Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
Assurancetourix
geplaatst: 9 augustus 2016, 16:57 uur
Ik vind de afvoerleiding (riool) goed genoeg...
1
geplaatst: 9 augustus 2016, 17:33 uur
Kom op man. Ff een week voor de grote finale geen gekke dingen doen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Wel te vroeg voor ons allen om er een eindoordeel aan te hangen. Maar hij heeft wel alle schijn tegen. Je wordt toch ook niet zomaar naar huis gestuurd? Mocht het heel erg meevallen, dan is diegene die 'm naar huis heeft gestuurd een flapdrol en hoort hij/zij niet op die plek thuis.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 17:44 uur
bennerd schreef:
Hm, moeilijke kwestie... Worden die dames en heren niet dik betaald om zich aan dergelijke regels te houden? Het is hun beroep, toch?
zoveel verdienen de meeste sporters niet eens volgens mij. YvG heeft ook gewoon een baan ernaast.(quote)
Hm, moeilijke kwestie... Worden die dames en heren niet dik betaald om zich aan dergelijke regels te houden? Het is hun beroep, toch?
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 17:44 uur
Het is wel duidelijk dat topsport mentaliteit voor sommigen hier een vaag begrip is. Feesten doe je na afloop, niet een week voor een zo belangrijke finale. Inkopper.
Youri van Gelder, hoe dom kan hij nog zijn na zijn hele voorgeschiedenis? Een biertje? Ik denk dat er wel meer aan de hand is en dat komt nog wel aan het licht spoedig. Superdom.
Youri van Gelder, hoe dom kan hij nog zijn na zijn hele voorgeschiedenis? Een biertje? Ik denk dat er wel meer aan de hand is en dat komt nog wel aan het licht spoedig. Superdom.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 17:51 uur
Ik ben het eens met Marc Schroeder (NRC) en James Worthy (Parool), het uitsluiten van Van Gelder is een buitenproportionele straf. Als het gebruik van alcohol al tegen de regels indruist, want het is bepaald geen doping te noemen.
Alcohol is geen doping, gun Yuri van Gelder dat afzakkertje - NRC
http://www.parool.nl/opinie/als-teamnl-echt-een-team-was-pakte-iedereen-zijn-spullen~a4354567/
Alcohol is geen doping, gun Yuri van Gelder dat afzakkertje - NRC
http://www.parool.nl/opinie/als-teamnl-echt-een-team-was-pakte-iedereen-zijn-spullen~a4354567/
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 17:55 uur
Het gaat er ook om dat hij het Olympisch Dorp zonder toestemming heeft verlaten, en vooral dat hij dit in de nacht heeft gedaan. Uitgaan in Rio is strikt verboden omdat de veiligheid nergens gegarandeerd kan worden.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 17:57 uur
Daar staat helemaal niet expliciet in de regels dat dat niet zou mogen. Iets over alcohol evenmin.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:00 uur
Lijkt me toch de eigen verantwoordelijk van de sporters. Je kunt niet verwachten dat ze zich allemaal 3 weken in het dorp laten opsluiten. Bij andere grote toernooien (WK's, EK's) hoeven sporters ook niet 24/7 in hun hotel te verblijven op het moment dat ze niet aan het presteren zijn.
Belachelijke betutteling als de NOC-NSF de Nederlandse sporters verplicht om in het Olympisch Dorp te blijven.
Edit: dit is dus door Hendriks himself bepaald.
Snap niet dat de leden van Team-NL hiermee akkoord zijn gegaan.
Belachelijke betutteling als de NOC-NSF de Nederlandse sporters verplicht om in het Olympisch Dorp te blijven.
Hij heeft zelfs bepaald dat sporters die klaar zijn eerder Rio moeten verlaten om de andere sportmensen niet tot last te zijn. Uitgaan is feitelijk verboden, omdat veiligheid en gezondheid in de Braziliaanse metropool niet te waarborgen zijn.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:02 uur
Alleen met toestemming mogen ze eruit, heb ik begrepen. 's Nachts lijkt me hiervoor geenszins een geschikt tijdstip. Nog los van de onveilige omgeving, is een constante nachtrust van vitaal belang voor een topsporter.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:11 uur
Gretz schreef:
Lijkt me toch de eigen verantwoordelijk van de sporters. Je kunt niet verwachten dat ze zich allemaal 3 weken in het dorp laten opsluiten. Bij andere grote toernooien (WK's, EK's) hoeven sporters ook niet 24/7 in hun hotel te verblijven op het moment dat ze niet aan het presteren zijn.
(quote)
Volwassen mensen als kleuters behandelen, tot nu toe leverde het nog maar weinig medailles op in Rio.
Maar we zullen binnenkort wel horen wat Van Gelder nog meer voor ergs gedaan heeft, hij heeft de wet in ieder geval niet overtreden anders mocht hij vast het land niet verlaten. En als het alleen bij dat bier drinken en uitgaan blijft lijkt het mij een grote fout van de NOC NCF.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:19 uur
Ik lees op twitter dat de tennissers er niet mee akkoord zijn gegaan, en daarom geen medaillebonus krijgen.
Zelfs als je al een medaille hebt gewonnen mag je het dorp niet verlaten lees ik ook, en doe je dat wel houden ze je bonus in.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:26 uur
http://www.ad.nl/dossier-van-gelder-weggestuurd/drankgebruik-niet-in-regels-noc-nsf~a2141448/
Samenvatting: staat nergens in de regels van NOC-NSF en IOC dat alcohol uit den boze is. Dan is nu de vraag welke regels Hendriks de atleten heeft laten ondertekenen.
Samenvatting: staat nergens in de regels van NOC-NSF en IOC dat alcohol uit den boze is. Dan is nu de vraag welke regels Hendriks de atleten heeft laten ondertekenen.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:35 uur
Voorlopig weet toch niemand wat er nu precies gebeurt is? Enkel dat hij diep in de nacht thuis kwam en er alcohol in het spel was. Heeft hij 1 of 2 biertjes gedronken? Vast niet... Met zijn verleden had hij beter moeten weten of meer waarschijnlijk kan hij gewoon niet zonder vrees ik
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:38 uur
Naar eigen zeggen (van Gelder) heeft hij gemeld dat hij het Olympisch dorp verliet voor een drankje. Bij terugkomst (om 6 uur) zou hij zich ietwat luidruchtig hebben gedragen waarna andere sporters daar huilie huilie over gingen doen.
Hoe meer ik erover lees hoe belachelijker ik het vind. Laat spelers ontspannen, dat levert vermoedelijk meer op dan er tot nu toe wordt bereikt door het Nederlands team.
Hoe meer ik erover lees hoe belachelijker ik het vind. Laat spelers ontspannen, dat levert vermoedelijk meer op dan er tot nu toe wordt bereikt door het Nederlands team.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 18:48 uur
Staat wel in schril contrast met het vorige grote sporttoernooi in Brazilië, toen Van Gaal de spelers juist wel vaak met de spelersvrouwen liet samen zijn. Van Gelder wilde waarschijnlijk gewoon even samenzijn met zijn lief in een spannende tijd voor hem en heeft daarbij wat gedronken. Nou poe poe, wat een misdadiger zeg. En als hij echt even een paar neutjes nodig had om te ontspannen dan is dat ook zijn goed recht.
Ik lees her en der ook dat ze hem sowieso liever kwijt dan rijk waren bij het turnteam, wie weet speelt dat ook nog een rol.
Ondertussen heeft Nederland het moeilijk met Canada (hockey).
Ik lees her en der ook dat ze hem sowieso liever kwijt dan rijk waren bij het turnteam, wie weet speelt dat ook nog een rol.
Ondertussen heeft Nederland het moeilijk met Canada (hockey).
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:05 uur
Ach, nachtclub, beschonken. Het is niet chic, maar hij heeft er niemand mee kwaad gedaan.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:10 uur
Als in? Hij heeft waarschijnlijk een aantal atleten wakkergemaakt c.q. geïrriteerd. Toen ze hun belangrijke nachtrust nodig hadden.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:20 uur
Je maakt het wel heel dramatisch. Dan slaap je daarna toch weer verder?
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:21 uur
herman schreef:
Vanaf de eerste keer dat het nieuws voorbij kwam vannacht had ik dit idee al. We zullen er ongetwijfeld nooit achter komen maar mijn gevoel zegt dat er meer speelt dan bij het volk bekend is. Ik lees her en der ook dat ze hem sowieso liever kwijt dan rijk waren bij het turnteam, wie weet speelt dat ook nog een rol.
En Jasper, doe er niet te dramatisch over. Als ie wat spelers heeft wakker gemaakt is dan niet zo netjes maar er zijn heel veel ergere dingen in de wereld. Met een goede nachtrust presteren ze ook nog eens verdraaide weinig dus misschien moeten we vanaf nu al die lui maar eens wakker gaan maken 's nachts.
1
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:26 uur
Inmiddels niet meer, naar het schijnt is het 1ste kratje bier al door de reserves soldaat gemaakt

