Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 10 augustus 2016, 13:47 uur
Binnen een uur vertrekken.
En als ik vandaag de krant lees ontkom ik niet aan de indruk dat Maurits Hendriks als een dictator tekeer gaat. De turners heeft hij verboden om over Van Gelder te praten.
En als ik vandaag de krant lees ontkom ik niet aan de indruk dat Maurits Hendriks als een dictator tekeer gaat. De turners heeft hij verboden om over Van Gelder te praten.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 14:24 uur
http://www.ad.nl/dossier-meer-sport/chef-maurits-hendriks-verbant-toeristen-resoluut-van-spelen~ae1da541/
Voormalig hockeyinternational Jacques Brinkman wijst erop dat de hockeyers tijdens de Spelen van 2000 een avond flink doorzakten. Dat team werd geleid door Hendriks.
Mogelijk dat hij het feestje toen functioneel vond en goed voor het resultaat achtte. Nederland dacht te zijn uitgeschakeld, er vielen over en weer heel fikse verwijten, maar toen bleek dat de halve finale toch was bereikt, moest er een en ander in de onderlinge verhoudingen worden gelijmd. Oranje werd in Sydney uiteindelijk olympisch kampioen.
Mogelijk dat hij het feestje toen functioneel vond en goed voor het resultaat achtte. Nederland dacht te zijn uitgeschakeld, er vielen over en weer heel fikse verwijten, maar toen bleek dat de halve finale toch was bereikt, moest er een en ander in de onderlinge verhoudingen worden gelijmd. Oranje werd in Sydney uiteindelijk olympisch kampioen.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 15:03 uur
Yuri overweegt nu zelfs een rechtszaak om alsnog maandag in de finale te kunnen staan.
Nu breekt toch eigenlijk mijn spreekwoordelijke klomp. Ik dacht dat het uiteindelijk om afgelopen maandag ging. Maar als Van Gelder langer dan een week moest wachten op de finale, dan kan een klein slokje na een eerste prestatie toch geen kwaad?
Ik geef direct toe, wellicht is het geen goed voorbeeld voor anderen en is op die manier de discipline ver te zoeken. Maar hij heeft een Braziliaanse vriendin, weet er de weg. Misschien heeft hij zelfs een vaste kroeg.
Fraai is het niet, lallend door het Olympische Dorp te zwalken. Maar goed, 10 dagen om bij te komen lijkt mij ruim voldoende.
Wij hadden tot voor kort een keeper die altijd twee biertjes voor de wedstrijd dronk. Volgens hem, was hij van nature wat "uit het lood". Die twee biertjes compenseerden dan net voldoende, zodat hij alles recht zag tijdens de wedstrijd. Hij was ook een geweldige goalie.
Nu breekt toch eigenlijk mijn spreekwoordelijke klomp. Ik dacht dat het uiteindelijk om afgelopen maandag ging. Maar als Van Gelder langer dan een week moest wachten op de finale, dan kan een klein slokje na een eerste prestatie toch geen kwaad?
Ik geef direct toe, wellicht is het geen goed voorbeeld voor anderen en is op die manier de discipline ver te zoeken. Maar hij heeft een Braziliaanse vriendin, weet er de weg. Misschien heeft hij zelfs een vaste kroeg.
Fraai is het niet, lallend door het Olympische Dorp te zwalken. Maar goed, 10 dagen om bij te komen lijkt mij ruim voldoende.
Wij hadden tot voor kort een keeper die altijd twee biertjes voor de wedstrijd dronk. Volgens hem, was hij van nature wat "uit het lood". Die twee biertjes compenseerden dan net voldoende, zodat hij alles recht zag tijdens de wedstrijd. Hij was ook een geweldige goalie.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 15:17 uur
Jammer van Ellen Van Dijk, als je bedenkt dat ze nog een keer onnodig in de berm reed. Maar Van der Breggen is een bazin. 

