Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 15:57 uur
Edson Braafheid tekent voor de rest van het seizoen bij FC Utrecht 
Edson Braafheid terug op het oude nest

Edson Braafheid terug op het oude nest
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:10 uur
Hopelijk komt Berghuis en dan wat schuiven ipv niets schuiven en blind paard Bilal er in
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 18:51 uur
Miraculeuze ontsnapping van de hockeyvrouwen in de shoot-out serie tegen Duitsland vooral dankzij de voortreffelijke doelvrouw Sombroek. Hopelijk wordt het in de finale tegen Nieuw-Zeeland of UK niet zo spannend.
Heel bijzonder mochten de vrouwen de triple pakken, 2x prolongeren is volgens mij zelden vertoond in een teamsport op de Olympische Spelen.
Heel bijzonder mochten de vrouwen de triple pakken, 2x prolongeren is volgens mij zelden vertoond in een teamsport op de Olympische Spelen.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 18:57 uur
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 18:57 uur
Basketbal bij de dames (5 keer en nu mogelijk een 6e keer) en heren (7 keer).
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 19:03 uur
herman schreef:
Ah natuurlijk ja. In het basketball zijn de verschillen in kwaliteit gewoon veel te groot. Elke keer dat Team USA niet wint (of het nu de mannen of vrouwen zijn) leveren ze een wanprestatie.
Veel knapper om meerdere keren op rij de titel te pakken in een sport waar de verhoudingen veel dichter bij elkaar liggen.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 19:10 uur
herman schreef:
Das toch al sinds '92 een demonstratiesport op de spelen Basketbal bij de dames (5 keer en nu mogelijk een 6e keer) en heren (7 keer).
? Overigens klopt het niet helemaal wat je zegt, de mannen hebben namelijk in Athene niet gewonnen. Of je moet de jaren '40/'50/'60 bedoelen, toen wonnen ze volgens mij ook heel vaak na elkaar.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 21:28 uur
Ja klopt, ik bedoelde die jaren. In 2000 hebben ze niet gewonnen, de twee keer daarvoor en daarna wel als ik het goed heb.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 23:17 uur
Grote naam van vroeger. 33 jaar, 5 wedstrijden gespeeld vorig seizoen, de laatste in April . Afwachten wat het wordt. Urby Emanuelson (30) zit ook zonder club. wie-owie wil deze linkspoot hebben?
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 23:31 uur
VI.nl gaat steeds meer op voetbalprimeur lijken met die grote sticker "exclusief" . Voorbarig, volgens ED maar dat gokje wagen ze gewoon want het zal uiteindelijk wel goed komen en kunnen de redacteuren van VI zich op de borst slaan.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 23:33 uur
gigage schreef:
kunnen de redacteuren van VI zich op de borst slaan.
kunnen de redacteuren van VI zich op de borst slaan.
Hugo?
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 23:43 uur
PSV was ook nog bezig met huurconstructies in Engeland. Misschien dat die niet door gingen en dan is Ramselaar een mazzelaar. ( Want zijn salaris bij FCU stond in schril contrast met zijn afkoopsom als ik moet geloven wat ik allemaal lees)
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 06:41 uur
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 10:25 uur
Helaas nog niet gezien, maar Gatlin dacht dat ie er al was en hield in om vervolgens nog voorbij gestoken te worden?

Geen woord over de fantastische prestatie van Schippers hier. De eerste atlete die een medaille wint na Ellie van Langen in 1992.

