Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

11866 BERICHTEN
zoeken in:
0
48 lijkt mij nog steeds een probleem, voor een EK begint het er op te lijken

0
trebremmit (moderator)
geplaatst:

Het schijnt de FIFA een miljard extra op te leveren als er zoveel landen meedoen. Maar uiteindelijk verlies je er kijkers mee denk ik.

0
Volgens mij doen sowieso alle 209 "landen" mee aan het WK voetbal

2
ik stel voor met 64 landen en dan een KO vorm, dat zou pas spektakel opleveren.

0
vigil schreef:
ik stel voor met 64 landen en dan een KO vorm, dat zou pas spektakel opleveren.
Ja dat lijkt me echt fantastisch! Maarja, ondenkbaar helaas.

0
Vriend Koeman heeft ook wel een aardig weekend denk ik

0
NEC pakt in de zespuntenpot met Willem II zijn tweede uitzege (en vijfde in totaal) dit seizoen en klimt naar plek 10. Volgende week komt het andere internationaal samengestelde team Roda JC op bezoek en ik zie maar zo dat de Nijmegenaren per ongeluk het linkerrijtje invallen. Dat had ik vooraf aan de competitie niet verwacht.

0
Volgende week zondag om 12:30 de wedstrijd waarvan het resultaat naar alle waarschijnlijkheid bepalend gaat zijn in de titelrace. Misschien wel de lastigste wedstrijd voor Ajax in de Eredivisie. Een tegenstander die altijd 200% geeft en meestal thuis tegen Ajax (in een uitzinnige sfeer) de beste pot van het seizoen speelt.

Laatste overwinning in Utrecht dateert van 1 maart 2009. Vervolgens 3x gelijkgespeeld en 4x verloren tegen onze angstgegner. Zo'n record gaat natuurlijk ook mentaal meespelen bij beide teams.

Ik zie Feyenoord de avond ervoor gemakkelijk thuis winnen van Willem II dus als Ajax niet voortijdig wil afhaken mogen er geen punten worden verspeeld. De druk zal in ieder geval enorm hoog zijn.

0
Beide clubs hebben wel leuke spelers erbij, Peterson bij FCU en Kluivert bij AFCA, ben benieuwd.
Ondertussen heeft Feyenoord de lastige uitwedstrijd in Kerkrade alweer gewonnen. De (balans) kans was 1 op 3 mbt een overwinning aldaar. Als er geen directe vormcrisis optreedt zou ik niet weten waar het nog mis zou moeten gaan voor de Rotterdammers.

0
Statistieken of "records" zeggen niet veel.

Sterker nog, als jij dat zo opdreunt, vermoed ik eerder dat Ajax gewoon wint.
Dat hoop ik natuurlijk niet en wat mij betreft krijgt het "sprookje" van Utrecht een jaarlijks vervolg tot in de komende eeuwen.

Maar ik geloof daar niks van. Logische uitslagen gebaseerd op het verleden bestaan niet. En je mag toch hopen dat de spelers van Ajax (geestelijk) wel zo ver zijn dat ze geen enkele waarheid hechten aan verhalen over "angstgegners".

Iets anders is, dat Ajax momenteel verre van goed speelt, wel weet te winnen, maar dat je je terecht mag afvragen of hier wel het predicaat kampioenskandidaat aan mag hangen. Ik blijf altijd weer aan dat Fox hangen maar wat ik in Zwolle weer zag... Dat PEC is ook volledig het spoor bijster.

Feyenoord, voor je er over begint, was ook niet best. Maar geven geen ruimte weg en wachten geduldig tot er zich dan een kans voordoet. Verre van fraai en ook niet ideaal. Maar hebben dan nog iets vaker een mooie wedstrijd. Hebben op 18 wedstrijden dan ook 11 doelpunten meer gemaakt.

Maar misschien moet uitsluitend een overwinning of een reeks van overwinningen belangrijker worden geacht dan een overheersend spelbeeld en mooie momenten (en dan winnen).

1
De kans dat het Feyenoord wordt dit jaar schat ik inmiddels wel op 85-90 procent.
Mag ook wel een keer na 17 jaar.
Straks om 22.15 uur een docu over die laatste titel trouwens.
Geen groots elftal maar wel de meest constante, net als dit jaar.

0
Mooi om te zien, toch het enige kampioenschap van Feyenoord, dat ik echt bewust heb meegemaakt. Zijn ook best wat parallellen te trekken met het huidige team.

0
Teunnis (moderator)
geplaatst:
Gretz schreef:
Volgende week zondag om 12:30 de wedstrijd waarvan het resultaat naar alle waarschijnlijkheid bepalend gaat zijn in de titelrace. Misschien wel de lastigste wedstrijd voor Ajax in de Eredivisie. Een tegenstander die altijd 200% geeft en meestal thuis tegen Ajax (in een uitzinnige sfeer) de beste pot van het seizoen speelt.

