MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Rudi S schreef:
(quote)

Tja zijn missers die daarna toch door een ander wordt afgemaakt worden ook als assist meegeteld.

Kan Eindhoven even zijn mond houden!

chevy93 schreef:
Komt dat niet op hetzelfde neer? Bovendien is het natuurlijk een onderhandelingsspel en zelfs de grootste leek weet nog dat je de tegenpartij het idee moet geven dat je het aanbod heel graag wilt. Overigens denk ik ook wel dat ze bij Ajax oprecht dachten heb niet nodig te hebben. Ook dit jaar was er een zeer matige seizoensstart voor nodig om hem hals over kop te halen.

Het is natuurlijk wel het één of het ander. Ik denk dat je gelijk hebt, was er niet een wat matige start van Ajax geweest, hadden ze hem niet gekocht. Dus in dit geval ging het er dus om, dat ze hem eigenlijk niet wilden, dat meermalen hebben uitgesproken, maar opeens geen andere optie zagen.

Je inschatting over "onderhandelen" is wat lachwekkend, vermoed je dat Twente daar in zou zijn getrapt? Dergelijke overwegingen (aanschaf) verlopen achter gesloten deuren, zonder ruchtbaarheid er aan te geven. De plotselinge koerswijziging van Ajax inzake aanschaf Ziyech betekende echter een heel laat tijdstip van de aanvang van de onderhandelingen en dat heeft de kostprijs voor Ajax geen goed gedaan, vooral omdat Twente goed op de hoogte was van de slechte start van Ajax....

Rudi S schreef:
(quote)

Romario heeft nog nooit een assist op zijn naam gehad

Ik was trouwens in het stadion bij deze bijzondere wedstrijd:
FC Utrecht - PSV 1:7 (Eredivisie 1989/1990, 14. Ronde) - voetbal.com

Romario kreeg na zijn vierde goal en na afloop een ovatie van bijna het hele stadion. Later zaten deze 4 goals in het Gillette WK programma, wat wereldwijd werd uitgezonden. Wat een held!

Tja, ik wil niet veel zeggen, maar ik vermoed dat veel PSV-ers met weemoed en pijn in het hart terug kijken naar de selectie van toen. Moet je die namen eens zien. Met een dergelijk eerste elftal had PSV nu soeverein bovenaan gestaan, zonder veel puntverlies.

Tja, Romario alleen al. Het is nu ondenkbaar dat een speler van dat kaliber in Nederland speelt, laat staan 5 jaar en tot zijn 27ste. Behalve misschien Suarez heeft er sinds 2000 überhaupt niet meer een speler van dat kaliber in de Eredivisie gespeeld.

herman schreef:
Behalve misschien Suarez heeft er sinds 2000 überhaupt niet meer een speler van dat kaliber in de Eredivisie gespeeld.

Zlatan?

Ronaldo Luis Nazário de Lima? Hm, was voor 2000. Maar wel na Romario.

herman schreef:
Volgens mij had Ziyech vorig jaar 17 goals, uitzonderlijk veel voor een middenvelder. Wie hebben dat gehaald de afgelopen 15 jaar? ....

Uhhh, Litmanen? (mss niet in de twee seizoenen tot 2004 toen hij terugkwam, maar toch)

en Wijnaldum met 13 krijgt ook een vermelding van mij, omdat het kerst is

musician schreef:
Je inschatting over "onderhandelen" is wat lachwekkend, vermoed je dat Twente daar in zou zijn getrapt?
Ik weet niet of je kan spreken over 'erin trappen'. Het is toch niet meer dan logisch dat je je kaarten liever in je hand houdt i.p.v. op tafel legt? Als jij weet dat de tegenpartij jouw spelers heeeeeel graag wilt en eigenlijk geen degelijk alternatief heeft, ga je toch automatisch (veel) meer geld vragen.

Ajax heeft de laatste jaren menig paniekaankoop gedaan en daar dan de hoofdprijs voor betaalt.

