Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 15:19 uur
Wat is er zo schokkend? Voetbalzone e.d. is hier geblokkeerd.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 15:26 uur
herman schreef:
Rico is een beetje in de financiële war: Arsenal heeft ca 225 miljoen in kas - maar wél ca 60 miljoen aan (korte-termijn) verplichtingen: netto dus meer dan 150 miljoen - dat is meer de Barça, Real en Bayern samen in kas hebben. Degene die zo'n praetseltje post vergeet gewoon dat bij een echte voetbalclub het (werk)kapitaal op het veld staat, dat geeft aan dat de core business voetbal is en niet sparen of beleggen, zoals ook in de Arena.
Bale en Ronaldo samen zijn waarschijnlijk niet eens te betalen met die 160 miljoen; en dan heb ik het nog niet eens over de rest van het team.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 15:31 uur
Bedankt voor je compliment, Mjuman, maar ik heb het artikel niet geschreven.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 15:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Nee, maar wel ernaar gelinkt zonder enige kritische kanttekening. Schoenmaker ...
Overmars en v.d. Sar volgen een zelfde soort politiek, oppotten, en dat maakt hen niet populair.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 15:35 uur
Vind het altijd knap hoe je overal een negatief punt van kan maken. Welke maat heb je, trouwens?
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 15:42 uur
Nicolage Rico schreef:
Vind het altijd knap hoe je overal een negatief punt van kan maken. Welke maat heb je, trouwens?
(quote)
Dank voor het compliment, maar ik vrees dat je voor begrijpend lezen niet echt een voldoende had.
Beoogde die promopraat te relativeren - wat voor zin heeft het in vredesnaam als club een dikke kas te hebben als je de afgelopen 12 jaar geen landskampioen bent geworden en niet verder bent gekomen dan kwartfinale CL? Alle drie andere clubs hebben meer bereikt - lekker belangrijk die gevulde kas - alhoewel dat wel snap hoor, in het geval van een Feyenoord-supporter (jullie kas paste lang in een luciferdoosje)

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 16:47 uur
Mjuman schreef:
Beoogde die promopraat te relativeren - wat voor zin heeft het in vredesnaam als club een dikke kas te hebben als je de afgelopen 12 jaar geen landskampioen bent geworden en niet verder bent gekomen dan kwartfinale CL?
Iemand anders verwijten niet genuanceerd (of kritisch, zo u wilt) genoeg te zijn, om vervolgens zelf met deze halve waarheden aan te komen.Beoogde die promopraat te relativeren - wat voor zin heeft het in vredesnaam als club een dikke kas te hebben als je de afgelopen 12 jaar geen landskampioen bent geworden en niet verder bent gekomen dan kwartfinale CL?
Arsenal heeft jarenlang onder een strikt financieel bewind gestaan vanwege de bouw van een stadion dat een slordige 600-700 miljoen gekost heeft. Uit eigen zak bepaald, zonder gemeentesteun. In tegenstelling tot sommige clubs.
P.s. 2006/07 stond Arsenal in de finale van de CL.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 17:01 uur
Chev; dat laatste was me even ontschoten. Dat verhaal over dat nieuwe stadion van Arsenal is veel complexer dan jij hier wilt doen geloven: er was nl wel degelijk subsidie aangevraagd (bij deelgemeente Islington) maar die werd niet verleend. Dat hele finance verhaal staat duidelijk hier te lezen Emirates Stadium - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org - kopje Finance and Naming.
Nogmaals succes van een club - in termen van fin. ratio's - meet je niet (alleen) af aan wat de club in kas heeft (liquide middelen), maar ook aan wat er aan kapitaal in het veld staat (en je kunt ook naar de jaaromzet kijken, bijv meerdere jaren achtereen)
Nogmaals succes van een club - in termen van fin. ratio's - meet je niet (alleen) af aan wat de club in kas heeft (liquide middelen), maar ook aan wat er aan kapitaal in het veld staat (en je kunt ook naar de jaaromzet kijken, bijv meerdere jaren achtereen)
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 17:07 uur
Running On Empty schreef:
Ja dat viel mij ook al op. Bah ...dat noemen ze gloryhunters. Komen alleen in het stadion als het goed gaat.
(quote)
Ja dat viel mij ook al op. Bah ...dat noemen ze gloryhunters. Komen alleen in het stadion als het goed gaat.
Valt me wat tegen van jou en Mjuman dat jullie wel allerlei vraagtekens bij mij zetten, maar dan niet op mijn reactie ingaan. Nog even een aanvulling. Ik heb 3 jaar een seizoenskaart in De Kuip gehad en 2 jaar bij Utrecht. Ik ben ongeveer net zo vaak naar beide clubs geweest in mijn leven en ik vond dat ik daarom prima met FC Utrecht naar de bekerfinale kon. Overigens was ik erbij toen Utrecht het werkelijk op een oerdomme wijze thuis verklootte tegen Heracles in de playoffs. Dan heb je geen fijne zondag. Dat was mijn laatste stadionbezoek, in mei dus.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 17:13 uur
Troost je, west die duale sportieve identiteit komt wel meer voor hier - Amsterdammers of Rotterdammers die hier woonachtig zijn, of Brabo's en daar doet niemand moeilijk over; geboren in A. leef je nu in B. De kneep zit 'em hierin dat jij in mijn beleving pas dit seizoen als vrolijke Feyenoorder uit de kast bent gekomen. 

