Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 21:57 uur
Wat een briljante halve finale is Nadal vs. Del Potro 
Go Del Potro! Net op love gebroken (wat een briljante punten van Nadal!), nu weer drie breakpoints voor Del Potro. EDIT: weer 40-40
Nadal zoals gewoonlijk vervelend goed als het er op aan komt. Al geeft Del Potro ook wel een beetje zelf uit handen. Lijkt te bezwijken onder de druk.
Waarom gaat het hier eigenlijk over voetbal? Kan me echt gestolen worden tijdens de OS.
EDIT: En de beslissende tie-break. Als je voetbal kijkt en meeleest, zou ik zeggen schakel snel over!

Go Del Potro! Net op love gebroken (wat een briljante punten van Nadal!), nu weer drie breakpoints voor Del Potro. EDIT: weer 40-40
Nadal zoals gewoonlijk vervelend goed als het er op aan komt. Al geeft Del Potro ook wel een beetje zelf uit handen. Lijkt te bezwijken onder de druk.Waarom gaat het hier eigenlijk over voetbal? Kan me echt gestolen worden tijdens de OS.
EDIT: En de beslissende tie-break. Als je voetbal kijkt en meeleest, zou ik zeggen schakel snel over!
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 22:02 uur
trebremmit schreef:
Man, man, man. Ik heb ze nog nooit zo slecht zien voetballen, en vorige week was al een dieptepunt.
Wie zei ook alweer dat Faber een goede trainer is?
Man, man, man. Ik heb ze nog nooit zo slecht zien voetballen, en vorige week was al een dieptepunt.
Tja Groningen speelt wel ongelooflijk slap en slecht

0
geplaatst: 13 augustus 2016, 22:06 uur
Bonk schreef:
Overigens ben ik niet ontevreden over het spel van Heerenveen in de eerste twee wedstrijden.
Overigens ben ik niet ontevreden over het spel van Heerenveen in de eerste twee wedstrijden.
Ik heb hetzelfde met FC Utrecht. Zo blijven spelen en die punten komen echt wel. Jammer wel dat we al 5 punten achterstaan op ADO en Excelsior

0
Hendrik68
geplaatst: 13 augustus 2016, 22:23 uur
trebremmit schreef:
Nou moest ik van jou maar geen voetbal meer kijken, omdat ik alles alleen maar af loop te kraken en dat doe ik dan ook maar niet. Sowieso geen voetbal voor mij tijdens de Spelen. Maar jij weet na 2 wedstrijden al dat Faber niet de juiste man op de juiste plek is. Het is niet zijn schuld dat een jaar na het vertrek van Chery, Kieftenbeld en Botteghin nog altijd geen gelijkwaardige vervangers zijn gevonden. Tamata lijkt zo slecht dat Van Nieff, die vorig jaar bij Excelsior niet eens een basisplaats had, nu de eerste linksback is na het vertrek van Burnet. Zelfde geldt voor Hiariej. Dat daar een beroep op gedaan moet worden direct aan het begin van het seizoen is gewoon een fout van de technisch directeur en niet van de nieuwe coach, die in Groningen nooit eindverantwoordelijk is voor het aantrekken van spelers. En Hoesen, Reijnen en Drost? Spelen gewoon nog bij de FC en Drost en Reijnen nog in de basis ook, dat zijn spelers voor bovenin de JL en horen niet bij een club als Groningen. Sorry, maar hier kan ook Mourinho geen winnend elftal van maken. Dat kan je van geen enkele coach verlangen. Groningen krijgt Tibbling en Larsen nog terug uit Rio, maar dat zijn ook geen wondervoetballers. Dus als er voor 1 september niks meer bij komt, bereid je dan maar voor op een loodzwaar seizoen.Man, man, man. Ik heb ze nog nooit zo slecht zien voetballen, en vorige week was al een dieptepunt.
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 22:41 uur
Teunnis schreef:
Als je voetbal kijkt en meeleest, zou ik zeggen schakel snel over!
Als je voetbal kijkt en meeleest, zou ik zeggen schakel snel over!
Tennis?
Hoppa goud!!!
Baanwielrennen

