Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 10:53 uur
Tja - niet om 't een of 't ander, maar als ik moest kiezen duo Vlaar + Vrij vs Bruma + Dijk wist ik het wel: zou Duo Onrust (B + D) afvallen. Andere combi's zijn wellicht denkbaar, maar vermijd svp Veltman en/of Riedewald.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 11:00 uur
Veltman sowieso, heeft bij Ajax al moeite het hoofd boven water te houden. Uit tegen Rostov was hij zo zwak dat ik nog steeds niet van de schrik bekomen ben. En als back zijn er ook wel betere opties (Janmaat, Wiel, Karsdorp, Tete).
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 11:04 uur
Van Dijk was vorig seizoen speler van het jaar bij Southampton. Speelt bij Oranje als linker centrale verdediger terwijl hij rechts is. Tegen Zweden vond ik hem wel goed spelen.
Maar misschien kan hij samen met De Vrij achterin, want Bruma is opbouwend wel heel matig.
Wesley Hoedt doet het trouwens toch ook wel goed bij Lazio?
Maar misschien kan hij samen met De Vrij achterin, want Bruma is opbouwend wel heel matig.
Wesley Hoedt doet het trouwens toch ook wel goed bij Lazio?
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 12:47 uur
Lijkt me in ieder geval goed voor een vast centrum te kiezen met De Vrij en Van Dijk, ook al zijn het twee rechtsbeners. Drie kan ook, dan kun je diepgaande backs opstellen aangezien we geen vleugels meer hebben. Dan wordt het zoiets:
Zoet
De Vrij - Van Dijk - Blind
Janmaat - Willems
Strootman
Wijnaldum - Klaassen - Sneijder
Janssen
Er staan een paar spelers bij die momenteel in mindere vorm zijn, maar ik zou ze voorlopig laten staan. Zoet vind ik een mindere keeper dan Vorm, Krul, Cillessen en Stekelenburg, maar heeft in ieder geval een basisplaats.
Verder 4 doelpuntenmakers voorin en met Blind en De Vrij iig twee goede opbouwers van achteruit.
Zoet
De Vrij - Van Dijk - Blind
Janmaat - Willems
Strootman
Wijnaldum - Klaassen - Sneijder
Janssen
Er staan een paar spelers bij die momenteel in mindere vorm zijn, maar ik zou ze voorlopig laten staan. Zoet vind ik een mindere keeper dan Vorm, Krul, Cillessen en Stekelenburg, maar heeft in ieder geval een basisplaats.
Verder 4 doelpuntenmakers voorin en met Blind en De Vrij iig twee goede opbouwers van achteruit.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 13:00 uur
Ik zou Willems eruit laten en Dost in de spits, Janssen er om heen. Maar voor de rest lijkt me dat wel een aardige opstelling.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 13:01 uur
Titmeister schreef:
Tuurlijk wel, alleen al omdat De Vrij, mits fit, veel beter is dan die 2. Het is niet dat de prestaties in de afgelopen wedstrijden zo geweldig waren dat de huidige basisspelers recht hebben op oneindig krediet.
Tuurlijk wel, alleen al omdat De Vrij, mits fit, veel beter is dan die 2. Het is niet dat de prestaties in de afgelopen wedstrijden zo geweldig waren dat de huidige basisspelers recht hebben op oneindig krediet.
de prestraties van de verdediging zijn ruim beter (prima zelfs) dan met de EK kwalificatie. Dat Strootman zo'n bal verprutst is dan wel weer slecht voor de statistieken.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 13:03 uur
trebremmit schreef:
Ik zou Willems eruit laten en Dost in de spits, Janssen er om heen. Maar voor de rest lijkt me dat wel een aardige opstelling.
