Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2017, 17:17 uur
Maduro & vd Laan mogen weg bij Grun, ik zeg: China!
Ach ja, Nina, dat was volgens mij ordinaire hebzucht Mjuman (en niet alleen van haar)
Iemand nog een winst verdriedubbelaartje liggen?
Ach ja, Nina, dat was volgens mij ordinaire hebzucht Mjuman (en niet alleen van haar)
Iemand nog een winst verdriedubbelaartje liggen?
0
geplaatst: 4 januari 2017, 22:15 uur
lennon schreef:
Labyad naar Utrecht. Dat vind ik een slimme zet van Utrecht!
Ondanks zijn attitude kan hij een zeer belangrijke speler zijn. Zeker bij een club als de FC!
Labyad naar Utrecht. Dat vind ik een slimme zet van Utrecht!
Ondanks zijn attitude kan hij een zeer belangrijke speler zijn. Zeker bij een club als de FC!
Komt wel goed onder Ten Hag denk ik

0
geplaatst: 4 januari 2017, 22:33 uur
Dit hele gedoe met die Chinese clubs doet me denken aan een paar jaar terug met de clubs uit Qatar en die regio.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 10:07 uur
Ja, die hebben 3 jaar samengewerkt. Ten Hag weet wel wat ie in huis haalt. Voor Utrecht een uitstekende speler denk ik en nog steeds vrij jong.
Het verschil is wel dat de spelers daar gingen afbouwen voor een flinke zakcent en dat er nu ook spelers worden gehaald die nog in de bloei van hun carrière zitten.
VladTheImpaler schreef:
Dit hele gedoe met die Chinese clubs doet me denken aan een paar jaar terug met de clubs uit Qatar en die regio.
Het verschil is wel dat de spelers daar gingen afbouwen voor een flinke zakcent en dat er nu ook spelers worden gehaald die nog in de bloei van hun carrière zitten.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 12:08 uur
herman schreef:
Dat valt ook reuze mee, veel spelers die nu naar China gaan zijn eind 20 of al in de 30.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 12:14 uur
Ben je dan al aan het afbouwen, als je eind twintig bent? Sommigen zijn pas 28 jaar, dan ben je normaal gesproken nog niet aan het afbouwen.
En China is wel een ander soort land dan de Emiraten, veel meer inwoners, dus meer mogelijkheden qua competitie en bezoekersaantallen, een veel grotere markt zeg maar.
En China is wel een ander soort land dan de Emiraten, veel meer inwoners, dus meer mogelijkheden qua competitie en bezoekersaantallen, een veel grotere markt zeg maar.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 12:31 uur
herman schreef:
VladTheImpaler schreef:
Dat valt ook reuze mee, veel spelers die nu naar China gaan zijn eind 20 of al in de 30.
Helemaal niet mee eens: kortzichtige redenering: Sar beleefde het beste deel van zijn carriere post-30, Zoetemelk werd met 38 wereldkampioen en Frank Lampard gaat op zijn 38e naar Crystal Palace. Jongbloed moesten ze ongeveer vastbinden; die is met 40 gestopt.
Met zulk kortzicht is elke jongere ongeveer na 20 al afgeschreven omdat ie een OL in spe is

0
geplaatst: 5 januari 2017, 15:21 uur
VladTheImpaler schreef:
(quote)
Eind 20, dan ben je juist op je fysieke hoogtepunt. Spelers als Martinez, Oscar, Pelle, etc. hadden nog wel een paar jaar in de Europese top kunnen meedraaien. Dat is andere koek dan spelers die op hun 35ste nog een jaartje naar de zandbak gaan.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 16:25 uur
herman schreef:
Eind 20, dan ben je juist op je fysieke hoogtepunt. Spelers als Martinez, Oscar, Pelle, etc. hadden nog wel een paar jaar in de Europese top kunnen meedraaien. Dat is andere koek dan spelers die op hun 35ste nog een jaartje naar de zandbak gaan.
Ja eind 20 zijn er spelers op hun hoogtepunt (geldt niet voor keepers natuurlijk), maar bij de spelers die naar China gaan heb ik dan toch het gevoel dat het de spelers zijn die dan al net over hun hoogtepunt heen zijn en niet meer goed genoeg zijn voor de Europese top. Martinez flopte bij Atletico Madrid, Oscar was geen vaste basisspeler bij Chelsea en Pelle was een goede spits voor Southampton maar toch niet van het niveau voor de Europese top. Alleen van Witsel kan je zeggen dat hij nog naar een Europese topclub kon (Juventus). Ik krijg het gevoel dat dat soort spelers eerder beginnen met het afbouwen van hun carriere i.p.v. dat ze nog twee/drie jaar spelen voor een mooie club in Europa.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 17:43 uur
Martinez zat net een seizoen bij Atletico Madrid, vind niet dat je dan al kan zeggen dat ie geflopt is. Hij kan ook gewoon een minder seizoen hebben gehad (bv. door blessures). Er zijn ook zat spelers die daar een minder seizoen hadden en vervolgens bij een andere club erg goed mee hebben gedraaid. Alderweireld was ook wissel bij Atletico, maar nu een van de beste verdedigers van de Premier League. Pelle en Oscar werden wel genoemd bij grotere clubs dan Southampton en Chelsea volgens mij.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 17:47 uur
herman schreef:
Pelle en Oscar werden wel genoemd bij grotere clubs dan Southampton en Chelsea volgens mij.
Pelle en Oscar werden wel genoemd bij grotere clubs dan Southampton en Chelsea volgens mij.
Grotere clubs dan Chelsea, waar moet ik dan aan denken en die clubs wilde echt Oscar

