Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:23 uur
Behalve AZ uit vind ik de programma's redelijk gelijkwaardig. Voor Ajax zijn Zwolle en Utrecht vaak redelijk lastige tegenstanders, maar gelukkig zijn die wedstrijden nog thuis.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:31 uur
Ajax heeft er alles aan gedaan om na de winterstop niet meer midweeks te hoeven spelen. Kun je zo'n programma van 3 duels per 8 dagen wel goed aan speel je waarschijnlijk niet meer in NL. Is hun goed recht hoor, maar het is wel de reden dat PSV van zo'n matige ploeg heeft moeten verliezen. Tweede helft was de energie op.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:32 uur
musician schreef:
Er wordt vaak gewonnen omdat in de berekening van clubs een verlies tegen Ajax wordt ingecalculeerd. Dus een verlies is dan per saldo al opgenomen in de begroting. Toen ze bij NEC vorige week plotseling het licht zagen bleek dat bij een iets andere inschatting en instelling er ook gewoon tegen Ajax punten zijn te halen.
Ik denk dat ze erg veel geluk hadden, dat PSV juist deze week een loodzware Europese (en beslissende) wedstrijd moest spelen.
Formeel gesproken, kan de KNVB op de kalender dit probleem zien aankomen en anders programmeren. Dat ze besloten hadden toch juist vandaag Ajax voor de deur te plaatsen, je zou er haast wat van denken.
Maar dat doen we natuurlijk niet.
(quote)
Er wordt vaak gewonnen omdat in de berekening van clubs een verlies tegen Ajax wordt ingecalculeerd. Dus een verlies is dan per saldo al opgenomen in de begroting. Toen ze bij NEC vorige week plotseling het licht zagen bleek dat bij een iets andere inschatting en instelling er ook gewoon tegen Ajax punten zijn te halen.
Ik denk dat ze erg veel geluk hadden, dat PSV juist deze week een loodzware Europese (en beslissende) wedstrijd moest spelen.
Formeel gesproken, kan de KNVB op de kalender dit probleem zien aankomen en anders programmeren. Dat ze besloten hadden toch juist vandaag Ajax voor de deur te plaatsen, je zou er haast wat van denken.
Maar dat doen we natuurlijk niet.
Wat een onzin. Voor de meeste clubs is de wedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar. Weet wel zeker dat teams tegen Ajax gemiddeld meer strijd leven als tegen Feyenoord of PSV. Ajax is het team dat je het liefst wilt verslaan omdat ze de grootste en succesvolsten club van het land zijn. No way dat Ajax het makkelijker zou hebben omdat tegenstanders het al bij voorbaat opgeven.
Triest wel dat je insinueert dat de KNVB partijdig zou programmeren. Voor hetzelfde geld had Ajax een loodzware europa league wedstrijd op donderdag gehad. Hadden ze twee dagen minder rust gehad dan PSV. Had je dan ook niet fair gevonden?
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:33 uur
Gretz schreef:
Gelukkig dat er nu eindelijk een PSV'er het met me eens is. Als je Pereiro en Lestienne hebt die beiden gewoon hartstikke fit zijn snap ik niet dat Cocu de voorkeur geeft aan twee modale Nederlandse spelers, die zelden het verschil zullen maken.
(quote)
Gelukkig dat er nu eindelijk een PSV'er het met me eens is. Als je Pereiro en Lestienne hebt die beiden gewoon hartstikke fit zijn snap ik niet dat Cocu de voorkeur geeft aan twee modale Nederlandse spelers, die zelden het verschil zullen maken.
Nou die twee hebben vandaag wel het verschil gemaakt zeg.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:35 uur
Ook niet, maar er zijn maar zeer weinig mensen die de voorkeur zouden geven aan de middelmaat die nu in de basis staat. Gebrek aan scorend vermogen is wat PSV nu deze week das om doet in de CL en eredivisie.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:37 uur
We laten Danny Blind wel beslissen wie de beste spelers waren, mogen ze in de basiself met de Paasdagen 

0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:37 uur
Laat die OLM toch lekker lullen - zijn dag is zo picobello dat zijn joystick ondertussen wel in het vriesvak zal moeten om weer stevig te worden. Dat PSV verliest is niet leuk, maar dat het verliest van de ultieme arrogante masturbatores is pijnlijk.
Ik doe een Janisie: Janis Joplin - Mercedes Benz - YouTube
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:43 uur
Gretz schreef:
Weet wel zeker dat teams tegen Ajax gemiddeld meer strijd leven als tegen Feyenoord of PSV. Ajax is het team dat je het liefst wilt verslaan omdat ze de grootste en succesvolsten club van het land zijn.
