MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ja die heb ik ook.

Maar Ik heb ook het boek van De Kuip uit 1997 (752 blz, koffietafel model), toen gekocht voor rond de 100 gulden (volgens mij), nu meer dan honderd waard maar dan in euro's zie ik bol.com | Stadion Feyenoord, Leo Wielaard & Melchior de Wolff | 9789080223547 | Boeken...

https://www.feyenoordverzameling.nl/wp-content/uploads/2015/09/CIMG4753-225x300.jpg

Mooi!

Martial schreef:
(quote)

Ik denk dat Kiprich zijn 1e wedstrijd voor Feyenoord zeker nog niet vergeten is

Feyenoord zat in zwaar weer in seizoen 1989/1990 en speelde thuis tegen Fortuna Sittard en na de 0-2 voor Fortuna was het hek van de dam en stormde de supporters het veld op en moesten de spelers 'rennen voor hun leven' waaronder dus Kiprich.

Feyenoord kende meer 'mooie' spelers een persoonlijke favoriet voor mij is altijd de Argentijn Pablo Sánchez geweest een geweldige nummer 10 en na een doelpunt van hem schalde altijd weer dat heerlijke Argentina Argentina door de Kuip

Sabau, Cruz en Ono zijn ook spelers die genoemd mogen worden.

Vitamientje (Pablo) was een leuk voetballertje, inderdaad. Beter dan z'n vriend Graff(voetballer) in ieder geval. Ook een favoriet van me destijds. Kan me nog een wereldgoal tegen Volendam herinneren en natuurlijk zijn doelpunt tegen Juventus (uit) waardoor we nog bijna wonnen (5-1). Gelukkig waren we thuis beter, met een ontketende Cruz. Ik vergeet de huilende man naast me op vak S niet snel meer toen het eindsignaal klonk.

Sabau scoorde nog in de eerste wedstrijd die ik zag in de Kuip. Feyenoord - MVV 6-0. 4 x Harry v/d Laan (voor de rest scoorde hij er nog maar 3 dat seizoen, geloof ik).

Ono was écht goed. Technisch erg begaafd. Zo jammer dat hij vaak last had van blessures. Die had veel meer uit zijn carrière kunnen halen. Gelukkig heeft hij wel een Europese prijs op zak.

herman schreef:
(quote)

Prachtige speler, maar zijn stats waren zeker de eerste seizoenen niet om over naar huis te schrijven. Ze hebben ook niet voor niets Obiku er nog bij gehaald destijds. Ook al zo'n cultvoetballer.

Heel dat team bestond enkel uit cultvoetballers.

Moet toch wel het "mooiste" elftal ooit zijn dat in de Eredivisie heeft gespeeld?

iggy schreef:
Als Blind zich kwalificeert voor het Wk dan staat hij open voor nog eens 2 jaar Oranje.
Ik mag toch hopen dat de Breuk (of wie dan ook) daar een stokje voor gaat steken !!

De Breuk heeft in ieder geval zijn naam mee.

Als Blind nog 2 jaar doorgaat, stop ik voor het eerst van mijn leven met Oranje (fanatiek fan). Dat kan ik echt niet meer aan.

Martial schreef:
(quote)

Ik denk dat Kiprich zijn 1e wedstrijd voor Feyenoord zeker nog niet vergeten is

Feyenoord zat in zwaar weer in seizoen 1989/1990 en speelde thuis tegen Fortuna Sittard en na de 0-2 voor Fortuna was het hek van de dam en stormde de supporters het veld op en moesten de spelers 'rennen voor hun leven' waaronder dus Kiprich.

Feyenoord kende meer 'mooie' spelers een persoonlijke favoriet voor mij is altijd de Argentijn Pablo Sánchez geweest een geweldige nummer 10 en na een doelpunt van hem schalde altijd weer dat heerlijke Argentina Argentina door de Kuip

Sabau, Cruz en Ono zijn ook spelers die genoemd mogen worden.

Kiprich noemen was eigenlijk een gevalletje Rotterdamse humor, maar aangezien mijn roots volledig aan de oostzijde van Nederland liggen, kwam die dus niet echt duidelijk over

Maar heren, jullie vergeten wel een echte grote: Bonaventura (en zijn jongere broertje die vorige week nog scoorde voor Hertha BSC, was 'm ff kwijt, dacht dattie gestopt was zelfs)

Waar Barca MSN heeft had Feyenoord er aan twee genoeg K2!

(Ricardo Cruz ook vreselijk van genoten, die was veel te goed tov de spelers om hem heen)

Was eigenlijk K3 Frenz. Kalou, Kuijt en Kastelen.

Cruz was maar een handjevol wedstrijden te goed voor de rest. Maar de klasse was altijd zichtbaar als je goed keek.

Ik had idd een vage herinnering aan een derde K, maar ik hou 't op K2, oké?

Volgens mij had hij regelmatig moeite zich te motiveren en Feyenoord was duidelijk een opstap in Europa voor 'm, hij vond z'n podium duidelijk tegen Juve.

Maar het waren die kleine dingen waaraan je kon zien dat hij klasse had, eens. In vorm was het ook een echte Argentijnse killer, in beide betekenissen overigens.

Was maar een stom grapje hoor. Het is namelijk Castelen.

