Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 10:17 uur
Ik las dat hij de gedragsregels op 'grove wijze' heeft overschreden. Ben benieuwd wat dat inhoudt. Zal toch wel meer dan het drinken van een biertje zijn geweest.
Hoe dan ook heb ik ook met hem te doen. Die man is nu alweer een wrak en heeft hard mentale begeleiding nodig.
Hoe dan ook heb ik ook met hem te doen. Die man is nu alweer een wrak en heeft hard mentale begeleiding nodig.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 10:38 uur
Hij kwam met het ochtendgloren pas weer terug begreep ik, dus wellicht was het wel wat meer dan "een biertje".
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 10:42 uur
musician schreef:
Zou je als atleet helemaal niet aan de drank mogen, tijdens de Olympische Spelen?
En: zouden hier vooraf vaste afspraken over zijn geweest?
(quote)
Zou je als atleet helemaal niet aan de drank mogen, tijdens de Olympische Spelen?

En: zouden hier vooraf vaste afspraken over zijn geweest?
We weten niet wat er precies aan de hand is, maar als de officiële lezing waar is, kan ik me voorstellen dat hij even samen wilde zijn met zijn vriendin om te vieren dat hij door is naar de finale. Zou toch best een emotioneel momentje kunnen zijn geweest. Misschien is ie wel na een drankje naar haar hotel gegaan en daarvandaan weer naar het Olympisch dorp? Als hij daadwerkelijk de hele nacht heeft doorgezopen (of erger) dan is het wel heel triest met hem gesteld.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 10:57 uur
Het schijnt dat hij een glas heineken heeft gedronken in het HHH. Dat kan natuurlijk niet door de beugel.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 11:03 uur
Leuk, maar hij was toch echt het olympisch dorp uit. Als een of andere boogschutter dit had gedaan, hadden we het denk ik allemaal daadkrachtig optreden gevonden van het NOC. Van Gelder is gewoon een losbol.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 11:08 uur
jasper1991 schreef:
Van Gelder is gewoon een losbol.
Van Gelder is gewoon een losbol.
Je kent hem?
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 11:13 uur
herman schreef:
We weten niet wat er precies aan de hand is, maar als de officiële lezing waar is, kan ik me voorstellen dat hij even samen wilde zijn met zijn vriendin om te vieren dat hij door is naar de finale. Zou toch best een emotioneel momentje kunnen zijn geweest. Misschien is ie wel na een drankje naar haar hotel gegaan en daarvandaan weer naar het Olympisch dorp? Als hij daadwerkelijk de hele nacht heeft doorgezopen (of erger) dan is het wel heel triest met hem gesteld.
(quote)
Zelfs in het eerste geval zal hij regels overtreden hebben. Dan moet je de gevolgen ervan dragen. Jammer voor hem, maar ik neem aan dat hij heel goed weet welke die regels zijn.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 11:34 uur
Nou nou wat erg zeg, kinderachtig gedoe. Typisch Nederland weer met die regeltjes mentaliteit.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 11:41 uur
trebremmit schreef:
Nou nou wat erg zeg, kinderachtig gedoe. Typisch Nederland weer met die regeltjes mentaliteit.
Ik dacht dat jullie ons niet moesten hebben?

0
geplaatst: 9 augustus 2016, 12:27 uur
jasper1991 schreef:
Leuk, maar hij was toch echt het olympisch dorp uit. Als een of andere boogschutter dit had gedaan, hadden we het denk ik allemaal daadkrachtig optreden gevonden van het NOC. Van Gelder is gewoon een losbol.
?? En dan? Heeft hij daarbij andere atleten gestoord?
Die jongen moet binnen een week zijn finale pas turnen.... Ik mag hopen dat hij onder een laagje coke met 4 prostituees binnen probeerde te geraken, in elk ander geval is dit toch echt wel regelneverij van de bovenste plank.
Iemand naar huis sturen omdat hij een paar pinten is gaan pakken

0
geplaatst: 9 augustus 2016, 13:08 uur
Laatst bij de reunie OS 2000 Sydney op TV: In het Olympisch zwembad in Sydney vertelt Kenkhuis dat hij na de mislukte estafette een drastisch besluit nam: hij bestelde een taxi en zei tegen de chauffeur ‘ik wil naar een gaybar’.
Ik meen niet dat hij toen naar huis is gestuurd.
Ik meen niet dat hij toen naar huis is gestuurd.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 13:15 uur
Erben Wennemars zegt dat hij ook wel eens een biertje dronk op de spelen.
Wennemars
Eigenlijk hetzelfde verhaal als Van Gelder. Maar misschien zijn er wel andere dingen gebeurd die wij niet weten, want ik kan me echt niet voorstellen dat je hier iemand voor naar huis stuurt.