Weet wel zeker dat teams tegen Ajax gemiddeld meer strijd leven als tegen Feyenoord of PSV. Ajax is het team dat je het liefst wilt verslaan omdat ze de grootste en succesvolsten club van het land zijn.
Dus jij denkt echt serieus dat er clubs zijn in Nederland die meer strijd leveren tegen Ajax dan de regerend landskampioen omdat Ajax in het verleden met Cruijff en onder LVG grote successen heeft geboekt?
Mij lijkt het dat normaal gesproken clubs gebrand zijn op een mooi resultaat tegen Ajax, Feyenoord en PSV en niet nog een speciaal stapje extra doen wegens successen uit het verleden.
Overigens als je nu sowieso denkt dat Ajax meer status op dit moment heeft dan PSV kijk je alleen op zondag voetbal.
Het godenzonen tijdperk ligt ver achter ons.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:46 uur
Jammer voor PSV. Denk dat het nu wel gedaan is met de titelaspiraties. En extra jammer dat Ajax in de voorgaande edities van de Champions League zo slecht heeft gepresteerd, dat we die 2e plek voor Nederland vorig jaar zijn kwijtgeraakt. Bedankt he prutsers! Probeer die bijnaam van lachertje van de Champions League komend seizoen eens achter je te laten en te overwinteren met ballen zoals PSV heeft gedaan, in plaats van die eindeloze Europese blamage die jullie de laatste jaren hebben laten zien.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:52 uur
Gretz schreef:
Ook niet, maar er zijn maar zeer weinig mensen die de voorkeur zouden geven aan de middelmaat die nu in de basis staat. Gebrek aan scorend vermogen is wat PSV nu deze week das om doet in de CL en eredivisie.
(quote)
Die twee hadden ook het verschil niet gemaakt tegen Atletico hoor, zo goed zijn ze niet.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:54 uur
gigage schreef:
Ajax heeft er alles aan gedaan om na de winterstop niet meer midweeks te hoeven spelen. Kun je zo'n programma van 3 duels per 8 dagen wel goed aan speel je waarschijnlijk niet meer in NL. Is hun goed recht hoor, maar het is wel de reden dat PSV van zo'n matige ploeg heeft moeten verliezen. Tweede helft was de energie op.
He, je hebt Ajax door. Ze hebben inderdaad expres lekker slecht gespeeld in Europa zodat er na de winterstop niet meer zo'n vervelende wedstrijd tegen een Europese ploeg hoeft te worden gespeeld. Nu hoeft er gelukkig maar 1 wedstrijd per week gespeeld te worden, maar 2 per week zou Ajax inderdaad niet aankunnen. Je moet er toch niet aan denken dat je in de competitie verliest omdat je die rot doordeweekse wedstrijd moet spelen.

0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:58 uur
Tony schreef:
Jammer voor PSV. Denk dat het nu wel gedaan is met de titelaspiraties. En extra jammer dat Ajax in de voorgaande edities van de Champions League zo slecht heeft gepresteerd, dat we die 2e plek voor Nederland vorig jaar zijn kwijtgeraakt. Bedankt he prutsers! Probeer die bijnaam van lachertje van de Champions League komend seizoen eens achter je te laten en te overwinteren met ballen zoals PSV heeft gedaan, in plaats van die eindeloze Europese blamage die jullie de laatste jaren hebben laten zien.
Sorry dat we het in zulke makkelijke poules verprutst hebben en dat Zagreb er nog zoveel zin in had tegen Lyon.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 21:58 uur
VladTheImpaler schreef:
He, je hebt Ajax door. Ze hebben inderdaad expres lekker slecht gespeeld in Europa
He, je hebt Ajax door. Ze hebben inderdaad expres lekker slecht gespeeld in Europa
En de beker voor alle zekerheid

0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:00 uur
Daar was Veltman zo slim om nog even een eigen doelpunt te maken vlak voor tijd. Je had er niet aan moeten denken om dan nog een verlenging te moeten spelen en misschien wel door te bekeren.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:02 uur
VladTheImpaler schreef:
He, je hebt Ajax door. Ze hebben inderdaad expres lekker slecht gespeeld in Europa zodat er na de winterstop niet meer zo'n vervelende wedstrijd tegen een Europese ploeg hoeft te worden gespeeld. Nu hoeft er gelukkig maar 1 wedstrijd per week gespeeld te worden, maar 2 per week zou Ajax inderdaad niet aankunnen. Je moet er toch niet aan denken dat je in de competitie verliest omdat je die rot doordeweekse wedstrijd moet spelen.
(quote)
Dat deed PSV onder Advocaat ook. Die wilde persé kampioen worden (niet gelukt overigens).
Maar je wil toch niet beweren dat Ajax voluit ging tegen Molde en die andere zut?
