Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 10:36 uur
vigil schreef:
[cynische modus aan] Nou die Sinouh heeft anders ook wel een hoop te melden [cynische modus uit]
[cynische modus aan] Nou die Sinouh heeft anders ook wel een hoop te melden [cynische modus uit]
Nee die heeft inderdaad HELEMAAL NIETS te melden. Beetje sneue gast vind ik het, komt nogal gefrustreerd over.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 10:38 uur
Mjuman schreef:
Je zou denken dat het ambt van bondscoach leidt tot vroegtijdige verzuring, na aftreden. Bij Blind is die nu al waarneembaar.
Je zou denken dat het ambt van bondscoach leidt tot vroegtijdige verzuring, na aftreden. Bij Blind is die nu al waarneembaar.
Nog een voorbeeld: Marco Van Basten
Louis Van Gaal dan ook maar gelijk noemen, maar die was vóór die tijd al zo .....
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 10:41 uur
Running On Empty schreef:
Nee die heeft inderdaad HELEMAAL NIETS te melden. Beetje sneue gast vind ik het, komt nogal gefrustreerd over.
(quote)
Dat was vroeger als keeper al zo, matige keeper die vaak overal problemen had en een grote mond maar presteren ho maar.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 11:27 uur
herman schreef:
Als Feyenoord volgende week zo speelt als tegen NEC vandaag dan is het voor de rust al klaar. Voor de competitie is het wel leuk als ze in ieder geval eens punten gaan verliezen, al is het ook met een voorsprong van 8 punten nog lang niet gespeeld. Inmiddels heeft Ajax ook al weer 9 wedstrijden achter elkaar gewonnen (competitie en Europacup), dus denk wel dat het een mooi potje wordt.
(quote)
Als Feyenoord volgende week zo speelt als tegen NEC vandaag dan is het voor de rust al klaar. Voor de competitie is het wel leuk als ze in ieder geval eens punten gaan verliezen, al is het ook met een voorsprong van 8 punten nog lang niet gespeeld. Inmiddels heeft Ajax ook al weer 9 wedstrijden achter elkaar gewonnen (competitie en Europacup), dus denk wel dat het een mooi potje wordt.
Totaal niet te vergelijken. Na die 0-1 (onnodig/blunder) ging NEC met 11 man achter de bal spelen (laatste 20 minuten zelfs met 11 man op de doellijn). Dan is het lastig voetballen en kom je nauwelijks door die muur heen.
Ajax komt om te voetballen. Dan is Feyenoord zelf ook sterker. Daarbij komen er nog heel andere dingen kijken bij de Klassieker. Al zijn die meestal in het nadeel voor Feyenoord.

Je doet net of Ajax goed voetbalt dit seizoen. Gister was het goed, tegen een onthutsend ADO. Tegen Utrecht was het niet veel soeps.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 11:35 uur
Running On Empty schreef:
Ja dat klopt. Dat vind ik ook al maanden. Toch vind ik wel dat hij vaak zinnigere dingen over het voetbal zegt dan menig andere tafelgast daar.
(quote)
Ja dat klopt. Dat vind ik ook al maanden. Toch vind ik wel dat hij vaak zinnigere dingen over het voetbal zegt dan menig andere tafelgast daar.
Van Marwijk en zinnige dingen? Ik heb Mister Cliché nog nooit kunnen betrappen op iets zinnigs of interessants. Die kerel denkt het voetbal uitgevonden te hebben sinds hij bondscoach is geweest. Dat geforceerd moeilijk doen altijd, bleh. Bij van Gaal zit dat in zijn natuur, maar bij van Marwijk komt het zowaar nog zieliger over.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 11:36 uur
Nicolage Rico, zo goed vond ik het in het begin tegen ADO ook niet, maar ondertussen winnen ze wel alles. Maar de wedstrijd tegen Feyenoord staat op zich, hopelijk laten beide teams zich van hun beste kant zien.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 11:39 uur
Ajax heeft de boel wel aardig op de rit ja inmiddels. Vind ze ook een goede selecte hebben momenteel met Ziyech, Sanchez en Dolberg erbij.
50/50 volgende week, inclusief thuisvoordeel Feyenoord.
50/50 volgende week, inclusief thuisvoordeel Feyenoord.
0
Martial
geplaatst: 17 oktober 2016, 12:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Van Marwijk en zinnige dingen? Ik heb Mister Cliché nog nooit kunnen betrappen op iets zinnigs of interessants. Die kerel denkt het voetbal uitgevonden te hebben sinds hij bondscoach is geweest.
(quote)
Van Marwijk en zinnige dingen? Ik heb Mister Cliché nog nooit kunnen betrappen op iets zinnigs of interessants. Die kerel denkt het voetbal uitgevonden te hebben sinds hij bondscoach is geweest.
Van Marwijk is een "slimme" man, laat namelijk nooit het achterste van z'n tong zien