0
geplaatst: 5 januari 2017, 17:48 uur
Het zijn maar geruchten, maar Bayern Munchen zou interesse hebben gehad.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 17:50 uur
Je kunt moeilijk zeggen dat de (geworden) spits van Italië een broekenman/brekebeen is. Denk dat ze 't in alle gevallen doen om de loempiapoen - ook zonder sambalbij
Cultuur snuiven lijkt me ook geen motief. Wat hen anders drijft: beats me ...
Legio voorbeelden van spelers die tot 37/38-jarige leeftijd speelden in Europa: Cocu, Van Nistelrooy, Stam, Seedorf, Litmanen.
Cultuur snuiven lijkt me ook geen motief. Wat hen anders drijft: beats me ... Legio voorbeelden van spelers die tot 37/38-jarige leeftijd speelden in Europa: Cocu, Van Nistelrooy, Stam, Seedorf, Litmanen.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 18:09 uur
herman schreef:
Martinez zat net een seizoen bij Atletico Madrid, vind niet dat je dan al kan zeggen dat ie geflopt is. Hij kan ook gewoon een minder seizoen hebben gehad (bv. door blessures). Er zijn ook zat spelers die daar een minder seizoen hadden en vervolgens bij een andere club erg goed mee hebben gedraaid. Alderweireld was ook wissel bij Atletico, maar nu een van de beste verdedigers van de Premier League.
Martinez zat net een seizoen bij Atletico Madrid, vind niet dat je dan al kan zeggen dat ie geflopt is. Hij kan ook gewoon een minder seizoen hebben gehad (bv. door blessures). Er zijn ook zat spelers die daar een minder seizoen hadden en vervolgens bij een andere club erg goed mee hebben gedraaid. Alderweireld was ook wissel bij Atletico, maar nu een van de beste verdedigers van de Premier League.
Wat ik mij kan herinneren is dat Martinez gewoon heel erg tegenviel, vooral gezien hoeveel ze voor hem hadden betaald. Alderweireld had gewoon pech dat het achterin heel goed stond en de resultaten goed waren dus echt kansen heeft ie niet gehad volgens mij.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 18:18 uur
herman schreef:
geruchten
geruchten
Ah, vandaar dat het langs mij heen is gegaan.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 18:29 uur
Het valt toch niet meer te ontkennen dat China een redelijk grote concurrent is geworden van Europa. De Messi's en de Ronaldo's van deze wereld gaan dan welliswaar niet. Maar het lijkt er sterk op dat dit China van een andere orde is dan die zandbakken.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 18:36 uur
VladTheImpaler schreef:
Wat ik mij kan herinneren is dat Martinez gewoon heel erg tegenviel, vooral gezien hoeveel ze voor hem hadden betaald. Alderweireld had gewoon pech dat het achterin heel goed stond en de resultaten goed waren dus echt kansen heeft ie niet gehad volgens mij.
(quote)
En voorin stond het niet heel goed?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 januari 2017, 19:26 uur
iggy schreef:
Het valt toch niet meer te ontkennen dat China een redelijk grote concurrent is geworden van Europa. De Messi's en de Ronaldo's van deze wereld gaan dan welliswaar niet. Maar het lijkt er sterk op dat dit China van een andere orde is dan die zandbakken.
Dat valt echt wel te ontkennen. Denk je nou echt dat die clubs op dit moment of binnen pak 'm beet 10 jaar meekunnen op het niveau van clubs uit de Grote Vier in Europa?
0
geplaatst: 5 januari 2017, 19:32 uur
iggy schreef:
Eens, maar of Messi nooit gaat? Hij kan simpelweg eigenlijk niet met goed fatsoen naar een andere club, hooguit naar City omdat Pep daar (nog) zit. En voor China is Messi de hoofdprijs, de jackpot en de beker in één, wat ik gooi de lotto én de toto er nog bij. Die zouden daar wel eens een astronimisch bedrag voor over willen hebben, ik bedoel, ze bieden €150.000.000 (bedrag voluit neerzetten werkt altijd) voor Aubameyang, ik zet in op een kwart miljard
(is Barcelona in 1 klap bijna van de helft van hun schuld af)
0
geplaatst: 5 januari 2017, 19:36 uur
@ Panjoe. Dat zeg ik nergens. Maar als je ziet hoe snel China nu al spelers aan het binnenharken is en niet de minste. Dat hebben we volgens mij nergens anders gezien. De bedragen die er omgaan zijn te verglijken met (op zijn minst) die Duitsland en Spanje in de top betaalt. Waarschijnlijk kan alleen Engeland nog meer ophoesten.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 19:41 uur
Vers van de pers: Ajacied Gudelj voor 5,5 miljoen naar Tianjin Teda
En nu maar hopen voor Tianjin dattie gemotiveerd blijft
En nu maar hopen voor Tianjin dattie gemotiveerd blijft
0
geplaatst: 5 januari 2017, 19:45 uur
Ik las ook zoiets, hij gaat daar 5 miljoen / jaar verdienen.
En vast nog altijd spelen
En vast nog altijd spelen

