Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2016, 08:29 uur
Nee, dat hoeft op zich ook niet meer. De transfer van De Roon naar Middlesbrough, waar Heerenveen volop van profiteerde, heeft er waarschijnlijk toe geleid dat Schaars haalbaar werd.
Er wordt nog gesproken over Peters van Willem II en ze hadden een Japanse middenvelder op de korrel. Maar dat is voor mij een ander kaliber transfers. Die laatste zal nu niet meer komen, denk ik.
Dat hoeft ook niet nu twee langdurig geblesseerde middenvelders, waar ik qua talent veel van verwacht (Namli en Thern) weer fit zijn.
Denk echt dat Schaars een hele belangrijke aankoop blijkt te zijn. Brengt ervaring en verstand mee. Dat laatste ontbrak het Van den Berg wel eens wat aan

0
geplaatst: 26 juli 2016, 18:33 uur
35 miljoen voor Milik.
De voetbalwereld is definitief krankjorum geworden.
De voetbalwereld is definitief krankjorum geworden.
0
geplaatst: 26 juli 2016, 18:42 uur
Tjah Napoli heeft toch geld zat na de verkoop van Higuain, maar als het waar is dan direct accepteren dit bod.
0
geplaatst: 26 juli 2016, 19:44 uur
94 miljoen voor Higuain vind ik ook wel aardig aan de prijs voor een speler die bijna 29 wordt. Aan de andere kant, als ie net zolang mee gaat als Zlatan...
0
geplaatst: 26 juli 2016, 20:32 uur
Het erge is nog dat onze Amsterdamse vrienden dit lachend in hun zak steken. Al geven ze maar de helft uit aan nieuwe spelers.....
0
geplaatst: 26 juli 2016, 21:30 uur
Ze staan met 1-0 achter na 35 minuten... Een zeperd kunnen we ons als Nederlandse clubs in Europa niet veroorloven. Zeker niet tegen een club uit een directe concurrent op de Eufa ranking als Griekenland. Kom op Ajax! ( is eigenbelang hoor...) ?
0
geplaatst: 26 juli 2016, 21:37 uur
vigil schreef:
Vreemd dat Ajax exclusief op Ziggo is, dat heb ik niet...
PSV straks ook alleen met groene stroom te aanschouwen

Wat een blunder van Jasper C, die staat onder hoogspanning, zo lijkt het. Nu gaan we miepen over buitenspel van Dolberg (Ajax), scheelt 0.1 sec hoe de grens dat beoordeelt.
0
geplaatst: 26 juli 2016, 22:40 uur
vigil schreef:
Vreemd dat de Eredivisie exclusief op Fox Sports is, dat heb ik niet. Vreemd dat Ajax exclusief op Ziggo is, dat heb ik niet...

Volgens mij is deze wedstrijd alleen aangekocht, omdat Ziggo de sponsor is.
0
geplaatst: 28 juli 2016, 13:29 uur
Groningen huurt een spits van Juventus, een klein mannetje van negentien jaar. Hoesen zal wel vertrekken dan denk ik, en die Sorloth is ook niet veel soeps.
Waarom niet je eigen talent een kans geven, uit de eigen jeugd bedoel ik dan, zo'n huurling staat dat toch in de weg wat mij betreft.
Maar goed, als ie er twintig in schiet hoor je mij niet meer hoor.
Waarom niet je eigen talent een kans geven, uit de eigen jeugd bedoel ik dan, zo'n huurling staat dat toch in de weg wat mij betreft.
Maar goed, als ie er twintig in schiet hoor je mij niet meer hoor.