Wennemars
Eigenlijk hetzelfde verhaal als Van Gelder. Maar misschien zijn er wel andere dingen gebeurd die wij niet weten, want ik kan me echt niet voorstellen dat je hier iemand voor naar huis stuurt.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 13:30 uur
Andere Chef de Mission misschien? Die Van Gelder is 33, die heeft misschien wel geen zin in de regeltjes die ook voor turnsters van 18 gelden. Ik raad de dameshandbalploeg dan ook aan om de overwinning op Argentinië uitbundig te vieren, niks beter dan dat voor de teambuilding. Zelfs bij de TDF gaat er champagne in na een ritzege en die moeten de volgende dag al weer fietsen.
Maar inderdaad, misschien is er meer aan de hand.(dochter van een bobo was mee? haha)
Maar inderdaad, misschien is er meer aan de hand.(dochter van een bobo was mee? haha)
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 13:34 uur
corn1holio1 schreef:
Die jongen moet binnen een week zijn finale pas turnen.... Ik mag hopen dat hij onder een laagje coke met 4 prostituees binnen probeerde te geraken, in elk ander geval is dit toch echt wel regelneverij van de bovenste plank.
Een topsporter behoort nauwelijks te weten hoe bier smaakt. Het zijn gewoon de regels, waar hij neem ik aan vanaf weet. Het is overigens niet het enige; de sporters mogen niet buiten het olympisch dorp komen. Daarbij is hij een gewaarschuwd mens met zijn coke-gedoe, en het minste wat je van een duurbetaalde topsporter mag verwachten is dat hij 's-nachts op zijn nest ligt, een van de basisvoorwaarden voor goede prestaties. Het is een lachertje, zijn actie.(quote)
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 13:40 uur
Ik vind die regeltjes vooral een lachertje.
En 'Een topsporter behoort nauwelijks te weten hoe bier smaakt'... Hallo het zijn ook mensen he. De gemiddelde topvoetballer die elke keer een feestje gaat bouwen na een gewonnen wedstrijd wordt ook niet uit de ploeg gezet hoor. Hij moet natuurlijk daags nadien wel gewoon op de training staan en in staat zijn om afdoende te trainen.
Of bovengenoemd voorbeeld van wielrenners die tijdens de tour champagne drinken. Die mensen kan je moeilijk geen topsporter noemen.
Geef die man een boete ofzo. Als hij door zijn gedrag geen medaille haalt, straft hij vooral zichzelf. Maar (met wat we nu weten natuurlijk) naar huis sturen, slaat nergens op.
En 'Een topsporter behoort nauwelijks te weten hoe bier smaakt'... Hallo het zijn ook mensen he. De gemiddelde topvoetballer die elke keer een feestje gaat bouwen na een gewonnen wedstrijd wordt ook niet uit de ploeg gezet hoor. Hij moet natuurlijk daags nadien wel gewoon op de training staan en in staat zijn om afdoende te trainen.
Of bovengenoemd voorbeeld van wielrenners die tijdens de tour champagne drinken. Die mensen kan je moeilijk geen topsporter noemen.
Geef die man een boete ofzo. Als hij door zijn gedrag geen medaille haalt, straft hij vooral zichzelf. Maar (met wat we nu weten natuurlijk) naar huis sturen, slaat nergens op.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 14:59 uur
jasper1991 schreef:
Een topsporter behoort nauwelijks te weten hoe bier smaakt. Het zijn gewoon de regels, waar hij neem ik aan vanaf weet. Het is overigens niet het enige; de sporters mogen niet buiten het olympisch dorp komen. Daarbij is hij een gewaarschuwd mens met zijn coke-gedoe, en het minste wat je van een duurbetaalde topsporter mag verwachten is dat hij 's-nachts op zijn nest ligt, een van de basisvoorwaarden voor goede prestaties. Het is een lachertje, zijn actie.
Een topsporter behoort nauwelijks te weten hoe bier smaakt. Het zijn gewoon de regels, waar hij neem ik aan vanaf weet. Het is overigens niet het enige; de sporters mogen niet buiten het olympisch dorp komen. Daarbij is hij een gewaarschuwd mens met zijn coke-gedoe, en het minste wat je van een duurbetaalde topsporter mag verwachten is dat hij 's-nachts op zijn nest ligt, een van de basisvoorwaarden voor goede prestaties. Het is een lachertje, zijn actie.
Het is mens, geen robot.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 15:37 uur
Een mens inderdaad, geen atleet. Hoort met zijn mentaliteit/gedrag niet thuis in topsport. So be it.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 15:39 uur
Wat een flauwekul, hij is juist een topatleet, bekijk de docu over hem maar eens, over zijn comeback. Nu drinkt hij een keer een avondje bier en dan vinden alle brave mensen hem zo wat een misdadiger.
Johan Cruijff was blijkbaar ook geen topsporter?
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 15:49 uur
Nicolage Rico schreef:
Een mens inderdaad, geen atleet. Hoort met zijn mentaliteit/gedrag niet thuis in topsport. So be it.
(quote)
Toch knap van een niet-topsporter om drievoudig wereldkampioen te worden.
