MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Was leuk geweest. Maar heb het opgezocht. Was op 18 februari 1989, dus geen thuisdebuut. Was inderdaad 5-2. In mijn herinnering had de luie Braziliaan ook gescoord, maar neen.

Ach zo ver zat ik er niet naast , deze 5-2 was zijn thuisdebuut met 3 doelpunten.
PSV - RKC Waalwijk, 13 nov. 1988 - Eredivisie - Wedstrijdverslag | Transfermarkt

Heerlijke beelden. Wat een wedstrijd ook tegen Steaua Boekarest. Voor mij een van de beste Europacup-wedstrijden die ik ooit gezien heb.

Er worden hier verder heel wat prachtige voetballers genoemd die hun top pas bereikten nadat ze al uit de Eredivisie weg waren. Maar ook daarna hebben ze toch echt niet zo'n hoge piek gehad. Romario heeft in 1994 Brazilië eigenhandig naar het WK geschoten en op het WK zelf bijna in elke wedstrijd gescoord. Ik zou zeggen dat alleen Ronaldo iets soortgelijks heeft gedaan.

Over hun hele carrière zou ik zeggen dat Robben, Ronaldo, Suarez en Zlatan wel van dezelfde uitzonderlijke kwaliteit zijn als Romario. Ronaldo zelfs nog beter (misschien wel de beste voetballer in de periode tussen Maradona en Ronaldo/Messi). Maar Sneijder, Litmanen, Van Nistelrooy, Van Persie vind ik toch een treetje lager. Alleen over Van Aerle ben ik nog in dubio.

Zlatan, Ronaldo en Suarez zijn/waren beter dan Romario. De rest vind ik van zijn niveau. Minus de postbode.

Nicolage Rico schreef:
Minus de postbode.

Wat doet Vilhena in dit lijstje Berry is in deze omstreken een held

Oh wacht, boekjes van jouw

Nicolage Rico schreef:
Zlatan, Ronaldo en Suarez zijn/waren beter dan Romario. De rest vind ik van zijn niveau. Minus de postbode.

Suarez heeft noch Ajax noch Liverpool kampioen gemaakt. Nu met wat hulp van echte toppers pakt hij prijzen. Dus die mag van mij weg uit dat rijtje.

Wel net als us Berry een bijtertje.

Oh, even naar de oven

Rudi S schreef:
(quote)

Wat doet Vilhena in dit lijstje Berry is in deze omstreken een held

Oh wacht, boekjes van jouw

Heb Berry nog gesproken daarvoor. "Nee, ik heb niks meegemaakt."

Vilhena heeft de baan van El Ahmadi overgenomen.

gigage schreef:
(quote)

Suarez heeft noch Ajax noch Liverpool kampioen gemaakt. Nu met wat hulp van echte toppers pakt hij prijzen. Dus die mag van mij weg uit dat rijtje.

Dankzij geweldenaar Gerrard.

herman schreef:
Heerlijke beelden. Wat een wedstrijd ook tegen Steaua Boekarest. Voor mij een van de beste Europacup-wedstrijden die ik ooit gezien heb.

Second That. Van wanhoop naar pure euforie in éën pot. Goede ploeg hoor, maar vooral dankzij die kleine die het even op z'n heupen kreeg. Romario was verreweg de beste PSV-er ooit. In Eindhoven te bewonderen dankzij de connecties van meesterscout Piet de Visser. Eeuwig zonde dat die zich op 'n gegeven moment meer voor Chelsea van Abramovich ging inzetten dan voor PSV. Vanaf dat moment was het gedaan met de potentiële wereldsterren ik de PSV selectie. Zucht. Als je dan inderdaad ziet wat er nu rondloopt. Ben al bijna zo ver dat ik terug verlang naar Kezman. ??

Tony schreef:
Romario was verreweg de beste PSV'ERS ooit.

Voor mij ook de beste voetballer die ik "live" heb meegemaakt in de Nederlandse competitie. En daarmee bedoel ik dat ik hem niet daadwerkelijk in een stadion aan het werk gezien heb, maar wel elke zondag bij Studio Sport.

