MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Spacekeek van Wietmanen, jointjes van Blowgarde en vervolgens hyperspacebollen van Patrick Snuivert, gerold in echte 'sneeuw' - wie is er niet groot mee geworden?

Mjuman schreef:
Spacekeek van Wietmanen, jointjes van Blowgarde en vervolgens hyperspacebollen van Patrick Snuivert, gerold in echte 'sneeuw' - wie is er niet groot mee geworden?

Mjuman schreef:

Sticky Musampa

Tony schreef:
(quote)

Wat zit er bij jou in de oliebollen Frenz? Wil best meegaan in een beetje optimisme voor de 2e seizoenshelft, de titelstrijd is tenslotte nog lang niet gedaan, maar om daar dan meteen de CL finale aan te koppelen, dat maakt je voorspelling ietwat, eh, ongeloofwaardig. Die streak zie ik echter wel zitten. Why not?

Megaloma-mix, 'ietwat ongeloofwaardig' ,ghe ghe ghe, laten we eerst januari maar eens afwachten

Hoe Barney het voor elkaar krijgt om zijn tegenstanders zoveel steken te laten vallen is me een raadsel. Met een beetje mazzel kan hij ADO redden met het prijzengeld.

Frenz schreef:
(quote)

Megaloma-mix, 'ietwat ongeloofwaardig' ,ghe ghe ghe, laten we eerst januari maar eens afwachten

Feyenoord zit anders niet meer in de CL.

seizoen '18-'19, west, komend seizoen moet Feyenoord nog ff wennen aan de favorietenrol

De laatste Nederlandse club die meedoet in de CL.

In 2017/2018.

1 januari en de goal van het jaar is al gemaakt door Giroud. Weergaloos!

test - Streamable

Pfffffff, Luuk de Jong kan aan de bak
Wel een echt Willy Carbo'tje

Frenz schreef:
seizoen '18-'19, west, komend seizoen moet Feyenoord nog ff wennen aan de favorietenrol

Dat loopt meestal niet zo goed af, hè? Van Ginkel heeft zich alweer gemeld in Eindhoven. Dus, wat ik bedoelde te zeggen is, dat PSV het dichtst bij de triple is, niet Feyenoord.

Tony schreef:
(quote)

Dat loopt meestal niet zo goed af, hè? Van Ginkel heeft zich alweer gemeld in Eindhoven. Dus, wat ik bedoelde te zeggen is, dat PSV het dichtst bij de triple is, niet Feyenoord.

https://www.google.nl/maps/place/Abdij+O.L.V.+van+Koningshoeven/@51.5435469,5.1266156,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c6bf8e41cbea47:0xe07c4a559993d918!8m2!3d51.5435469!4d5.1288043

De enige plaats in NL waar een echte (trappisten)tripel vandaan komt, aan de Eindhovenseweg - what's in a name - geen bier voor pilzeniers trouwens: nog geen 30 km van PSV-stadion, ca 78 km van de Kuip.

If God's willing gaat alles goed: de tripel via het klooster, Van Ginkel is inmiddels al gehaald.

Gudelj ook al zo goed als zeker weg bij Ajax. Maar daar zal men in Amsterdam niet van wakker liggen. Eerder opgelucht neem ik aan.

chevy93 schreef:
1 januari en de goal van het jaar is al gemaakt door Giroud. Weergaloos!

test - Streamable

+1 en hij was mooier dan die van Mkhitaryan (spelling moest ik ff goegelen), de opbouw (subtiel hakje in de kaats), de achtelijke sprint naar voren én hij stond niet buitenspel.

Redelijk bizar dat Liverpool binnen 42 uur na die clash met City alweer moet aantreden nu in een uitduel. Het ziet er dan ook niet erg flitsend meer uit.

Hetzelfde geldt voor Arsenal (2 wedstrijden in 3 dagen). Opvallend is dan weer dat Chelsea juist opvallend veel rust krijgt (relatief uiteraard), want ze speelden en dag eerder en hoeven pas een dag later weer.

Ging er nog bijna een outsider met die beker aan de haal

Dus doelpunt van het jaar is al bekend en nu ook sportman van het jaar. Wordt saai jaar...

Dit is toch het sporttopic?

