Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 20 maart 2016, 06:21 uur
RTL Duitsland zendt het al jaren uit. Ook dit jaar weer. Altijd zeer vakkundig commentaar. Behalve de commerciele breaks nooit iets te klagen gehad. Het is weer begonnen. Verstappen uitstekend weg, maar Lewis Hamilton heeft zich net losgewurmd na een mindere start. Dat is jammer voor Verstappen, want de Ferrari's en Mercedessen moeten uitvallen wil je daar voor blijven. Dat zal het hele seizoen niet veranderen. Maar hopen op veel regenraces.
0
buizen
geplaatst: 20 maart 2016, 06:37 uur
Prima te volgen op de Duitse RTL. Nikki Lauda als vaste analist.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 maart 2016, 08:05 uur
Heel frustrerend voor Verstappen. Er gaan harde woorden vallen binnen Toro Rosso, zoveel is zeker. Het is ook zeker dat Verstappen na dit jaar vertrekt. Hij is nu al net zo goed als de mannen die vandaag op het podium staan, maar een mindere auto, een teammaat waar je helemaal niks aan hebt en een veel minder team achter zich weerhoudt hem telkens van een klassering die bij hem past. Daar is hij aan het eind van dit jaar wel klaar mee.
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2016, 08:24 uur
In 1976 was ik nog een ventje , maar volgde zo goed als kwaad als het kon de Formule 1. Wat een spannend en 'vlammend'jaar was dat tussen Hunt en Lauda.......dat ongeluk op de Nurbürgring met Lauda vergeet ik nooit weer en ook niet zijn rentree na een dikke maand of zo......had ik toen nooit verwacht : Lauda racete gewoon weer, met zijn hoofd in één en al verband: wat een enorme bikkel en durfal ! Hunt won de titel met 1 punt verschil, ook nog doordat Lauda in de laatste race uitviel....
0
geplaatst: 20 maart 2016, 11:18 uur
trebremmit schreef:
Net de docu Formula 1 uit 2013 gezien, was op RTL7.
Wel indrukwekkend zeg, nooit geweten dat er zoveel dodelijke ongelukken bij gebeurd zijn tot aan Senna toe. Na Senna hebben ze het gelukkig een stuk veiliger gemaakt.
Net de docu Formula 1 uit 2013 gezien, was op RTL7.
Wel indrukwekkend zeg, nooit geweten dat er zoveel dodelijke ongelukken bij gebeurd zijn tot aan Senna toe. Na Senna hebben ze het gelukkig een stuk veiliger gemaakt.
En dat is maar goed ook,want wat een crash van Alonso zeg. En dan gewoon eruit kruipen en rondzwaaien. Cold as ice.
0
Martial
geplaatst: 20 maart 2016, 11:25 uur
Het was weer een galavoorstelling gisteren in de Kuip van Feyenoord van de eerste tot de laatste minuut op het puntje van mijn kuipstoeltje gezeten, het fenomenale middenveld met die wereldtoppers El Ahmadi en Vilhena voorop in de strijd, hebben we ook nog die wereldverdediger Botteghin in huis, want ja kom daar maar eens langs.....
Voorin is het ook genieten geblazen vooral van Elia met zijn onnavolgbare passeerbewegingen die elke back het nakijken geeft.
Het is trouwens te hopen dat Groningen vandaag wint, want het zal toch niet zo zijn dat ze het record van Feyenoord af gaan pakken van 7 nederlagen op rij, anders hebben we helemaal niks dit seizoen .....
Voorin is het ook genieten geblazen vooral van Elia met zijn onnavolgbare passeerbewegingen die elke back het nakijken geeft.
Het is trouwens te hopen dat Groningen vandaag wint, want het zal toch niet zo zijn dat ze het record van Feyenoord af gaan pakken van 7 nederlagen op rij, anders hebben we helemaal niks dit seizoen .....
0
geplaatst: 20 maart 2016, 11:44 uur
Vandaag is d day. Psv - ajax.
Ik als psv liefhebber kijk er vol vertrouwen naar uit. Als ze deze winnen is het voor het eerst dat ze alle zogenaamde toppers hebben gewonnen in een seizoen. Je hebt er niks aan, want is Feyenoord nog een topper ? Maar leuk voor de statistieken.
Om 1830 weten we meer..
Ik als psv liefhebber kijk er vol vertrouwen naar uit. Als ze deze winnen is het voor het eerst dat ze alle zogenaamde toppers hebben gewonnen in een seizoen. Je hebt er niks aan, want is Feyenoord nog een topper ? Maar leuk voor de statistieken.
Om 1830 weten we meer..
0
geplaatst: 20 maart 2016, 12:09 uur
Martial schreef:
Het was weer een galavoorstelling gisteren in de Kuip van Feyenoord van de eerste tot de laatste minuut op het puntje van mijn kuipstoeltje gezeten, .....