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 18:11 uur
Ik ga altijd met West naar PSV als Utrecht en Feyenoord uitspelen.
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 19:38 uur
west schreef:
Valt me wat tegen van jou en Mjuman dat jullie wel allerlei vraagtekens bij mij zetten, maar dan niet op mijn reactie ingaan. Nog even een aanvulling. Ik heb 3 jaar een seizoenskaart in De Kuip gehad en 2 jaar bij Utrecht. Ik ben ongeveer net zo vaak naar beide clubs geweest in mijn leven en ik vond dat ik daarom prima met FC Utrecht naar de bekerfinale kon. Overigens was ik erbij toen Utrecht het werkelijk op een oerdomme wijze thuis verklootte tegen Heracles in de playoffs. Dan heb je geen fijne zondag. Dat was mijn laatste stadionbezoek, in mei dus.
Ach je kunt best sympathie voor andere clubs hebben (ik heb ook voor de een meer sympathie dan voor de ander) maar de laatste maanden hoorde ik je alleen maar over Feyenoord en dat kwam een beetje raar over bij mij na al die bekerverhalen. Helemaal niets over FCUtrecht. Is zo'n zeperd tegen Heracles dan een reden om niet meer te gaan?
Aan die wedstrijd zat overigens een luchtje vanwege dat licentie-gedoe. FC Utrecht mocht niet winnen. Kijk nog eens terug naar 2 enorme 'blunders' van Bjorn Kuipers die dag. Eerst een zuivere goal afkeuren wegens buitenspel en vervolgens géén penalty geven voor een overduidelijke handsbal, waar Nijhuis gisteren wel (terecht) een pingel gaf voor exact dezelfde situatie. Maar goed prima verder. Ga gewoon weer eens gezellig kijken binnenkort.
Zelf heb ik sedert Januari 2011 geen potje gemist in de Galgenwaard en dat het minder gaat met mijn club aan de start van dit seizoen is geen enkele reden om minder te gaan

1
geplaatst: 3 oktober 2016, 19:49 uur
Running On Empty schreef:
Is zo'n zeperd tegen Heracles dan een reden om niet meer te gaan?
Ga gewoon weer eens gezellig kijken binnenkort.
(quote)
Is zo'n zeperd tegen Heracles dan een reden om niet meer te gaan?
Ga gewoon weer eens gezellig kijken binnenkort.
Nee, zeker niet. Ik ben even niet naar het stadion geweest om hele andere redenen, maar eigenlijk is het best een goed idee om weer eens een mooi potje te gaan zien.

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 19:53 uur
Mjuman schreef:
De kneep zit 'em hierin dat jij in mijn beleving pas dit seizoen als vrolijke Feyenoorder uit de kast bent gekomen.
De kneep zit 'em hierin dat jij in mijn beleving pas dit seizoen als vrolijke Feyenoorder uit de kast bent gekomen.
Als jochie van 6 nam mijn oom mij mee naar De Kuip bij Feyenoord-Ajax. Mijn halve familie komt uit Rotjeknor. Ik ben dus eigenlijk al 44 seizoenen Feyenoordfan.

Eerst ging ik alleen tijdens Utreg-Feyenoord naar de Galgenwaard, maar al snel ging ik soms met vrienden mee en zeker toen ik zelf op zondag aan de oostkant van Utrecht voetbalde pakten we daarna vaak de wedstrijd van Utrecht mee. Zo ging dat zo'n beetje.
Bij Ben van Leur op de Nachtegaalstraat verkochten ze kaarten voor Feyenoord. Dat was altijd vak H. Het halve vak kwam uit Utrecht volgens mij. Ging ik ook een paar keer per jaar heen. Ik moet ineens aan het polletje van Hans van Breukelen denken Rudi S: weet je nog?

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 19:59 uur
Rudi S schreef:
De laatste keer wilde Rudi niet eens meer één biertje blijven drinken...