Die goal van Giroud was mooi hoor, maar vooral mede mogelijk gemaakt door een waardeloze pass waardoor zo'n wanhoopspoging nodig was. Hij raakt m wel lekker, maar met een dosis geluk. Goal van het jaar? Voorlopig wel ja, maar wint wat mij betreft geen Puskas-award.

Verstappen wordt weer sportman van het jaar, let maar op.

Ik ben altijd erg voor Gary Anderson, maar de kale sloopkogel is verdiend wereldkampioen geworden. Potverdikke, die man kan darten zeg... Het topniveau van de rest is zo'n beetje zijn basisniveau.

Paap_Floyd schreef:

Die goal van Giroud was mooi hoor, maar vooral mede mogelijk gemaakt door een waardeloze pass waardoor zo'n wanhoopspoging nodig was. Hij raakt m wel lekker, maar met een dosis geluk. Goal van het jaar? Voorlopig wel ja, maar wint wat mij betreft geen Puskas-award.

Mee eens, hij valt erg lekker, maar de volgende 10 keer dat ie dat doet, vliegt ie het stadion uit.

Elbsegler
Paap_Floyd schreef:

Dat is dus hetzelfde verhaal als met die prachtige goal van Van Basten in de EK-finale van '88. Waardeloze pass van Muhren, maar met een wanhoopspoging tot wondergoal gemaakt. Dat zijn de beste en mooiste goals, omdat het puur talent en gevoel is. Kun je wel om miezeren, en over geluk beginnen, maar dat slaat feitelijk nergens op. Bij de mooiste goals komt altijd geluk kijken, en meestal zorgt pech ervoor dat de mooiste goals uitblijven.

En die goal van Van Persie, na de mislukte voorzet van Blind.

Elbsegler schreef:
(quote)

Dat is dus hetzelfde verhaal als met die prachtige goal van Van Basten in de EK-finale van '88. Waardeloze pass van Muhren, maar met een wanhoopspoging tot wondergoal gemaakt. Dat zijn de beste en mooiste goals, omdat het puur talent en gevoel is. Kun je wel om miezeren, en over geluk beginnen, maar dat slaat feitelijk nergens op. Bij de mooiste goals komt altijd geluk kijken, en meestal zorgt pech ervoor dat de mooiste goals uitblijven.

Exactly my thought! Ik word altijd een beetje verdrietig als bij de moeder aller mooie goals de factor geluk meegewogen wordt. Geluk is als de bal via drie caramboles uiteindelijk nét over de doellijn gaat. Geluk is de voetbalpoule winnen. San Marco zag de bal komen en voerde uit wat hij in gedachten had, period (idem dito Giroud, je zag 'm kijken naar z'n hak: skills. Bij Mkhitaryan was er wel enigermate sprake van geluk, die maakte het hakje blind). Ik zat in het verlengde van de baan van zijn schot (ja, Frenz' enige epische moment dat hij in het stadion ooit heeft mogen aanschouwen, maar wat voor een). Wat me daarna nog bijstaat is dat ik in ontzetting met de handen op het hoofd volledig incapabel om te juichen heb ervaren dat een betonnen stadion kan meeveren.

Ja, ontken niet de schoonheid van de afwerking, maar dit soort goals staan niet in mijn rijtje mooiste goals. Ik word ook altijd moe als er bij de eerste de beste (halve) omhaal meteen kreten als 'wereldgoal' en 'goal van het jaar' worden geroepen. Het zal ook wel een smaakkwestie zijn.

Geweldige goal, maar goal van het seizoen gaat mij ook wat ver. Zlatan heeft wel 10/15 goals met de hak gemaakt. Doe mij maar een mooie solo ofzo.

Tja, goal van het jaar (2017), totnutoe dan? haha. Niet te serieus nemen allemaal. Het is een "wonderlijke" goal en daarmee komt die daarvoor in aanmerking. Iets waar je niet op kunt trainen, lijkt me.

Vorig jaar werd er na iedere Nederlandse wielerkoersetappezege een sportman van het jaar uitgeroepen hier in dit topic. Ik dacht, ik doe lekker even mee. Vooral ook omdat darts niet als volledige sport wordt gezien. Enniewee, we kunnen weer trots zijn op de Noord-Brabander, en dat is mooi.

Darts is toch ook meer een spelletje? Fysiek hoef je er niks voor te kunnen.
Ik vind het trouwens wel spannend om te kijken hoor, maar om een darter tot sportman van het jaar uit te roepen gaat me wel wat ver.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.