Cruz beheerste het kappen, draaien en hup weg erg goed. Weet nog goed dat hij PSV wegspeelde in de Kuip in het kampioensjaar.

Bij mij staat vooral een nogal lompe actie tegen PSV keeper Waterreus op het netvlies. Iets met vliegende tackle op terugspeelbal

Waar hij rood voor kreeg inderdaad.

Ik herinner me nog zijn wereldgoal tegen Cambuur van zo'n 35 meter.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Gelukkig waren we thuis beter, met een ontketende Cruz. Ik vergeet de huilende man naast me op vak S niet snel meer toen het eindsignaal klonk.

Ik zat toen direct aan het veld, waar Taument de bal kreeg en ging lopen en lopen... wat een explosie was dat zeg. Die Italianen wist niet wat ze overkwam die avond.
Ik was eerder ook in Turijn bij de 5-1 en blijf erbij dat het geflateerd was. Na de 2-1 kreeg Feyenoord kansen op 2-2, maar toen het eenmaal 3-1 werd was het gebeurd.

Eeehh Taument

Ja die was al weg.

Haha. Neem aan dat west Cruz bedoeld.

Klopt, die 5-1 was geflatteerd.

Ja, dat herinner ik me ook nog wel. De return was wel de mooiste wedstrijd van dat seizoen denk ik, hoewel de 2-2 van PSV tegen Barcelona ook mooi was. En de potjes van Feyenoord tegen Manchester United.

Ik was die avond ook in De Kuip (misschien Taument als toeschouwer ook wel ) en het was inderdaad fantastisch. De mooiste wedstrijd die ik ooit in De Kuip heb gezien was toch wel Feyenoord - Olympique Marseille. Die deed de kampioenswedstrijden (1 x met en 1 x zonder Feyenoord) en bekerfinales wel verbleken.

Nicolage Rico schreef:
Was maar een stom grapje hoor. Het is namelijk Castelen.

hahaha, leuk, ik las Kastélen....

Kastélen, Kastélen, wie bedoelt hij nou, natuurlijk Romeo, even een glitch

Nicolage Rico schreef:
Was eigenlijk K3 Frenz. Kalou, Kuijt en Kastelen.

.

Jammer dat één van de twee k's voor Duitsland ging spelen

Haha. Die was ik alweer vergeten.

Haha, ja die stond er ook in inderdaad, ik denk zelfs tegen Robert Pirès

Martial
vigil schreef:
De mooiste wedstrijd die ik ooit in De Kuip heb gezien was toch wel Feyenoord - Olympique Marseille.

Was ik natuurlijk ook bij, een vroege rode kaart voor Van Wonderen en Feyenoord met z'n tienen maakte er een spektakel van en waar B.Kalou en Cruz niet te stoppen waren deze avond.

Feyenoord heeft eigenlijk best wel veel 'mooie' en 'legendarische' wedstrijden gespeeld die nog op mijn netvlies staan, Werder Bremen uit was er bijvoorbeeld ook zo één, Werder werd bij vlagen helemaal zoek gespeeld

Rare jongens die Feyenoorders. Zijn ze een keertje winterkampioen, gaan ze dan juist massaal herinneringen ophalen. Kunnen ze een keertje genieten van het hier-en-nu...

Tja die wedstrijden waren toch legendarischer dan de 0-1 uitoverwinning tegen Heracles van 21 augustus jongslede

Martial
Bonk schreef:
Rare jongens die Feyenoorders. Zijn ze een keertje winterkampioen, gaan ze dan juist massaal herinneringen ophalen. Kunnen ze een keertje genieten van het hier-en-nu...

Ach het kampioenschap van 2017 komt over een jaar of 10 wel weer een keer aan bod hier

Nou, Rusnak gaat naar Real Salt Lake City, van talentvol naar kansloos.

Ze willen trouwens aardig wat spelers verkopen, Maduro, Hateboer, Hoesen en daar niks voor terghalen. Ik zie het wel een beetje somber in zo, alles moet nu uit de jeugdopleiding komen, maar daar ga je het echt niet mee redden.

Martial schreef:
(quote)

Ach het kampioenschap van 2017 komt over een jaar of 10 wel weer een keer aan bod hier

Je bedoelt die streak van drie landskampioenschappen op rij met de legendarische overwinning op RM in de Champions League finale seizoen '18-'19 (CR mist een penalty vlak voor tijd en invaller K (die van K2, die ja) kopt de winnende binnen na verlenging )

Tsss, Nederlandse clubs zijn toch kansloos? Nee hoor, alle goede spelers spelen inmiddels in China, alleen CR is bij RM gebleven

vigil schreef:
Eeehh Taument

Taument?! Hoe kom ik daar nou weer bij? Gauw maar weer aan de borrel zo meteen.

Frenz schreef:
Je bedoelt die streak van drie landskampioenschappen op rij met de legendarische overwinning op RM in de Champions League finale seizoen '18-'19.

Wat zit er bij jou in de oliebollen Frenz? Wil best meegaan in een beetje optimisme voor de 2e seizoenshelft, de titelstrijd is tenslotte nog lang niet gedaan, maar om daar dan meteen de CL finale aan te koppelen, dat maakt je voorspelling ietwat, eh, ongeloofwaardig. Die streak zie ik echter wel zitten. Why not?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:57 uur

geplaatst: vandaag om 03:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.