0
geplaatst: 5 januari 2017, 19:59 uur
Dit gaat toch nergens meer over (en da's geen ouwelullenopmerking)
Ik bedoel Gudelj is een aardige middenvelder die niet goed genoeg is/was voor Ajax. Ajax is niet goed genoeg voor de CL en Gudelj gaat meer verdienen dan dan dan
ff rekenen, Tianjin heeft een selectie van hoeveel? 25 - 30 spelers. Ik kan me niet voorstellen dat hij een topverdiener in de selectie is, laten we zeggen slightly above average. Dan is het spelerssalaris budget alleen al minstens €100 milj. per seizoen. Maar dan de transfers nog en de materiaalman en de juffrouw die de shirtjes wast
Echt een mega bubble, kan niet anders
Of ze hebben in China bedacht, we sterven in het geld, kom, we gaan die europeanen fokken waar het ze het meest pijn doet.....footie
Ik bedoel Gudelj is een aardige middenvelder die niet goed genoeg is/was voor Ajax. Ajax is niet goed genoeg voor de CL en Gudelj gaat meer verdienen dan dan dan
ff rekenen, Tianjin heeft een selectie van hoeveel? 25 - 30 spelers. Ik kan me niet voorstellen dat hij een topverdiener in de selectie is, laten we zeggen slightly above average. Dan is het spelerssalaris budget alleen al minstens €100 milj. per seizoen. Maar dan de transfers nog en de materiaalman en de juffrouw die de shirtjes wast
Echt een mega bubble, kan niet anders
Of ze hebben in China bedacht, we sterven in het geld, kom, we gaan die europeanen fokken waar het ze het meest pijn doet.....footie
0
Hendrik68
geplaatst: 5 januari 2017, 20:01 uur
Het wordt tijd dat de Sultan van Brunei zich eens in het voetbalspelletje gaat interesseren.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 20:03 uur
Die koopt dan geen club, die koopt een hele competitie in één keer
0
geplaatst: 5 januari 2017, 20:06 uur
Laten we niet vergeten dat er in China ruim 1.3 miljard mensen wonen. Daar zullen heus wel op den duur leuke voetballers gaan opstaan. Heel iets anders dan al die zandbakken. Die nu al Jaren en Jaren een hoop geld uitgegeven hebben. Maar verder is er tot dusver nog geen enkele geinige voetballer opgestaan in die contreien. Mij zal het echt niet verbazen dat er bij de Chinezen ook een (goed) plan achter zit. Aan geld geen gebrek in ieder geval.
Jullie Azie correspondent, Iggy.
Jullie Azie correspondent, Iggy.

0
geplaatst: 5 januari 2017, 20:09 uur
Ho ho, je vergeet Zhang Yuning of Yuning Zhang, daar zijn ze er bij Vités nog niet over eens.
Verdient de kwalificatie 'geinig' zeker wel.
Ik schat in dat hij minimaal 10 miljoen gaat verdienen (als hij teruggaat)
Verdient de kwalificatie 'geinig' zeker wel.
Ik schat in dat hij minimaal 10 miljoen gaat verdienen (als hij teruggaat)
0
geplaatst: 5 januari 2017, 20:10 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.