0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:30 uur
vigil schreef:
Inmiddels niet meer, naar het schijnt is het 1ste kratje bier al door de reserves soldaat gemaakt

0
geplaatst: 9 augustus 2016, 20:10 uur
herman schreef:
Ach, nachtclub, beschonken. Het is niet chic, maar hij heeft er niemand mee kwaad gedaan.
Ook niet de begeleiders en trainers die er alles aan doen om hem te laten presteren?
Ik snap het sowieso niet; ieder klein dingetje dat een negatieve uitwerking kan hebben op je prestatie probeer je toch te vermijden? Zeker een week voor het belangrijke moment.
Dronken... Dat zijn meer dan twee biertjes. En bier is volgens mij niet heel goed voor het lichaam...
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 21:37 uur
Het NOS journaal van 20.00 uur opende ermee met een heuse reconstructie van man's whereabouts als of van een sluipschutter. Vond het nogal.. 
Het naar huis sturen (terecht of niet) zorgt in ieder geval voor meer commotie dan Van Gelder in die ochtend heeft kunnen maken.

Het naar huis sturen (terecht of niet) zorgt in ieder geval voor meer commotie dan Van Gelder in die ochtend heeft kunnen maken.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 21:43 uur
gigage schreef:
Dat dus, je zou vandaag maar goud halen, kom je ergens op de allerlaatste sportpagina terecht

0
geplaatst: 9 augustus 2016, 23:06 uur
Wat een energie wordt er nog gestoken in die Europese supercup, hulde!
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 12:51 uur
Volgens het NHD heeft Van Gelder overigens geen concrete regels overtreden. Hij is dus op basis van "zo hoort een olympiër zich niet te gedragen" weggestuurd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.