Het was weer een galavoorstelling gisteren in de Kuip van Feyenoord van de eerste tot de laatste minuut op het puntje van mijn kuipstoeltje gezeten, .....
Hoogtepunt op TV was het in beeld nemen van de vrouw van Dirk Kuijt, dus zo vervelend was het niet om te kijken

0
geplaatst: 20 maart 2016, 13:12 uur
Voor wie het wil zien, vanmiddag om vier uur live het debuut van de Nederlander Bo Bendsneyder in de moto3. Te zien op eurosport1. Hij start vanaf de elfde plaatst omdat hij drie plekken is teruggezet.
Moto3
En om zeven uur mogen Rossi en co weer.
Moto3
En om zeven uur mogen Rossi en co weer.

0
Cured
geplaatst: 20 maart 2016, 17:35 uur
Vieze uitfluiter, die Kuipers......kost PSV een penalty . Cileesen had sowieso er al uit moeten zijn wegens 2 x geel, misbaksel.
.
.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 18:20 uur
Twee halve kansen, twee hele doelpunten....Ajax speelt vandaag zoals je dat van Atlético had verwacht.
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2016, 18:24 uur
Prut PSV....creatieve armoede en tegen Ajax vandaag in effectiviteit en tegen buitenlandse clubs komen ze gewoon tekort om het spel echt te maken. Luuk de Jong en Narsingh/Locadia zijn goed tegen Ecelsior of Nec, maar missen echte topklasse.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 18:56 uur
gigage schreef:
Hoogtepunt op TV was het in beeld nemen van de vrouw van Dirk Kuijt, dus zo vervelend was het niet om te kijken
(quote)
Ze hebben WAT gedaan?

0
geplaatst: 20 maart 2016, 19:18 uur
dix schreef:
Twee halve kansen, twee hele doelpunten....Ajax speelt vandaag zoals je dat van Atlético had verwacht.
Moeten ze vaker doen in topwedstrijden. Met deze strategie was je in de Europa League ook een stuk verder gekomen.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 19:19 uur
Cured schreef:
Narsingh/Locadia zijn goed tegen Ecelsior of Nec, maar missen echte topklasse.
Narsingh/Locadia zijn goed tegen Ecelsior of Nec, maar missen echte topklasse.
Gelukkig dat er nu eindelijk een PSV'er het met me eens is. Als je Pereiro en Lestienne hebt die beiden gewoon hartstikke fit zijn snap ik niet dat Cocu de voorkeur geeft aan twee modale Nederlandse spelers, die zelden het verschil zullen maken.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 19:22 uur
Wat een desillusie vandaag...
Psv kan het niet opbrengen om een top ploeg te zijn en ajax speelt het zo verguisde counter voetbal.
Erg slechte pot gezien vandaag. Ajax scoorde snel waardoor psv moest komen. Kuipers onthield psv een pingel en floot rijkelijk laat bij een goal voor buitenspel. .. maar dan nog....psv oogde on geïnspireerd en futloos. . Jammer.. niet meer in eigen hand en zeker niet verwacht
Gefeliciteerd ajacieden...
Psv kan het niet opbrengen om een top ploeg te zijn en ajax speelt het zo verguisde counter voetbal.
Erg slechte pot gezien vandaag. Ajax scoorde snel waardoor psv moest komen. Kuipers onthield psv een pingel en floot rijkelijk laat bij een goal voor buitenspel. .. maar dan nog....psv oogde on geïnspireerd en futloos. . Jammer.. niet meer in eigen hand en zeker niet verwacht
Gefeliciteerd ajacieden...
0
geplaatst: 20 maart 2016, 19:32 uur
Niks mis met dodelijk effectief countervoetbal als je de mindere selectie hebt. De Boer zou wel gek zijn geweest als ie had geprobeerd z'n team het spel te laten maken na de 0-1.
Geval met Bazoer was denk ik wel een penalty, maar daar verliest PSV niet de hele wedstrijd mee. Twijfelgevallen zijn er altijd voor een scheids. Kan me goed voorstellen dat Kuipers bij zo'n fysiek duel teveel twijfelt om de bal op de stip te durven leggen.
Geval met Bazoer was denk ik wel een penalty, maar daar verliest PSV niet de hele wedstrijd mee. Twijfelgevallen zijn er altijd voor een scheids. Kan me goed voorstellen dat Kuipers bij zo'n fysiek duel teveel twijfelt om de bal op de stip te durven leggen.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:02 uur
Dat is wel de reden dat het stadion al lang niet meer vol zit daar in noord-holland.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:14 uur
Het ironische is dat ik als psv liefhebber vooral van Veel ajacieden commentaar hoorde over het counter voetbal van Psv. Dat was lelijk etc etc..
En nu ajax zo speelt hoor ik ze er niet meer over.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:26 uur
gigage schreef:
Dat is wel de reden dat het stadion al lang niet meer vol zit daar in noord-holland.