Had nog n seizoenkaart in die tijd. Heb m dus heel vaak zien spelen. Maar ook nagelbijten als ie weer eens langer dan gepland bleef hangen op Copacobana. Boos als ie weer eens de hele wedstrijd liep te knikkebollen daar voorin. Tot dat ene briljante moment, mooie aanname, opeens die versnelling, erlangs, kappen, schijnbeweging, hele verdediging inclusief keeper op z'n kont en die bal dan snoeihard tegen de touwen in het lege doel jagen. Toch weer 3 punten dankzij die kleine. Dan hielden we weer mateloos onvoorwaardelijk van hem. En vergaven we hem als we hem weer midden in de nacht met Stan Valcks en Twan Scheepers bij de Joy (n lokale disco waar ik toen vaak kwam) baco's zagen tanken en naar huis zagen gaan met één of twee bimbo's die steevast n kop groter waren dan hij. De nostalgie.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dankzij geweldenaar Gerrard.

Dankzij 8 wedstrijden schorsing die Suarez kreeg vanwege racistische uitlatingen richting ManU verdediger Evra misschien?

Dat ook nog. Maar dan had hij Liverpool dus wel kampioen gemaakt. En dat is zeldzaam de laatste decennia. Een van de gelijkenissen met Feyenoord.

Laten wij dat zo houden

Hendrik68
De NFL dendert ook tijdens de Kerst vrolijk door? Hoewel vrolijk, ik telde in de wedstrijden die ik heb gezien maar liefst 3 gebroken benen.

In de AFC staan alle deelnemers aan de play offs inmiddels vast. De Patriots hebben als eerste een zogeheten first round bye afgedwongen. De 2 besten van elke conference krijgen dat voordeel. D.w.z. dat deze ploegen maar 2 wedstrijden hoeven te spelen om de Superbowl te bereiken. Op dit moment is Oakland de nummer 2, maar kunnen de Chiefs die plek nog overnemen in de laatste speelronde. In Oakland is de sfeer echter danig verpest ondanks de afgedwongen play off plek. Derek Carr is een van de 3 ongelukkigen die met een beenbreuk van het veld moest. Een gemis dat Oakland niet kan gebruiken en algemeen wordt aangenomen dat alleen een wonder de Raiders in de Superbowl kan helpen. Waar andere teams soms redelijk eenvoudig kunnen switchen bleek al eerder dit seizoen dat het team van de Raiders teveel om Carr draait. Andere geplaatsten zijn dus de Chiefs. Die zouden samen met de Patriots uit moeten maken wie naar de Superbowl gaat. De Chiefs steken vooral verdedigend in topvorm de laatste tijd en de Patriots zijn het hele seizoen al akelig constant en vooral heel flexibel. De schorsing van Brady eerder dit seizoen en de blessure van Gronkowski deert ze tot nu toe nauwelijks. De overige 4 ploegen in de play offs moeten van wel heel goede huize komen om deze ploegen te verslaan. Deze teams zijn dus de Raiders, de plotseling verrassend goede Dolphins, de Steelers en de Houston Texans. Van deze 4 teams lijken de Steelers de enigen die voor een verrassing zouden kunnen zorgen. Routinier Ben Roethlisberger vormt samen met running back Le'Veonn Bell en receiver Antonio Brown een levensgevaarlijk trio, maar faalt een van de 3 dan zijn de Steelers al snel kwetsbaar. Roethlisberger legt altijd erg veel risico in zijn spel. Dat kostte afgelopen nacht bijna de koppositie tegen de Baltimore Ravens die na een off year weer helemaal terug zijn. Pas 10 seconden voor tijd kwam het seizoen voor de Ravens ten einde door een miraculeuze touchdown van eerder genoemde Brown. De Texans lijken de zwaksten in dit rijtje, zij wonnen de divisie die niemand leek te willen winnen. De Tennessee Titans verloren volkomen onverwacht van de zwakke Jaguars, helaas verloren zij ook een quarterback. Marcus Mariota brak net als Carr een kuitbeen en kan zich met zijn team richten op komend seizoen. De nederlaag was al min of meer een feit toen het gebeurde, in die zin maakte het niet uit qua resultaat. Nog een opvallend detail uit de AFC: De Cleveland Browns wonnen voor het eerst dit seizoen. De San Diego Chargers waren het slachtoffer.