1
geplaatst: 13 augustus 2016, 22:41 uur
Wat een heerlijke avond (nu al)! Al de tweede keer in een half uurtje dat ik juichend van de bank spring.
Del Potro
Elis

Wat een tactiek ook! Ik vond het zelfmoord, maar ze bleef gewoon voor
Del Potro

Elis

Wat een tactiek ook! Ik vond het zelfmoord, maar ze bleef gewoon voor

0
Hendrik68
geplaatst: 13 augustus 2016, 23:20 uur
Geweldige prestatie. Zo vroeg aangaan leek vragen om problemen, maar op het moment dat anderen dichterbij kwamen wist ze nog een beetje extra gas te geven. Wat een macht. Ik moest het op de Duitse TV zien en die verwachtten niks minder dan goud voor Vogel, toen dat niet lukte, zelfs geen medaille, kapten ze de uitzending direct af. Geen medaille, niet meer interessant, weg ermee, zo gaat dat daar blijkbaar. Dus ik ga de medaille uitreiking niet zien helaas.
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 23:25 uur
Hoop echt dat 't aanstaande dinsdag beter gaat... voor het hogere doel wel te verstaan. Trackrecord van Ajax tegen onbenullige tegenstanders is echter dramatisch. Hou m'n hart alweer vast.
0
geplaatst: 13 augustus 2016, 23:40 uur
Hendrik68 schreef:
Dus ik ga de medaille uitreiking niet zien helaas.
Die had je op de BBC kunnen zien Dus ik ga de medaille uitreiking niet zien helaas.

0
geplaatst: 14 augustus 2016, 01:39 uur
vigil schreef:
Toch wel wat mensen volgens mij, hij stond er beter op dan die vorige saaie trainer toch?
Toch wel wat mensen volgens mij, hij stond er beter op dan die vorige saaie trainer toch?
Hij maakt vooral hele rare keuzes, Maduro in de verdediging, twee verhuurde bankzitters in de basis, vreemde wissels. Maar goed, na twee wedstrijden schrijf ik hem nog niet af hoor, maar onder de indruk ben ik niet, terwijl we best een aardige selectie hebben.
Morgen maar de kater wegspoelen met MotoGP, Rossi start als tweede dus dat wordt weer spannend!
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 02:26 uur
Zo, Dafne door naar de finale. Maar met de 6 snelste atletes binnen tweehonderdste van elkaar zou überhaupt een medaille al waanzinnig knap zijn.
0
Hendrik68
geplaatst: 14 augustus 2016, 02:26 uur
Nou Bert: Ik denk dat we helaas helemaal niet zo'n aardige selectie hebben. Of Memisevic en Jensen moeten topaankopen blijken en Van Weert moet net zo goed als De Leeuw worden. En er moet voor volgende week nog een goede linksback bij. Lukt dat allemaal niet dan wordt het hooguit plek 10. Is voor een jaar ook niet erg, maar verwachten dat je met deze selectie voor pakweg plek 5 strijdt is gewoon niet reëel.
Maar goed Daphne Schippers. Dat wordt een hele kluif om een medaille te halen. De 2 Jamaicaansen lijken te sterk, maar daarachter zijn er wel een stuk of 4 die voor brons gaan, maar daar zit Schippers zeker bij. Maar meer dan brons zou me verbazen. Maar niet te vergeten straks eerst nog Kromowidjojo. Kan zomaar goud worden. Ik verwacht eigenlijk zeker een medaille voor haar.
Maar goed Daphne Schippers. Dat wordt een hele kluif om een medaille te halen. De 2 Jamaicaansen lijken te sterk, maar daarachter zijn er wel een stuk of 4 die voor brons gaan, maar daar zit Schippers zeker bij. Maar meer dan brons zou me verbazen. Maar niet te vergeten straks eerst nog Kromowidjojo. Kan zomaar goud worden. Ik verwacht eigenlijk zeker een medaille voor haar.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 10:38 uur
Ik ben wel opgebleven, mooi avondje Olympische Spelen kijken, maar helaas geen plakken van Kromowidjojo en Schippers.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 10:43 uur
Ik had vannacht de wekker gezet om 5 voor 3 voor Dafne en Ranomi maar toen ik om 2 uur even naar het toilet ging heb ik hem uitgezet ???
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 13:07 uur
Bendsneyder zevende, zijn beste prestatie van dit seizoen. 
Knap hoor, in de laatste ronde nog van de elfde naar de zesde plek en uiteindelijk zevende.