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 20:36 uur
Het heeft hem jaren van therapie opgeleverd en uiteindelijk motivatietrainer van hem gemaakt. (Blijf het altijd, ook bij polletjes, positief zien!) Tot één of andere malloot hem T.D. van de KNVB maakte.

0
geplaatst: 4 oktober 2016, 07:38 uur
Mjuman schreef:
Ondertussen kunnen we bijna een elftal samenstellen van Nederlandse talenten die jong naar het buitenland gingen om daar te falen (ook te lezen als: "het niet helemaal waargemaakt hebben"), met Depay als meest recente en Drenthe en Babel als senioren.
Ondertussen kunnen we bijna een elftal samenstellen van Nederlandse talenten die jong naar het buitenland gingen om daar te falen (ook te lezen als: "het niet helemaal waargemaakt hebben"), met Depay als meest recente en Drenthe en Babel als senioren.
Ja, en Drenthe en Babel worden ook terecht niet geselecteerd. Je vraagt je af, waar Depay zijn selectie dan wel aan heeft verdiend. Voorlopig is zijn enige prestatie dat hij voor veel geld van PSV naar Manchester United is gegaan. Daarna is er niets meer gebeurd dat zijn uitverkoring ook maar enigszins zou rechtvaardigen.
Dus als Babel en Drenthe afvallen, is de vraag wanneer Depay eindelijk dat lot beschoren zal zijn.
Tot de tijd dat onze expat voetballers weer eens wat presteren, meer dan bank zitten, zou ik kijken naar alternatieven.
0
geplaatst: 4 oktober 2016, 18:41 uur
Een land als Ijsland stond met de keeper van NEC bovenaan in de kwalificatie en in de kwartfinale van het EK. Al die andere spelers speelden ook niet bij topclubs. Maar je moet er dan wel een team van maken. En daar is een coach voor. Drie keer in dezelfde opstelling spelen zal wel eens helend kunnen werken.
0
geplaatst: 4 oktober 2016, 19:12 uur
gigage schreef:
Drie keer in dezelfde opstelling spelen zal wel eens helend kunnen werken.
Drie keer in dezelfde opstelling spelen zal wel eens helend kunnen werken.
Makkelijk gezegd, maar van de vorige opstelling zijn er al 2 niet fit.
0
geplaatst: 4 oktober 2016, 20:17 uur
Ja, das waar. Maar het centrum Bruma, Van Dijk, zou ik zomaar niet weer omgooien omdat De Vrij er weer bij is. Zo ook Strootman, Wijnaldum, Klaassen, lekker laten staan.
0
geplaatst: 4 oktober 2016, 20:20 uur
gigage schreef:
Een land als Ijsland stond met de keeper van NEC bovenaan in de kwalificatie en in de kwartfinale van het EK. Al die andere spelers speelden ook niet bij topclubs. Maar je moet er dan wel een team van maken. En daar is een coach voor. Drie keer in dezelfde opstelling spelen zal wel eens helend kunnen werken.
Helemaal mee eens. Moge de onverzettelijkheid van IJsland een groot voorbeeld zijn voor onze schoothondjes.
Net als dat Leicester City vorig jaar heeft aangetoond dat het anders kan.
De onsuccesvolle en uitgesleten geijkte paden mogen rustig eens worden verlaten. Het ééndimensionale denken (verder komt Blind niet) opzij geschoven. Een onverzettelijk (en blijkbaar altijd fit) team komt aanmerkelijk verder.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 08:16 uur
gigage schreef:
Ja, das waar. Maar het centrum Bruma, Van Dijk, zou ik zomaar niet weer omgooien omdat De Vrij er weer bij is. Zo ook Strootman, Wijnaldum, Klaassen, lekker laten staan.
Tuurlijk wel, alleen al omdat De Vrij, mits fit, veel beter is dan die 2. Het is niet dat de prestaties in de afgelopen wedstrijden zo geweldig waren dat de huidige basisspelers recht hebben op oneindig krediet.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 08:50 uur
gigage schreef:
De Vrij is veel beter dan die twee. Blind zou wel gek zijn hem eruit te houden. Voor mij eigenlijk het enige zekerheidje in de verdediging.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 10:29 uur
Vind hem nou niet echt een betere verdediger, maar opbouwend wel beter. Op het WK had hij met Vlaar een echte verdediger naast hem, dat scheelde wel.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 10:45 uur
Dat is tig jaar geleden, hij is een stuk sterker geworden in het land waarond verdedigen een kunst is en hij erg goed gewaardeerd wordt
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 10:46 uur
Hij is een jaar geblesseerd geweest, hoe kun je dan veel sterker worden?
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 10:52 uur
Hij heeft er ook ruim een jaar gespeeld (hij zit er alweer voor het derde seizoen). Het is niet voor niets dat ze zijn contract graag willen openbreken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.