongetwijfeld te vinden.
Maar dat is toch van een geheel andere orde dan een door de overheid opgezet dopingsprogramma waaraan vrijwel alle atleten meededen, zoals in Rusland.
(Voormalige) Communistische landen hebben er sowieso weinig moeite mee gehad, ook in het verleden waren ze niet bepaald scheutig met het toedienen van extra middeltjes. Er zijn boeken open gedaan over Oost-Duitsland (ja, dat land dat altijd won) en doping waar de honden geen brood van lusten.

Maar ik hoop dat in 2016 de rest van het deelnemersveld in Rio toch behoorlijk schoon aan de start komt te staan. De winnaars zullen sowieso aan strenge controle eisen moeten voldoen.

Als je die hoop niet meer hebt, moet je eigenlijk niet meer aan de organisatie beginnen. Liefhebbers van wielrennen willen ook niet meer kijken als er fietsen met een motortje rondrijden. Dat geldt natuurlijk ook voor Olympische sporten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.