Laatste overwinning in Utrecht dateert van 1 maart 2009. Vervolgens 3x gelijkgespeeld en 4x verloren tegen onze angstgegner. Zo'n record gaat natuurlijk ook mentaal meespelen bij beide teams.

Is het niet ook nog eens zo dat Ajax heel vaak punten verspeelt als het zondag om 12:30 moet spelen?

0
musician schreef:
Statistieken of "records" zeggen niet veel.

Sterker nog, als jij dat zo opdreunt, vermoed ik eerder dat Ajax gewoon wint.
Dat hoop ik natuurlijk niet en wat mij betreft krijgt het "sprookje" van Utrecht een jaarlijks vervolg tot in de komende eeuwen.

Maar ik geloof daar niks van. Logische uitslagen gebaseerd op het verleden bestaan niet. En je mag toch hopen dat de spelers van Ajax (geestelijk) wel zo ver zijn dat ze geen enkele waarheid hechten aan verhalen over "angstgegners".

Natuurlijk speelt dat (helaas) wel mee. In het ideale scenario zijn spelers hier volledig ongevoelig voor, maar wanneer je het al jaren op rij extreem lastig hebt in een bepaalde uitwedstrijd dan gaat dat vooraf toch in de koppies zitten. Je ziet het zoveel vaker dat topteams het tegen bepaalde tegenstanders traditioneel lastig hebben, ondanks dat de selecties door de jaren flink wijzigen. Dat heeft te maken met psychologie, het bewezen voordeel van het thuisteam en de instelling/motivatie van de tegenstander (in dit geval Utrecht) die tegen Ajax toch altijd gemiddeld net een stuk beter is dan tegen andere eredivisieclubs.

Feit is dat je Ajax in de problemen kan brengen door fel af te jagen en fysiek de beuk er in te gooien. De meeste teams houden maar een deel van de wedstrijd vol, maar FC Utrecht kan met fanatieke thuispubliek erachter vaak de druk er veel langer op houden. Vermoedelijk doen ze het daarom voortreffelijk thuis tegen Ajax in de laatste jaren.

0
Teunnis schreef:
(quote)

Is het niet ook nog eens zo dat Ajax heel vaak punten verspeelt als het zondag om 12:30 moet spelen?

Goede vraag. Ik herinner me dat een fan daar jaren terug onderzoek naar heeft gedaan en Ajax bleek toen in die zogenaamde lunchwedstrijden inderdaad minder punten te behalen dan gemiddeld, zeker als het een uitwedstrijd betrof. Eens kijken of ik dat nog terug kan vinden. Maar die statistieken lijken in de periode 2014-2015 achterhaald te zijn, zie Ajax-fans uiten frustratie: 'Acht keer om 12:30 uur, bedankt KNVB' | Voetbalprimeur

Opmerkelijk is dat Ajax de laatste jaren uitstekend presteert in wedstrijden die om 12:30 uur starten. De laatste vijftien duels gingen niet verloren (negen keer winst, zes keer gelijk).

0
Titmeister schreef:
Mooi om te zien, toch het enige kampioenschap van Feyenoord, dat ik echt bewust heb meegemaakt. Zijn ook best wat parallellen te trekken met het huidige team.

Zoals? Ik zie ze ff niet, hooguit met betrkking tot die mooie quote van Don Leo (prachtige kop btw): 'ze wilden absoluut niet verliezen'

Maar goed, dat willen PSV en Ajax vlgs mij ook niet.

Wel errug prettig om te zien dat na de winterstop Feyenoord gewoon door gaat waar het gebleven was.

0
johan de witt schreef:

Straks om 22.15 uur een docu over die laatste titel trouwens.

Ik vond het een erg mooie docu en vooral de laatste beelden van Don Leo in zijn blauwe stoel gingen door merg en been bij mij

Geweldige vent die Beenhakker en al kijkend naar Leo zien we dat de tijd niet stilstaat inmiddels ......

0
johan de witt schreef:
De kans dat het Feyenoord wordt dit jaar schat ik inmiddels wel op 85-90 procent.

Ik vind dat iedereen ineens wel heel erg positief is over de titelkansen van Feyenoord, toegeven ze staan er goed voor op dit moment, maar ja het is nog een lange rit ........

Je moet er overigens niet aan denken dat onze Deense goalgetter en assistkoning Jørgensen een blessure op gaat lopen, want dan wordt het ineens wel een heel stuk minder.

0
Eens, één keer verliezen en in de Arena (of is het al JC Stadion?) onderuit gaan en de wereld ziet er weer heel anders uit.

Maar voorlopig nog ff genieten, die luxe heb je als Feyenoord fan niet vaak na de winterstop.....