0
geplaatst: 28 juli 2016, 22:29 uur
Van Wolfswinkel terug naar Vitesse!
Toch wel een heel verrassende move
Toch wel een heel verrassende move
0
geplaatst: 28 juli 2016, 23:03 uur
De Europese resultaten van de NL clubs zijn weer ondermaats deze week. Gaan we straks allemaal roepen dat PSV de punten moet scoren op de coefficientie lijst voor Nederland maar ik vraag me werkelijk af waarom nog.
0
geplaatst: 29 juli 2016, 13:00 uur
Met een klein beetje mazzel waren het gewoon 3 overwinningen geweest hoor gigage. De Nederlandse teams waren in ieder geval een stuk sterker dan hun tegenstander. Ik heb wel de hoop dat er komend seizoen weer beter gepresteerd gaat worden.
0
Hendrik68
geplaatst: 29 juli 2016, 18:50 uur
Ik zeg Bonk kom er maar in. Zijn jullie toch nog ergens de beste in. 
BBC: 'Shirt van SC Heerenveen een van de lelijkste ter wereld' - RTV Noord - rtvnoord.nl

BBC: 'Shirt van SC Heerenveen een van de lelijkste ter wereld' - RTV Noord - rtvnoord.nl
1
geplaatst: 29 juli 2016, 19:31 uur
Om je dan maar niet teleur te stellen

Ja, wat zal ik daar nou eens van zeggen.
Dat het geen hartjes zijn maar pompeblêden?
Dat we in ieder geval opvallen en genoemd worden?
Dat wij in ieder geval een identiteit hebben die we tot uitdrukking kunnen laten komen in ons shirt?
Dat ik aan een dergelijke opmerking van Engelsen, die zelf nou ook niet bekend staan om hun uiterlijke schoonheid, nou niet echt bepaald zwaar til?
Of zal ik het maar bij laten, dat het net als bij de muziek zo is, dat smaken nu eenmaal kunnen verschillen?
En dat ik het in ieder geval een ongelofelijk mooi shirt vind?

Ik hoop dat ik naar tevredenheid gehapt heb zo

0
geplaatst: 29 juli 2016, 21:31 uur
En dan kiezen ze Heerenveen uit. 
Check die shirts van Estland en Hull, die zijn toch vele malen lelijker dan die van Heerenveen, sterker nog ik vind het shirt van de Friezen wel mooi.

Check die shirts van Estland en Hull, die zijn toch vele malen lelijker dan die van Heerenveen, sterker nog ik vind het shirt van de Friezen wel mooi.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 juli 2016, 08:49 uur
Ha, ha. OK. Vond het wel een grappig artikel, maar wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik vind de Heerenveen shirts niet mooi, maar het zijn wel unieke shirts en dat kan lang niet elke club zeggen. In Duitsland is op Vfb Stuttgart na geen enkele club herkenbaar aan de shirts. Elke club speelt elk jaar in een ander tenue. Ik vind herkenbaarheid belangrijker dan de schoonheid. Ik vind alleen dat blauw-wit altijd zo oersaai. Maar dus niet alleen bij Heerenveen, maar ook Everton, Chelsea, Leicester, Schalke, FC Den Bosch. Ga zo maar door. Dan heeft Heerenveen nog niet de beroerdste uitvoering gekozen.
Maar klopt het dat we morgen alweer de supercup hebben? Met Koningsdag is de competitie afgelopen en de zomervakantie is nog niet half begonnen of het voetbal begint alweer. Rare verhoudingen. Ben er ook totaal niet mee bezig. Vind de OS veel belangrijker.Het voetbal zou stil moeten liggen tijdens de spelen. En niet omdat er 2 FC Groningen spelers meedoen.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 08:58 uur
Ja

Live bij Fox sport en waarschijnlijk ook nog een maal voor de Fox / tele2 abbonee