0
geplaatst: 10 augustus 2016, 15:33 uur
Van Gelder heeft niks te zoeken op de Olympische Spelen!
Goud en brons van Anna, geweldig gedaan!
Nu Tom nog
Goud en brons van Anna, geweldig gedaan!
Nu Tom nog

0
geplaatst: 10 augustus 2016, 15:45 uur
Haha, de Belgen gaan er wat makkelijker mee om.
Van Tichelt legt uit hoe hi...
Ik hoop voor Van Gelder dat hij het redt om nog in de finale te komen, hij heeft er natuurlijk gewoon recht op want hij is degene die het gehaald heeft en niemand anders, bizar dat mensen menen om dat hem te moeten onthouden.
Van Tichelt legt uit hoe hi...
Ik hoop voor Van Gelder dat hij het redt om nog in de finale te komen, hij heeft er natuurlijk gewoon recht op want hij is degene die het gehaald heeft en niemand anders, bizar dat mensen menen om dat hem te moeten onthouden.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 16:23 uur
Die vd Breggen heeft wel hele dikke mazzel; als die 2 overeind waren gebleven had ze waarschijnlijk helemaal geen medaille behaald.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 17:10 uur
De Russische wereldkampioen tijdrijden verliest een hele minuut in 20 km op de huidige snelste tijd. Ik durf m'n handen er wel voor in het vuur te steken dat die vandaag in elk geval schoon rond rijdt 

0
geplaatst: 10 augustus 2016, 17:13 uur
Die was ook niet bepaald favoriet vandaag.
Tom zit er nog goed bij!
Tom zit er nog goed bij!
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 17:56 uur
2e!! Erg mooi gedaan!
Fabian blijkbaar toch weer een mooi motortje geregeld
Fabian blijkbaar toch weer een mooi motortje geregeld