Zlatan en Ronaldo idd, die zijn nog wel te vergelijken met Romario. Zeker Ronaldo die Brazilië nog wereldkampioen heeft gemaakt (al heb ik de laatste wedstrijden van het WK 2002 door omstandigheden nooit gezien).

Frenz schreef:
(quote)

Uhhh, Litmanen? (mss niet in de twee seizoenen tot 2004 toen hij terugkwam, maar toch)

Dat was toch meer een schaduwspits en al meer dan 20 jaar geleden. Maar wel een goede idd.

Nee hoor, hij was een typische Ajax nr 10, maar speelde heel dicht achter de spits, das waar

Robben natuurlijk.

Zo, het is lekker druk hier met kessemis.

Tja dan doet Jorrit ook mee.

trebremmit schreef:
Robben natuurlijk.

Tja dan doet Jorrit ook mee. en die is ook geblesseerd

Wie is Jorrit?

Maar goed, Romario deed het eigenlijk maar 1 seizoen goed in een andere competitie. Andere spelers zoals Zlatan, Robben en Ronaldo deden het toch wel wat beter in andere Europese competities.

De voorloper van de mental coach van het nederlands elftal

trebremmit schreef:

Maar goed, Romario deed het eigenlijk maar 1 seizoen goed in een andere competitie.

Kijk even 1997-2003 dat is die competitie met voor Nederland niet haalbare spelers (Wel Spanje, Portugal, Engeland, Italië en Duitsland).

Ik neem de Brazilliaanse competitie niet serieus.

Na Romario kwamen trouwens ook nog Bergkamp en Van Nistelrooij.

trebremmit schreef:
Ik neem de Brazilliaanse competitie niet serieus,

Logisch als je Nederland gewend bent.

Nicolage Rico schreef:
Zo, het is lekker druk hier met kessemis.

Tja waarschijnlijk is op veel plaatsen de schoonfamilie vroeg geland.

trebremmit schreef:
Ik neem de Brazilliaanse competitie niet serieus.

Na Romario kwamen trouwens ook nog Bergkamp en Van Nistelrooij.

En Van Persie.

Won de UEFA Cup met Feyenoord en heeft Manchester United kampioen gemaakt.

En Sneijder. Een van de beste spelers ter wereld in 2010 - won toen ook de CL.

Das toch wel een ander kaliber dan Romario die de beste aanvaller van de wereld was.

Larsson, Tomasson, Van Hooijdonk en Roy Makaay.
Internationale allure!
Alleen Tomasson had zijn top in de Kuip wel bereikt, had nooit weg moeten gaan.

herman schreef:
Das toch wel een ander kaliber dan Romario die de beste aanvaller van de wereld was.

Van Persie was dat in dat jaar (kampioen met United) ook wel. Of in ieder geval top 3.

Volgens mij wordt het met Romario wel een beetje overdreven, hij werd in 1 seizoen ook topscorer met maar negentien goals. Zijn echte top was 1 seizoen bij Barcelona.

trebremmit schreef:
Volgens mij wordt het met Romario overdreven.

In ieder geval de beste PSVer die ik heb zien spelen ( o.a. van der Kuijlen, Edstrom, Koeman, Nilis, van Nistelrooy, Ronaldo, van Aerle),
Bergkamp vond in zijn Ajax tijd Romario ook beter, als Romario niet zo lui was geweest had hij Mount Everest niveau gehaald, wat een talent.

Van Aerle in dat rijtje, mooi om te zien haha. Al hoort ie daar niet te staan. Luxe waterdrager.

Heb Romario - lang geleden - in Eindhoven zien spelen. PSV - VVV 5-2 uit m'n hoofd.

Nicolage Rico schreef:

Heb Romario - lang geleden - in Eindhoven zien spelen. PSV - VVV 5-2 uit m'n hoofd.

Waarschijnlijk zijn thuisdebuut mooie wedstrijd van hem

Was leuk geweest. Maar heb het opgezocht. Was op 18 februari 1989, dus geen thuisdebuut. Was inderdaad 5-2. In mijn herinnering had de luie Braziliaan ook gescoord, maar neen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.