Ja, Willems bakt er niet veel van het laatste jaar. Maar in potentie vind ik hem wel de beste Nederlandse linksback en sowieso geeft hij in goede doen veel assists. Van Aanholt is ook een goed alternatief.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 14:54 uur
Dezelfde opstelling zou ik ook mijn keuze zijn, al moet Janssen dan echt een basisplek zien te veroveren bij zijn club. En Willems is (al sinds terugkomst van zijn blessure) echt te dramatisch en nu zou ik voor Van Aanholt gaan. Als Robben fit is - waar we niet meer van uit mogen gaan - krijgt die natuurlijk een basisplek en wordt het 5-3-2 ipv deze 5-4-1.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 16:50 uur
5 verdedigers tegen wit rusland? en dan 3 die elkaar in het centrum gaan aankijken wie de 35 jarige kaptein (FK Rostov) opvangt. Dus mag hij vrijelijk de bal voor de pot slingeren, omdat Willems te laat terug is en Sneijder het niet meer kan belopen. Ik meen al aardig wat van dat soort potjes gezien te hebben.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 oktober 2016, 19:17 uur
Een paar jaar terug hadden we het pagina's lang over Lance Armstrong. Nu blijkt dat Bradley Wiggins vermoedelijk geen haar beter was en de verdenkingen rond Chris Froome (waarom is hij alleen in de Tour goed) steeds sterker worden blijft het stil. Team Sky verklaarde zo ongeveer het strengste anti-doping protocol te hebben, maar dat valt dus allemaal best mee. Dumoulin is in ieder geval vrij duidelijk: Dumoulin haalt keihard uit naar UCI en Bradley Wiggins - HLN.be
Zal mij benieuwen of Scotland Yard net zo tekeer gaat als Armstrong overkomen is. Maar de ASO en UCI zitten natuurlijk niet op nieuwe schandalen te wachten. Ze willen een zuivere sport, maar dat gaat dus nooit meer gebeuren, dan zwijgen we maar liever. Ik vind dat overigens prima, maar dan hadden ze Armstrong ook met rust moeten laten.
Zal mij benieuwen of Scotland Yard net zo tekeer gaat als Armstrong overkomen is. Maar de ASO en UCI zitten natuurlijk niet op nieuwe schandalen te wachten. Ze willen een zuivere sport, maar dat gaat dus nooit meer gebeuren, dan zwijgen we maar liever. Ik vind dat overigens prima, maar dan hadden ze Armstrong ook met rust moeten laten.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 20:17 uur
Ach mij interesseert die hele wielrennerij geen ene moer meer. Het zou mij niets/nada verbazen als de pak hem beet laatste 30 tour winnaars allemaal gesnoept hebben. En de komende 30 jaar zal dat ook nog wel het geval zijn.
Armstrong is en blijft een geval apart, vind ik. Die vent heeft zoveel mensen door de stront gehaald. Die was niet alleen in zijn sport medogenloos. Maar ook ver daarbuiten.
Wat mij betreft de grootste sport viespeuk EVER !!
Armstrong is en blijft een geval apart, vind ik. Die vent heeft zoveel mensen door de stront gehaald. Die was niet alleen in zijn sport medogenloos. Maar ook ver daarbuiten.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 20:18 uur
Ik was wel een fanatiek tourvolger, zeker toen ik nog op school zat/studeerde, maar ben een jaar of 10 geleden ook compleet afgehaakt na het zoveelste schandaal. Maar Armstrong is wel van een ander kaliber dan Higgins. Dat is gewoon een psychopaat.
Mja, Oranje is niet echt meer in de positie landen als Wit-Rusland te onderschatten. Griekenland is van hetzelfde niveau en daar verloren ze laatst ook met 1-2 van. En aangezien ze in de afgelopen 10 potjes welgeteld 1 keer de nul hebben gehouden, lijkt het me geen gek idee de verdedigende stellingen te verzwaren. En als het goed loopt kunnen de backs diep staan en kan Blind eventueel nog inschuiven.
gigage schreef:
5 verdedigers tegen wit rusland? en dan 3 die elkaar in het centrum gaan aankijken wie de 35 jarige kaptein (FK Rostov) opvangt. Dus mag hij vrijelijk de bal voor de pot slingeren, omdat Willems te laat terug is en Sneijder het niet meer kan belopen. Ik meen al aardig wat van dat soort potjes gezien te hebben.
