Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
2
geplaatst: 18 januari 2017, 20:36 uur
ff kijken, Leiwa speelde in seizoen 08/09 12 wedstrijden CL, laat ik het voor het gemak (zo erg verveel ik me nou ook niet) bij de bovengenoemde spelers houden:
Dudek: heel veel, waaronder een gewonnen finale met Liverpool (dansende Dudek, remember)
van Wonderen: 22 (en 5 kwalificatiewedstrijden)
Bosvelt: 27 (en 6 )
van Gastel: 20 (en 2)
Tomasson:15 (en 2) plus nog een berg namens AC Milan,
Kalou: 20 (en 4)
en topper Cruz: 14 (en 3) en nog stuk of wat wedstrijden in 4 seizoenen CL bij Inter Milan
Oké, mijn favo speler dan nog, Ulli: 19 (en 2)
Bron: Europa Cup wedstrijden en doelpunten van Ulrich van Gobbel (en de rest) voor Feyenoord en wiki
Dat dus
Dudek: heel veel, waaronder een gewonnen finale met Liverpool (dansende Dudek, remember)
en topper Cruz: 14 (en 3) en nog stuk of wat wedstrijden in 4 seizoenen CL bij Inter Milan
Bron: Europa Cup wedstrijden en doelpunten van Ulrich van Gobbel (en de rest) voor Feyenoord en wiki
Dat dus
0
geplaatst: 18 januari 2017, 21:28 uur
Dat zijn inderdaad verrassend veel wedstrijden. Zelfs Konterman komt tot 17 en van Vossen tot 21 potjes in de CL (hoofdtournooi) . Je kraamt onzin uit herman Boooo, boooo!
Maar de opmerking was te leuk om niet te maken haha. 
Ook de Captain van Sparta nu debuteerde dat seizoen, echter in de Toto Divisie in Kralingen.
Maar de opmerking was te leuk om niet te maken haha. 
Ook de Captain van Sparta nu debuteerde dat seizoen, echter in de Toto Divisie in Kralingen.
0
geplaatst: 18 januari 2017, 21:42 uur
Frenz schreef:
ff kijken, Leiwa speelde in seizoen 08/09 12 wedstrijden CL, laat ik het voor het gemak (zo erg verveel ik me nou ook niet) bij de bovengenoemde spelers houden:
Dat dus
Dat dus
Klopt. En dan heb je nog spelers als Paauwe (22 + 4) en Zoetebier (12 + 3) (die in het seizoen dat ze kampioen werden wel slechts reservekeeper was).
Maar dank voor de hulp.

0
geplaatst: 18 januari 2017, 21:53 uur
Scorebord journalistiek, wat mij betreft heeft herman gelijk 

0
geplaatst: 18 januari 2017, 22:06 uur
Herman heeft inzake Feyenoord nog nooit gelijk gehad. 
Ik hoop dat hij denkt dat Feyenoord geen kampioen wordt. Hoewel hij dat de laatste 16 x wel goed had.

Ik hoop dat hij denkt dat Feyenoord geen kampioen wordt. Hoewel hij dat de laatste 16 x wel goed had.
0
geplaatst: 18 januari 2017, 22:17 uur
Zeker, maar iedereen die zijn naam goed schrijft is al een kenner.
0
geplaatst: 18 januari 2017, 22:54 uur
Frenz schreef:
Dat dus
Dat dus
Ach, Uli. Ook altijd een zwak voor gehad. Soms heb je van die spelers, waar je extra beschermend bij wil optreden. Wat een snelheid en souplesse! Hij kon ook een rotschop verkopen, maar een slechte jongen was hij niet.
Zijn biografie is al enige maanden uit lees ik en de woorden tranendal en treurige jeugd wil ik niet graag gebruiken.
Maar het is mooi dat de jongen nog zo'n voetbalcarrière heeft mogen meemaken. Na het voetbal kwam hij al gelijk behoorlijk in de problemen, heeft jaren geduurd, maar daar is hij nu uit. Hij leidt jonge verdedigers op, op Varkenoord.
Interview Ulrich van Gobbel in AD
0
geplaatst: 18 januari 2017, 23:20 uur
Klopt, maar daar moest je wel een nachtje over slapen blijkbaar.