0
geplaatst: 30 juli 2016, 11:35 uur
Mooi dat het voetbal weer begint. Zo'n OS kan me niet echt boeien, allemaal sporten waar ik normaal ook nooit naar kijk, alleen 100 meter hardlopen vind ik mooi om te zien en dat komt vooral door Bolt.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 juli 2016, 12:13 uur
trebremmit schreef:
Mooi dat het voetbal weer begint. Zo'n OS kan me niet echt boeien, allemaal sporten waar ik normaal ook nooit naar kijk, alleen 100 meter hardlopen vind ik mooi om te zien en dat komt vooral door Bolt.
Altijd mooi die aandacht voor sporters die veel harder trainen dan de meeste voetballers en veel minder geld verdienen, dat die eens in de 4 jaar volop in de belangstelling staan. 2 weken in de 4 jaar is toch niks? Ik kijk trouwens buiten de OS ook wel naar sommige sporten. Vooral zwemmen en hockey kijk ik best wel veel. Mooie van hockey is dat daar wel oog is voor vooruitgang. In het voetbal hebben ze het ei van Columbus gevonden: de 4e wissel. Gaan ze voorzichtig invoeren in de FA Cup dit jaar. Ja, ja het is me wat. Waar blijven de TV beelden die schwalbes ontdekken en spelers voor een jaar uitsluiten? Waar blijft de mijnheer die de klok bedient zodat scheidsrechters niet meer geel hoeven te trekken in de voorlaatste minuut? Zo simpel. In alle sporten de gewoonste zaak, maar niet in het voetbal. Het is gewon lachwwekkend en ik krijg steeds meer moeite daar naar te blijven kijken. Heb ik het nog niet eens over al die maatregelen die alleen in het voordeel van de rijkste clubs werken. Nog een dikke maand dan begint de NFL weer, daar weten ze een stuk beter hoe je het leuk houdt, ook al vind je er misschien niks aan aan het spelletje op zich.Mooi dat het voetbal weer begint. Zo'n OS kan me niet echt boeien, allemaal sporten waar ik normaal ook nooit naar kijk, alleen 100 meter hardlopen vind ik mooi om te zien en dat komt vooral door Bolt.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:45 uur
Allemaal waar. Het is af en toe (witteboorden)criminaliteit, wat er in het bestuur van voetbaltopclubs wordt bedreven. Als toevoeging ben ik voor het afschaffen van strafschoppen om een wedstrijd te beslissen, en in plaats daarvan om de vijf minuten van beide elftallen een speler die het veld moet ruimen. De sport op zich staat voor mij echt nog op een. En wat moet je nou helemaal kunnen om te roeien? Ik wil mezelf geen kenner noemen van die sport, maar mij maak je niet wijs dat de tactische en technische elementen die in het voetbal alomtegenwoordig zijn, net als het als team opereren, ook bij het roeien gelden. Groot en breed gebouwd zijn is handig, en verder is dat een kwestie van uren maken in de sportschool en in de boot. Voetballers maken wellicht minder uren, maar die sport heeft wel wat meer om het lijf.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:55 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Altijd mooi die aandacht voor sporters die veel harder trainen dan de meeste voetballers en veel minder geld verdienen, dat die eens in de 4 jaar volop in de belangstelling staan. 2 weken in de 4 jaar is toch niks? Ik kijk trouwens buiten de OS ook wel naar sommige sporten. Vooral zwemmen en hockey kijk ik best wel veel. Mooie van hockey is dat daar wel oog is voor vooruitgang. In het voetbal hebben ze het ei van Columbus gevonden: de 4e wissel. Gaan ze voorzichtig invoeren in de FA Cup dit jaar. Ja, ja het is me wat. Waar blijven de TV beelden die schwalbes ontdekken en spelers voor een jaar uitsluiten? Waar blijft de mijnheer die de klok bedient zodat scheidsrechters niet meer geel hoeven te trekken in de voorlaatste minuut? Zo simpel. In alle sporten de gewoonste zaak, maar niet in het voetbal. Het is gewon lachwwekkend en ik krijg steeds meer moeite daar naar te blijven kijken. Heb ik het nog niet eens over al die maatregelen die alleen in het voordeel van de rijkste clubs werken. Nog een dikke maand dan begint de NFL weer, daar weten ze een stuk beter hoe je het leuk houdt, ook al vind je er misschien niks aan aan het spelletje op zich. Hoe weet jij nu of ze harder trainen of niet? Lijkt me puur gissen, en als je ziet hoeveel wedstrijden voetballers spelen en hoe fit de meeste tegenwoordig zijn lijkt me het ook onzin.
Verder vind ik het prima dat er twee weken lang de aandacht wordt gevestigd op een heleboel b sporten, maar het kan mij maar weinig boeien. Het lijkt me trouwens ook beter als je geen voetbal meer gaat kijken, het enige wat je doet is het afkraken.

