Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2016, 22:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Met Ziyech is Ajax zóveel beter. Niet alleen voetballend (creatiever, meer kansen, etc.), maar vooral omdat ze met hem een stuk meer doelpunten gaan maken, ook op momenten dat ze totaal niet in de wedstrijd zitten.
Met Ziyech is Ajax zóveel beter. Niet alleen voetballend (creatiever, meer kansen, etc.), maar vooral omdat ze met hem een stuk meer doelpunten gaan maken, ook op momenten dat ze totaal niet in de wedstrijd zitten.
Denk dat je hier wel gelijk in hebt, de meestal naar voren gerichte Ziyech is een verstandige aankoop van het meestal breed spelende Ajax, maar of het genoeg is voor het kampioenschap? De laatste individuele speler die een kampioenschap heeft binnengesleept is Romario bij PSV geweest. En daarvoor was het Cruijff bij Feyenoord. Of Ziyech al zoveel klasse heeft zal de rest van het nog lange seizoen uitwijzen.
0
geplaatst: 27 september 2016, 22:23 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik overdrijf niet. Met Ziyech is Ajax zóveel beter. Niet alleen voetballend (creatiever, meer kansen, etc.), maar vooral omdat ze met hem een stuk meer doelpunten gaan maken, ook op momenten dat ze totaal niet in de wedstrijd zitten.
Ik overdrijf niet. Met Ziyech is Ajax zóveel beter. Niet alleen voetballend (creatiever, meer kansen, etc.), maar vooral omdat ze met hem een stuk meer doelpunten gaan maken, ook op momenten dat ze totaal niet in de wedstrijd zitten.
Ik hoor anders nog steeds een hoop klachten over het niveau van de wedstrijden, Ziyech of niet.
Vreemd genoeg wordt door Amsterdamse fans in de omgeving ook veel gezegd dat ze de huidige selectie graag zouden inruilen voor Jong Ajax.
0
geplaatst: 27 september 2016, 22:48 uur
musician schreef:
Vreemd genoeg wordt door Amsterdamse fans in de omgeving ook veel gezegd dat ze de huidige selectie graag zouden inruilen voor Jong Ajax.
Zo vreemd is dat niet. Die geluiden hoor je al jaren. En vrijwel altijd vlak na een mooie overwinning, dit weekend dus een oorveeg tegen FC Oss (7-0). Dat er eerder verloren is van MVV en RKC hoor je niemand over.Vreemd genoeg wordt door Amsterdamse fans in de omgeving ook veel gezegd dat ze de huidige selectie graag zouden inruilen voor Jong Ajax.
1
geplaatst: 28 september 2016, 10:27 uur
Tony schreef:
Denk dat je hier wel gelijk in hebt, de meestal naar voren gerichte Ziyech is een verstandige aankoop van het meestal breed spelende Ajax, maar of het genoeg is voor het kampioenschap? De laatste individuele speler die een kampioenschap heeft binnengesleept is Romario bij PSV geweest. En daarvoor was het Cruijff bij Feyenoord. Of Ziyech al zoveel klasse heeft zal de rest van het nog lange seizoen uitwijzen.
(quote)
Wanneer maakt een speler een club exact kampioen?
Het algehele niveau van de Eredivisie is tov de tijden van Cruijff en Romario natuurlijk aardig gezakt. Dus zo goed als deze mijnheren hoeft hij niet te zijn.
Ik denk dat Ajax zonder Ziyech geen kampioen zou worden en met hem wel; simpele gedachte, ik weet het. Dat eerste zullen we nooit weten (of hij moet geblesseerd raken).
0
Martial
geplaatst: 28 september 2016, 13:04 uur
gigage schreef:
sjuuuurllèèè!!
sjuuuurllèèè!!
Een geweldige pot voetbal gisteravond
ipv dat gezever over die Ziyech heel de tijd.Blij dat Dortmund nog gelijk maakte, want dat verdiende ze wel buiten het feit dat Borussia Dortmund mijn favoriete club is na Feyenoord