0
geplaatst: 19 januari 2017, 00:01 uur
musician schreef:
Maar het is mooi dat de jongen nog zo'n voetbalcarrière heeft mogen meemaken. Na het voetbal kwam hij al gelijk behoorlijk in de problemen, heeft jaren geduurd, maar daar is hij nu uit. Hij leidt jonge verdedigers op, op Varkenoord.
Ooit een familielid uit Ommoord over Van Gobbel horen zeggen dat ie net zo snel zijn geld kwijt raakte als ie kon sprinten.
Overigens heb ik dankzij Van Vossen ooit een kostbaar rondje moeten geven in een Stockholmse kroeg. Pratend over de technische en tactische vaardigheden van de Oranje-spelers keek een van de Zweden me vol ongeloof aan en zei dat dat niet de hele waarheid was. Ik daagde hem uit met een voorbeeld te komen - denkend dat zoiets niet zou lukken - en hij gaf aan dat te zullen doen als ik een rondje zou betalen; en ik was overtuigd dat hem dat niet zou lukken .... en toen noemde hij Peter van Vossen

0
geplaatst: 19 januari 2017, 07:12 uur
Mjuman schreef:
Overigens heb ik dankzij Van Vossen ooit een kostbaar rondje moeten geven in een Stockholmse kroeg. Pratend over de technische en tactische vaardigheden van de Oranje-spelers keek een van de Zweden me vol ongeloof aan en zei dat dat niet de hele waarheid was. Ik daagde hem uit met een voorbeeld te komen - denkend dat zoiets niet zou lukken - en hij gaf aan dat te zullen doen als ik een rondje zou betalen; en ik was overtuigd dat hem dat niet zou lukken .... en toen noemde hij Peter van Vossen
Zo kost zo'n Feyenoorder je nog geld!

