menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van iggy
Frenz schreef:
(quote)


Eens, maar of Messi nooit gaat? Hij kan simpelweg eigenlijk niet met goed fatsoen naar een andere club, hooguit naar City omdat Pep daar (nog) zit. En voor China is Messi de hoofdprijs


Op den duur gaat dat natuurlijk ook gebeuren. Mits China die bedragen kan volhouden en meer.
En al helemaal wat betreft de Zuid Amerikaanse talenten. Armoede troef daar. Het lijkt me een kwestie van tijd dat ook China zich gaat mengen in het opsnorren van jong talent.

En fatsoen ?? Fatsoen in de voetbalwereld, of de wereld ?! Dat moet dan iets nieuws zijn.

avatar van gigage
Niet alleen Gudelj maar ook Chelsea's Mikel gaat naar Tianjin Teda. Gaat ook iets meer verdienen.

avatar van Frenz
iggy schreef:
.....En fatsoen ?? Fatsoen in de voetbalwereld, of de wereld ?! Dat moet dan iets nieuws zijn.


Ja sorry, het was een uitdrukking, geheel ongepaste uitdrukking, my bad

gigage, whahaha, een zelfde type speler als onze Nemanja, dat wordt bankzitten, humor ligt op straat, mense

Hendrik68
O ja. ik moet jullie nog weer even bijpraten over de NFL. Het reguliere seizoen is ten einde. Grote verrassing is natuurlijk dat de ploegen die vorig jaar de Superbowl wonnen dit jaar de play offs niet eens hebben gehaald. De Broncos begonnen wat verzwakt aan de competitie doordat enkele spelers stopten of vertrokken. Doordat ze als laatste konden kiezen in de draft moesten er keuzes gemaakt worden. De bijna legendarische defense functioneert nog altijd goed, maar net niet goed genoeg om de verzwakte offense te redden. Dan hadden ze ook nog de pech in de sterkste divisie van allemaal te zitten. De 2 clubs boven hen, de Chiefs en Raiders haalden overtuigend de play offs. Dat deden in de AFC ook de Steelers, de Patriots, de Texans en de Dolphins. Vooral de deelname van de Dolphins is verrassend. Ik heb ze echter dusdanig weinig zien spelen dit jaar dat ik hun sterke punten niet goed ken.

Dit weekend is de zogeheten Wild Card ronde. In de AFC hebben de 2 beste clubs, de Patriots en Chiefs een bye. De 2 wedstrijden gaan tussen de Raiders en de Texans en de andere gaat tussen de Steelers en de Dolphins. De Raiders plaatsten zich aanzienlijk makkelijker voor de play offs dan de Texans. Maar voor de Raiders sloeg vlak voor het einde van de competitie het noodlot toe met de beenbreuk van Carr. Deze quarterback bleek in de laatste wedstrijd een dusdanig groot gemis dat gevreesd moet worden dat zelfs de Texans een onneembare hindernis dreigen te worden. Houston contracteerde voor 72 miljoen quarterback Brock Osweiler. Hij was bij de Broncos de gedoodverfde opvolger van Peyton Manning, maar de worst die de Texans hem voorhielden kon Osweiler niet weerstaan. Velen waren sceptisch, want wat had hij nou eigenlijk gepresteerd tot nu toe. Niet echt veel en nu aan het eind van de reguliere competitie zullen de heren in Houston zich nog wel eens achter de oren krabben. Osweiler bakt er hoegenaamd niets van en de laatste paar wedstrijden speelde hij niet eens meer. Toch lijkt hij komend weekend wel te starten. Vraag je je misschien af waarom de Texans zich toch voor de play offs plaatsten en nog favoriet zijn ook. Dat laatste dus door de blessure van Carr, maar waar de Texans wel goed in zijn is verdedigen. En dat ook nog eens zonder de geblesseerde cultheld JJ Watt. Deze defensie zorgde ervoor dat de Texans met de hakken over de sloot de zwakste divisie in de AFC konden winnen. Hoe dan ook, de kans dat de winnaar van deze wedstrijd de volgende ronde ook wint schat ik in op minder dan 10 procent. De andere Wild Card wedstrijd in de AFC gaat tussen de Dolphins en de Steelers. Van de Dolphins weet ik dus niet heel veel, van de Steelers des te meer. Ze wonnen de laatste 6 wedstrijden op rij, maar de tegenstanders waren niet altijd van een erg hoog niveau en overtuigend was het lang niet altijd. Als het trio Roethlisberger, Bell en Brown het echter op zijn heupen heeft dan werkt dat vaak in het hele team door en zijn ze voor iedereen lastig. Op papier mogen we een spannende pot verwachten.

