Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:04 uur
Rudi S schreef:
Tja zijn missers die daarna toch door een ander wordt afgemaakt worden ook als assist meegeteld.
(quote)
Tja zijn missers die daarna toch door een ander wordt afgemaakt worden ook als assist meegeteld.

Kan Eindhoven even zijn mond houden!

0
geplaatst: 25 december 2016, 12:05 uur
chevy93 schreef:
Komt dat niet op hetzelfde neer? Bovendien is het natuurlijk een onderhandelingsspel en zelfs de grootste leek weet nog dat je de tegenpartij het idee moet geven dat je het aanbod heel graag wilt. Overigens denk ik ook wel dat ze bij Ajax oprecht dachten heb niet nodig te hebben. Ook dit jaar was er een zeer matige seizoensstart voor nodig om hem hals over kop te halen.
Komt dat niet op hetzelfde neer? Bovendien is het natuurlijk een onderhandelingsspel en zelfs de grootste leek weet nog dat je de tegenpartij het idee moet geven dat je het aanbod heel graag wilt. Overigens denk ik ook wel dat ze bij Ajax oprecht dachten heb niet nodig te hebben. Ook dit jaar was er een zeer matige seizoensstart voor nodig om hem hals over kop te halen.
Het is natuurlijk wel het één of het ander. Ik denk dat je gelijk hebt, was er niet een wat matige start van Ajax geweest, hadden ze hem niet gekocht. Dus in dit geval ging het er dus om, dat ze hem eigenlijk niet wilden, dat meermalen hebben uitgesproken, maar opeens geen andere optie zagen.
Je inschatting over "onderhandelen" is wat lachwekkend, vermoed je dat Twente daar in zou zijn getrapt? Dergelijke overwegingen (aanschaf) verlopen achter gesloten deuren, zonder ruchtbaarheid er aan te geven. De plotselinge koerswijziging van Ajax inzake aanschaf Ziyech betekende echter een heel laat tijdstip van de aanvang van de onderhandelingen en dat heeft de kostprijs voor Ajax geen goed gedaan, vooral omdat Twente goed op de hoogte was van de slechte start van Ajax....
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:10 uur
Ik was trouwens in het stadion bij deze bijzondere wedstrijd:
FC Utrecht - PSV 1:7 (Eredivisie 1989/1990, 14. Ronde) - voetbal.com
Romario kreeg na zijn vierde goal en na afloop een ovatie van bijna het hele stadion. Later zaten deze 4 goals in het Gillette WK programma, wat wereldwijd werd uitgezonden. Wat een held!
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:16 uur
Tja, ik wil niet veel zeggen, maar ik vermoed dat veel PSV-ers met weemoed en pijn in het hart terug kijken naar de selectie van toen. Moet je die namen eens zien. Met een dergelijk eerste elftal had PSV nu soeverein bovenaan gestaan, zonder veel puntverlies.
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:19 uur
Tja, Romario alleen al. Het is nu ondenkbaar dat een speler van dat kaliber in Nederland speelt, laat staan 5 jaar en tot zijn 27ste. Behalve misschien Suarez heeft er sinds 2000 überhaupt niet meer een speler van dat kaliber in de Eredivisie gespeeld.
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:22 uur
herman schreef:
Behalve misschien Suarez heeft er sinds 2000 überhaupt niet meer een speler van dat kaliber in de Eredivisie gespeeld.
Behalve misschien Suarez heeft er sinds 2000 überhaupt niet meer een speler van dat kaliber in de Eredivisie gespeeld.
Zlatan?
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:34 uur
Ronaldo Luis Nazário de Lima? Hm, was voor 2000. Maar wel na Romario.
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:37 uur
herman schreef:
Volgens mij had Ziyech vorig jaar 17 goals, uitzonderlijk veel voor een middenvelder. Wie hebben dat gehaald de afgelopen 15 jaar? ....
Volgens mij had Ziyech vorig jaar 17 goals, uitzonderlijk veel voor een middenvelder. Wie hebben dat gehaald de afgelopen 15 jaar? ....
Uhhh, Litmanen? (mss niet in de twee seizoenen tot 2004 toen hij terugkwam, maar toch)
en Wijnaldum met 13 krijgt ook een vermelding van mij, omdat het kerst is