Van Vossen is iemand die voor mij dan weer vrij snel van het netvlies was verdwenen.
Totdat hij plotseling hulptrainer werd bij de plaatselijke FC en ik het idee opvatte dat ik hem toch weer eens een keertje wilde zien.
Maar hij heeft zijn gesternte niet mee en rommelt elke keer in de marge van de Jupiler league bij clubs die hem na één of twee seizoenen weer ontslaan. Hij breekt niet door maar weet zich ook niet dusdanig geliefd te maken dat iedereen een 13e plek in de Jupiler League met hem ook prima vind.
Hij heeft een wat norse, sombere blik en houding (gehouden) dat niet of in ieder geval te weinig uitstraalt wat kan leiden tot succes. Kan verder een prima gozer zijn maar promotie naar de eredivisie na een jaar klinkende successen zie je hem niet maken.
0
geplaatst: 19 januari 2017, 09:09 uur
Ondanks zijn spelstijl heb ik hem nooit echt als Feyenoorder gezien (en al helemaal niet als Ajacied overigens). Die wenkbrauwen icm die wallen waren de oorzaak, denk ik
Over net geen Feyenoorder gesproken, zapte gisteren langs een vaag kanaal 18 (KPN TV) en bleef hangen bij 24 uur met Pi-air. Jammer dat die geen ambitie meer heeft, hij ziet het spelletje goed en heeft een zelfkennis waar LvG een puntje aan kan zuigen (hij weet dat hij niet tegen kritiek kan en onthoudt alles). Ideaal trainersmateriaal dus.
Vreselijk kleffe interviewer trouwens, die Peter ik-ken-het-wereldje-van-binnen Heerschop, die blijft genadeloos hangen in zijn 'Jeuk-rol'
Over net geen Feyenoorder gesproken, zapte gisteren langs een vaag kanaal 18 (KPN TV) en bleef hangen bij 24 uur met Pi-air. Jammer dat die geen ambitie meer heeft, hij ziet het spelletje goed en heeft een zelfkennis waar LvG een puntje aan kan zuigen (hij weet dat hij niet tegen kritiek kan en onthoudt alles). Ideaal trainersmateriaal dus.
Vreselijk kleffe interviewer trouwens, die Peter ik-ken-het-wereldje-van-binnen Heerschop, die blijft genadeloos hangen in zijn 'Jeuk-rol'
2
Hendrik68
geplaatst: 20 januari 2017, 14:44 uur
Dit weekend vinden in de NFL de finales plaats van de NFC en de AFC. De zondag begint met de finale in de NFC en die gaat tussen de Atlanta Falcons en de Green Bay Packers. De Green Bay Packers werden aan het begin van het seizoen gezien als topfavoriet voor de Superbowl. In die zin is het niet verrassend dat ze de finale van de NFC bereikt hebben. Toch wel, want het begin van seizoen was erg moeizaam en het zag er pakweg begin november nog helemaal niet naar uit dat ze überhaupt de play offs zouden halen. Een geweldige eindsprint zorgde er voor dat ze met de hakken over de sloot doorstootten naar de eindfase. Tegenstander Atlanta daarentegen plaatsten zich met het grootste gemak voor de play offs en juist van hen werd dat helemaal niet verwacht. Maar een spetterende offense en de onbegrijpelijke off season van divisiegenoot en Superbowl finalist van vorig jaar, de Carolina Panthers, maakten van de Falcons een succesverhaal. Als je naar het afgelopen seizoen kijkt zou je verwachten dat de Falcons favoriet zijn, maar is dat ook zo? Je kunt geen statistiek bedenken op aanvallend gebied of ze zijn de beste dit jaar. Hun gemiddelde van ruim boven de 30 punten per wedstrijd is ongekend. Ze beheersen aanvallend eigenlijk elke variant die het erg moeilijk maakt ze af te stoppen. Probleem van de Falcons is als het aanvallend een beetje minder gaat zijn ze ook direct kwetsbaar. Verdedigend stelt de ploeg namelijk zeer weinig voor. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor de Packers. Ook dat is vooral aanvallend een steeds beter draaiende machine en vooral de laatste 2 maanden onklopbaar. Zorgwekkend is net als bij Atlanta het te hoge aantal punten dat opgegeven wordt. Vorige week tegen Dallas lieten de Packers de zege nog bijna glippen, omdat ze de boel niet dicht hielden. Neemt niet weg dat de zege op het favoriete Dallas toch best knap was. Ik durf geen voorspelling te doen wie er gaat winnen. Het zal vooral een aanvallend spektakel met veel punten worden. Ik ben wel bang voor de winnaar dat het in de Superbowl niet als favoriet begint. Daarvoor is het verdedigend aan beide kanten niet goed genoeg lijkt mij.