In de NFC mogen de Cowboys en de Falcons de eerste ronde toekijken. Detroit neemt het op tegen Seattle. Detroit speelde zijn beste wedstrijden aan het begin van het seizoen en Seattle had het hele seizoen zijn ups en downs. De vorm van de dag zal de winnaar bepalen. Nog niet zo lang geleden voorspelde ik dat de Seahawks de NFC wel eens zouden kunnen winnen, maar die kans acht ik nu niet zo groot meer. De offensive line is gewoon te zwak om elke wedstrijd op topniveau te zijn. De tweede wild card wedstrijd gaat tussen de Packers en de Giants. Dat belooft de mooiste wedstrijd van het weekend te worden. De battle tussen Aaron Rodgers en Eli Manning. De Packers hebben bij vlagen een geweldige aanval, maar verdedigend is het lang niet altijd betrouwbaar. Dat gedeelte is bij de Giants een stuk beter voor elkaar. In de aanval hebben ze bovendien wonderkind Odell Beckham Jr. Een van de beste wide receivers van de laatste jaren. Die weet de meeste onmogelijke ballen nog te vangen. Echt iets voor hem om op zo'n wijze de beslissing in de wedstrijd te forceren.

Heerlijk weekendje wordt dit. ik heb er zin in.

avatar van Rudi S
Rudi S schreef:
Aubameyang,
geweldige speler overigens.

Nu BVB tegen PSV aan het kijken, Dortmund zonder Aubameyang (Afrika cup).

avatar van gigage
Tim Krul is goed opgewarmd voor de tweede seizoenshelft. Heeft drie keer de bal uit het netje mogen halen tegen Excelsior. (Prachtig afstandsschot zat daarbij)

avatar van vigil
Dat is niet helemaal waar, want Krul keepte enkel de 2de helft (Boer de 1ste) en toen stond het 0-1

Feyenoord staat overigens met 0-2 voor tegen Bundesliga middenmoter Mainz.

avatar van gigage
Ik heb alleen de goals gezien, dus ik zat ernaast (net als Krul bij de hoekschop )

avatar van Rudi S
Arias zit er nu ook al een helft naast

avatar van vigil
Rudi S schreef:
(quote)

Nu BVB tegen PSV aan het kijken, Dortmund zonder Aubameyang (Afrika cup).

gelukkig mist Dortmund ook penalty's anders was het wel een heel treurige stand bij rust. Als is Dortmund natuurlijk ook wel gewoon een erg goede tegenstander.

avatar van chevy93
PSV 0-2 achter tegen de nummer 6 van Duitsland. Ajax voor rust al 3-0 voor tegen de nummer 2 van Duitsland. Het zegt allemaal nog niet heel veel, maar het is toch een mooie moraalboost.

(nu mogen anderen reageren dat de reserves vandaag nog verloren van Exclesior)

avatar van Rudi S
Haha, Dortmund groepswinnaar boven Real, ik las dat Ajax verloren heeft van Excelsior
Edit: een ploeg waar Younes tegen kan scoren telt natuurlijk niet mee.

avatar van chevy93
En ondertussen in Manchester...


avatar van vigil
Zelfs twee keer kan scoren

PSV inmiddels 0-3 achter... Dortmund zal Leipzig vast ook nog wel inhalen maar dat doet nu niet ter zake en Ajax heeft gewoon een hele mooi tussenstand

avatar van chevy93
Rudi S schreef:
Edit: een ploeg waar Younes tegen kan scoren telt natuurlijk niet mee.
En Zoet die een penalty stopt, het moet niet gekker worden!

avatar van vigil
chevy93 schreef:
En ondertussen in Manchester...

Nou ja ondertussen...

Maar daar heeft Jaap ze laatst flink op laten trainen

avatar van Bonk
Ondertussen won SC Heerenveen in Spanje vanmiddag in een hele behoorlijke pot (het was live te volgen op Omrop Fryslan ) van VFL Wolfsburg en maakte Reza ook nog even een heerlijke goal.

Uiteraard zegt zo'n oefenwedstrijd niet alles, maar dit zal toch wel wat vertrouwen geven voor de hervatting van de competitie.

avatar van vigil
Deed Bazoer mee?

avatar van west
Bonk schreef:
Ondertussen won SC Heerenveen in Spanje vanmiddag in een hele behoorlijke pot van VFL Wolfsburg en maakte Reza ook nog ene een heerlijke goal.

Zo zeg: die zit er lekker in!

avatar van west
chevy93 schreef:
En ondertussen in Manchester...

Lachen dat zo'n keeper dan vaak kwaad wordt.

avatar van Bonk
vigil schreef:
Deed Bazoer mee?


Bazoer viel volgens mij in de derde helft (is helaas geen grapje, ze speelden drie keer een half uur) in.

avatar van west
Bonk schreef:
(quote)


Bazoer viel voglens mij in de derde helft (is helaas geen grapje, ze speelden drie een half uur) in.