0
geplaatst: 28 september 2016, 13:19 uur
Wat een afgang van die Engelse bondscoach en dus ook de Engelse Bond.
Kreeg 4 miljoen pond per jaar in zijn handen en bij het eerste de beste aanbod van 400.000 pond om te zwendelen/frauderen gaat hij voor de bijl!
Dan ben je toch ook een loser als je je zo laat kennen.
En dan nog gezwegen over wat hij tussen en neus en lippen allemaal zei over de bond, voetballers, de vorige bondscoach en de twee Engelse Prinsen.
Zelden overigens ook weer zo gelachen om het voetbal, want dat hebben we tenminste in ieder geval voor dat geld gekregen. Veel humor en wat soap.
Advocaat doet ook alles voor geld maar is tenminste slim genoeg zich niet te laten omkopen om verboden praktijken in het voetbal aan de man te brengen.
God, hoe dom kun je zijn....
Kreeg 4 miljoen pond per jaar in zijn handen en bij het eerste de beste aanbod van 400.000 pond om te zwendelen/frauderen gaat hij voor de bijl!
Dan ben je toch ook een loser als je je zo laat kennen.
En dan nog gezwegen over wat hij tussen en neus en lippen allemaal zei over de bond, voetballers, de vorige bondscoach en de twee Engelse Prinsen.
Zelden overigens ook weer zo gelachen om het voetbal, want dat hebben we tenminste in ieder geval voor dat geld gekregen. Veel humor en wat soap.
Advocaat doet ook alles voor geld maar is tenminste slim genoeg zich niet te laten omkopen om verboden praktijken in het voetbal aan de man te brengen.
God, hoe dom kun je zijn....

3
geplaatst: 28 september 2016, 13:50 uur
Bijvoorbeeld als je op de laatste speeldag de 1-1 scoort tegen Ajax

0
geplaatst: 28 september 2016, 14:16 uur
Nicolage Rico schreef:
Naast uitzonderlijke voetbalkwaliteiten, ook de "drive" en leidinggevende capaciteiten. Om een elftal aan de gang te krijgen en te houden.
De voetbalkwaliteiten van Ziyech zijn behoorlijk maar niet extreem. Drive heeft hij alleen bij tijde en wijle. Leidinggevende capaciteiten heb ik ook nog niet gezien.
Veel voetballers hebben op genoemde onderdelen meer of mindere kwaliteiten. Alleen de speler die alle drie in de juiste mate bezit, kan een elftal kampioen maken.
Een voetballer kan ook groeien in zijn rol of juist minder worden.
Guidetti voldeed zijn jaar in De Kuip aan alle eisen. Raakte natuurlijk alleen geblesseerd, besmet met een virus en is nooit meer de oude geworden.
Maar hij had Feyenoord eerder kampioen gemaakt dan Ziyech Ajax.
0
geplaatst: 28 september 2016, 14:24 uur
serieus?
Guidetti had een enorme goede uitstraling, een goede drive (over het algemeen maar het leverde hem ook kaarten en schorsingen op) en hij kon redelijk voetballen.
Ziyech heeft wat minder uitstraling, een wat mindere drive maar hij kan wel erg goed voetballen. Vele malen beter dan Guidetti. Vorig jaar was hij toch al veruit de beste? Ik snap echt niet (hoeveel je ook voor Feyenoord kan zijn) dat je dat niet ziet. Ik heb ook liever dat hij er niets van bakt (zoals de eerste paar wedstrijden voor Ajax zodat het puntverlies op kan leveren) maar als liefhebber kan je toch alleen maar genieten van hem.
Guidetti had een enorme goede uitstraling, een goede drive (over het algemeen maar het leverde hem ook kaarten en schorsingen op) en hij kon redelijk voetballen.
Ziyech heeft wat minder uitstraling, een wat mindere drive maar hij kan wel erg goed voetballen. Vele malen beter dan Guidetti. Vorig jaar was hij toch al veruit de beste? Ik snap echt niet (hoeveel je ook voor Feyenoord kan zijn) dat je dat niet ziet. Ik heb ook liever dat hij er niets van bakt (zoals de eerste paar wedstrijden voor Ajax zodat het puntverlies op kan leveren) maar als liefhebber kan je toch alleen maar genieten van hem.
0
geplaatst: 28 september 2016, 14:43 uur
Ach, heeft Ruiz een paar jaar terug Twente niet kampioen gemaakt? Die heeft zo vaak de enige goal gemaakt in een wedstrijd... Of was het toch Munsterman. 
Guidetti was wel een enorme aanjager, veel meer dan Ziyech. Maar Ziyech staat als voetballer inderdaad wel een paar treetjes hoger.

