MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

uffing schreef:
Dat penalty probleem bij PSV neemt nu toch echt groteske vormen aan. Misschien moet Zoet ze maar gewoon nemen voortaan.

Gewoon Luuk laten nemen, totdat ie ze er weer in schiet. Verder zakken qua blamage kan nu toch niet meer, 2 pingels, 3 punten verspeeld. Hou op. Rostov thuis valt de beslissing, penalty Luuk de Jong in de 92e minuut.

Het moet niet gekker worden hier: Tovaritsj Chev die een speld-link post.

Heb nix gezien en dus ook nix gemist - prima avond gehad

en niks te melden dus

Wat een hoop doelpunten deze speelronde in de CL. Hopelijk is dit de volgende speelrondes ook het geval.

gigage schreef:
en niks te melden dus

Was het maar zo'n feest.

GrafGantz schreef:
(quote)

Was het maar zo'n feest.

Kon jij tenminste in lolbroek en grapjas naar kantoor. Eerlijk gezegd was ik bezig en vergat ik gewoon te kijken, op 10 minuten na oid. Het besef dat ik het - door een relatieve overkill aan C*-beelden niet - eens heb gemist, vond ik wel verfrissend.

Dat anderen daar weer over zwampelen en dat weer gaan 'liken' zegt ook wat over de nano-partitionering van hun beleving

Mjuman schreef:
(quote)

Dat anderen daar weer over zwampelen en dat weer gaan 'liken' zegt ook wat over de nano-partitionering van hun beleving

Hap hap!

west schreef:
(quote)

Hap hap!

Bij de koffie heb ik graag een koekje, maar die waren op, dus bij gebrek aan ...

Ik heb het al genoteerd op m'n boodschappenlijstje, onder de pompoenpitbroodjes

Mjuman schreef:
(quote)

Ik heb het al genoteerd op m'n boodschappenlijstje, onder de pompoenpitbroodjes

Dat is ook mijn favoriete broodje!

Het zou prettig zijn als ze bij Ajax overschakelen op radiocommentaar.

Bij ajax mag het stadion wel vol van de club, maar zit het halfleeg.

Feyenoord verliest van Fener. Alsnog feest in Rotterdam...

Een tactisch verloren wedstrijd. Feyenoord is onder aan de streep een vrij fysieke ploeg en wist zich niet onder de druk uit te voetballen. Vooral Kuyt werkt in zo'n wedstrijd niet op die positie. Tegelijk was naar mijn mening het krachtsverschil lang niet zo groot als de journalisten van RTL7 me deden geloven. Nu is het een kwestie van minimaal vier punten tegen Zorya Loegansk.

Kramer erin was geen goede zet (achteraf). Fener zette wat meer druk op de bal al bij de verdediging van Feyenoord en die had niet de kwaliteit of puf om zich daar onderuit te voetballen.

Jammer, maar van Fener uit kun je verliezen. Als je ziet wat een kapitaal daar op het veld staat. Thuis wordt het een ander verhaal, denk ik. Zorya is wel een stugge ploeg als je hun resultaten ziet, vorig jaar heeft Feyenoord ook maar 1 punt tegen ze gepakt. Maar hoe ze toen 4-3 uit verloren zie ik nu niet meer gebeuren.

jasper1991 schreef:
Een tactisch verloren wedstrijd. Feyenoord is onder aan de streep een vrij fysieke ploeg en wist zich niet onder de druk uit te voetballen. Vooral Kuyt werkt in zo'n wedstrijd niet op die positie.

Wat volgens mij ook niet onbelangrijk was, was dat er een aantal spelers van Feyenoord voor het eerst dit seizoen niet thuis gaven. Ik weet niet wat bijvoorbeeld Kuyt, Vilhena en Berghuis aan het doen waren, maar geconcentreerd zuiver voetballen kan je dat niet noemen. Ze konden nog geen bal vasthouden.

Berghuis was extreem slecht, is wel een trend van de laatste weken. Bilal viel weer aardig in dus die klopt op de deur

Toornsta was net zo zwak. El Ahmadi ook ondermaats en steeds te laat.

Als je de bal niet vaker dan 2 x over kunt spelen, wordt het een lastig verhaal.

Toch nog wel een hele beperkte ploeg zie je dan.
Benieuwd of dat gaat doorwerken in de competitie.

Het was gister niet om aan te zien hoe Feyenoord speelde, terwijl Fenerbahce er ook niet zo heel veel van kan. Het viel me eigenlijk wel tegen, had er meer van verwacht.

Fenerbache heeft een begroting van 125 miljoen en dat is meer dan 2 keer zo veel in vergelijk met Feyenoord (59). Dus heel gek is het ook niet toch? Dat ben je toch wat beperkter in de mogelijkheden zullen we maar zeggen.

Dat ze zelf van een club hebben gewonnen met een begroting van boven de 500 miljoen doet nu even niet ter zaken

Dan kun je nog wel meer dan twee keer de bal overspelen toch? Het was echt niet om aan te zien zo slecht. Tuurlijk kan je verliezen, maar de manier waarop vond ik wel schrijnend.

Ik vond Fenerbahce best te kloppen eigenlijk, ze gaven aan het begin van de eerste en tweede helft wel gas, maar daarna was het over, een Feyenoord in goede doen had hier toch best een punt weg kunnen halen.

Martial
jasper1991 schreef:
Een tactisch verloren wedstrijd. Feyenoord is onder aan de streep een vrij fysieke ploeg en wist zich niet onder de druk uit te voetballen. Vooral Kuyt werkt in zo'n wedstrijd niet op die positie.