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:07 uur
gigage schreef:
Dat deed PSV onder Advocaat ook. Die wilde persé kampioen worden (niet gelukt overigens).Maar je wil toch niet beweren dat Ajax voluit ging tegen Molde en die andere zut?
Dat deed PSV onder Advocaat ook. Die wilde persé kampioen worden (niet gelukt overigens).Maar je wil toch niet beweren dat Ajax voluit ging tegen Molde en die andere zut?
Of PSV dat toen deed weet ik niet en boeit mij ook niet zo. Dit seizoen was Ajax Europees inderdaad zwak en is het wel een blamage te noemen dat er niet overwinterd is. Vooral verdedigend was het nog niet goed in de Europese wedstrijden. Verder liep het voetballend toen ook nog niet zo zoals het vlak voor de winterstop en daarna wel loopt. Ik heb echt niet het idee gekregen dat Ajax niet wilde overwinteren, het speelde gewoon te zwak. Dat is de reden volgens mij.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:12 uur
Er is trouwens ook goed nieuws! Groningen heeft een evenaring van een clubrecord te pakken. 
Tegen Ado maar eens proberen om een nieuw record te vestigen.

Tegen Ado maar eens proberen om een nieuw record te vestigen.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:12 uur
Als de trainer zegt er geen prioriteit aan te geven dan speel je niet voluit (dus zwak). Daar leek het in ieder geval op. Het is ook geen beschuldiging, het is een club's goed recht om prio's te stellen met maar een smalle basisselectie. Dat al die andere clubs beginnen te miepen dat ze voorrondes in luxemburg ofzo moeten spelen voor europees voetbal kan ik ook niet mee zitten eigenlijk. Het zijn altijd dezelfde teams die de punten bij elkaar moeten sprokkelen.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:13 uur
VladTheImpaler schreef:
Voor Ajax zijn Zwolle en Utrecht vaak redelijk lastige tegenstanders, maar gelukkig zijn die wedstrijden nog thuis.
Voor Ajax zijn Zwolle en Utrecht vaak redelijk lastige tegenstanders, maar gelukkig zijn die wedstrijden nog thuis.
Dat gaat FCUtrecht winnen uiteraard, ook in de Arena.

0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:16 uur
gigage schreef:
Als de trainer zegt er geen prioriteit aan te geven dan speel je niet voluit (dus zwak).
Als de trainer zegt er geen prioriteit aan te geven dan speel je niet voluit (dus zwak).
Ik kan me niet herinneren dat De Boer aangegeven heeft dat de Europa League geen prioriteit heeft? Volgens mij stelde De Boer juist onrealistische doelstellingen vooraf als ik me niet vergis.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:29 uur
Dat zal hij letterlijk niet gaan zeggen, nee. Verbloemen door te overdrijven. Daar is vast wel een woord voor.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 22:41 uur
Het Calimero-gehalte is wel hoog hier zeg. Zal wel door Pasen komen zeker... Wat een gejammer
0
geplaatst: 20 maart 2016, 23:36 uur
lennon schreef:
Kuipers onthield psv een pingel en floot rijkelijk laat bij een goal voor buitenspel.
Discutabele penalty en het wás ook gewoon buitenspel. Kuipers onthield psv een pingel en floot rijkelijk laat bij een goal voor buitenspel.
Als eerst had Kuipers het over de niet gegeven penalty aan PSV. "Het was even een twijfelmoment voor mij en ook voor mijn assistent. We namen heel even de tijd. Guardado gaat de zestienmeter in, loopt richting goal. Bazoer hindert hem iets, maar we vinden het te licht voor een strafschop.
Kuipers spreekt zich uit: 'Geen penalty voor PSV, terecht afgekeurde goal' - SoccerNews.nl
Tony schreef:
En extra jammer dat Ajax in de voorgaande edities van de Champions League zo slecht heeft gepresteerd, dat we die 2e plek voor Nederland vorig jaar zijn kwijtgeraakt. Bedankt he prutsers!
Dat komt omdat we clubs als Go Ahead Eagles, ADO, PEC en Feyenoord Europa ingestuurd hebben.En extra jammer dat Ajax in de voorgaande edities van de Champions League zo slecht heeft gepresteerd, dat we die 2e plek voor Nederland vorig jaar zijn kwijtgeraakt. Bedankt he prutsers!
dix schreef:
Twee halve kansen, twee hele doelpunten....Ajax speelt vandaag zoals je dat van Atlético had verwacht.
Andere wedstrijd gezien zeker? Vrije kopkans Milik (1-0), twee keer vrij inschieten van Gudelj (één keer in beide helften), Milik 1-op-1 met Zoet einde eerste helft (na briljante pass Younes), Milik mist vanaf een metertje of 8 (einde eerste helft), Younes schiet centimeters langs de paal (tweede helft) en de goal van El Ghazi dus. Hoezo twee halve kansen?Twee halve kansen, twee hele doelpunten....Ajax speelt vandaag zoals je dat van Atlético had verwacht.
