Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:43 uur
Gretz schreef:
Waarschijnlijk flapt dat er in de emotie uit. Vervolgens herpakt ze zich razendsnel en bedenkt ze dat absoluut onverstandig is om gedetailleerd aan te geven waar ze last van heeft.
Dat idee had ik ook ja. Je merkte ook een soort split-second realisatie waarin ze zich vermoedelijk realiseerde, dat had ik niet moeten zeggen.Waarschijnlijk flapt dat er in de emotie uit. Vervolgens herpakt ze zich razendsnel en bedenkt ze dat absoluut onverstandig is om gedetailleerd aan te geven waar ze last van heeft.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 15:44 uur
Baan in het midden zal vooral een licht mentaal voordeel zijn, wat op deze afstand enkele honderdsten kan schelen dan. Maar een 100m-sprinter die in de vorm van zijn/haar leven is zou in elke baan top moeten kunnen presteren, dus om dat als excuus aan te voeren is niet zo scherp.
Anders is het wel op de 200 en 400 m, waar starten de scherpe binnenbanen duidelijk in het nadeel is.
Anders is het wel op de 200 en 400 m, waar starten de scherpe binnenbanen duidelijk in het nadeel is.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 16:04 uur
Gretz schreef:
Maar een 100m-sprinter die in de vorm van zijn/haar leven is zou in elke baan top moeten kunnen presteren.
Vandaar dat er nooit iemand wint vanuit een buitenbaan Maar een 100m-sprinter die in de vorm van zijn/haar leven is zou in elke baan top moeten kunnen presteren.
. Behalve het belangrijke mentale nadeel mis je ook nog eens de 'zuigingskracht' (wind) die je in de middelste banen sterker hebt. Deze combinatie van factoren maakt dat de buitenste banen (terecht) als zeer nadelig worden ervaren. Neemt niet weg dat Schippers ook gewoon haar halve finale had kunnen winnen waardoor ze sowieso binnen startte. En ook al had ze wel in het midden gelopen, de uitslag had precies hetzelfde kunnen zijn (we zullen het nooit weten). De finale halen was al een hele mooie prestatie en verder dan zilver had ze toch niet kunnen komen. Maar, zeggen dat de buitenbanen geen nadeel zijn is simpelweg niet waar.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 17:44 uur
Jorgensen op schema voor de 20 goals...
Met hem, Berghuis en Woudenberg zijn we een stuk sterker dan vorig seizoen. Ook al was het vandaag degelijk, meer niet.
Met hem, Berghuis en Woudenberg zijn we een stuk sterker dan vorig seizoen. Ook al was het vandaag degelijk, meer niet.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 17:56 uur
Teunnis schreef:
Licht teleurstellend van Dafne, maar meer dan brons zat er eigenlijk ook niet in.
Licht teleurstellend van Dafne, maar meer dan brons zat er eigenlijk ook niet in.
Met een PR was het zilver geweest. Baan 3,4,6 of 7 die ze tot dit toernooi altijd had kregen op basis van haar tijd had een paar honderdste gescheeld. Ik denk dat ze dan brons had gehaald.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 19:42 uur
west schreef:
Wat een volkomen vreemde nieuwe regel om te loten voor de finalebaan. Het is sportief veel eerlijker zoals het tot nu toe ging: de snelste in het midden en dan verder naar buiten. Volgens mij heeft die buitenste baan 9, waar je dus aan één kant niemand naast je hebt en je je niet kan optrekken aan de rest, Dafne zeker een paar honderste gekost. Dus mogelijk brons. Wie heeft dat verzonnen zo'n loting?
Wat een volkomen vreemde nieuwe regel om te loten voor de finalebaan. Het is sportief veel eerlijker zoals het tot nu toe ging: de snelste in het midden en dan verder naar buiten. Volgens mij heeft die buitenste baan 9, waar je dus aan één kant niemand naast je hebt en je je niet kan optrekken aan de rest, Dafne zeker een paar honderste gekost. Dus mogelijk brons. Wie heeft dat verzonnen zo'n loting?
Geen idee wat het idee daarachter is, maar ik vind het ook wel jammer.
Echt jammer trouwens dat al de finales zo laat zijn, vannacht Bolt kijken zit er echt niet in.