Ik mag hem wel.
Gisteren ook zo mooi Van Marwijk tegen Willem Vissers wat bedoel je nu precies met innovatie, uh ja gewoon .... maar wat dan?

0
Martial
geplaatst: 17 oktober 2016, 12:34 uur
Dat thuisvoordeel zie ik nooit zo als ze tegen Ajax spelen en heeft Feyenoord het traditioneel lastig thuis tegen Ajax.
Winnen is eigenlijk niet perse noodzakelijk al zou het natuurlijk wel mooi zijn daar niet van, maar met een gelijkspel behoud je de 5 punten voorsprong en als er wordt verloren is er ook geen man overboord

Het middenveld van Ajax speelt sowieso makkelijker als het onze, omdat daar nog steeds de creativiteit ontbreekt al zie ik voor Feyenoord eventueel wel kansen bij de backs van Ajax (Veltman en Sinkgraven)
Ik verwacht wel dat Elia zijn rentree gaat maken in de 2e helft eigenlijk.
Maar het blijft altijd lastig te voorspellen hoe zo'n wedstrijd zich gaat ontwikkelen en hebben we eerst nog de Europese potjes tussendoor.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 13:13 uur
Martial schreef:
Van Marwijk is een "slimme" man, laat namelijk nooit het achterste van z'n tong zien
Ik mag hem wel.
Gisteren ook zo mooi Van Marwijk tegen Willem Vissers wat bedoel je nu precies met innovatie, uh ja gewoon .... maar wat dan?
(quote)

Ik mag hem wel.
Vond dat Vissers juist goede punten had. Van Marwijk is van de oude stempel en conservatief. Ik zeg niet dat al die innovatie uit andere sporten ons voetbal daadwerkelijk vooruit helpt, maar het is het uitzoeken waard.
Mocht Bert altijd, tot hij bij zichzelf dacht "ik moet nu zo autoritair mogelijk overkomen."
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 13:22 uur
Martial schreef:
Dat thuisvoordeel zie ik nooit zo als ze tegen Ajax spelen en heeft Feyenoord het traditioneel lastig thuis tegen Ajax.
Winnen is eigenlijk niet perse noodzakelijk al zou het natuurlijk wel mooi zijn daar niet van, maar met een gelijkspel behoud je de 5 punten voorsprong en als er wordt verloren is er ook geen man overboord
Het middenveld van Ajax speelt sowieso makkelijker als het onze, omdat daar nog steeds de creativiteit ontbreekt al zie ik voor Feyenoord eventueel wel kansen bij de backs van Ajax (Veltman en Sinkgraven)
Maar het blijft altijd lastig te voorspellen hoe zo'n wedstrijd zich gaat ontwikkelen en hebben we eerst nog de Europese potjes tussendoor.
(quote)

Ik zie het thuisvoordeel wel, de prestaties zijn thuis tegen Ajax ook een stuk beter dan uit. Ajacieden mopperen altijd dat Feyenoord de scheids thuis mee heeft vanwege Het Legioen. Al is dat complete kul.