0
geplaatst: 25 december 2016, 12:37 uur
musician schreef:
Je inschatting over "onderhandelen" is wat lachwekkend, vermoed je dat Twente daar in zou zijn getrapt?
Ik weet niet of je kan spreken over 'erin trappen'. Het is toch niet meer dan logisch dat je je kaarten liever in je hand houdt i.p.v. op tafel legt? Als jij weet dat de tegenpartij jouw spelers heeeeeel graag wilt en eigenlijk geen degelijk alternatief heeft, ga je toch automatisch (veel) meer geld vragen. Je inschatting over "onderhandelen" is wat lachwekkend, vermoed je dat Twente daar in zou zijn getrapt?
Ajax heeft de laatste jaren menig paniekaankoop gedaan en daar dan de hoofdprijs voor betaalt.
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:41 uur
Zlatan en Ronaldo idd, die zijn nog wel te vergelijken met Romario. Zeker Ronaldo die Brazilië nog wereldkampioen heeft gemaakt (al heb ik de laatste wedstrijden van het WK 2002 door omstandigheden nooit gezien).
Dat was toch meer een schaduwspits en al meer dan 20 jaar geleden. Maar wel een goede idd.
Frenz schreef:
Uhhh, Litmanen? (mss niet in de twee seizoenen tot 2004 toen hij terugkwam, maar toch)
(quote)
Dat was toch meer een schaduwspits en al meer dan 20 jaar geleden. Maar wel een goede idd.
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:49 uur
Nee hoor, hij was een typische Ajax nr 10, maar speelde heel dicht achter de spits, das waar
0
geplaatst: 25 december 2016, 13:28 uur
0
geplaatst: 25 december 2016, 13:29 uur
Wie is Jorrit?
Maar goed, Romario deed het eigenlijk maar 1 seizoen goed in een andere competitie. Andere spelers zoals Zlatan, Robben en Ronaldo deden het toch wel wat beter in andere Europese competities.
Maar goed, Romario deed het eigenlijk maar 1 seizoen goed in een andere competitie. Andere spelers zoals Zlatan, Robben en Ronaldo deden het toch wel wat beter in andere Europese competities.
0
geplaatst: 25 december 2016, 13:40 uur
trebremmit schreef:
Maar goed, Romario deed het eigenlijk maar 1 seizoen goed in een andere competitie.
Maar goed, Romario deed het eigenlijk maar 1 seizoen goed in een andere competitie.
Kijk even 1997-2003 dat is die competitie met voor Nederland niet haalbare spelers (Wel Spanje, Portugal, Engeland, Italië en Duitsland).
0
geplaatst: 25 december 2016, 13:42 uur
Ik neem de Brazilliaanse competitie niet serieus.
Na Romario kwamen trouwens ook nog Bergkamp en Van Nistelrooij.
0
geplaatst: 25 december 2016, 13:43 uur
trebremmit schreef:
Ik neem de Brazilliaanse competitie niet serieus,
Ik neem de Brazilliaanse competitie niet serieus,
Logisch als je Nederland gewend bent.

1
geplaatst: 25 december 2016, 13:50 uur
Nicolage Rico schreef:
Zo, het is lekker druk hier met kessemis.
Zo, het is lekker druk hier met kessemis.
Tja waarschijnlijk is op veel plaatsen de schoonfamilie vroeg geland.
0
geplaatst: 25 december 2016, 14:09 uur
trebremmit schreef:
En Van Persie.
Won de UEFA Cup met Feyenoord en heeft Manchester United kampioen gemaakt.
En Sneijder. Een van de beste spelers ter wereld in 2010 - won toen ook de CL.
1
geplaatst: 25 december 2016, 14:17 uur
Das toch wel een ander kaliber dan Romario die de beste aanvaller van de wereld was.
0
geplaatst: 25 december 2016, 14:17 uur
Larsson, Tomasson, Van Hooijdonk en Roy Makaay.
Internationale allure!
Alleen Tomasson had zijn top in de Kuip wel bereikt, had nooit weg moeten gaan.
Internationale allure!
Alleen Tomasson had zijn top in de Kuip wel bereikt, had nooit weg moeten gaan.

0
geplaatst: 25 december 2016, 14:30 uur
herman schreef:
Das toch wel een ander kaliber dan Romario die de beste aanvaller van de wereld was.
Van Persie was dat in dat jaar (kampioen met United) ook wel. Of in ieder geval top 3.
0
geplaatst: 25 december 2016, 14:33 uur
Volgens mij wordt het met Romario wel een beetje overdreven, hij werd in 1 seizoen ook topscorer met maar negentien goals. Zijn echte top was 1 seizoen bij Barcelona.
0
geplaatst: 25 december 2016, 14:40 uur
trebremmit schreef:
Volgens mij wordt het met Romario overdreven.
Volgens mij wordt het met Romario overdreven.
In ieder geval de beste PSVer die ik heb zien spelen ( o.a. van der Kuijlen, Edstrom, Koeman, Nilis, van Nistelrooy, Ronaldo, van Aerle),
Bergkamp vond in zijn Ajax tijd Romario ook beter, als Romario niet zo lui was geweest had hij Mount Everest niveau gehaald, wat een talent.
0
geplaatst: 25 december 2016, 15:04 uur
Van Aerle in dat rijtje, mooi om te zien haha. Al hoort ie daar niet te staan. Luxe waterdrager.
Heb Romario - lang geleden - in Eindhoven zien spelen. PSV - VVV 5-2 uit m'n hoofd.
Heb Romario - lang geleden - in Eindhoven zien spelen. PSV - VVV 5-2 uit m'n hoofd.
0
geplaatst: 25 december 2016, 15:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Waarschijnlijk zijn thuisdebuut mooie wedstrijd van hem

0
geplaatst: 25 december 2016, 15:17 uur
Was leuk geweest. Maar heb het opgezocht. Was op 18 februari 1989, dus geen thuisdebuut. Was inderdaad 5-2. In mijn herinnering had de luie Braziliaan ook gescoord, maar neen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.