0
geplaatst: 14 augustus 2016, 20:04 uur
Ondertussen wordt er weer gevoetbald. Geen verrassingen in de Eredivisie maar een geweldige pot in Londen, Arsenal-Liverpool was om te smullen. Wijnaldum was de eerste helft bij de uitploeg onzichtbaar, maar speelde daarna veel beter. Ook Man U zeer sterk (uit bij Bournemouth). Blind speelde erg goed maar ik ben bang dat hij uiteindelijk op de bank terecht komt met zo'n enorm grote selectie. Overstap naar Liverpool zou wel een mooi vervolg zijn voor Daley.
Vincent Jansen mocht gisteren nog invallen bij de Spurs en plots waren ze gevaarlijk. Echter Maarten Stekelenburg, door Koeman meegenomen naar Everton, speelde een hoofdrol in die pot en weerhield Janssen van zijn eerste PL goal.
Vincent Jansen mocht gisteren nog invallen bij de Spurs en plots waren ze gevaarlijk. Echter Maarten Stekelenburg, door Koeman meegenomen naar Everton, speelde een hoofdrol in die pot en weerhield Janssen van zijn eerste PL goal.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 22:34 uur
gigage schreef:
En Michel Vorm speelde als invaller voor Lloris ook een hele puike pot ....
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 03:34 uur
Ik denk stiekem toch wel dat die Bolt best wel hard kan lopen.
0
Martial
geplaatst: 15 augustus 2016, 09:39 uur
Mij maakt het niet uit tot welk aantal Jørgensen gaat komen, ik vind het een hele fijne voetballer om naar te kijken hij ziet het spelletje goed en heeft oog voor zijn medespelers en maakte gisteren een knappe goal, alleen qua snelheid komt die niet echt in de buurt van Usain Bolt
en ook het koppen is wat minder, maar voor de rest valt er weinig op aan te merken en het is nog een bescheiden en nuchtere jongen ook, daar houden wij van in Rotterdam 
Een prima speler voor dit Feyenoord

0
geplaatst: 15 augustus 2016, 09:52 uur
En toch is hij sneller dan Kramer... 
Fijne voetballer, inderdaad. Niet echt een spits, maar balvast en meer voetbal met hem voorin.
Alleen Dirkie is een probleem. Van Mister Duracell naar Mister Slowmotion.

Fijne voetballer, inderdaad. Niet echt een spits, maar balvast en meer voetbal met hem voorin.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 09:58 uur
PSV gaat vor Ramselaar van Utrecht. Verstandige keuze denk ik.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 10:15 uur
Nicolage Rico schreef:
Tijdens de OS kijk ik vrijwel geen voetbal, dus heb hem nog niet gezien... is het geen kwestie van tijd (een maand of 2) voordat Toornstra/Gustafson op zijn plek staat en Berghuis rechtsvoor?
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 10:17 uur
lennon schreef:
En Utrecht wil de hoofdprijs

0
geplaatst: 15 augustus 2016, 10:21 uur
Oh, Maher

PSV heeft eigenlijk ook wel een creatieve aanvaller nodig

Nu hebben ze:
Er een die heel veel springt, een die heel veel rent, een die heel veel (mis) schiet en een die heel vaak (een helft) de bal verliest.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 10:21 uur
Denkend aan Strootman en Mertens
zie ik grote bedragen
traag door oneindig laagland gaan
Wat Rudi S zegt kan ook, als Jinek meegeleverd wordt: ten slotte begon het leven met Adam en Eva
- dus ook het (tweede) voetballeven
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 10:28 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 10:48 uur
lennon schreef:
Het is allemaal nog een beetje voorbarig wat er wordt gemeld.
PSV heeft slechts geïnformeerd naar wat Ramselaar moet kosten.
Vraag en aanbod liggen echt nog mijlenver uit elkaar.
Het contract van Ramselaar loopt nog tot zomer 2019, net als dat van Haller
FCUtrecht heeft met de verkoop van Letschert één noodzakelijke transfer reeds gedaan.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 11:15 uur
Edit: PSV kan beter een paar miljoen bijleggen en Zyech ophalen bij FC Fraude.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 11:52 uur
herman schreef:
Tijdens de OS kijk ik vrijwel geen voetbal, dus heb hem nog niet gezien... is het geen kwestie van tijd (een maand of 2) voordat Toornstra/Gustafson op zijn plek staat en Berghuis rechtsvoor?
(quote)
Hoop het. Hoewel hij tegen de kleintjes en middenmoot nog best nuttig kan zijn voor een uurtje. Laat hem maar lekker afbouwen. Punt is alleen dat we geen top "10" hebben. Gustafson wisselvallig, Toornstra vind ik net niet. Maar Vejinovic, Vilhena en zelfs Jorgensen en Berghuis zouden er ook kunnen spelen. Hoewel ik die laatste twee altijd in de spits en op rechtsbuiten zou zetten.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 11:56 uur
Nicolage Rico schreef:
[ Punt is alleen dat we geen top "10" hebben.
[ Punt is alleen dat we geen top "10" hebben.
Running On Empty schreef:
Zyech ophalen bij FC Fraude.
Zyech ophalen bij FC Fraude.

