menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Frenz schreef:
(quote)


Zoals? Ik zie ze ff niet, hooguit met betrkking tot die mooie quote van Don Leo (prachtige kop btw): 'ze wilden absoluut niet verliezen'

Maar goed, dat willen PSV en Ajax vlgs mij ook niet.

Wel errug prettig om te zien dat na de winterstop Feyenoord gewoon door gaat waar het gebleven was.

Dat inderdaad, natuurlijk wil niemand verliezen, maar die drive om niet te verliezen zie ik nog sterker terugkomen bij beide Feyenoord-teams. Niet voor niets zijn er in beide seizoenen veel wedstrijden pas in de slotfase beslist. Dat is ook wel een indicatie van onverzettelijkheid.

Verder, zoals Rico al zei, hadden ze toen in de winterstop precies hetzelfde aantal punten. Toen stond Feyenoord ook vrijwel vanaf het begin bovenaan en werd er lang geroepen dat Feyenoord wel in zou storten obv de voorgaande seizoenen.

Beide teams hadden bovendien veel Nederlandstalige spelers, waren vrij ervaren voor eredivisiebegrippen en hadden, voor Feyenoord-begrippen een relatief brede selectie. Tot slot zijn beide coaches echte Feyenoorders, al is dat natuurlijk een beetje flauw, want Beenhakker was een gevestigde coach, terwijl Van Bronckhorst een beginner is.

Ik zeg niet dat de afloop hetzelfde gaat zijn (al heb ik daar wel goede hoop op), maar parallellen zijn er voldoende.


avatar van Frenz
Oké Titmeister, je hebt me overtuigd, laten we hopen dat de laatste parallel er ook zal zijn

Niet zo'n best voorbeeld, deze wedstrijd trebremmit, Bravo ging redelijk vrijuit vond ik, het centrale duo daarentegen.....

avatar van VladTheImpaler
Frenz schreef:
Niet zo'n best voorbeeld, deze wedstrijd, Bravo ging redelijk vrijuit vond ik, het centrale duo daarentegen.....


Hij had inderdaad misschien niet de schuld aan de goals, maar voor een keeper van een topclub pakt hij vrij weinig 'moeilijke' ballen.

avatar van Frenz
Ook waar, ben het ook wel eens dat een clubicoon (en keeper van het nat. elftal) als Joe Hart wegsturen niet handig was. Bravo is simpelweg geen eerste garnituur (als je zag welke ballen Mignolet diezelfde avond tegenhield, om maar eens een dwarsstraat te noemen).

avatar van Nicolage Rico
johan de witt schreef:
De kans dat het Feyenoord wordt dit jaar schat ik inmiddels wel op 85-90 procent.
Mag ook wel een keer na 17 jaar.
Straks om 22.15 uur een docu over die laatste titel trouwens.
Geen groots elftal maar wel de meest constante, net als dit jaar.


Vond dat toch een alleraardigst elftal hoor. Zou nu vrij gemakkelijk kampioen worden, denk ik.

Dudek, van Wonderen, Bosvelt, van Gastel, Tomasson, Kalou en topper Cruz.

En dan nog Konterman, van Vossen en supersub Kornejev.

avatar van Nicolage Rico
Hoppa dachutwel! Marokko verloren van Congo.

avatar van chevy93
musician schreef:
Feyenoord, voor je er over begint, was ook niet best. Maar geven geen ruimte weg en wachten geduldig tot er zich dan een kans voordoet. Verre van fraai en ook niet ideaal.
Is dat hoe je een megakans voor Roda vlak voor rust en een buitenspelgoal noemt?

Feyenoord thuis is vooralsnog ongenaakbaar, maar buiten de Kuip is het de laatste tijd zelden overtuigend. Moeizame overwinningen op Roda en NEC, verloren van Go Ahead en zeer gelukkig gelijkspel tegen Utrecht. Alleen een glansrijke overwinning tegen een gesloopt AZ.

En Ajax heeft voor rust weinig laten zien tegen PEC, maar heeft o.b.v. de tweede helft verdiend gewonnen. Ik zou zeggen dat Ajax en Feyenoord het even goed doen. Beide teams zijn bij vlagen sprankelend en halen ook tijdens 'onsprakelende' wedstrijden doorgaans hun punten.