0
Martial schreef:
(quote)

Ik vind dat iedereen ineens wel heel erg positief is over de titelkansen van Feyenoord, toegeven ze staan er goed voor op dit moment, maar ja het is nog een lange rit ........

Je moet er overigens niet aan denken dat onze Deense goalgetter en assistkoning Jørgensen een blessure op gaat lopen, want dan wordt het ineens wel een heel stuk minder.

Sterker: missen we Jorgensen meer dan 5 wedstrijden - zeker in die zware fase - dan worden we zeker geen kampioen. Maar Ajax kan Ziyech in mindere mate ook niet een lange periode missen.

Ik word ook moe van al dat "Feyenoord wordt kampioen" gedoe. Zelfs vanuit Ajax en PSV kampen. 5 punten is "niks". Ik geef Ajax nog bijna net zoveel kans. Helaas staat de Klassieker in de Arena ook nog op het programma.

Mochten we volgende week op 8 punten komen, dan ga ik wel voorzichtig dromen.

0
Frenz schreef:
(quote)

Zoals? Ik zie ze ff niet, hooguit met betrkking tot die mooie quote van Don Leo (prachtige kop btw): 'ze wilden absoluut niet verliezen'

Maar goed, dat willen PSV en Ajax vlgs mij ook niet.

Wel errug prettig om te zien dat na de winterstop Feyenoord gewoon door gaat waar het gebleven was.

In ieder geval dezelfde cijfers na 18 speelrondes. 14 x winst, 3x gelijk, 1 x verlies. Verder een aantal dezelfde uitslagen. Maar Willem II doet het nu wel een stuk slechter.

O ja en Botteghin is de Konterman van deze groep uiteraard.

0
Ja, zo lust ik er nog wel een paar, Bosveld is Vilhena? Cruz - Jorgensen? (Cruz wist niet eens wat een assist was, laat staan dattie 'm zou geven)

zag good old Ulli van Gobbel ook nog voorbijkomen in de kleedkamer, net zo lichtvoetig als Kongolo

0
Nicolage Rico schreef:

Ik word ook moe van al dat "Feyenoord wordt kampioen". Zelfs vanuit Ajax en PSV kampen. 5 punten is "niks". Ik geef Ajax nog bijna net zoveel kans. Helaas staat de Klassieker in de Arena ook nog op het programma.

Mochten we volgende week op 8 punten komen, dan ga ik wel voorzichtig dromen.

De druk een beetje opvoeren kan nooit kwaad

Maar serieus zie ik Feyenoord niet heel veel punten meer verspelen.
Thuis zijn ze ongenaakbaar. Alleen evt tegen PSV zie ik ze daar nog punten morsen.
In de 8 uitduels die nog komen gaan ze allicht een punt of 10 verspelen, maar ook daarmee redden ze het wel, want ik zie Ajax en PSV dat echt niet veel beter doen. Zo'n stabiele indruk maken die niet.

2
Spanning in de benen krijgt Feyenoord als de competitie zijn einde nadert en gaan dan pts verliezen tegen teams als Heerenveen, Groningen en Vitesse.
Ajax ook wel, maar net wat minder, helemaal met David Neres .
Ajax wordt kampioen op 1 pt verschil met Feyenoord, hebben ze meteen niks meer aan hun +30 meer goals dan Ajax

1
luigifort schreef:
Spanning in de benen krijgt Feyenoord als de competitie zijn einde nadert en gaan dan pts verliezen tegen teams als Heerenveen, Groningen en Vitesse.
Ajax ook wel, maar net wat minder, helemaal met David Neres .
Ajax wordt kampioen op 1 pt verschil met Feyenoord, hebben ze meteen niks meer aan hun +30 meer goals dan Ajax

Klus jij overdag bij als medium op Astro-tv of zo? Doe me dan fff een plezier, poets die glazen bol van je op en kijk even welke aandelenfondsen de komende tijd goede investeringen zijn. Stuur me ff een pm, want dat soort voorkennis willen we natuurlijk niet aan de grote klok hangen

Zo niet, pek en veren liggen al klaar

0
trebremmit (moderator)
geplaatst:
vigil schreef:
Vriend Koeman heeft ook wel een aardig weekend denk ik

Niet dat het alleen aan de keeper lag, maar waarom heeft City die clown gehaald en Joe Hart verkocht? Dit kost ze gewoon punten.

Opta

0
trebremmit schreef:
Niet dat het alleen aan de keeper lag, maar waarom heeft City die clown gehaald en Joe Hart verkocht? Dit kost ze gewoon punten.

Volgens Guardiola kan Hart niet goed meevoetballen en Bravo wel en voor Guardiola weegt dat aspect schijnbaar heel zwaar is zijn keuze voor een keeper. Ik blijf het ook een rare keuze vinden.

0
Zijn leermeester heet niet voor niks Johan Cruijff