0
geplaatst: 20 maart 2016, 23:40 uur
Oh ja, en ik hoor niemand hier klagen over de mogelijke rode kaarten (meervoud, ja) die PSV had kunnen/moeten krijgen. Allereerst Willems met een belachelijke overtreding met een "rood randje": Kuipers: "Tackle van Willems was er een met een rood randje" - fcupdate.nl.
En had Guardado zijn tweede geel kunnen krijgen:
"Ajax wilde eruit komen. Guardado maakte vervolgens de overtreding, maar hij kreeg geen geel omdat ik besloot voordeel te geven. Anders had Guardado zijn tweede gele kaart gekregen."
En had Guardado zijn tweede geel kunnen krijgen:
"Ajax wilde eruit komen. Guardado maakte vervolgens de overtreding, maar hij kreeg geen geel omdat ik besloot voordeel te geven. Anders had Guardado zijn tweede gele kaart gekregen."
0
geplaatst: 20 maart 2016, 23:58 uur
chevy93 schreef:
Andere wedstrijd gezien zeker? ... Hoezo twee halve kansen?
Andere wedstrijd gezien zeker? ... Hoezo twee halve kansen?
Ik heb de wedstrijd helemaal niet gezien. Ik heb 'm gehoord, Integraal.
Kennelijk waren Hugo en Henry minder onder de indruk van die kansen.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 00:03 uur
Ajax speelde net zo belabberd als psv.
De eerste goal was een knappe counter en de rest waren geen uitgespeelde kansen maar ook desperate schoten op afstand of weer counters.
Ajax speelt het hele seizoen al lelijk voetbal (met veelal een positief resultaat ) en dat was in Eindhoven niet anders. Ze hebben slim geprofiteerd van de midweekse uitstap van psv. Slim.... meer was het niet want de wedstrijd was niet om aan te gluren.
De eerste goal was een knappe counter en de rest waren geen uitgespeelde kansen maar ook desperate schoten op afstand of weer counters.
Ajax speelt het hele seizoen al lelijk voetbal (met veelal een positief resultaat ) en dat was in Eindhoven niet anders. Ze hebben slim geprofiteerd van de midweekse uitstap van psv. Slim.... meer was het niet want de wedstrijd was niet om aan te gluren.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 07:17 uur
Gretz schreef:
Triest wel dat je insinueert dat de KNVB partijdig zou programmeren. Voor hetzelfde geld had Ajax een loodzware europa league wedstrijd op donderdag gehad. Hadden ze twee dagen minder rust gehad dan PSV. Had je dan ook niet fair gevonden?
Ook daar was wat voor te zeggen geweest maar hoe groot is de kans dat Ajax na de groepsfase doorgaat naar de volgende ronde? Als er een club doorgaat is het PSV. En als je dan voor Ajax de jaarlijkse zware uitwedstrijd tegen PSV moet inplannen, waarom niet de zondag na de Championsleague? Baat het niet dan schaadt het niet, zal men hebben gedacht.
Wie is er ook al weer voorzitter van de KNVB?
0
geplaatst: 21 maart 2016, 07:31 uur
musician schreef:
Ook daar was wat voor te zeggen geweest maar hoe groot is de kans dat Ajax na de groepsfase doorgaat naar de volgende ronde? Als er een club doorgaat is het PSV. En als je dan voor Ajax de jaarlijkse zware uitwedstrijd tegen PSV moet inplannen, waarom niet de zondag na de Championsleague? Baat het niet dan schaadt het niet, zal men hebben gedacht.
(quote)
Belachelijk dat je nu suggereert dat Van Oostveen (die niet eens verantwoordelijk is voor de competitieplanning) daar zich met een partijdig oog mee bemoeit. Ik wist niet dat Feyenoorders zich zo als een calimero konden gedragen.
Voor de wedstrijd Ajax - PSV moest Ajax op donderdagavond uit spelen in Molde. PSV had toen op de woensdag een uitwedstrijd in Moskou, dus 1 dag meer rust.
De KNVB zal bij het plannen van de topper geen rekening hebben gehouden met de Europese kalender. Behalve dat het niet op een zondag kon voor aanvang van een Champions League-ronde omdat PSV mogelijk op een dinsdag moest spelen.
Na de winterstop was normaal gesproken de kans nog het grootst geweest dat PSV verder had mogen gaan in de Europa League. Dan had je twee teams gehad in dezelfde Europese competitie die er dan dus beiden evenveel voordeel/hinder van zouden ondervinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.