Deze redenatie volgend kun je de halve eredivisie wel naar huis sturen. Die docu is wel een aanrader, mocht je hem nog niet gezien hebben.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 15:49 uur
trebremmit schreef:
Wat een flauwekul, hij is juist een topatleet, bekijk de docu over hem maar eens, over zijn comeback. Nu drinkt hij een keer een avondje bier en dan vinden alle brave mensen hem zo wat een misdadiger.
Nu speelt een voetballer met een kater de week er na wel weer een volgende wedstrijd.
Een finale ringen bij de Olympische Spelen in vermoedelijke je allerlaatste optreden (en kans op medailles) is natuurlijk van een geheel andere orde.
Ik zag overigens dat Van Gelder zich als laatste en met hakken over de sloot voor de finale had geplaatst.
Het kan ook zijn, dat hij het niet meer zag zitten en een andere uitweg zocht.
Hoe kwam het, dat ze wisten dat hij weg was geweest en waarom gaf hij alles zo schaapachtig toe?
Hij was een groot atleet, maar heeft er niet uit gehaald wat er allemaal in had kunnen zitten. Ik kan mij voorstellen dat dat tot een buitengewone frustratie leidt.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 16:04 uur
Misschien moeten we geen onmenselijke dingen gaan verwachten van sporters, ik bedoel drie weken opsluiten in een kamp in Rio en dat mag je dan niet verlaten, wie houdt dat vol? En als je uit gesport bent wordt je op het vliegtuig naar huis gezet, geen gefeest na tijd, terwijl de bobo's en supporters in het HHH zichzelf vol laten lopen.
Net op de radio hoorde ik nog van een roeier die veel bij hockeydames op de kamer zou zitten, en daardoor niet genoeg gefocust was. Dan denk ik echt van waar gaat dit over.
Net op de radio hoorde ik nog van een roeier die veel bij hockeydames op de kamer zou zitten, en daardoor niet genoeg gefocust was. Dan denk ik echt van waar gaat dit over.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 16:18 uur
trebremmit schreef:
Misschien moeten we geen onmenselijke dingen gaan verwachten van sporters, ik bedoel drie weken opsluiten in een kamp in Rio en dat mag je dan niet verlaten, wie houdt dat vol?
Misschien moeten we geen onmenselijke dingen gaan verwachten van sporters, ik bedoel drie weken opsluiten in een kamp in Rio en dat mag je dan niet verlaten, wie houdt dat vol?
Hm, moeilijke kwestie... Worden die dames en heren niet dik betaald om zich aan dergelijke regels te houden? Het is hun beroep, toch?
1
geplaatst: 9 augustus 2016, 16:23 uur
herman schreef:
Deze redenatie volgend kun je de halve eredivisie wel naar huis sturen. Die docu is wel een aanrader, mocht je hem nog niet gezien hebben.
(quote)
Als je dit soort gedrag vertoont (niet 1 x hè), vlak voor een belangrijke wedstrijd ook nog eens, dan heb je niet de mentaliteit van een topsporter. Kan je er nog zo hard voor hebben gewerkt. Lijkt me geen moeilijke conclusie. Mocht hij slechts twee biertjes hebben gedronken, dan neem ik mijn woorden terug inzake deze recente situatie.
0
Assurancetourix
geplaatst: 9 augustus 2016, 16:43 uur
I vind dat topsport(ers) toch een vorm van afwijkend gedrag vertonen...
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 16:45 uur
Nicolage Rico schreef:
Als je dit soort gedrag vertoont (niet 1 x hè), vlak voor een belangrijke wedstrijd ook nog eens, dan heb je niet de mentaliteit van een topsporter.
Wat een onzin! Een week van te voren de stad in en daar even 'los' gaan, lekker boeiend. Hoe oud zijn we met z'n allen? Hij weet blijkbaar heel goed wat ie zelf nodig heeft, een belangrijke kwaliteit voor een topsporter. Als je dit soort gedrag vertoont (niet 1 x hè), vlak voor een belangrijke wedstrijd ook nog eens, dan heb je niet de mentaliteit van een topsporter.
In het persbericht stond "geen doping, geen drugs" er van uitgaande dat hij ook niks strafbaars heeft gedaan dan is deze sanctie buitenproportioneel en onnodig. Ik vind het verschrikkelijk kinderachtig en betuttelend dat we als Nederland zo redeneren en reageren.
Bovendien moeten in dit geval NOC-NSF en de turnbond eens heel kritisch naar zichzelf kijken. Als zij willen dat sporters als makke lammetjes in het gareel lopen dan had men van Gelder wel eens (veel) beter mogen begeleiden. Men kent de beste man zo'n jaar of twintig en kent zijn volledige historie. Het lijkt me inmiddels duidelijk dat van Gelder zo nu en dan wat ondoordachte en impulsieve dingen doet. Begeleid hem beter, zorg dat dit soort dingen niet gebeuren!
Ik vind het vooral in- en intriest voor die jongen zelf. Ondanks dat ie het volledig aan zichzelf te wijten heeft.Dit is de zoveelste klap voor van Gelder (en hoeveel kan iemand er hebben...).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.