Knap hoor, in de laatste ronde nog van de elfde naar de zesde plek en uiteindelijk zevende.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 13:54 uur
herman schreef:
Ik ben wel opgebleven, mooi avondje Olympische Spelen kijken, maar helaas geen plakken van Kromowidjojo en Schippers.
Ik heb even tussendoor geslapen, maar ben toch blij om het allemaal live te hebben gezien. Wat een volkomen vreemde nieuwe regel om te loten voor de finalebaan. Het is sportief veel eerlijker zoals het tot nu toe ging: de snelste in het midden en dan verder naar buiten. Volgens mij heeft die buitenste baan 9, waar je dus aan één kant niemand naast je hebt en je je niet kan optrekken aan de rest, Dafne zeker een paar honderste gekost. Dus mogelijk brons. Wie heeft dat verzonnen zo'n loting?

Tussendoor gelukkig geschakeld naar de BBC en zo de fantastische verspringfinale heren meegekregen. Wat een wedstrijd was dat!
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 13:58 uur
Ze was sneller dan op het EK waar ze met overmacht won, maar zelfs met een evenaring van haar persoonlijk record had ze nog steeds geen goud gewonnen.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:21 uur
Licht teleurstellend van Dafne, maar meer dan brons zat er eigenlijk ook niet in. Wel een zure reactie na afloop met vage smoesjes. Maar goed, er staat dan ook ongekende druk op haar.
Het heeft de Olympische avond voor mij niet kunnen bederven met Ligtlee, Del Potro, Thiam, Puig en verspringen. Gisteren was de mooiste dag tot dusver.
Vandaag ontknoping golf, tennisfinale, baanwielrennen, hockeymannen tegen de wereldkampioen en natuurlijk Usain Bolt.
Het heeft de Olympische avond voor mij niet kunnen bederven met Ligtlee, Del Potro, Thiam, Puig en verspringen. Gisteren was de mooiste dag tot dusver.
Vandaag ontknoping golf, tennisfinale, baanwielrennen, hockeymannen tegen de wereldkampioen en natuurlijk Usain Bolt.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:27 uur
Ik vind die interviews van de NOS direct na de race met een teleurgestelde sporter vrij waardeloos. Dan kan je ook geen fijne reactie verwachten. Stekelenburg zat heel erg te zoeken naar antwoorden die ze begrijpelijk niet wilde geven, vind niet dat je Dafne daar op aan kunt rekenen.
Verder wel een prachtige sportdag met een paar heerlijke verrassingen.
Verder wel een prachtige sportdag met een paar heerlijke verrassingen.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:36 uur
Gretz schreef:
Ik vind die interviews van de NOS direct na de race met een teleurgestelde sporter vrij waardeloos. Dan kan je ook geen fijne reactie verwachten. Stekelenburg zat heel erg te zoeken naar antwoorden die ze begrijpelijk niet wilde geven, vind niet dat je Dafne daar op aan kunt rekenen.
Stekelenburg is een vervelend mannetje, maar hier was het toch gewoon heel logisch dat hij doorvroeg naar de mysterieuze blessure? Een mooie verliezer begint niet over kwaaltjes en baanlotingen, maar feliciteert de tegenstander. Maar zoals ik al zei, er staat natuurlijk ook ongekende druk op Schippers en het hoofd van Stekelenburg voor je hebben vlak nadat je eerste finale "mislukt" is zal ook niet meehelpen aan je humeur.
Maar een 5e plek op de 100m is natuurlijk niet falen of mislukken. Sowieso is het al een ongelooflijke prestatie om zo dicht bij een medaille te zijn.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:36 uur
Dat interview vlak na afloop was inderdaad tenenkrommend. Ik ben het met Geert eens, dit kun je haar moeilijk aanrekenen. Ik denk da ik die microfoon door z'n strot geduwd zou hebben bij die laatste vraag. Terecht dat ze wegliep!
Wel heel zonde van de nu al beroemde baan negen. Goud had ze absoluut niet kunnen halen maar zilver of brons was absoluut wel haalbaar geweest wanneer ze 'in het midden' had gelopen.
Ik baal zelf meer van Kromo, die heeft het goud echt laten glippen.
Wel heel zonde van de nu al beroemde baan negen. Goud had ze absoluut niet kunnen halen maar zilver of brons was absoluut wel haalbaar geweest wanneer ze 'in het midden' had gelopen.
Ik baal zelf meer van Kromo, die heeft het goud echt laten glippen.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:37 uur
Het is 100 meter rechtdoor lopen. Als Schippers de race van haar leven had gelopen, had ze brons of zilver kunnen halen. Maar de eerste 30 meter ging het fout, heeft niks met de baan te maken.
Kromo had ik dan weer totaal niet verwacht, maar het was nog heel close.
Kromo had ik dan weer totaal niet verwacht, maar het was nog heel close.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:39 uur
Niet zulke onzin uitslaan Teun. Als iedereen (commentatoren, deskundigen, coach en sporter zelf) aangeeft dat de loting absoluut invloed heeft dan denk jij dat beter te weten?
Bovendien weet ik uit reuze betrouwbare bron dat het in het geval van een 100 meter sprint wel degelijk veel uitmaakt
.
Bovendien weet ik uit reuze betrouwbare bron dat het in het geval van een 100 meter sprint wel degelijk veel uitmaakt
.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:42 uur
Tsja, de commentatoren en zogenaamde deskundigen neem ik niet serieus. Die Sedoc verwachtte bij de meerkamp het meest van Broersen en heb ik voor de rest op geen zinnig woord kunnen betrappen. De reactie van Schippers een minuut na de race zal begrijpelijk gevoed zijn door teleurstelling. Het zal zeker wel een mentaal nadeel zijn, maar die eerste dertig meter hebben daar niks mee te maken lijkt me. En daar verloor ze zelfs voor haar doen al flink wat tijd. Bovendien is de concurrentie gewoon moordend en hoeft Schippers (en ook de media en het volk) niet meteen naar excusen te zoeken.
En ja, natuurlijk weet ik alles beter
En ja, natuurlijk weet ik alles beter