P.S. Een voetbalwedstrijd wordt uiteraard niet op papier gespeeld, maar in het verleden behaalde resultaten geven wel degelijk een indicatie voor de toekomst. En sinds 2010/2011 is het affiche 14 keer gespeeld, waarvan slechts 4 er door Ajax gewonnen zijn. Daarvan zijn er 7 in Utrecht gespeeld en slechts eenmaal gingen de punten mee naar Amsterdam (en 3 keer gelijk).

avatar van Gretz
Eens met Chevy. Ik vond de heren bij VI ook erg realistisch gisteren. Vooral Feyenoord kwam dus goed weg dit weekend. Ze hebben in de eerste helft van het seizoen iets meer overtuigd dan de andere twee titelkandidaten, maar de strijd ligt op dit moment nog volledig open.

avatar van Mjuman
Gretz schreef:
Eens met Chevy. Ik vond de heren bij VI ook erg realistisch gisteren. Vooral Feyenoord kwam dus goed weg dit weekend. Ze hebben in de eerste helft van het seizoen iets meer overtuigd dan de andere twee titelkandidaten, maar de strijd ligt op dit moment nog volledig open.


Het is dus geen VI meer. Het leukste moment had vd Gijp toen ie opmerkte dat er heel Nederland maar drie mensen zijn die niet zouden kunnen leven met een kampioenschap van Feyenoord: Sjaak Swart en René en Willy vd Kerkhof. Maar ja, René kent ons Sjef en de Greet niet

avatar van chevy93
Ik heb niets tegen een kampioenschap van Feyenoord, zeker als die verdiend is. Sterker nog, liever Feyenoord dan die iets te arrogant geworden lampenkappen die jij supportert.

Daarover gesproken: Luuk de Jong schiet ruit omwonende Philips Stadion aan diggelen | | Er mag gezongen worden - ermaggezongenworden.nl

Ik heb meer met het realisme van NR. Met nog 16 wedstrijden te gaan, waarvan Ajax - Feyenoord (een wedstrijd waarvan de historie wel duidelijk in Amsterdams voordeel is) geef ik Ajax net zoveel kans op de titel als Feyenoord. Vooruit, 52-48 in het voordeel van Feyenoord.

Vijf punten verschil, precies het aantal punten dat in de eerste speelronden weggegeven is tegen Willem II en Roda. Het zouden wel eens duren punten kunnen blijken. Sindsdien zijn Ajax en Feyenoord gelijkwaardig aan elkaar.

avatar van Gretz
Mjuman schreef:
(quote)


Het is dus geen VI meer. Het leukste moment had vd Gijp toen ie opmerkte dat er heel Nederland maar drie mensen zijn die niet zouden kunnen leven met een kampioenschap van Feyenoord: Sjaak Swart en René en Willy vd Kerkhof. Maar ja, René kent ons Sjef en de Greet niet

Ja, hij had het over gunnen. Ik gun Feyenoord het kampioenschap zeker meer dan PSV dit jaar; gezien de financiële mogelijkheden van PSV is het vanuit Ajax' perspectief ook beter als PSV niet weer CL gaat spelen.

Ik zou er verder prima mee kunnen leven. Je weet dat de kans groot is dat Feyenoord eens in de 20 jaar wel weer een titel pakt.

avatar van vigil
chevy93 schreef:
Ik heb niets tegen een kampioenschap van Feyenoord, zeker als die verdiend is. Sterker nog, liever Feyenoord dan die iets te arrogant geworden lampenkappen die jij supportert.

Daarover gesproken: Luuk de Jong schiet ruit omwonende Philips Stadion aan diggelen | | Er mag gezongen worden - ermaggezongenworden.nl


PSV-keeper op training opgeschrikt door schot op doel van Luuk de Jong | | Er mag gezongen worden - ermaggezongenworden.nl


avatar van Rudi S
Ik had het kampioenschap al een beetje uit het hoofd gezet maar Luuk wordt hier net op tijd op scherp gezet .
Het wordt weer een mooie slotdag van deze competitie .

avatar van Mjuman
Met alles wat met Ziggo verband houdt, dus ook die gesponsorde voetbalclub heb ik fff niks: vorige week al een halve dag verloren - geen mail, vandaag sinds 13:00 geen vast internet.