Mja, Oranje is niet echt meer in de positie landen als Wit-Rusland te onderschatten. Griekenland is van hetzelfde niveau en daar verloren ze laatst ook met 1-2 van. En aangezien ze in de afgelopen 10 potjes welgeteld 1 keer de nul hebben gehouden, lijkt het me geen gek idee de verdedigende stellingen te verzwaren. En als het goed loopt kunnen de backs diep staan en kan Blind eventueel nog inschuiven.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 20:18 uur
Schandalige uitspraken, Hendrik68. Wiggins heeft misschien mazen in de wet misbruikt. Lance Armstrong was niet alleen een dopingzondaar, maar probeerde ook (soms met succes) mensen kapot te maken die voor een eerlijke sport streden. Iggy zou wel eens gelijk kunnen hebben met zijn laatste zin.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 21:18 uur
iggy schreef:
Ach mij interesseert die hele wielrennerij geen ene moer meer. Het zou mij niets/nada verbazen als de pak hem beet laatste 30 tour winnaars allemaal gesnoept hebben. En de komende 30 jaar zal dat ook nog wel het geval zijn.
Met de eerste alinea kan ik het redelijkerwijs eens zijn. Met de tweede veel minder, m.n. de laatste zin. Die titel is imo voorbehouden aan Jimmy - Jim Will Fix It - Saville, een échte kindervriend.
Moet overigens zeggen dat de felheid waarmee de Fransen tegen Amerikaanse wielrenners van leer trokken, me sterk deed denken aan het werk van de Spaanse Inquisitie of de Christen-fundamentalisten die op kruistocht gingen (hetgeen ook wordt bevestigd door beelden en verhalen van o.m. Cees Priem).
0
Hendrik68
geplaatst: 5 oktober 2016, 21:23 uur
Kan waar zijn, maar dat van Armstrong wisten we ook niet meteen. Wie weet wat Sky allemaal onder het tapijt heeft geveegd en wellicht nog aan het vegen is. Armstrong was inderdaad best wel een vervelende klier en is daarvoor nu gestraft, maar alleen was hij nergens geweest. Er zijn erg veel hulptroepen ongestraft gebleven, want ik blijf zeggen: waarom is hij nooit betrapt? Daar moeten gruwelijk veel instanties aan mee hebben gewerkt. Zonder die instanties was Armstrong nergens. Wiggins de mazen van de wet? Inderdaad, zo werd Team Deutsche Telekom ook succesvol en de complete Spaanse sportwereld. Epo kon niet gevonden worden destijds, dus kon je ook niet gestraft worden. Dus dat was wel eerlijk? Dan ben ik maar schandalig Poekiemon. Er zijn er meer die vraagtekens zetten:
'A bunch of hypocrites': Team Sky attacked after Sir Bradley Wiggins TUE revelations - telegraph.co.uk Lees je tussen de letters ook nog even dat de WADA een dubbele agenda heeft.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 22:16 uur
Nou ja, niet meteen. Er waren natuurlijk al in een vrij vroeg stadium bedenkingen over Armstrong. Voor zijn ziekte een behoorlijk goede renner. Na zijn ziekte kon hij (na een tijdje in ieder geval) opeens moeiteloos meegaan in het hooggebergte. Sterker nog, hij was opeens king of the hill. Dat was/is voor iedere renner behoorlijk verdacht. Het probleem was dat hij inderdaad zo sluw was (slim wil ik dat niet noemen) om nooit op heterdaad gepakt/betrapt te zijn geweest. En daar zijn inderdaad meerdere instanties bij betrokken geweest. Volgens mij is dat ook bewezen. Of laat mijn geheugen me nu in de steek ?
Viespeuk Jimmy was geen sporter, Mjuman.
Viespeuk Jimmy was geen sporter, Mjuman.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 22:20 uur
Op een WK of EK waar het alleen telt dat je niet verliest (zie NL op WK of Por op EK) zou je wel met een gesloten verdediging kunnen spelen. Maar tegen Belarus, die inderdaad niet onderschat dient te worden, heb je aan een gelijkspel niet veel. 4-2-3-1 zou dan nog beter werken dan een 5,3,2, maar we zien wel. Als er weer van die foutjes worden gemaakt is het sowieso snel klaar.