0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:42 uur
Teunnis schreef:
Stekelenburg is een vervelend mannetje, maar hier was het toch gewoon heel logisch dat hij doorvroeg naar de mysterieuze blessure? Een mooie verliezer begint niet over kwaaltjes en baanlotingen, maar feliciteert de tegenstander. Maar zoals ik al zei, er staat natuurlijk ook ongekende druk op Schippers en het hoofd van Stekelenburg voor je hebben vlak nadat je eerste finale "mislukt" is zal ook niet meehelpen aan je humeur.
(quote)
Beter had Dafne gewoon zo min mogelijk gezegd en ook haar mond gehouden over de fysieke malheur, maar waarschijnlijk flapt dat er in de emotie uit. Vervolgens herpakt ze zich razendsnel en bedenkt ze dat absoluut onverstandig is om gedetailleerd aan te geven waar ze last van heeft. Denk dat ze in het beantwoorden van vragen qua professionaliteit nog wel iets te winnen heeft.
Teunnis schreef:
Maar een 5e plek op de 100m is natuurlijk niet falen of mislukken. Sowieso is het al een ongelooflijke prestatie om zo dicht bij een medaille te zijn.
Helemaal mee eens, ontzettend knap om daar als Europese, blanke vrouw tussen te staan. Stekelenburg behoorde duidelijk tot het kamp die vond dat ze had gefaald omdat er stiekem werd gehoopt op een medaille. Maar de verschillen zijn zo klein dat een 5e plaats met een tijd die net boven je PR zit absoluut geen schande is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.