De verdediging is bij de AFC finalisten een stuk beter voor elkaar. De New England Patriots beginnen daarin als favoriet. De levende legende Tom Brady heeft zich niet van de wijs laten brengen door de belachelijke schorsing begin dit seizoen. De Patriots wonnen hun weliswaar niet al te sterke divisie met overmacht en tegen de Houston Texans, met de beste verdediging in de NFL, werd er vrij eenvoudig gewonnen. De Patriots missen tight end Rob Gronkowski al een poosje en dat gemis laat zich zondag voelen denk ik. Tot nu toe waren er geen problemen zonder hem en konden via andere wegen genoeg punten gescoord worden. Zondag wachten echter de Pittsburgh Steelers en die zijn aan een fenomenale eindsprint bezig. De aanval wordt gevreesd. De ervaren quarterback Ben Roethlisberger neemt soms net iets te veel risico, maar dat betaalt zich vaak ook wel uit. De jonge running back Le'Veon Bell is een ware sensatie. Hij wacht altijd eerst even tot er een gaatje is en dan loopt hij al slalommend door de verdediging. Zo haalt hij de laatste tijd gewoon elke wedstrijd meer dan 100 yards. Antonio Brown is de receiver die elke onmogelijke bal uit de lucht plukt. Samen gaan Ben (Roethlisberger), Bell en Brown door het leven als de Killer B's. Daar is vorige week een 4e B bijgekomen, want ondanks de kracht van de offense wisten de Steelers vorige week tegen Kansas geen touchdown te scoren en moesten alle punten van Chris Boswell komen. Met 6 fieldgoals bracht hij de Steelers naar de finale van de AFC Championship. Met een steeds beter wordende tight end Jesse James zijn ze aanvallend lastig te stoppen. Ook verdedigend staan de Steelers hun mannetje. Good old James Harrison en Alvin Dupree zijn grootheden in de defense en kunnen een plaag zijn voor Tom Brady. Want als de Patriots ergens kwetsbaar zijn dan is het wel als ze pass rush van de tegenstander begint te lopen.
Wie er gaat winnen? Het scenario is een beetje hetzelfde als bij de NFC finale. De Patriots zijn net als de Falcons freewheelend doorgedrongen tot de finale en net als de Packers hebben ook de Steelers het niet cadeau gekregen, maar zijn ze ook de laatste 2 maanden niet te kloppen. Ik hoop persoonlijk dat die flow er voor zorgt dat de Superbowl een strijd wordt tussen de Steelers en de Packers, vooral de Steelers hebben mijn sympathie dit jaar en niet alleen die van mij. Ik denk dat van de 4 overgebleven teams de Steelers de hoogste gunfactor hebben. Mijn vrees is echter dat die andere 2 tegenover elkaar staan over 2 weken.
De verdediging is bij de AFC finalisten een stuk beter voor elkaar. De New England Patriots beginnen daarin als favoriet. De levende legende Tom Brady heeft zich niet van de wijs laten brengen door de belachelijke schorsing begin dit seizoen. De Patriots wonnen hun weliswaar niet al te sterke divisie met overmacht en tegen de Houston Texans, met de beste verdediging in de NFL, werd er vrij eenvoudig gewonnen. De Patriots missen tight end Rob Gronkowski al een poosje en dat gemis laat zich zondag voelen denk ik. Tot nu toe waren er geen problemen zonder hem en konden via andere wegen genoeg punten gescoord worden. Zondag wachten echter de Pittsburgh Steelers en die zijn aan een fenomenale eindsprint bezig. De aanval wordt gevreesd. De ervaren quarterback Ben Roethlisberger neemt soms net iets te veel risico, maar dat betaalt zich vaak ook wel uit. De jonge running back Le'Veon Bell is een ware sensatie. Hij wacht altijd eerst even tot er een gaatje is en dan loopt hij al slalommend door de verdediging. Zo haalt hij de laatste tijd gewoon elke wedstrijd meer dan 100 yards. Antonio Brown is de receiver die elke onmogelijke bal uit de lucht plukt. Samen gaan Ben (Roethlisberger), Bell en Brown door het leven als de Killer B's. Daar is vorige week een 4e B bijgekomen, want ondanks de kracht van de offense wisten de Steelers vorige week tegen Kansas geen touchdown te scoren en moesten alle punten van Chris Boswell komen. Met 6 fieldgoals bracht hij de Steelers naar de finale van de AFC Championship. Met een steeds beter wordende tight end Jesse James zijn ze aanvallend lastig te stoppen. Ook verdedigend staan de Steelers hun mannetje. Good old James Harrison en Alvin Dupree zijn grootheden in de defense en kunnen een plaag zijn voor Tom Brady. Want als de Patriots ergens kwetsbaar zijn dan is het wel als ze pass rush van de tegenstander begint te lopen.
Wie er gaat winnen? Het scenario is een beetje hetzelfde als bij de NFC finale. De Patriots zijn net als de Falcons freewheelend doorgedrongen tot de finale en net als de Packers hebben ook de Steelers het niet cadeau gekregen, maar zijn ze ook de laatste 2 maanden niet te kloppen. Ik hoop persoonlijk dat die flow er voor zorgt dat de Superbowl een strijd wordt tussen de Steelers en de Packers, vooral de Steelers hebben mijn sympathie dit jaar en niet alleen die van mij. Ik denk dat van de 4 overgebleven teams de Steelers de hoogste gunfactor hebben. Mijn vrees is echter dat die andere 2 tegenover elkaar staan over 2 weken.
0
geplaatst: 21 januari 2017, 12:49 uur
Te grote hosanna stemming Bij FC Utrecht de laatste weken, het is een constante goed nieuws show.
Dit is in het algemeen bij ons een zeer slecht recept voor een goed resultaat.
Dus sorry Feyenoord en PSV vrienden, ik vrees dat Ajax morgen met 1-2 of 1-3 gaat winnen
Hopelijk kan de ploeg toch verrassen.
Dit is in het algemeen bij ons een zeer slecht recept voor een goed resultaat.
Dus sorry Feyenoord en PSV vrienden, ik vrees dat Ajax morgen met 1-2 of 1-3 gaat winnen