2
geplaatst: 6 oktober 2016, 02:49 uur
Hendrik68 schreef:
Chris Froome (waarom is hij alleen in de Tour goed)
Chris Froome (waarom is hij alleen in de Tour goed)
Kijk je überhaupt meer wielrennen dan de Tour? Froome is al jaren het hele jaar door enorm sterk, weet ook kleine rondes te winnen (3x Dauphine, 2x Romandië) en is altijd indrukwekkend in de Vuelta. En de recente TUE-lekken pleiten juist in het voordeel van Froome. Dit in tegenstelling tot de TUE's van Wiggins.
Hoewel het allemaal door de mazen van de wet is gegaan, verstevigt deze kwestie mijn vermoeden dat Sky/British Cycling iets te nauwe banden heeft/had met de UCI/UKAD/WADA.
Overigens is al jaren bekend dat TUE's gebruikt worden om te dopen. Hopelijk wordt er binnenkort iets aan gedaan. De (gedeeltelijke) oplossing is simpel: TUE's nog steeds toestaan, maar wel voor een x aantal weken niet koersen wanneer je een TUE nodig hebt gehad.
Ik vind het trouwens toch een kleine overwinning voor de anti-dopingagentschappen dat sporters tegenwoordig dit soort kunstgrepen moeten uithalen voor minimale prestatiebevorderingen. De tijd dat wielrenners vol met doping zaten lijkt toch enigszins voorbij. Zeg ik heel voorzichtig.
1
geplaatst: 6 oktober 2016, 08:12 uur
Ja er zit nogal een verschil tussen systematisch epo en bloeddoping gebruiken en met een doktersattest een verboden middel tegen astma gebruiken. Het pleit Wiggins niet vrij, maar de vergelijking met Armstrong loopt nogal mank...
0
geplaatst: 6 oktober 2016, 23:15 uur
ik had best wel wat meer reacties verwacht van de huidige wielrenner liefhebbers. En die zijn er.
Wat ik nu dus kan of mag concluderen is dat Poek, Teuniss en Titmeister op het huidige wielrennen zitten te kicken dat slechts een bietje bedonderd wordt. Want hoe dan ook Wiggings, STINKT. En niet zo'n beetje ook.
Een drie voudig tour winnaar die de boel gewoon heeft bezeikt. Anders dan Amstrong, dat klopt. Maar bezeiken is bezeiken !
Op naar de de volgende FAKE Wieler ronde waar dan ook !!
Mij niet gezien.
Wat ik nu dus kan of mag concluderen is dat Poek, Teuniss en Titmeister op het huidige wielrennen zitten te kicken dat slechts een bietje bedonderd wordt. Want hoe dan ook Wiggings, STINKT. En niet zo'n beetje ook.
Een drie voudig tour winnaar die de boel gewoon heeft bezeikt. Anders dan Amstrong, dat klopt. Maar bezeiken is bezeiken !
Mij niet gezien.

1
geplaatst: 6 oktober 2016, 23:21 uur
Elke ronde sinds 1996 is bezoedeld (en waarschijnlijk ver daarvoor ook al), vind je het gek dat we dan in 2016 onze schouders erover ophalen?
Uiteraard doperen ze nu nog evenveel als toen en geldt de macht van de rijkste, evenals in voetbal, Formule 1 etc.
Maar dat maakt de wedstrijd voor mij hooguit iets minder interessant, leuk en vermakelijk blijft het nog altijd wel!
Uiteraard doperen ze nu nog evenveel als toen en geldt de macht van de rijkste, evenals in voetbal, Formule 1 etc.
Maar dat maakt de wedstrijd voor mij hooguit iets minder interessant, leuk en vermakelijk blijft het nog altijd wel!
2
geplaatst: 6 oktober 2016, 23:25 uur
iggy schreef:
ik had best wel wat meer reacties verwacht van de huidige wielrenner liefhebbers. En die zijn er.
Mij niet gezien.
Ik ben wel benieuwd wanneer Wiggins die andere twee Tour de Frances heeft gewonnen.ik had best wel wat meer reacties verwacht van de huidige wielrenner liefhebbers. En die zijn er.