(quote)
Toen we mooi voetbal probeerden te spelen werden we 7 jaar geen kampioen. Ik zie liever een team dat vanuit een gesloten verdediging een handvol kansen gecreëerd maar wel extreem effectief is in het benutten daarvan. Dan scoor je alsnog voldoende. Liever elke week met 2-0 winnen dan de hele wedstrijd domineren met flitsend aanvalsspel maar door slordig verdedigen alsnog 2-2 spelen.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:29 uur
lennon schreef:
Het ironische is dat ik als psv liefhebber vooral van Veel ajacieden commentaar hoorde over het counter voetbal van Psv. Dat was lelijk etc etc..
Dat breien van Ajax is ook nauwelijks voetbal te noemen. Geen counter voetbal maar ook geen aanvallend voetbal, het is eigenlijk gewoon voetbal niemandallerigheid.
Er wordt vaak gewonnen omdat in de berekening van clubs een verlies tegen Ajax wordt ingecalculeerd. Dus een verlies is dan per saldo al opgenomen in de begroting. Toen ze bij NEC vorige week plotseling het licht zagen bleek dat bij een iets andere inschatting en instelling er ook gewoon tegen Ajax punten zijn te halen.
Ik denk dat ze erg veel geluk hadden, dat PSV juist deze week een loodzware Europese (en beslissende) wedstrijd moest spelen.
Formeel gesproken, kan de KNVB op de kalender dit probleem zien aankomen en anders programmeren. Dat ze besloten hadden toch juist vandaag Ajax voor de deur te plaatsen, je zou er haast wat van denken.
Maar dat doen we natuurlijk niet.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:31 uur
Altijd gedacht dat ik wist wat "OL" betekende, zeker als er nog een "M" achter kwam. Vanaf vandaag weet ik beter: OL = opperlullo en OLM is dus gewoon opperlullo van de maand.
Ik troost me met Saint Bob: Who the cap fits, let him wear it.!
Ik troost me met Saint Bob: Who the cap fits, let him wear it.!
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:42 uur
musician schreef:
Ik denk dat ze erg veel geluk hadden, dat PSV juist deze week een loodzware Europese (en beslissende) wedstrijd moest spelen.
Formeel gesproken, kan de KNVB op de kalender dit probleem zien aankomen en anders programmeren. Dat ze besloten hadden toch juist vandaag Ajax voor de deur te plaatsen, je zou er haast wat van denken.
De KNVB wist natuurlijk al lang voordat het seizoen was begonnen dat PSV zou overwinteren in de CL en dan ook nog een zware wedstrijd met verlenging zou spelen een paar dagen voor deze wedstrijd..
0
geplaatst: 20 maart 2016, 20:45 uur
Die cl wedstrijd mag geen excuus zijn....Daar ben je een zogenaamde top ploeg voor. Maar dat dit effect had op psv was vooral in helft 2 te zien. Niet dat ajax zo goed speelde maar bij psv vloeide de energie keihard weg.
De normaal gesproken brede bank stelt ook teleur. .. kortom de kracht van psv was vandaag en ook tegen Heerenveen de grote zwakte.
Natuurlijk kan ajax nog wat punten morsen, maar dat gaat psv ook nog wel doen.
Psv oogde heel lang als een zeer volwassen ploeg ook nog afgelopen dinsdag. Maar je bent pas een echte kerel als je ajax 5 dagen later ook een oorwassing geeft.
De normaal gesproken brede bank stelt ook teleur. .. kortom de kracht van psv was vandaag en ook tegen Heerenveen de grote zwakte.
Natuurlijk kan ajax nog wat punten morsen, maar dat gaat psv ook nog wel doen.
Psv oogde heel lang als een zeer volwassen ploeg ook nog afgelopen dinsdag. Maar je bent pas een echte kerel als je ajax 5 dagen later ook een oorwassing geeft.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:15 uur
Ajax heeft een makkelijker restprogramma, PEC Zwolle thuis, SC Cambuur uit, FC Utrecht thuis, sc Heerenveen uit, FC Twente thuis, De Graafschap uit.
PSV heeft nog AZ uit, Willem II thuis, Roda JC uit, Vitesse thuis, SC Cambuur thuis en PEC Zwolle uit.
Het gaat denk ik vooral om de uitwedstrijden, die zijn voor Ajax waarschijnlijk makkelijker (hoewel er wel weer de 2 kandidaten voor rechtstreekse degradatie bij zitten).
Dit gaat Ajax normaal gesproken niet meer afgeven, minder leuke week voor PSV
PSV heeft nog AZ uit, Willem II thuis, Roda JC uit, Vitesse thuis, SC Cambuur thuis en PEC Zwolle uit.
Het gaat denk ik vooral om de uitwedstrijden, die zijn voor Ajax waarschijnlijk makkelijker (hoewel er wel weer de 2 kandidaten voor rechtstreekse degradatie bij zitten).
Dit gaat Ajax normaal gesproken niet meer afgeven, minder leuke week voor PSV

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.