Hopelijk kan de ploeg toch verrassen.
0
geplaatst: 21 januari 2017, 13:18 uur
Denk ook dat Ajax wint. En dan komen ze in een flow.
$#*&* Utrecht.
$#*&* Utrecht.
0
geplaatst: 21 januari 2017, 14:33 uur
Rekening houden met dit scenario, dan kan het alleen maar meevallen.

2
geplaatst: 21 januari 2017, 15:39 uur
Misschien wel in zo'n flow als Feyenoord vorig seizoen na de winterstop.
0
geplaatst: 21 januari 2017, 21:42 uur
Voorlopig is de plicht in Zuid weer gedaan.
Ik wens jullie toch erg veel succes ROE. Het mag misschien niet logisch klinken dat Utrecht punten pakt tegen Ajax, met een voorbeeldige instelling is het de afgelopen jaren in ieder geval goed gegaan
Ik wens jullie toch erg veel succes ROE. Het mag misschien niet logisch klinken dat Utrecht punten pakt tegen Ajax, met een voorbeeldige instelling is het de afgelopen jaren in ieder geval goed gegaan
1
geplaatst: 21 januari 2017, 22:08 uur
musician schreef:
Jullie morgen rond lunchtijd lekker onderuit op de bank.
Wij gaan onze ploeg (hoewel ik het niet verwacht) naar een mogelijke overwinning schreeuwen.

1
geplaatst: 21 januari 2017, 22:20 uur
musician schreef:
Balen van de onterecht afgekeurde goal van Elia en de 100% ontnomen strafschop.
Feyenoord op 80%. Moeten ze niet doen. Als het gek loopt, verspeel je zomaar enorm kostbare punten.
0
geplaatst: 22 januari 2017, 10:05 uur
Had deze wedstrijd wel een beetje verwacht. Willem II parkeert de bus en Feyenoord onderschat het enigszins. Dan zit de arbitrage een keer tegen, gelukkig zijn de 3 punten binnen. Maakt het vandaag een stuk relaxter voetbal kijken, hopend dat Utrecht en Heerenveen punten kunnen pakken 

0
Martial
geplaatst: 22 januari 2017, 10:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Feyenoord op 80%. Moeten ze niet doen. Als het gek loopt, verspeel je zomaar enorm kostbare punten.
Ach ja soms heb je wat geluk met de arbitrage, gisteravond was het inderdaad een drama met die Ed Janssen en zijn kompanen.
1e helft was best oké, de 2e helft had Feyenoord wel eens wat meer aan het publiek mogen denken met die kou, maar ja echte mannen trotseren de kou voor hun grote liefde

Jørgensen moet nog wat op gang komen na de 'winterstop' het lijkt allemaal net wat minder scherp, maar dat komt wel weer verwacht ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.