Mij niet gezien.
0
geplaatst: 6 oktober 2016, 23:53 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Ik ben wel benieuwd wanneer Wiggins die andere twee Tour de Frances heeft gewonnen. Oeps, een voudig tour winnaar bedoel ik dus. typefoutje van mijn kant. :

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 07:59 uur
iggy schreef:
Mij niet gezien.
Mij niet gezien.
Jouw standpunt innemend, neem ik aan dat jij alleen nog maar naar amateurschaken kijkt?
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 08:46 uur
gigage schreef:
Op een WK of EK waar het alleen telt dat je niet verliest (zie NL op WK of Por op EK) zou je wel met een gesloten verdediging kunnen spelen. Maar tegen Belarus, die inderdaad niet onderschat dient te worden, heb je aan een gelijkspel niet veel. 4-2-3-1 zou dan nog beter werken dan een 5,3,2, maar we zien wel. Als er weer van die foutjes worden gemaakt is het sowieso snel klaar.
Gewoon geduldig zijn is mijn devies, dan valt die goal vanzelf wel. Vooral niet te overhaast willen aanvallen om de wedstrijd snel te kunnen beslissen, dan werk je de counterstrategie van Wit-Rusland alleen maar in de hand.
Als Oranje vanavond eindelijk weer eens de nul houdt (dat is extreem lang geleden intussen) dan blijven de punten gewoon in eigen huis. Ben ik van overtuigd.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 10:01 uur
Titmeister schreef:
Jouw standpunt innemend, neem ik aan dat jij alleen nog maar naar amateurschaken kijkt?
In een tijd waar smartphoneapps beter schaken dan grootmeesters, is elke amateur die een goede partij speelt (en wel eens naar de wc gaat) verdacht...
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 10:56 uur
Ik blijf me verbazen over de haat jegens Armstrong. Doping of niet, deze man heeft nog altijd geweldige prestaties geleverd en heeft een geweldige stichting opgericht.
Merckx, Hinault, onze eigen Zoetemelk zelfs 3(!) keer. Als helden worden ze onthaald hier. Allemaal systematisch dopinggebruik.
Merckx, Hinault, onze eigen Zoetemelk zelfs 3(!) keer. Als helden worden ze onthaald hier. Allemaal systematisch dopinggebruik.
0
Hendrik68
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:32 uur
Precies. Nou hoef je Armstrong ook weer niet te bewonderen, maar de enorme klopjacht die op hem werd gemaakt staat in geen verhouding tot welke andere dopingzondaar ooit. Dat staat me zo tegen en als je dan je bedenkingen bij Wiggins hebt noemt men dat niet raar, maar ronduit schandalig. Nou, zelfs Dumoulin is woest op Wiggins. Die heeft echt wel recht van spreken lijkt me. Overal op elke persconferentie uitte Wiggins zijn afkeer van doping, hij was zelfs trots om clean tot zulke prestaties te komen. Die ploeg van hem dweept nog altijd met hun anti doping beleid. Puur wettelijk zal er niks tegenin te brengen zijn, maar je vol laten spuiten op doktersadvies om beter te presteren is voor mij, en niet alleen voor mij, hetzelfde als illegale doping. Schijnheilig noemen we zoiets. Armstrong werd het zo heet onder de voeten dat hij uiteindelijk wel moest bekennen. Alex Zulle zijn leven was kapot na de Festina zaak, maar collega Virenque mocht nadien nog de ene na de andere mooie overwinning behalen. Puur en alleen omdat Virenque uit Frankrijk komt. Daar baal ik van.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:32 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Jouw standpunt innemend, ach wat maakt het allemaal uit. Een dope winnaartje meer of minder, who cares ? It's all in the game.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:36 uur
chevy93 schreef:
Ik blijf me verbazen over de haat jegens Armstrong. Doping of niet, deze man heeft nog altijd geweldige prestaties geleverd en heeft een geweldige stichting opgericht.
Maar heb je echt geen idee waarom? Ik vind het namelijk volkomen logisch. Doping ok, maar zijn gedrag tegen b.v. Filippo Simeoni is toch onvergeeflijk?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.