Guidetti was wel een enorme aanjager, veel meer dan Ziyech. Maar Ziyech staat als voetballer inderdaad wel een paar treetjes hoger.
1
geplaatst: 28 september 2016, 16:05 uur
Ik snap dat sommigen het vacuüm willen vullen dat ontstaan is na Cruijffs dood, maar man, man... wat een geneuzel in de marge hier.
Misschien nog melden dat de bal rond is en alles nog mogelijk is tot het laatste fluitsignaal geklonken heeft? Nog even en iemand gaat beweren dat PEC kans heeft om nog kampioen te worden dit jaar.
Misschien nog melden dat de bal rond is en alles nog mogelijk is tot het laatste fluitsignaal geklonken heeft? Nog even en iemand gaat beweren dat PEC kans heeft om nog kampioen te worden dit jaar.
0
geplaatst: 28 september 2016, 18:36 uur
Die ja, zo'n Abramovich persoon maakt een club kampioen, alleen vorig jaar niet daar in Engeland.
Overigens wat een bondscoach hadden die Engelse daar weer, tja Blind moet nog aan de bak.
0
geplaatst: 28 september 2016, 20:53 uur
Mocht het mis gaan, PSV heeft zich alvast vermomd als VFL Wolfsburg.
0
geplaatst: 28 september 2016, 21:15 uur
voor de niet fans: Atletico Madrid-Bayern Munchen is op ARD 1
0
geplaatst: 28 september 2016, 21:27 uur
Heerlijke wedstrijd in Madrid.
PSV doet goede zaken voor het kampioenschap want die gaan zo niet overwinteren in Europa.
PSV doet goede zaken voor het kampioenschap want die gaan zo niet overwinteren in Europa.
0
geplaatst: 28 september 2016, 21:31 uur
Mönchengladbach - Barcelona is ook leuk! Zeker omdat mijn landgenoot Thorgan Hazard het goed doet, en gescoord heeft.
Edit: En Carrasco voor Atletico, mooi. Haalt België toch wat individueel succes in de CL, na al dat geklungel bij Club...
Edit: En Carrasco voor Atletico, mooi. Haalt België toch wat individueel succes in de CL, na al dat geklungel bij Club...
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 september 2016, 21:52 uur
Aparte tussenstanden bij Celtic - City (3-2), Gladbach - Barca (1-0) en Ludogoretz - PSG (1-1)...
0
geplaatst: 28 september 2016, 21:53 uur
gigage schreef:
Bij mij op ZDF maar toch bedankt voor de tip want zo kwam er ik wel bij uit

0
geplaatst: 28 september 2016, 22:05 uur
Zouden clubs zich nog ongerust maken zodra ze een pingel tegen krijgen tegen PSV?
0
geplaatst: 28 september 2016, 22:07 uur
Dat penalty probleem bij PSV neemt nu toch echt groteske vormen aan. Misschien moet Zoet ze maar gewoon nemen voortaan.
1
geplaatst: 28 september 2016, 22:16 uur
vigil schreef:
Zouden clubs zich nog ongerust maken zodra ze een pingel tegen krijgen tegen PSV?
Ja, Barca met Jasper op doel.

0
geplaatst: 28 september 2016, 22:26 uur
Het kan de beste overkomen, dat blijkt ook wel...
Griezmann vol op de lat
Griezmann vol op de lat
0
geplaatst: 28 september 2016, 22:54 uur
Nou dat had PSV toch moeten winnen, ondanks dat ze erg matig voetbalden.
Dat ze maar gauw Willems een keer verkopen, wat is die slecht zeg.
Dat ze maar gauw Willems een keer verkopen, wat is die slecht zeg.
0
geplaatst: 28 september 2016, 22:54 uur
Ondertussen ook sensatie in Newcastle, waar het in de 93ste minuut nog 2-3 staat voor Norwich, maar Newcastle toch nog de winst pakt met 2 goals in de verre blessuretijd.
En na Allardyce is Jimmy Floyd Hasselbaink de volgende trainer die wordt genoemd in het Britse corruptieschandaal.
En na Allardyce is Jimmy Floyd Hasselbaink de volgende trainer die wordt genoemd in het Britse corruptieschandaal.
0
geplaatst: 28 september 2016, 23:09 uur
Met zo'n Jimmy Floyd Hasselbaink, ik denk dat dat veel meer gebeurt en het zal mij niks verbazen als dat in Nederland ook gebeurt, als je ziet wat voor spelers er uit het buitenland worden gehaald die nul toegevoegde waarde hebben, dan zijn er vast bestuurders die er een zak geld aan overhouden.
0
geplaatst: 28 september 2016, 23:10 uur
herman schreef:
Ondertussen ook sensatie in Newcastle, waar het in de 93ste minuut nog 2-3 staat voor Norwich, maar Newcastle toch nog de winst pakt met 2 goals in de verre blessuretijd.
94ste en 95ste minuut

Het was belangrijk want het zijn de nummers 2 (norwich) en 3 uit de competitie
0
geplaatst: 28 september 2016, 23:21 uur
iggy schreef:
PSV heeft nog altijd veruit de beste selectie. Zeeeer zeker in de breedte.
Nou, dan ben ik benieuwd naar die bank, want deze A-selectie was weer eens ouderwets matig. Twee klutsballen nodig om te scoren. Met vijf verdedigers spelen en dan zo slecht verdedigen. Het is bijna knap.PSV heeft nog altijd veruit de beste selectie. Zeeeer zeker in de breedte.
Overigens:
De Speld op Twitter:
"PSV-spelers woedend over penalty mee - 'Niets aan de hand scheids!' #rospsv"

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.