Wat betreft tactisch dan heb je gelijk één van de zwakheden van de trainer Van Bronckhorst te pakken, heb hem nog geen één keer een zogenaamde tactische "meesterzet" zien doen waarbij een wedstrijd een andere wending kreeg ook gisteravond zat hij er verloren bij en dan doodleuk zeggen we waren ons zelf niet, nee je werd tactisch helemaal afgetroefd door een zeer fel Fenerbahce die er bovenop zat en was de 1-0 nog een magere afspiegeling van de krachtsverhouding op het veld, volkomen kansloos was Feyenoord.

Tsja en Kuyt bewijst voor de zoveelste maal dat hij in dit soort wedstrijden nauwelijks nog wat toevoegt afgezien van zijn voorspelbare werklust en die meer op schoolreisje was dan zich te focussen op de wedstrijd en Europese wedstrijden zijn toch vaak anders dan wedstrijden in de Nederlandse competitie waar alles bij wijze van spreken op z'n elfendertigst kan.

Feyenoord is maar een gewone ploeg die het nog altijd van de werklust moet hebben en qua voetballend en creatief vermogen gewoonweg tekort komt, maar voorlopig komen ze er in de Nederlandse competitie mee weg.

Benieuwd of de wedstrijd tegen Fenerbahce nog zijn weerslag heeft op de uitwedstrijd tegen Willem II?

Tja, welke Nederlandse trainer uit de Eredivisie vinden jullie wel een goed tacticus? Cocu komt ook niet verder dan 5-3-2 (wat ik ergens wel een zwaktebod vind), Bosz ben ik ook nog niet van overtuigd in dat opzicht.

Martial schreef:
(quote)

Wat betreft tactisch dan heb je gelijk één van de zwakheden van de trainer Van Bronckhorst te pakken, heb hem nog geen één keer een zogenaamde tactische "meesterzet" zien doen waarbij een wedstrijd een andere wending kreeg ook gisteravond zat hij er verloren bij en dan doodleuk zeggen we waren ons zelf niet, nee je werd tactisch helemaal afgetroefd door een zeer fel Fenerbahce die er bovenop zat en was de 1-0 nog een magere afspiegeling van de krachtsverhouding op het veld, volkomen kansloos was Feyenoord.

Tsja en Kuyt bewijst voor de zoveelste maal dat hij in dit soort wedstrijden nauwelijks nog wat toevoegt afgezien van zijn voorspelbare werklust en die meer op schoolreisje was dan zich te focussen op de wedstrijd en Europese wedstrijden zijn toch vaak anders dan wedstrijden in de Nederlandse competitie waar alles bij wijze van spreken op z'n elfendertigst kan.

Feyenoord is maar een gewone ploeg die het nog altijd van de werklust moet hebben en qua voetballend en creatief vermogen gewoonweg tekort komt, maar voorlopig komen ze er in de Nederlandse competitie mee weg.

Benieuwd of de wedstrijd tegen Fenerbahce nog zijn weerslag heeft op de uitwedstrijd tegen Willem II?

Tja. Het had vooral met kwaliteit te maken. Als het tempo hoger ligt (door het druk zetten van Fener), raakt Feyenoord in de problemen. Ook aangezien we alleen maar beperkte opbouwers hebben achterin (Jan-Arie vind ik daarin ook geen geweldenaar). Op het middenveld staat iemand die geen bal direct kan controleren (mister ruzie met de bal Vilhena). En als El Ahmadi dan ook een offday heeft en Dirk het tempo al helemaal niet aan kan dan... krijg je dit.

Wat had Gio moeten doen? Een extra middenvelder in moeten zetten ipv een aanvaller?

Het is dat we geen goede 10 hebben, maar Dirk opstellen in "topwedstrijden" heeft weinig zin. Als het spel snel heen en weer gaat, kan hij het totaal niet belopen.

Overigens vond ik niet dat Fenerbahce meer verdiende; ook zij waren zwak. Uiteraard een stuk beter dan Feyenoord, maar dat kwam vooral door het felle storen en Lens die in vorm was. Bij ons haalde bijna niemand een voldoende (ook tegen zo'n tegenstander kunnen ze beter). Dat kan Feyenoord toch echt beter.

In zulke wedstrijden mis je de individuele klasse van Elia ook wel. Hoewel die het ook lang niet altijd liet zien vorig seizoen. Jammer dat hij juist in goede vorm geblesseerd raakte.

Enige lichtpuntjes gisteren: de rust van Jones en de invalbeurt van Bilal.

herman schreef:
Tja, welke Nederlandse trainer uit de Eredivisie vinden jullie wel een goed tacticus? Cocu komt ook niet verder dan 5-3-2 (wat ik ergens wel een zwaktebod vind), Bosz ben ik ook nog niet van overtuigd in dat opzicht.

Eric Ten Hag natuurlijk. Inkoppertje hoor

trebremmit schreef:
Het was gister niet om aan te zien hoe Feyenoord speelde, terwijl Fenerbahce er ook niet zo heel veel van kan. Het viel me eigenlijk wel tegen, had er meer van verwacht.

Dat van Fenerbahce ben ik niet met je eens. Daar lopen niet alleen een paar goede voetballers rond, het is ook een echt 'Dickie' team aan het worden. Goed compact voetballend. Voor Feyenoord was het natuurlijk een groot nadeel dat Dick precies wist hoe hij ze het beste kon bestrijden. Dat was te zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.