Laten ze dat geld in een werkende infrastructuur steken. Arrogantie in Eindhoven, welk godenknaapje leest hier voor uit eigen werk?

avatar van Nicolage Rico
Gretz schreef:
Eens met Chevy. Ik vond de heren bij VI ook erg realistisch gisteren. Vooral Feyenoord kwam dus goed weg dit weekend. Ze hebben in de eerste helft van het seizoen iets meer overtuigd dan de andere twee titelkandidaten, maar de strijd ligt op dit moment nog volledig open.


Iets meer dan PSV. Welnee, wereld van verschil. En toch ook wel een stuk sterker dan Ajax overall. Ook in de onderlinge ontmoeting was Feyenoord vele malen beter. Feyenoord heeft in het 1e seizoenshelft ook een stuk meer attractieve en solide wedstrijden gespeeld.

Ik vind het niet erg om uitwedstrijden lelijk te winnen. Ajax werd er 4 jaar achter elkaar kampioen mee. Ik teken ervoor.

Feyenoord won overigens uiteindelijk ook verdiend van Roda.

De strijd ligt nog open, dat zeker. Aankomend weekend kan weleens heel belangrijk en mooi worden.

avatar van Nicolage Rico
chevy93 schreef:


Vijf punten verschil, precies het aantal punten dat in de eerste speelronden weggegeven is tegen Willem II en Roda. Het zouden wel eens duren punten kunnen blijken. Sindsdien zijn Ajax en Feyenoord gelijkwaardig aan elkaar.


Niet mee eens. In het slot van de 1e seizoenshelft raakte Feyenoord steeds meer op stoom en kwakkelde Ajax.

Daarnaast heeft Feyenoord ook dure punten verloren natuurlijk. GAE uit, Ajax en Heerenveen thuis ook.

avatar van Nicolage Rico
Gretz schreef:
Je weet dat de kans groot is dat Feyenoord eens in de 20 jaar wel weer een titel pakt.


Daar klopt niet veel van. Sterker: het zou een grote prestatie zijn van heel Feyenoord (inclusief van Geel & co) als ze kampioen worden met een veel mindere begroting dan Ajax & PSV.

avatar van gigage
Nicolage Rico schreef:


Vond dat toch een alleraardigst elftal hoor. Zou nu vrij gemakkelijk kampioen worden, denk ik.

Dudek, van Wonderen, Bosvelt, van Gastel, Tomasson, Kalou en topper Cruz.

En dan nog Konterman, van Vossen en supersub Kornejev.


Zitten amper internationals tussen die iedere interland speelden.

avatar van Nicolage Rico
Tja, de vaste Oranje klanten speelden bijna allemaal in buitenlandse competities.

Dudek en Tomasson waren basiskrachten bij Polen en Denemarken, Kalou toen al voor Ivoorkust dacht ik. Bosvelt, van Gastel, Konterman en van Vossen zaten regelmatig in de selectie van Oranje - of net na dat seizoen. Van Wonderen speelde 5 interlands in dat seizoen (en daar bleef het bij).

En Cruz had best veel concurrentie...

avatar van gigage
Als je 80 punten haalt en zo'n ruime voorsprong hebt op Bombarda en Co dan ben je terecht kampioen. Maar een indrukwekkende lijst aan namen vind ik het niet. Van Nistelrooij, Nilis, Litmanen, Van der Sar Waterreus, Rommedahl en Jack de Gier speelden toen ook in de Eredivisie.

avatar van Nicolage Rico
Lol. Met de eerste 4 namen kan ik heel goed leven. De rest is een grapje toch?

avatar van gigage
Vooruit, die voegen niet veel toe. Er is echter 1 speler die dat seizoen zijn debuut maakte en die dit seizoen nog steeds profvoetballer is(!) en zijn afscheid waarschijnlijk al gehad heeft (1 speelminuut in de eredivisie) want geblesseerd. Waar hij begon stopt hij ook.

avatar van herman
Leiwakabessy?

avatar van gigage
Yessssss!

avatar van herman
Ah

Mooie carriere heeft 'ie gehad hoor. Heeft meer Champions League-wedstrijden gespeeld dan de meeste Feyenoord-spelers van toen...

avatar van Nicolage Rico
Moet dat nou die laatste opmerking?

Ouwe Spartaan!

avatar van Nicolage Rico
Klopt ook niks van, maar dat maakt niet uit.

avatar van gigage
Wat klopt er niet dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:06 uur

geplaatst: vandaag om 00:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.