0
Hendrik68
geplaatst: 30 juli 2016, 13:09 uur
Ik kraak 1 sport af. Jij alle andere.
Maar ik ben al druk bezig te minderen. Probleem is dat de sport op zich een van de mooiste sporten is. En de sport gaat ten onder aan gebrek aan vooruitgang. De enige vooruitgang die telt is de financiële. Dat vind ik jammer en het is totaal onnodig. Dat is geen afkraken, dat is opbouwende kritiek. ik ben nu 48 en het enige wat ik van Groningen kan verwachten is een plek tussen 4 en 14. Jaar in jaar uit. Dat daagt na al die jaren niet meer uit om altijd te kijken. Speel je in de VS, dan wordt er een manier gecreeerd om iedere ploeg een kans te geven kampioen te worden. Je hebt altijd periodes dat een bepaalde ploeg er boven uitsteekt, maar elke ploeg heeft zijn jaren van voorspoed. Met al die verschillende competities is dat in Europa lastiger, helemaal nu in China de geldkraan ook open gaat. Maar je kunt toch iets proberen om het interessanter te maken? Dat heeft toch niks met afkraken te maken?
Maar ik ben al druk bezig te minderen. Probleem is dat de sport op zich een van de mooiste sporten is. En de sport gaat ten onder aan gebrek aan vooruitgang. De enige vooruitgang die telt is de financiële. Dat vind ik jammer en het is totaal onnodig. Dat is geen afkraken, dat is opbouwende kritiek. ik ben nu 48 en het enige wat ik van Groningen kan verwachten is een plek tussen 4 en 14. Jaar in jaar uit. Dat daagt na al die jaren niet meer uit om altijd te kijken. Speel je in de VS, dan wordt er een manier gecreeerd om iedere ploeg een kans te geven kampioen te worden. Je hebt altijd periodes dat een bepaalde ploeg er boven uitsteekt, maar elke ploeg heeft zijn jaren van voorspoed. Met al die verschillende competities is dat in Europa lastiger, helemaal nu in China de geldkraan ook open gaat. Maar je kunt toch iets proberen om het interessanter te maken? Dat heeft toch niks met afkraken te maken?
0
geplaatst: 30 juli 2016, 14:18 uur
Nou afkraken is het niet, maar meer dat het mij niet zoveel interesseert. Maar ik ga wel honderd meter hardlopen kijken, en als ze boksen uitzenden ga ik dat ook nog wel kijken.
Ik zie trouwens dat ze nu ook golf als OS sport hebben, wat een ontzettend saaie sport is dat zeg, daar doe je toch niemand een plezier mee?
Ik zie trouwens dat ze nu ook golf als OS sport hebben, wat een ontzettend saaie sport is dat zeg, daar doe je toch niemand een plezier mee?
0
Hendrik68
geplaatst: 30 juli 2016, 14:24 uur
Mij niet, maar daar denken ze aan de andere kant van de plas iets anders over. Kwam een keer nietsvermoedend een cafe binnen in Schotland. Een zingende en enthousiaste menigte dat helemaal los ging. Ik dacht aan Celtic-Rangers. Nee hoor. Golf! Maar saai of niet. Hoe kan het dat wij nog nooit een top 10 speler hebben gehad met golf? Lijkt zo simpel en we zijn best een rijk land dat genoeg elite spelertjes zou moeten hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.