Winnen is juist ontzettend belangrijk. Een zogenaamde 6 punten wedstrijd. Bij winst zet je zo'n ongelooflijke stap. Ik zie Feyenoord in het vervolg meer punten verliezen dan Ajax, dus die 8 punten voorsprong is enorm belangrijk. Als je verliest, is het gat slechts 2 punten. Dan voel je de hete adem constant in je nek. Sterker, ik zie Feyenoord die voorsprong dan nog binnen een maand verspelen. Winst op Ajax gaat Feyenoord een enorme boost geven.
Feyenoord moet het hebben van het collectief en vechtlust, al vind ik ons ook over voldoende individuele kwaliteiten bezitten en scorend vermogen. Lekker inderdaad dat Elia in kan vallen in de 2e helft, is toch iemand die vanuit het niks het verschil kan maken.
De Europese potjes zijn ook in ons voordeel. Wij spelen namelijk thuis en Ajax heeft een lastige uitwedstijd tegen Celta de Vigo.
1
geplaatst: 17 oktober 2016, 16:24 uur
Martial schreef:
Heb ook maar even gekeken naar de uitzending van gisteren.
Heerlijk zoals Bert Van Marwijk die betweter van een Willem Vissers (Volkskrant) compleet doormidden zaagde, Dat was uiteraard meteen ook de wraak op de kritische vragen van Vissers aan het begin van de uitzending. Onbegrijpelijk ook dat Willem Vissers de wijze van fluiten voor het rustsignaal door Bas Nijhuis normaal vond.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 20:00 uur
Vanavond Liverpool - Manchester United op ziggo sport. Liverpool heeft al een pittig programma achter de rug en een paar mooie potjes voetbal laten zien en toch draaien ze bovenin mee.De snelle Mané (overgekomen van Koemans Southamptom) steelt vaak de show bij Liverpool en Wijnaldum lijkt zijn draai een stapje hoger (tov Newcastle) ook redelijk gevonden te hebben. ManU kan nationaal wel als de grote rivaal worden gezien. Al meer dan 50 jaar worden er geen spelers aan elkaar verkocht. Als Liverpool wint delen ze de koppositie (19 punten), als ManU wint komen ze gelijk met Liverpool en Chelsea (16 punten).
3
geplaatst: 17 oktober 2016, 22:31 uur
Nicolage Rico schreef:
Mocht Bert altijd, tot hij bij zichzelf dacht "ik moet nu zo autoritair mogelijk overkomen."
(quote)
Sorry.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 22:51 uur
En weer een raadseltje (waar slaat die vreemde usernaam toch op? Een mij onbekende band? Een albumtitel?) opgelost. Serieus, Trebremmit wel eens gegoogled om te achterhalen of ik iets had gemist. Ben niet zo'n puzzelaar, zoals je merkt...

0
geplaatst: 19 oktober 2016, 12:50 uur
Gister nog even naar Sporting - Dortmund gekeken, maar het was wel duidelijk welke ploeg moest winnen. Hoe kun je nou zo'n goal afkeuren, die keeper loopt tegen Dost aan, laat zich vallen en het doelpunt wordt afgekeurd, dat is niet eens meer onopvallend de wedstrijd beïnvloeden.
0
geplaatst: 19 oktober 2016, 19:15 uur
Mooi voorbeeld geeft PSV U19, staat met 0-2 voor door een geweldige pegel van Sam Lammers.
0
geplaatst: 19 oktober 2016, 21:07 uur
Ik heb niet het idee dat PSV veel zelfvertrouwen gaat tanken vanavond...
0
geplaatst: 19 oktober 2016, 21:09 uur
Als Cocu zo vroeg gaat wisselen betekent het dat hij een fout heeft gemaakt bij de basiself.
0
geplaatst: 19 oktober 2016, 21:12 uur
Ze worden helemaal overlopen. Hij moet wel anders staat het 5-0 met de rust
0
geplaatst: 19 oktober 2016, 21:12 uur
Altijd fijn: muziekmeter langs de lijn, met Saar Gitaar en Matje Vig 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.