0
geplaatst: 10 augustus 2016, 18:03 uur
Of gewoon nog een keer perfect kunnen pieken. De Cancellera in deze vorm is gewoon praktisch onverslaanbaar, geen schande dat je daarvan verliest.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 18:12 uur
GrafGantz schreef:
De Russische wereldkampioen tijdrijden verliest een hele minuut in 20 km op de huidige snelste tijd. Ik durf m'n handen er wel voor in het vuur te steken dat die vandaag in elk geval schoon rond rijdt
Kyrienka is een Wit-Rus he. Ik wil niet zeggen dat ze daar niets met doping te maken hebben, maar dat is toch een ander land.De Russische wereldkampioen tijdrijden verliest een hele minuut in 20 km op de huidige snelste tijd. Ik durf m'n handen er wel voor in het vuur te steken dat die vandaag in elk geval schoon rond rijdt
Heerlijk dat Cancellara wint trouwens, had het niet echt meer verwacht. Al lag de strijd open nu Dumoulin gehavend was en Froome over zijn beste (Tour)vorm heen is.
1
geplaatst: 10 augustus 2016, 18:24 uur
NRC
Lijkt me duidelijk dit, een grove schending van zijn rechten.
Yuri van Gelder is vooral slachtoffer van falend sporttuchtrecht en sportbonden die lak hebben aan rechtsbeginselen. Zij offeren carrières op aan vage normen, willekeur en emotionele overwegingen, menen officier van justitie Wouter Bos en journalist Arno van ’t Hoog.
Lijkt me duidelijk dit, een grove schending van zijn rechten.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 19:06 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Kyrienka is een Wit-Rus he. Ik wil niet zeggen dat ze daar niets met doping te maken hebben, maar dat is toch een ander land. Ik ben totaal niet bekend met de beste man, maar ik zou toch zweren dat de verslaggevers van de NOS het over "Russische wereldkampioen tijdrijden" hadden. Of ik ben doof, of zij zijn stom, wie het weet mag het zeggen.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 19:15 uur
De heren Dijkstra en Ducrot zeggen wel vaker rare dingen ja.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 20:19 uur
Venceremos schreef:
Die vd Breggen heeft wel hele dikke mazzel...
Die vd Breggen heeft wel hele dikke mazzel...
Nogal ja, en ook nog "ten koste" van ploeggenoten, hoewel die zelf in de fout gingen natuurlijk. Goud dankzij de val van Van Vleuten en vandaag brons door de stuurfout van Van Dijk. Hoop dat de dames hun teleurstelling over hun eigen misfortuin niet gaan botvieren op in alle bescheidenheid profiterend goudhaantje Van der Breggen. Zou een mooie volgende soap zijn in het toch wat onrustige, geplaagde, ongelukkige en ietwat minder succesvolle optreden van TeamNL tot nu toe.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 20:21 uur
Onomkeerbaar. NL heeft Juri teruggetrokken, er is een vervanger aangewezen, jammer dan. Kort geding van vrijdag is voor de kat z'n viool, althans wat de initiele intentie, terugtrekking van de terugtrekking, betreft.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 22:02 uur
Tony schreef:
Nogal ja, en ook nog "ten koste" van ploeggenoten, hoewel die zelf in de fout gingen natuurlijk. Goud dankzij de val van Van Vleuten en vandaag brons door de stuurfout van Van Dijk. Hoop dat de dames hun teleurstelling over hun eigen misfortuin niet gaan botvieren op in alle bescheidenheid profiterend goudhaantje Van der Breggen. Zou een mooie volgende soap zijn in het toch wat onrustige, geplaagde, ongelukkige en ietwat minder succesvolle optreden van TeamNL tot nu toe.
Nou, dat zou dan ook maar het verschil zijn tussen eerste en tweede respectievelijk tweede en vierde. En puur vanwege het feit dat zij wél blijft zitten en géén stuurfout maakt. Zij is uiteindelijk degene die zowel in de wegwedstrijd als in de tijdrit hoog eindigt.(quote)
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 07:52 uur
In de wegwedstrijd was ze hooguit 3e geworden. Van Vleuten en Abbott waren beiden weggebleven en vd Breggen had onder hele omstandigheden moeten sprinten tegen Johansson en de haren. Die gouden plak (aangaan wanneer Abbott wordt bijgehaald) getuigt wél van koersinzicht, niets dan lof daarvoor. Bovendien is Anna een stuk beter te harden dan juffrouw Jannie Marrianne Vos.
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 09:19 uur
Dalen hoort nu eenmaal ook bij de koers. De laatste jaren zelfs meer en meer. Als de andere renners onnodige risico's nemen en zij niet, heeft ze die medaille toch gewoon dik verdiend gewonnen?
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 09:43 uur
Tony schreef:
Onomkeerbaar. NL heeft Juri teruggetrokken, er is een vervanger aangewezen, jammer dan. Kort geding van vrijdag is voor de kat z'n viool, althans wat de initiele intentie, terugtrekking van de terugtrekking, betreft.
Een eventuele positieve uitspraak van de rechter richting Van Gelder, leidt gelijk tot het ongelijk van het Nederlands Olympisch Comité.
Dan mag hij weliswaar inderdaad niet meer mee doen maar dan kan er nog een leuke procedure komen tussen Van Gelder en het comité, met eisen voor vergoedingen voor de meest uiteenlopende zaken.
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 11:07 uur
Venceremos schreef:
In de wegwedstrijd was ze hooguit 3e geworden. Van Vleuten en Abbott waren beiden weggebleven en vd Breggen had onder hele omstandigheden moeten sprinten tegen Johansson en de haren. Die gouden plak (aangaan wanneer Abbott wordt bijgehaald) getuigt wél van koersinzicht, niets dan lof daarvoor. Bovendien is Anna een stuk beter te harden dan juffrouw Jannie Marrianne Vos.
Tuurlijk heeft ze het knap gedaan. Wat bedoel je eigenlijk met 'te harden'?
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 11:09 uur
Ajax heeft zijn spits binnen en Overmars houdt de rijk gevulde knip toch dicht.
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 11:42 uur
PSV :Siem de Jong (Newcastle United), Bart Ramselaar (FCUtrecht) of Markus Henriksen (AZ)? ( nu Van Ginkel definitief in Londen blijft)
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 11:55 uur
Goeie spits wel denk ik, en hij mag nog meedoen tegen Rostov waarschijnlijk. 

0
geplaatst: 11 augustus 2016, 12:10 uur
gigage schreef:
PSV :Siem de Jong (Newcastle United), Bart Ramselaar (FCUtrecht) of Markus Henriksen (AZ)? ( nu Van Ginkel definitief in Londen blijft)
Doe maar niet Bart Ramselaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.