In de NFC was Dallas al een poosje verzekerd van de play offs en ook zij mogen de eerste week toekijken. Divisiegenoot de Giants hebben zich ondanks de nederlaag van afgelopen donderdag ook weten te plaatsen. De Giants verloren van het Philadelphia van rookie quarterback Carson Wentz die in de eerste maand van het seizoen een verpletterende indruk maakte. Maar op het moment dat de Eagles voorzichtig als outsider in de NFC naar voren werden geschoven werd er plots nauwelijks nog gewonnen. De Atlanta Falcons plaatsten zich vrij onopvallend als winnaar van de NFC South waar de Panthers als torenhoog favoriet als laatste eindigde. De Panthers wonnen de laatste weken wel weer een hoop wedstrijden en daarom lijkt een terugkeer naar de top volgend jaar niet uitgesloten. Heel apart ook dat een team dat alleen een belangrijke cornerback kwijtraakt zo door het ijs zakt na een vrijwel perfect seizoen ervoor. Ik had al voorspeld dat de dreun van de verloren Superbowl finale en vooral de manier waarp nog lang door zou werken. Ik heb gelijk gehad. Ander reeds geplaatst team is de Seattle Seahawks. Zij waren de derde ploeg met een brekebeen. Tyler Lockett maakte een fantastische vang die hem een touchdown leek op te leveren. In zijn val viel een tegenstander ongelukkig boven op het been van Lockett, die zei krak. Het team was behoorlijk van slag en nadat Lockett werd afgevoerd bleek na het bestuderen van de beelden dat het ook nog eens geen touchdown was. Die laatste 30 centimeter kon ook in de volgende 3 pogingen niet overbrugd worden. In de 2e helft richtten de Seahawks zich echter wonderwel op en leek de overwinning binnen toen ze de gelijkmakende touchdown scoorden. De conversie hoefde maar binnengetikt te worden klaar was het. Maar Hauschka wist dit routineklusje niet te klaren. De Cardinals wisten in de resterende tijd net binnen het bereik van de fieldgoal positie te komen. Chandler Catanzaro, die ook al de nodige fieldgoals had gemist dit jaar faalde nu echter niet. Hierdoor verliezen de Seahawks wellicht hun first round bye en dat is met een toch niet al te sterke offensive line weinig hoopvol. Hun geluk is echter dat de hele NFC een vrij onstabiel gebeuren is. Alleen van de Cowboys kon je dit jaar echt op aan. Komend weekeinde vechten de Packers en de Lions uit wie er kampioen in de NFC North wordt. de winnaar plaatst zich voor de play offs, de verliezer moet afwachten wat de Redskins en de Buccaneers doen. De voorafgaand aan dit seizoen tot favoriet bestempelde Packers zijn nog altijd verre van stabiel en de verdediging baart toch wel enige zorgen. Ik zet mijn geld in de NFC op de Cowboys en de Giants.

*Frenz komt uit kerstcoma*

Uhmm, vergeten jullie allen József niet? De Tovenaar uit Tatabánya? Die na Feyenoord Apoel in de moordende Cypriotische competitie nog twee keer kampoen maakt én de beker 1 keer won?

Rudi S schreef:
(quote)

Ach zo ver zat ik er niet naast , deze 5-2 was zijn thuisdebuut met 3 doelpunten.
PSV - RKC Waalwijk, 13 nov. 1988 - Eredivisie - Wedstrijdverslag | Transfermarkt

De Europees kampioen speelde wel in een topcompetitie destijds met RKC Waalwijk, Haarlem, FC Denbosch, Fortuna Sittard, VVV Venlo, Veendam, MVV maastricht, Volendam, Pec 82, Roda JC om er eens een paar te noemen haha

Zaterdag met O&N gezellig met de hele familie naar Liverpool - Man City kijken om 18.30 uur. Vinden ze vast leuk (NOT!)

Ah kut, Ana Ivanovic hangt haar racket aan de wilgen. Toch wel m'n favoriete speelster op de tour, en naar het schijnt kon ze ook nog heel behoorlijk tennissen...