1
geplaatst: 18 augustus 2016, 10:31 uur
Eerste wat ik vanochtend deed toen ik wakker werd was kijken wat Schippers gedaan had. Ik reageerde zelf uitermate enthousiast, wat in schril contrast stond met haar eigen reactie. Ik heb dus duidelijk geen topsportmentaliteit 

0
geplaatst: 18 augustus 2016, 10:34 uur
Wel gekeken vannacht. Natuurlijk een fantastische en unieke prestatie, toch jammer dat Schippers dan zo teleurgesteld is over haar eerste olympische medaille. Ze was de topfavoriet maar is gewoon op waarde geklopt door iemand die op het moment nog net iets sneller is. Geen schande als je pas 15 maanden volledig met sprinten bezig bent.
De zilveren plak van Büchli vond ik wel een stuk mooier omdat je bij hem de enorme blijdschap zag van het winnen van zilver na de ongenaakbare Kenny. Met het besef dat hij nog wel meer kansen krijgt op goud en dat dit voor nu heel mooi is. Zo zou Schippers eigenlijk ook moeten denken.
De zilveren plak van Büchli vond ik wel een stuk mooier omdat je bij hem de enorme blijdschap zag van het winnen van zilver na de ongenaakbare Kenny. Met het besef dat hij nog wel meer kansen krijgt op goud en dat dit voor nu heel mooi is. Zo zou Schippers eigenlijk ook moeten denken.
1
geplaatst: 18 augustus 2016, 10:37 uur
Hoogtepunt van afgelopen nacht was toch eigenlijk het praatje met Martina achteraf 

0
geplaatst: 18 augustus 2016, 10:56 uur
Als je de beste ter wereld bent en je wordt geklopt in een tijd die je zelf ook kan lopen is het logisch dat je teleurgesteld bent. Dit was zo'n unieke kans en die komt waarschijnlijk nooit meer 

0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:03 uur
Ze liep vorig jaar ruim 2 tienden (21,63!) sneller in de WK finale....... echt teleurstellend zilver dus.
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:10 uur
west schreef:
Ze liep vorig jaar ruim 2 tienden (!) sneller in de WK finale....... echt teleurstellend zilver dus.
Ze liep vorig jaar ruim 2 tienden (!) sneller in de WK finale....... echt teleurstellend zilver dus.
Welnee man - bij de WK kwam ze a.h.w. vanuit het niets. Nu had Thompson 'voorkennis'. Op OS blijkt telkens weer dat ervaring en routine belangrijke gegevens zijn. De hele aanloop was al niet zo fijn: liesklachten, gedoe eromheen. Dat hield Thompson in de relatieve luwte - die had dus alleen maar wat te winnen - belangrijk verschil dat verwachtingspatroon dat iemand zelf zet.

Overigens, niet live gekeken - accu was leeg

0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:11 uur
Schippers liep tot de spelen met 21,93 de snelste seizoentijd, daar is ze nu ondergedoken.
Tijdens de spelen zijn er altijd ook andere die juist dan pieken.
"Op weg naar de volgende vier jaar. Ik ben pas sinds een jaar officieel een sprinter. Op naar de volgende doelen",
Aldus Schippers 2 uur na de race, wel voorzichtig met de Fugu daar
Tijdens de spelen zijn er altijd ook andere die juist dan pieken.
"Op weg naar de volgende vier jaar. Ik ben pas sinds een jaar officieel een sprinter. Op naar de volgende doelen",
Aldus Schippers 2 uur na de race, wel voorzichtig met de Fugu daar

0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:30 uur
Mjuman schreef:
De hele aanloop was al niet zo fijn: liesklachten, gedoe eromheen. Dat hield Thompson in de relatieve luwte - die had dus alleen maar wat te winnen - belangrijk verschil dat verwachtingspatroon dat iemand zelf zet.
(quote)
De hele aanloop was al niet zo fijn: liesklachten, gedoe eromheen. Dat hield Thompson in de relatieve luwte - die had dus alleen maar wat te winnen - belangrijk verschil dat verwachtingspatroon dat iemand zelf zet.
Natuurlijk hielp die aanloop niet. Maar dat verwachtingspatroon dat ze zelf inderdaad had gezet, was niet handig. Zo voerde ze de druk op zichzelf ook nog eens op. En 25 hondersten langzamer op een sprintafstand is echt wel heel erg veel.
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:32 uur
Ramselaar kan heel goed voetballen, maar doet dat niet altijd. Misschien dat hij bij PSV wel constanter kan presteren.
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:52 uur
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 11:57 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.