Ik dacht al: komt hij voor de kantinebank?

Martial
Rudi S schreef:

Nu BVB tegen PSV aan het kijken, Dortmund zonder Aubameyang (Afrika cup).


Wees maar blij dat hij op de Afrika Cup zat.

avatar van Rudi S
Martial ach PSV was toch al kansloos, als Piere echt gas geeft is er voor de PSV verdediging geen houden aan, maar winter en vaak geen zin in dit soort potjes maakt Aubameyang toch minder gevaarlijk dan een "2e keuze"die zijn kans wil grijpen.
PSV (pas 8 doelpunten tegen in de competitie!!!!!) was ook achterin zeer kwetsbaar, Arias en Willems dramatisch en Isimat ook niet best .

avatar van Tony
De winterstop heeft zijn uitwerking niet gemist!! Het roer lijkt om bij PSV... Nu laat na de voorhoede ook de verdediging het afweten.

avatar van Rudi S
Ach PSV is winterklaar voor de inhaalrace
Feyenoord en Ajax denken nu dat zij top Bundesliga zijn, dat gaat ze lelijk opbreken

avatar van Mjuman
Rudi S schreef:
Ach PSV is winterklaar voor de inhaalrace
Feyenoord en Ajax denken nu dat zij top Bundesliga zijn, dat gaat ze lelijk opbreken


Als deze adviseurs erbij betrokken worden, zit het met winterklaar wel snor.

Hendrik68
Het is te hopen en ook te verwachten dat de 2 wild card games van vanavond in de NFL wat meer spanning en spektakel bieden dan die van gisteravond. De Texans hadden weinig problemen met de gekortwiekte Raiders die het moesten doen met 4e quarterback Connor Cook. Nooit eerder debuteerde een quarterback als starter in de play offs. Cook bakte er niet veel van en als hij dan al eens een loepzuivere pass afleverde liet vooral Michal Crabtree de bal los. De Texans verdedigden daarbij ook nog eens nagenoeg perfect en zelfs Brock Osweiler speelde eens goed. Maar waren de Raiders zo slecht of de Texans zo goed. Dat gaan we volgende week pas zien als ze tegen de Chiefs of de Patriots aantreden. Hetzelfde geldt voor de Seahawks, waren zij zo goed of de Lions zo slecht. De Lions waren echt slecht, slechts 2 fieldgoals in de hele wedstrijd. De Seahawks waren sterk in de pass rush en aanvallend liet vooral Thomas Rawls zich gelden. Volgende week zien we wat de Seahawks waard zijn als ze naar Atlanta moeten. Daar ontmoeten ze zo ongeveer de beste quarterbac van dit seizoen: Matt Ryan. Bovendien spelen de Seahawks dan uit en dat is voor vooral de Seahawks een groot nadeel.

Vanavond de Steelers tegen de Dolphins, waarbij ik een overwinning voor de Steelers verwacht. De grote kraker wordt echter de ontmoeting tussen de Packers en de Giants. Daar durf ik vooraf geen voorspelling over te doen. Ik hoop, hoewel ik voor die andere club uit New York ben, dat de Giants doorgaan. Zij hebben een uitstekende verdediging en dat gedeelte van het American Football vind ik het meest aantrekkelijk. Hoe vaker quarterbacks tegen de vlakte gaan hoe mooier. Beetje jammer is dat de winnaar direct tegen de Dallas Cowboys aantreedt. Dat zou eigenlijk de finale van de NFC moeten zijn.

avatar van Outlaw104
Het lijkt erop dat Martin Ødegaard onderweg is naar Heerenveen. De 18-jarige middenvelder van Real Madrid zou volgens de Noorse media op weg naar Nederland zijn.
Volgens de Noorse bronnen zou Ødegaard een foto van zichzelf naar zijn vrienden en kennissen hebben gestuurd met daarbij de tekst emoticons van de Spaanse en Nederlandse vlag, met daartussen een vliegtuig.

UPDATE | 18.02 uur: Volgens de Spaanse journalist José Luis Sanchéz is de deal tussen Real Madrid en SC Heerenveen definitief beklonken. De presentatie van Ødegaard zou om dinsdag 11.30 uur zijn gepland. Volgens Sanchez huurt Heerenveen hem in elk geval tot het einde van dit seizoen.


Ben benieuwd wie nu het kind van de rekening wordt op het middenveld, deze functioneert momenteel prima en de back up (o.a. Namli) is ook goed genoeg
Hadden beter nog een centrale verdediger en/of een aanvaller kunnen halen.

avatar van trebremmit
Nou, in 2026 doen er 48 landen mee bij het WK voetbal, goed nieuws dus voor Nederland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.