Van der Pas heeft wel laten zien wat hij kan. Maar nu zo vroeg in de competitie al een kraker van jewelste, Barney vs Jackpot.

Frenz schreef:
*Frenz komt uit kerstcoma*

Uhmm, vergeten jullie allen József niet? De Tovenaar uit Tatabánya? Die na Feyenoord Apoel in de moordende Cypriotische competitie nog twee keer kampoen maakt én de beker 1 keer won?

Prachtige speler, maar zijn stats waren zeker de eerste seizoenen niet om over naar huis te schrijven. Ze hebben ook niet voor niets Obiku er nog bij gehaald destijds. Ook al zo'n cultvoetballer.

Als Blind zich kwalificeert voor het Wk dan staat hij open voor nog eens 2 jaar Oranje.
Ik mag toch hopen dat de Breuk (of wie dan ook) daar een stokje voor gaat steken !!

herman schreef:
(quote)

Prachtige speler, maar zijn stats waren zeker de eerste seizoenen niet om over naar huis te schrijven.

De Tovenaar uit Tatabánya is wel zo ongeveer heilig in de Kuip. Stats zeggen niet alles.

west schreef:
(quote)

De Tovenaar uit Tatabánya is wel zo ongeveer heilig in de Kuip. Stats zeggen niet alles.

Tuurlijk, maar dat kwam pas na een paar seizoenen. In eerste instantie was het al heel wat dat zijn contract werd verlengd.

Ik kwam trouwens dit boek laatst tegen bij Donner, wellicht wat voor jou? 999 euro en 30 kilo zwaar, maar dan heb je ook wat.

Het boek - Feyenoord de Grootste - feyenoorddegrootste.nl

Martial
herman schreef:

Prachtige speler, maar zijn stats waren zeker de eerste seizoenen niet om over naar huis te schrijven.

Ik denk dat Kiprich zijn 1e wedstrijd voor Feyenoord zeker nog niet vergeten is

Feyenoord zat in zwaar weer in seizoen 1989/1990 en speelde thuis tegen Fortuna Sittard en na de 0-2 voor Fortuna was het hek van de dam en stormde de supporters het veld op en moesten de spelers 'rennen voor hun leven' waaronder dus Kiprich.

Feyenoord kende meer 'mooie' spelers een persoonlijke favoriet voor mij is altijd de Argentijn Pablo Sánchez geweest een geweldige nummer 10 en na een doelpunt van hem schalde altijd weer dat heerlijke Argentina Argentina door de Kuip

Sabau, Cruz en Ono zijn ook spelers die genoemd mogen worden.

Ja, dat waren nog eens tijden.

Een hele Zuidamerikaanse invasie was er toen met Graff, Picun, etc. Ono was ook een hele mooie stilistische speler.

Ajax had dat in 1996 ook met Marcio Santos, Mariano Juan en geweldenaar Ivan Gabrich ?

De spits die nooit omvalt.

Martial schreef:
(quote)

Ik denk dat Kiprich zijn 1e wedstrijd voor Feyenoord zeker nog niet vergeten is

Feyenoord zat in zwaar weer in seizoen 1989/1990 en speelde thuis tegen Fortuna Sittard en na de 0-2 voor Fortuna was het hek van de dam en stormde de supporters het veld op en moesten de spelers 'rennen voor hun leven' waaronder dus Kiprich.

dat was zijn snelste sprintje ooit

(al was zijn sprint in de kampioenswedstrijd tegen Groningen uit waar hij op doel afging met spelers in zijn nek ook een stuk sneller dan gemiddeld )

[quote]herman schreef:
(quote)

Dat is een boek! Ik heb op tv een reportage gezien van 3 heel verschillende Feyenoord supporters die het perse wilden hebben. Ik moet zeggen dat het zelfs mij te ver gaat, zeker ook omdat het 999 euro is. En ik heb natuurlijk wel het ook mooie Jubileumboek 100 Jaar Feyenoord uit 2008.
https://www.feyenoordverzameling.nl/wp-content/uploads/2015/09/CIMG2397-225x300.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:49 uur

geplaatst: vandaag om 03:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.