0
geplaatst: 15 augustus 2016, 12:10 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoop het. Hoewel hij tegen de kleintjes en middenmoot nog best nuttig kan zijn voor een uurtje. Laat hem maar lekker afbouwen. Punt is alleen dat we geen top "10" hebben. Gustafson wisselvallig, Toornstra vind ik net niet. Maar Vejinovic, Vilhena en zelfs Jorgensen en Berghuis zouden er ook kunnen spelen. Hoewel ik die laatste twee altijd in de spits en op rechtsbuiten zou zetten.
Ach, Vejinovic loopt er ook nog rond. Zou die nog bovenkomen drijven? Als je ziet hoe goed zijn Vitesse-maatje Pröpper het doet bij PSV dan zou je verwachten dat hij ook iets meer kan laten zien...
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 12:20 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 12:42 uur
Die deal is al rond, Koch traint vandaag al mee bij FC Utrecht.
PSV is veel te blij dat Menno Koch speeltijd krijgt in de Eredivisie

0
geplaatst: 15 augustus 2016, 13:38 uur
En Dick Advocaat is alweer weg bij het Nederlands elftal. Zitten we weer met twee onbenullen op de bank. 

0
geplaatst: 15 augustus 2016, 13:49 uur
herman schreef:
Ach, Vejinovic loopt er ook nog rond. Zou die nog bovenkomen drijven? Als je ziet hoe goed zijn Vitesse-maatje Pröpper het doet bij PSV dan zou je verwachten dat hij ook iets meer kan laten zien...
(quote)
Zijn probleem is dat hij totaal niet kan verdedigen. Zelden zo zwak gezien bij een verdedigende middenvelder. Dat betekent dus dat El Ahmadi of Vilhena bijna alles op moet knappen. Ik zou Vejinovic wel op de plek van Dirk willen zien, hoewel hij ook niet zo sterk is in de kleine ruimte. Maar dat zijn Dirk en Propper (in mindere mate) ook niet.
Vejinovic heeft wel een heerlijke strakke pass en - bij Vitesse - een geweldig schot in de benen.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 13:51 uur
Ik noemde Ziyech niet, omdat hij totaal onhaalbaar is voor Feyenoord. Met hem is Feyenoord wel een top kandidaat voor de titel. Maar van Geel kon geen basisplaats beloven, omdat we Immers de Geweldenaar hadden.

0
geplaatst: 15 augustus 2016, 14:37 uur
PSV en FC Utrecht naderen akkoord over Ramselaar 15-08-2016
De kans is groot dat Bart Ramselaar op korte termijn overstapt naar PSV. De Eindhovense club meldde zich afgelopen week bij FC Utrecht. Een akkoord voor zo'n zeven miljoen euro hangt in de lucht. Ramselaar heeft in Utrecht nog een contract tot de zomer van 2019.
Ramselaar krijgt flinke concurrentie in Eindhoven. PSV heeft met Jorrit Hendrix, Andrés Guardado en Davy Pröpper al een aantal dragende krachten in de selectie. Bovendien staat Adam Maher ook nog steeds onder contract bij de Eindhovense club.
FC Utrecht doet deze zomer goede zaken. Na een aantal financieel slechte jaren stroomt het (transfer)geld deze weken flink binnen. Het vertrek van Ruud Boymans (Al-Shabab) leverde de club een kleine miljoen euro op. Voor centrale verdediger Timo Letschert (Sassuolo) kreeg FC Utrecht ruim vier miljoen euro.
Door de overgang van Bart Ramselaar ontvangt de club nog eens zo'n zeven miljoen euro. In totaal kan de club na de transfer van Ramselaar bijna twaalf miljoen euro bijschrijven. (bron: NOS)
De kans is groot dat Bart Ramselaar op korte termijn overstapt naar PSV. De Eindhovense club meldde zich afgelopen week bij FC Utrecht. Een akkoord voor zo'n zeven miljoen euro hangt in de lucht. Ramselaar heeft in Utrecht nog een contract tot de zomer van 2019.
Ramselaar krijgt flinke concurrentie in Eindhoven. PSV heeft met Jorrit Hendrix, Andrés Guardado en Davy Pröpper al een aantal dragende krachten in de selectie. Bovendien staat Adam Maher ook nog steeds onder contract bij de Eindhovense club.
FC Utrecht doet deze zomer goede zaken. Na een aantal financieel slechte jaren stroomt het (transfer)geld deze weken flink binnen. Het vertrek van Ruud Boymans (Al-Shabab) leverde de club een kleine miljoen euro op. Voor centrale verdediger Timo Letschert (Sassuolo) kreeg FC Utrecht ruim vier miljoen euro.
Door de overgang van Bart Ramselaar ontvangt de club nog eens zo'n zeven miljoen euro. In totaal kan de club na de transfer van Ramselaar bijna twaalf miljoen euro bijschrijven. (bron: NOS)
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 14:58 uur
Mooie wedstrijd van de badmintonsters, jammer dat het net niet gelukt is.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 15:02 uur
Running On Empty schreef:
En dan nu de hamvraag: wat gaat FC Utrecht allemaal doen, met dat geld?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.